سبک دکوراسیون, طراحی دکوراسیون

ایده‌های دکوراسیون خانه – ویژه روز ولنتاین ۱۴۰۰ 💕

lazy
۹۰ / ۱۰۰

روز ولنتاین یا به قول ما ایرانی‌ها روز عشق، دوباره آن تاریخ عاشقانه فرارسیده است و وقت آن است که زوج‌های جوان به این فکر بیفتند که علاقه خود را به هر طریقی که شده به هم نشان دهند، و زوج‌های مسن نیز به یاد گذشته تجدید خاطرات کنند و عشقشان به یکدیگر را هرطور که شده زنده کنند.

روز ولنتاین نزدیک است، و اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که می‌خواهید خانه خود را با دکوراسیون عاشقانه‌ای تزئین کنید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید.  پس با دکور روز ولنتاین ما خانه خود را سرشار از عشق و دوستی کنید و شریک زندگی‌تان را به وجد بیاورید.

ما در این مطلب برای دکوراسیون خانه در روز ولنتاین ۱۴۰۰ ایده هایی را مطرح کرده ایم که می‌توانید آن را انجام دهید. با کسی که دوستش دارید خاطره بسازید و برق خوشحالی را در چشم‌های شریک زندگی تان ببینید. 💕

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب زن و شوهر [جدیدترین ایده های ۲۰۲۲] [/message_box]

البته پیش از اینکه به تزیین خانه خود در روز ولنتاین بپردازید، حتما می خواهید بدانید ولنتاین چیست؟ یا اینکه ولنتاین چه کسی بود؟ تاریخچه آن چیست؟ روز ولنتاین ۱۴۰۰ چه روزی است؟ روز عشق ایران باستان که به سپندار‌مذگان معروف است چه فرقی با روز عشق در اروپا دارد؟ چرا در بعضی سال‌ها روز ولنتاین در ۲۵ بهمن ماه نیست؟

نگران نباشید به شما قول می دهیم اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید پاسخ تمام پرسش ها را دریافت کنید.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی “]

ایده‌های دکوراسیون خانه در روز ولنتاین

تاج گل قلب دست ساز

 ولنتاین چیست و چه روزی است

ولنتاین چیست و چه روزی است؟

بگذارید این جادوی عشق درست از درب ورودی تان شروع شود! یک آویز سیمی را به شکل قلب خم کنید و آن را با کاغذ پولکی قرمز تزئین کنید تا درست شبیه به یک قلب قرمز پرزرق و برق شود.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون ورودی خانه [ایده های کارامد و به روز]

چند بادکنک باد کن!

woman holding red balloons min scaled e1643891887559

ساده ترین (و شاید زیباترین) راه برای تغییر  دکوراسیون منزلتان استفاده از یک مجموعه بادکنک هلیومی است.

بادکنک‌های قلبی شکل را به هم گره بزنید تا به شکل یک قلب غول پیکر دربیایند (البته این کار اندکی زمان میبرد و به نخ زیادی نیاز دارد!)… البته می‌توانید آنها را در جای جای منزلتان قرار دهید و اجازه دهید آزاد باشند و حتی تا سقف بروند.

قلب‌های فراوان

تم ولنتاین خانه

تم ولنتاین خانه

یک پالت رنگ سیاه، سفید و قرمز هیچوقت، دکور خانه را خراب نمی کند. کاغذ دیواری ای به شکل قلب، یا دارای طرح‌های قلب چاپی و حروف الفبای لاو یا عشق را انتخاب کنید و از آن در اتاق نشیمن استفاده نمایید تا اتاقتان تم ولنتاین داشته باشد. مقداری گلبرگ رز بر روی کف سالن بریزید و یک دسته گل سرخ بر روی میز قهوه‌خوری قرار دهید.

چند شمع روشن کنید

شمع‌های سفید یا قرمز برای روز عشق

استفاده از شمع‌های سفید یا قرمز برای روز عشق

درخشش و سوسو زدن شمع‌های معطر می‌تواند فضایی رمانتیک را در اتاقتان به وجود آورد. بهتر است از شمع‌های سفید یا قرمز استفاده کنید، آنها را با چوبهای دارچینی بسته بندی کنید و یک عدد پاپیون ساتن قرمز خال‌خالی را به دور آن بپیچید و ببینید که چقدر زیبا و بی نظیر خواهد شد!

ریسه گل دست ساز

تزیین خانه روز عشق

تزیین خانه برای روز عشق

ساخت چنین حلقه گل‌هایی بسیار آسان است. می‌توان کاغذ را به شکل قلب برش داد و سپس با مداد شمعی پیامی بر روی آنها نوشت و با استفاده از گیره‌های لباس، آنها را به یک نخ آویزان نمود. به علاوه شما می‌توانید گل‌های رز، برخی تزئینات و حتی عکس‌های خود را به ریسه بیاویزید تا جنبه شخصی‌تری پیدا کند.

نکته: کاغذ رنگی را تا کنید و نصف قلب را در امتداد تاخوردگی برش بزنید. بعد کاغذ را باز کنید تا قلبی کاملا متقارن داشته باشید.

نورپردازی عاشقانه در روز ولنتاین

نورپردازی عاشقانه در روز ولنتاین

نورپردازی عاشقانه خانه در روز ولنتاین

نور شمع‌های سحرآمیز و جادویی به شما کمک می‌کنند تا فضای خانه را برای روز ولنتاین آماده کنید.

با مجموعه‌ای  از شمع‌ها و چراغ‌های چای، و چراغهای رشته‌ای که به دور یک کوزه پیچیده شده اند حال و هوایی عاشقانه به اتاقتان ببخشید.

هنر ریسمان

Valentines Day 7

اگر شما نیز از آن دست انسان‌هایی هستید که عاشق کارهای دستی هستید، احتمالاً قبلا چنین کاردستی‌هایی را درست کرده‌اید!

شما می‌توانید یک بعد از ظهر آخر هفته وقت بگذارید و با کودکانتان بر روی این طرح کار کنید. روی یک تکه چوب طرح قلب بکشید، و میخها را به دور طرح بکوبید. سعی کنید آنها را در فاصله مساوی از هم قرار دهید.

نخ‌ها را به صورت ضربدری به انتهای میخ‌ها بپیچید تا تمام طرحتان با نخ‌های ضربدری پر شود. آنقدر این کار را انجام دهید تا طرحتان کامل شود.

پرچم طرح قلبی سه‌گوش

تزیین اتاق در روز ولنتاین

تزیین اتاق در روز ولنتاین ۲۰۲۲

پارچه‌های کنفی را بردارید و طرح مثلث را بر رویش بکشید و ببرید. بعد یک طرف مثلث‌ها را تا کنید و چسب بزنید تا بتوانید نخ را از درونشان عبور دهید. حالا بر روی کاغذ رنگی درست مثل آنچه در بالا توضیح داده شد طرح قلب را بکشید و برش بزنید و روی مثلث‌های کنفی بچسبانید و ببینید که حال و هوای خانه‌تان با همین رشته‌های ساده چقدر تغییر خواهد کرد!

کوسن‌هایی به شکل قلب

عروسک ولنتاین ۱۴۰۰

دکور مبل خانه در روز ولنتاین ۱۴۰۰

هیچ چیز نمی‌تواند به زیبایی این قلب‌های قرمز برجسته که بر روی مبل جای گرفته اند به همسر و شریک زندگی‌تان نشان دهد که دوستش دارید.

شما و همسرتان می‌توانید به این مبل‌ها تکیه دهید و از این کوسن‌ها برای راحتی بیشتر در هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیون استفاده کنید. مگر زندگی همین چیزهای ساده نیست؟

قلب‌های پر شده با مواد مختلف

روز ولنتاین 2022

ولنتاین ۲۰۲۲

تکه‌های پارچه را به شکل قلب برش داده و سپس با اسفنج پر کنید تا بتوانید این قلب‌های بامزه را درست کنید. بعد آنها را در بالای پنجره یا بالای تختتان آویزان کنید تا حس و حال جدیدی در روز ولنتاین به اتاق خوابتان ببخشید.

تکه‌های عشق

 دکوراسیون خانه ویژه ولنتاین برای عشقم

بهترین دکوراسیون خانه ویژه ولنتاین برای عشقم

کوکی‌های پخته شده را به شکل love برش داده و سپس با شکلات سفید و صورتی تزئین کنید! کوکی خود را از یک رشته نخ آویزان کنید و با گل‌ها و ستاره‌های شکلاتی کوچک تزئین نمایید.

هنرنمایی با حوله

 ولنتاین 1400 و 2022 چه روزیه؟

ولنتاین ۱۴۰۰ و ۲۰۲۲

ویدئوی آموزشی زیر را تماشا کنید تا بتوانید حوله‌های خود را به شکل قوهای دوست داشتنی اوریگامی تا کنید.

این قوهای زیبا که در کنار هم شکل قلب را درست کرده اند، میتوانند یک شب عاشقانه را برایتان رقم بزنند! از یک حوله حمام بزرگ برای این هنرنمایی خلاقانه استفاده نمایید.

استفاده از رنگ آبی

دکوراسیون خانه برای ولنتاین 1400 چی بخرم و چی نخرم؟

برای دکوراسیون خانه ویژه ولنتاین ۱۴۰۰ چی بخرم و چی نخرم؟

چه کسی می‌گوید که قلب‌ها باید همیشه قرمز باشند؟ سنتها را کنار بگذارید و با تاکردن کاغذ رنگی‌های آبی و درآوردن آنها به شکل قلب به فضای اتاقتان زیبایی خاصی ببخشید. علاوهبراین میتوانید از یک گلدان آبی و مهره‌های فلزی آبی پر زرق و برق که درون یک شیشه جای گرفته اند نیز به عنوان تزئینات اضافی استفاده کنید.

آنطور که باید امشب به نظر برسد!

روز ولنتاین ۱۴۰۰ چه روزی است؟ تاریخ ولنتاین 2022

روز ولنتاین ۱۴۰۰ چه روزی است؟ تاریخ روز ولنتاین ۲۰۲۲

حال و هوای یک شب عاشقانه را با چراغ‌ها و ریسه‌های زرق و برقدار جادویی به فضای اتاقتان بیاورید. و یک گیتار قدیمی را هم در گوشه اتاقتان قرار دهید! پارتنرتان را دعوت کنید و با نواختن آهنگ محبوب او شب به یاد ماندنی را برایش فراهم کنید.

پاسخ به پرسش های متداول روز ولنتاین

ولنتاین چیست؟

افسانه ها حاکی از آن است که در قرن سوم پس از میلاد در روم باستان، یکی از پادشاهان به این نتیجه رسید که مردان جوان مجرد جنگجویان بهتری هستند، زیرا آنها زن، فرزند و خانواده ای ندارند، بنابراین او ازدواج مردان جوان را منع کرد. در این میان کشیشی به نام «والنتین» این جوانان را مخفیانه به عقد دختران دلبندشان درآورد که در نهایت امپراتور روم متوجه ولنتاین شد و او را زندانی کرد و سپس در روز ۱۴ فوریه او را اعدام می‌کند.

البته برخی منابع نیز می‌گویند او در زندان عاشق دختر نابینای زندانبان شد و با عشق ولنتاین و دخترنابینا، بینایی دختر برمی‌گردد.

ولنتاین چه روزی است؟

پس از اعدام ولنتاین در ۱۴ فوریه به عنوان نماد عشق شناخته شد. همه ساله در ۱۴ فوریه، مردم در سراسر جهان روز ولنتاین را جشن می گیرند. در این روز، کسانی که همدیگر را دوست دارند، این روز مبارک را با دادن هدایایی متفاوت و گفتن کلمات زیبا به یکدیگر جشن می گیرند و عشق و گفتگوی خود را بار دیگر به یکدیگر یادآوری می کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *