بازسازی خانه, باغ و فضای بیرون

راهنمای جامع محوطه‌سازی باغ [۵۰ ایده مدرن و خلاقانه]

lazy
۹۰ / ۱۰۰

ایده‌های طراحی و محوطه‌سازی باغ ۱۴۰۱، زیباترین ایده‌های طراحی و محوطه سازی باغ، جدیدترین ایده‌های خلاقانه و کاربردی، نمونه‌های محوطه سازی باغ‌های کوچک و طراحی باغ‌های سبک مدرن… در این مقاله سعی شده است به تمام این نکات و موراد مهم دیگر پرداخته شود.

اگر به دنبال جدیدترین ایده‌های طراحی و محوطه‌سازی باغ هستید، در جای مناسبی هستید! در این مقاله، ما طرح‌های باغ از همه سبک‌های دکوراسیون و نمونه‌های بازسازی حیاط خلوت را به اشتراک گذاشته‌ایم که به شما انگیزه می‌دهد تا باغ رویاهایتان را داشته باشید. چه یک باغ کوچک یا یک حیاط بزرگ داشته باشید، ما تضمین می‌کنیم که ایده‌های جالب و خلاقانه‌ای پیدا خواهید کرد که می‌توانید هنگام طراحی باغ خود از آنها الهام بگیرید!

آیا آماده کاوش در باغ رویاهای خود هستید؟ در همین بخش از مجله دکوراسیون دکورینه می‌توانید استخر، آلاچیق، زمین بازی کودکان، گودال آتش، حوض مصنوعی، آبشار و البته ایده‌های طراحی و محوطه‌سازی باغ را مشاهده کنید.

ایده‌های طراحی و محوطه‌سازی باغ ۲۰۲۲

محوطه سازی باغ

جدیدترین ایده‌های جذاب و کم هزینه محوطه سازی باغ مدرن

این خانه مدرن در کالیفرنیا باغی به همان اندازه مدرن دارد. یک آشپزخانه اوپن، منطقه آشپزی و قسمت‌های نشیمن در اطراف گودال آتش گرد در باغ سازماندهی شده است. این طراحی باغ مدرن که چشم انداز بسیار ساده‌ای دارد. با خطوط ساده، تمیز و هندسی خود متمایز است.


طراحی باغ مدرن

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ

این باغ طولانی و باریک که در زمینی شیبدار در لندن قرار دارد، توسط یک شرکت خصوصی طراحی شده است. طراحی مدرن باغ، که با تراس‌های خود در سطوح مختلف خودنمایی می‌کند، دارای چشم انداز فوق العاده و فضاهای نشستن، نیمکت‌های ساخته شده از چوب سرو قرمز است.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ

دکوراسیون این باغ الهام گرفته از پالت رنگی درخت وسط باغ است. با استفاده از همان متریال چوبی در نما، پاسیو و باغچه، یکپارچگی در کل طراحی خانه و باغ مدرن به دست آمده است.


طراحی محوطه سازی حیاط خلوت

ایده‌های طراحی محوطه سازی حیاط خلوت

در طراحی این ویلا در آریزونا از رنگ‌های بیابان اطراف الهام گرفته شده است. طراحی باغ مدرن با استخر آبگرم و شومینه  یک سالن در فضای باز با آشپزخانه باز، اتاق نشیمن و غذاخوری فوق العاده به نظر می‌رسد. در اقلیم‌هایی که آب و هوا در تمام طول سال معتدل است، ایجاد یک طراحی منظره و باغ بسیار مهم است.


ایده‌های مدرن طرحاحی محوطه سازی حیاط

ایده‌های خلاقانه و مدرن طرحاحی محوطه سازی حیاط

در این باغ نمونه طراحی شده توسط پیمانکار، آلاچیق، استخر و یک منطقه غذاخوری در نظر گرفته شده است. طراحی باغ مدرن که دارای دکوراسیون و چشم انداز کامل سبک مدیترانه‌ای است، برای گذراندن اوقات خوش و لذت بخش در فضای باز ایده آل است.


محوطه سازی و طراحی باغ ویلا سنتی

نمونه محوطه سازی و طراحی باغ ویلا کوچک

این حیاط خلوت کوچک با طراحی گرم و دوستانه در سانفرانسیسکو واقع شده است. قسمت‌های نشیمن چوبی اطراف آتش‌دان با اختلاف ارتفاع از اتاق نشیمن روباز در تراس مرتفع جدا شده‌اند و قسمت‌های جایگزین در باغ چیده شده‌اند. در طراحی محوطه‌سازی باغ، گیاهان بادوام مانند بامبو برای سازگاری با زمین‌های سنگی اولویت دارند.


نمونه محوطه سازی طبیعی حیاط خلوت شبیه جنگل کوچک

نمونه محوطه سازی طبیعی حیاط خلوت ویلا شبیه جنگل کوچک

این طراحی محوطه سازی طبیعی حیاط خلوت شبیه یک جنگل کوچک با شومینه در فضای باز، حوض وسط، پاسیو، راهروی سنگ طبیعی، گیاهان بوته‌ای شکل و فضای کاشت نامنظم است. عالی به نظر می رسد! نه؟!


ایده‌های محوطه‌سازی باغ برای گذراندن تعطیلات

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ برای گذراندن تعطیلات طولانی و سرگرم کننده

این طراحی باغ مدرن با میز بار و صندلی‌های بار راحت زیر یک آلاچیق بزرگ، کاربرد چند منظوره دارد. با وجود وسایل آشپزخانه در نوار مفهومی آشپزخانه اوپن و تلویزیون صفحه بزرگ، به نظر می‌رسد این باغ انواع تجهیزات را برای گذراندن اوقات طولانی و سرگرم کننده در آن دارد.


 محوطه سازی و طراحی محوطه ویلا باغ

ایده محوطه سازی و طراحی محوطه ویلا باغ برای برگزاری مهمانی‌های شلوغ و سرگرم کننده

این باغ با قسمت‌های نشیمن رنگارنگ اطراف آتشدان و یک آشپزخانه اوپن در پشت، به طور ویژه برای برگزاری مهمانی‌های شلوغ و سرگرم کننده طراحی شده است. همچنین دارای چشم انداز عالی و کفسازی با کف سنگ ریزه و گیاهان بادوام در اطراف است.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ مناسب خانواده

ایده‌های محوطه‌سازی باغ مناسب خانواده

باغ مدرن بالا برای خانواده‌ای طراحی شده است که می‌خواهند محوطه‌سازی امن و جالبی در حیاط خلوت داشته باشند که فرزندانشان بتوانند با خیال راحت در آن بازی کنند. تپه‌های کوچک در منطقه پوشیده از چمن نیز اسباب بازی‌های تعاملی برای کودکان هستند. نیمکت‌های چوبی که برای استفاده هوشمندانه از فضا طراحی شده اند، به عنوان فضای ذخیره سازی برای نگهداری اسباب بازی‌های کودکان در فضای باز نیز استفاده می‌شوند.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ مناسب خانواده ایرانی

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ مناسب خانواده ایرانی

این محوطه‌سازی باغ با پیچک و بامبوی بلند خود در امتداد دیوار باغ، یک جعبه شنی مخصوص کودکان نیز دارد. جعبه شنی که به عنوان بخشی از ایوان طراحی شده است، می‌تواند با پوشش چوبی پوشانده شود تا در صورت عدم استفاده، ماسه و اسباب بازی‌ها را پنهان کند.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ ویلا شیبدار

ایده‌های محوطه‌سازی باغ ویلا شیبدار

باغ مدرن خانه که در یک شیب تند قرار دارد به تدریج طراحی شده است. فضاهای نشیمن مسطح و مفید با تراس‌های باغ در سطوح مختلف و پله‌هایی که این تراس‌ها را به هم متصل می‌کنند به دست آمده است. در طراحی مدرن محوطه‌سازی باغ از انواع جالب و متفاوت گیاهان بوته‌ای در کنار هم استفاده می‌شود.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ با استفاده از چمن، گیاهان زینتی، سبزیجات و گیاهان خوراکی

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ با استفاده از چمن، گیاهان زینتی، سبزیجات و گیاهان خوراکی

در طراحی این باغ به جای چمن و گیاهان زینتی، سبزیجات و گیاهان خوراکی استفاده شده است. علاوه بر این گیاهان مقاوم به خشکی نیز در تصویر دیده ‌می‌شود. نیمکت‌های چوبی، گودال آتش، گلدان‌های گرانیتی و سنگ پله‌های بتنی عناصری هستند که در طراحی محوطه‌سازی این باغ از آنها استفاده شده است.


Garden design 14

پاسیو حیاط مرتفع با درهای چوبی تاشو و نورپردازی خاص در مواقعی که استفاده نمی شود به عنوان صحنه‌ای برای اجرای بداهه و خانوادگی عمل می‌کند. (حقیقتاً که مناسب اجرای مسابقه ادابازی خندوانه است.)


ایده‌های محوطه‌سازی باغ

بخشی از حیاط خلوت خود را به عنوان یک باغچه سبزیجات در نظر بگیرید

اگر شما هم مثل من عاشق این هستید که با سبزیجات و سیب زمینی پیاز و بادمجان و فلفلی که خود در حیاط خانه کاشته‌اید آشپزی کنید، پس این ایده که بخشی از حیاط خلوت خود را به عنوان یک باغچه سبزیجات در نظر بگیرید، پیشنهاد درستی است. طراحی باغچه سبزی مانند آنچه در بالا وجود دارد یک عنصر طراحی جالب در باغ ایجاد می‌کند و همچنین نیازهای آشپزخانه شما را به صورت عملی برآورده می‌کند.


استفاده از عناصر عمودی برای طراحی زیبای محوطه‌سازی باغ

ایده‌های محوطه‌سازی باغ – استفاده از عناصر عمودی برای طراحی زیبای محوطه‌سازی باغ

آلاچیق پوشیده شده با درخت انگور نه تنها سایه ایجاد می‌کند، بلکه در طراحی باغ مدرن به فضای ناهارخوری در فضای باز نیز می‌افزاید. استفاده از عناصر عمودی روشی موثر برای طراحی زیبای محوطه‌سازی باغ محسوب می‌شود.


استفاده از چمن مصنوعی کاربردی‌ترین روش برای داشتن یک حیاط خلوت مدرن است.

ایده‌های جذاب و کم هزینه محوطه سازی باغ – استفاده از چمن مصنوعی کاربردی‌ترین روش برای داشتن یک حیاط خلوت مدرن است.

استفاده از چمن مصنوعی کاربردی‌ترین روش برای داشتن یک حیاط خلوت عالی است که نیازی به نگهداری ندارد، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود. درختان زیتون به همراه سنگ‌های پله‌ای مربعی تعبیه‌شده، محوطه‌سازی زیبای حیاط خلوت را ایجاد می‌کنند.

ایده‌های محوطه‌سازی باغ

ایده‌های محوطه‌سازی باغ

خانه فوق دارای یک طراحی چشم انداز خیره کننده است، با گل‌های قرمز و گیاهان بلند که خانه را در امتداد مسیر از باغ جلویی تا پاسیو در حیاط خلوت آن می‌پیچند.


Garden design 19

نمونه محوطه سازی و طراحی باغ ویلا سنتی

در این باغ انگلیسی که توسط یک شرکت خصوصی محوطه‌سازی و طراحی شده است، مسیرهای دایره‌ای به پاسیو منتهی می‌شوند. جاده سنگفرش فضای چمن دایره‌ای را به هم متصل می‌کند. درختان شمشاد هرس شده در اطراف جاده وجود دارد که بر تم دایره‌ای آن تأکید دارد.


ایده‌های محوطه‌سازی باغ کوچک

طراحی باغ مدرن – ایده‌های محوطه‌سازی باغ کوچک

این باغ کوچک مدرن طراحی بسیار کاربردی و مفیدی دارد. زمین با یک چمن مصنوعی بدون نیاز به نگهداری پوشیده شده است. فضاهای ذخیره سازی سرپوشیده نیز به عنوان محل نشستن طولانی مدت، استفاده چند منظوره دارند.


سایر ایده‌های طراحی محوطه سازی باغ مدرن ۲۰۲۲

مسیرهای سنگفرش، هزارتوهای سبز، حوضچه‌های کوچک، استخرها، گل‌های رنگارنگ و درختان کوچک همه عناصری هستند که می‌توانید در طراحی محوطه سازی باغ مدرن و بی نقص از آنها استفاده کنید. ایده‌های طراحی باغ مدرن و محوطه‌سازی باغ که در زیر می‌توانید از آنها الهام بگیرید. از عکس‌ها لذت ببرید و فراموش نکنید که طرح‌های باغ مورد علاقه خود و ایده‌هایی که می توان در محوطه‌سازی باغ از آنها الهام گرفت را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Garden design 21

Garden design 22

Garden design 23

Garden design 24

Garden design 25

Garden design 26

Garden design 27

Garden design 28

Garden design 29

Garden design 30

Garden design 31

Garden design 32

Garden design 33

Garden design 34

Garden design 35

Garden design 36

Garden design 37

Garden design 38

Garden design 39

Garden design 40

Garden design 41

Garden design 42

Garden design 43

Garden design 44

امیدواریم ایده‌های طراحی باغ مدرن و محوطه‌سازی باغ ۲۰۲۲ الهام بخش شما برای طراحی باغ دلخواهتان باشد. اگر به دنبال مدل‌های ویژه و مقرون به صرفه استخر حیاط خلوت خود هستید، توصیه می‌کنیم نگاهی هم به مقالات ایده‌های استخر روی زمین و ایده‌های طراحی استخر حیاط خانه و باغ داشته باشید. برای آشنایی بیشتر در مورد طراحی خانه و محوطه سازی باغ فراموش نکنید که از دسته بندی باغ و فضای باز دیدن کنید! 🙂

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “راهنمای جامع محوطه‌سازی باغ [۵۰ ایده مدرن و خلاقانه]

  1. شقایق گفت:

    مطلب مفیدی بود سپاس از سایت خوبتون

    1. از اینکه با مطلب محوطه سازی باغ همراه ما بودید و با نظرات خوبتون به ما کمک می کنید، سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *