طراحی دکوراسیون

آموزش ساخت تابلو با گل رز [تابلو باکسی گل رز]

ساخت تابلو با گل رز و مقوا
۹۲ / ۱۰۰

آموزش آسان ساخت تابلو با گل رز یا ساخت باکس دیواری گل رز

بررسی اجمالی ساخت تابلو 

  • زمان کار: ۱ ساعت
  • بازده: ۱ تابلو باکسی دیواری
  • سطح مهارت: مبتدی
  • هزینه تخمینی: بستگی به نوع گل و متریالی که به کار می‌برید متغیر است.
 ساخت تابلو با گل رز و مقوا

آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت تابلو با گل رز و مقوا

ساخت تابلو با گل رز روشی فوق العاده برای نمایش خاطرات، سوغاتی‌ها، مجموعه‌ها، گل‌ها یا گنجینه‌های احساسی به شیوه ای زیبا و معنادار است. برخلاف یک قاب عکس معمولی، این تابلو باکسی دیواری می‌تواند اشیای سه بعدی را در خود جای دهد و آن را به تابلویی زیبا برای صنایع دستی مانند تصویری که در بالا می‌بینید، تبدیل می‌کند.

ایده‌های دکوراسیون خانه – ویژه روز ولنتاین ۱۴۰۰ 💕

تابلو باکسی دیواری چیست؟

تابلو باکسی دیواری یک ویترین شیشه‌ای است که برای نگهداری وسایل احساسی، مجموعه‌های موضوعی و سایر اقلام شخصی استفاده می‌شود. این تابلو برخلاف قاب عکس معمولی قابلیت نمایش اشیای سه بعدی و نه فقط عکس‌ها را دارد.

از نظر تاریخی، منشأ این ویترین ریشه در سنت فعالیت‌های دریایی دارد، جایی که به یک ملوان بازنشسته چیزی داده می‌شود که ما اکنون از آن به عنوان تابلو باکسی یاد می‌کنیم، که حاوی یادگاری‌هایی بود که بزرگترین دستاوردهای نظامی او را نشان می‌داد.

ساخت تابلو با گل رز یک فعالیت صنایع دستی سرگرم کننده است که می‌تواند یک هدیه متفکرانه برای کسی باشد یا یک تابلوی تزئینی دوست داشتنی برای دیوار یا قفسه کتاب شما باشد. بله، به جای درستی آمده‌اید، برای ساخت تابلو با گل رز چه از گل رزهای کاغذی، چه از گل‌های خشک یا ابریشمی استفاده کنید. در این آموزش آسان از مجله دکورینه به شما یاد می‌دهیم که چگونه این تابلوهای هنری گل رز را بسازید.

ابزار مورد نیاز برای ساخت تابلو با گل رز

مراحل آسان ساخت تابلو با گل رز

مراحل ساخت تابلو با گل رز

    • چسب حرارتی تفنگی
    • قیچی
    • مداد
    • خط کش
    • نوار چسب دو طرفه

وسایل مورد نیاز برای ساخت تابلو با گل رز

      • جعبه تابلو
      • گل رز (کاغذی، خشک یا ابریشمی)
      • مقوا، کاغذ دفترچه یا پارچه

مراحل ساخت تابلو با گل رز

جمع آوری گل رز

آموزش ساخت تابلو با گل رز

ساخت تابلو با گل رز – در این مرحله رزهای صورتی و زرد خشک شده در کاسه جمع شده‌اند.

ابتدا گل رزهایی را که قرار است برای تابلو باکسی خود استفاده کنید، جمع آوری نمایید. از رزهای کاغذی، خشک یا ابریشمی استفاده کنید. انتخاب با شماست! اگر می‌خواهید از گل‌های کاغذی استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از یک الگو (الگوهای رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد)، یا به سادگی گل‌های کاغذی آماده را از یک فروشگاه صنایع دستی بخرید.

یک پس زمینه ایجاد کنید

ساخت تابلو باکسی دیواری

برای ساخت تابلو باکسی دیواری مقوای کرم رنگ برای صفحه پشتی تابلو اضافه شده است.

سپس، جعبه تابلو گل رز را بردارید و صفحه پشتی را بیرون بیاورید. می‌توانید از پنل پشتی موجود به عنوان پس زمینه جعبه تابلو خود استفاده کنید، یا می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و صفحه پشتی سفارشی خود را بسازید. بسته به طرح رنگی که برای گل رز خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از مقوا‌های تک رنگ، دفترچه یادداشت طرح‌دار یا کاغذ کادو و یا پارچه هایی مانند کتان یا کرباس استفاده کنید.

پس زمینه خود را اندازه بگیرید تا به اندازه صفحه پشتی جعبه تابلو باشد، سپس آن را برش دهید و با استفاده از نوار چسب دو طرفه به صفحه پشتی وصل کنید.

با طرح بندی تابلو، ادامه دهید

 تابلو باکسی دیواری

رزهای خشک صورتی و زرد روی صفحه پشتی تابلو باکسی دیواری قرار گرفته‌اند.

اکنون که پس‌زمینه را آماده کرده‌اید، زمان آن است که یک طرح‌بندی ارائه کنید. این کاملا به شما بستگی دارد! برای یک ظاهر هندسی، یک الگوی شبکه‌ای با گل رز ایجاد کنید و یک اینچ حاشیه پهن در اطراف لبه‌ها باقی بگذارید. برای ساخت تابلوی باکسی رمانتیک و با مضمون عاشقانه، از گل‌ها برای شکل دادن به شکلی قلب مانند استفاده کنید. یا برای طراحی کاملتر و آزادتر، کل تابلو باکسی را با گل رز پر کنید، بدون هیچ حاشیه یا شکافی (در این صورت می‌توانید مرحله ۲ را نادیده بگیرید، زیرا با این کار پس زمینه تابلو قابل مشاهده نخواهد بود).

در این مرحله از ساخت تابلو باکسی، گل‌ها را بچسبانید

آموزش ساخت تابلو با گل رز

آموزش ساخت تابلو با گل رز – گل‌های خشک شده به صفحه تابلو باکسی با چسب حرارتی متصل شده است.

هنگامی که چیدمان خود را طراحی کردید، با استفاده از مداد، نقاطی را که در نظر دارید گل‌های رز در آن قرار بگیرند را علامت بزنید. تفنگ چسب حرارتی را به برق وصل کنید و گل‌های رز را یک به یک با دقت روی نقاطی که از قبل با مداد مشخص کردید، قرار دهید. به این صورت که مقدار کمی چسب حرارتی در پشت گل و به آرامی فشار داده و آن را روی پس‌زمینه تابلو بچسبانید.

نکته:
هنگام استفاده از تفنگ چسب حرارتی مراقب باشید، زیرا در صورت عدم استفاده ایمن ممکن است سوختگی و آسیب ایجاد شود. در صورت نیاز، از دستکش کار برای جلوگیری از سوختگی استفاده کنید و هرگز تفنگ چسب حرارتی متصل به برق را بدون مراقبت رها نکنید. در حالی که به برق وصل است، از پایه یا سطح مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید و در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، چسب را ببندید تا به سطح محافظت نشده آسیب نرسانید. پس از جدا شدن از پریز، تفنگ چسب را بیرون بگذارید تا کاملاً خنک شود و سپس آن را در جعبه ابزار بگذارید.

ساخت تابلو با گل رز را تمام کنید

ساخت تابلو با گل های رز

ساخت تابلو با گل رز – در مرحله پایانب صفحه پشتی با پوشش گل‌های رز در داخل جعبه تابلو سفید رنگ قرار داده شده است.

در نهایت، پس زمینه پوشیده از گل رز را بردارید، آن را با احتیاط داخل جعبه تابلو قرار دهید و پشت قاب را محکم کنید. تابلوی باکس گل رز زیبایی که خودتان ساخته‌اید، اکنون آماده است تا به دیوار آویزان شود، در قفسه کتاب نمایش داده شود یا به عنوان یک هدیه بسیار خاص به عزیزانتان هدیه شود!

بله، به جای درستی آمده‌اید، برای ساخت تابلو با گل رز چه از گل رزهای کاغذی، چه از گل‌های خشک یا ابریشمی استفاده کنید. در این آموزش آسان از مجله دکورینه به شما یاد می‌دهیم

سخن پایانی:

ساخت تابلو با گل رز فعالیتی سرگرم کننده است که پس از پایان کار می‌توانید هدیه‌ای زیبا و ارزشمند را به دوستان و عزیزان خود هدیه کنید یا اینکه بر روی دیوار منزل نصب نمایید و با تماشای آن لذت ببرید. ما در این مقاله با ذکر ایده‌هایی آسان و با استفاده از تصاویر نشان دادیم که چگونه این تابلوهای هنری گل رز را بسازید.

به نظر شما چه تابلوهای دیگری با استفاده از روشی  که در بالا به آن اشاره شد، می‌توان ساخت؟ این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران مجله و فروشگاه اینترنتی دکورینه به اشتراک بگذارید.

منبع: thespruce

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *