آشپزخانه, کابینت

۸ ایده برای ایجاد فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه

lazy
۹۰ / ۱۰۰

آیا واقعا کسی را می‌شناسید که فضای آشپزخانه برایش کافی باشد و کابینت و محل نگهداری از وسایل آشپزخانه برایش راضی کننده باشد؟ما هم نمی‌شناسیم. چه یک سرآشپز حرفه‌ای باشید، چه فقط بخواهید غذای دیروز را گرم کنید، بزرگتر بودن فضای آشپزخانه قطعا برایتان کاربردی خواهد بود. پس بهتر است قبل از اینکه تعطیلات شروع شود، دستی به سر و روی آشپزخانه بکشید.

زیرا این کار باعث می‌شود همسرتان استرس کمتری برای پذیرایی از میهمانان داشته باشد. راهنمای زیر را مطالعه کنید تا ببینید که چگونه می‌توانید فضای آشپزخانه را دلبازتر کنید و فضایی مناسب برای نگهداری از وسایل آشپزخانه ایجاد کنید.

قفسه‌های ریلی آشپزخانه

فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه

ایده‌های ایجاد فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه

استفاده از قفسه‌های عمودی، یک راه عالی برای نگهداری از وسایل در پیشخوان است. یک قفسه ریلی مانند آنچه در تصویر می‌بینید را نصب کنید و نمکدان و جا فلفلی یا هر وسیله ضروری دیگری را که هر روز از آن استفاده می‌کنید بر روی آن آویزان کنید.

کشوهای گوشه‌ای آشپزخانه

کشوهای گوشه‌ای آشپزخانه

استفاده از کشوهای جانبی آشپزخانه

معمولا در آشپزخانه از فضای موجود در گوشه استفاده نمی‌شود، اما اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می‌توان آنها را به فضایی برای نگهداری از وسایل آشپزخانه استفاده کنید پس کشوهای جانبی آشپزخانه را از قلم نیندازید.

قفسه‌های روباز نگهداری از وسایل آشپزخانه

ایده آشپزخانه جادار

ایده‌های آشپزخانه جادار

یکی از ساده ترین راه‌ها برای داشتن فضای اضافی در آشپزخانه، ایجاد فضای عمودی است. اگر بر روی دیوارتان جای خالی دارید، درست کردن چند قفسه روباز خالی از لطف نیست. قفسه‌های عمودی علاوه بر اینکه می‌توانند از وسایلتان نگهداری کنند، در صورت داشتن ظروف غذاخوری شیک یا ظروف ذخیره سازی فانتزی، می‌توانند به عنوان دکوراسیونی بر روی دیوار هم عمل کنند.

به یاد داشته باشید در فضای آشپزخانه، قفسه‌های روباز برای نگهداری ست لیوان و فنجان‌های زیبا مناسب است. ظرف‌ها و لیوان‌های زیبا را درون کابینت و کشوها قرار ندهید.

کشوی سینک یک طرفه

به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه

ایده‌های به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه

برای به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه باید از هر گوشه و کناری استفاده کنید. اگر در پیدا کردن مکانی برای نگهداری از مایع ظرفشویی و اسفنج مشکل دارید، یک کشوی سینک می‌تواند برایتان مناسب باشد.

تخته‌های گیره‌دار

به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه

ایده‌های به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه

برای داشتن فضایی عمودی برای نگهداری از وسایل بر روی دیوار، یک تخته گیره‌دار را برای آویزان کردن قابلمه، ماهی تابه، تخته برش و کاردک در نظر بگیرید. تخته‌های گیره‌دار قابل تنظیم هستند و به راحتی می‌توان آنها را مرتب کرد، به طوری که می‌توانید تا زمانی که کابینت‌های کافی برای نگهداری از وسایل تهیه کنید از این تخته گیره دارها استفاده نمایید.

جای چاقوی مغناطیسی

ایجاد فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه

ایده برای ایجاد فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه

این جاچاقویی، شیک و کاملا مدرن است. علاوه بر این این جاچاقویی مغناطیسی است و یک راه ساده برای خلاص شدن از شر جاچاقویی‌های چوبی قدیمی به حساب می‌آید. به علاوه با استفاده از آن، چاقوها همواره در دسترستان قرار دارند.

در هنگام به کارگیری راه حل‌های نگهداری از وسایل همواره سعی کنید از راه حل‌های کاربردی استفاده کنید نه اینکه صرفا به زیبایی آشپزخانه دقت نمایید، در واقع شما باید مطمئن شوید که مواردی که هر روز از آنها استفاده می‌شوند در دسترس هستند. مثلا برخی از ظروف غذاخوری، یا سرخ کن ‌شاید فقط یکی دوبار در سال مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین می‌توانید وسایلی را که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید در بالای کابینت قرار دهید.

امیدواریم ایده های که برای دلبازتر شدن فضای آشپزخانه که به اشتراک گذاشتیم مورد پسند شما باشد. اگر می خواهید با ایده های مختلف دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید، به مطالب مرتبط با آشپزخانه مراجعه کنید.

فراموش نکنید که برای آشنایی با تزیین بخش های مختلف خانه خود از صفحه مجله دکوراسیون دکورینه دیدن کنید! 😊

 

منبع: DECORAID

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *