بازسازی خانه

۱۰ کاری که نباید در هنگام بازسازی خانه انجام دهید

lazy
۸۸ / ۱۰۰

قطعا برای هر صاحبان خانه پیش آمده که به تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه خود فکر کرده باشد. هیچ فرقی نمی کند که دلیلتان برای بازسازی خانه چیست. شاید بخواهید در اتاق‌هایتان فضای بیشتری داشته باشید، کیفیت دکوراسیونتان را بالاتر ببرید، یا بخواهید فضای خانه کاربردی تر باشد.

قبل از شروع این کار، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید حتما آنها را مدنظر قرار دهید. در حالی که داشتن تصویری از خانه و باغ مورد علاقه تان ممکن است کار را ساده تر کند، ما در این مقاله به ذکر ۱۰ موردی پرداخته ایم که نباید در هنگام بازسازی خانه آن را انجام دهید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن (پذیرایی) [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۲۵ ایده برای داشتن آشپزخانه سبک مدرن و شیک + ویدئو [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲[/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب [آپدیت جدید][/message_box]

 

هرگز فکر نکنید که در زمینه پروژه های بازسازی خانه کاملا حرفه ای هستید

بازسازی خانه کلنگی

بازسازی منزل

قطعاً شما در تمام پروژه های بازسازی خانه حرفه ای نیستید. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید می خواهید از کدام پروژه برای بازسازی خانه استفاده کنید، بهتر است با خودتان صادق باشید و بدانید از وجود کدام مهارت ها و تجربه ها در زمینه اجرای پروژه های ساختمانی برخوردار هستید. بعضی از پروژه های خانگی نسبت به سایر پروژه ها به تخصص بیشتری نیاز دارد. ممکن است تصور کنید تنها کاری که باید برای تعویض یک لامپ انجام دهید بیرون آوردن لامپ از جایش است. اما ممکن است فراموش کنید که به خاموش کردن جریان برق و در نظر گرفتن سایر اقدامات احتیاطی نیز نیاز دارید.!

اگر دوستان و اعضای خانواده در این زمینه تجربه ای ندارند، بهتر است از آنها کمک نخواهید

بسیاری از صاحب خانه ها به منظور صرفه جویی در هزینه ها به این فکر می افتند که از دوستان و اعضای خانواده کمک بخواهند. این کار می تواند منجر به بروز اشتباهات پرهزینه ای شود و به بخش های مهم خانه نیز آسیب برساند. شما می توانید از دوستان و خانواده برای جابجایی وسایل، اثاثیه، نظافت و سایر «کارهای خانگی» کمک بگیرید – اما نباید اجازه دهید که آنها در امر بازسازی خانه که به تجربه بیشتری نیاز دارد به شما کمک کنند.

بودجه بازسازی خانه: هرگز تصور نکنید که هزینه بازسازی منزل درست همان مقداری خواهد بود که برآورد کرده اید

ایده بازسازی خانه قدیمی

ایده بازسازی خانه های قدیمی

در حالی که ممکن است تمام هزینه ها از جمله هزینه های مربوط به مواد اولیه، نیروی کار و قطعات مختلف را به خوبی تخمین زده باشید، اما همواره باید بودجه احتیاطی ای را برای زمان هایی در نظر بگیرید که هزینه ها از بودجه ای که دارید بیشتر می شوند. در بسیاری از پروژه‌های بازسازی، شرایط پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ می دهد که شاید در شروع پروژه مد نظر قرار نگرفته باشد. تخریب دیوارها معمولا به بروز خسارات الکتریکی، ساختاری یا لوله کشی ختم خواهد شد. بازسازی خانه‌های قدیمی نیز می‌تواند موجب پدیدار شدن قارچ ها و کپک ها، نشت لوله‌ها یا پوسیدگی چوب شود. با در نظر گرفتن این موارد، بهتر است یک بودجه احتیاطی برای خودتان کنار بگذارید.

مدت زمان بازسازی منزل: فکر نکنید که یک پروژه بازسازی خانه فقط یک هفته طول می کشد

زمان بازسازی خانه

زمان بازسازی منزل

درست مانند بودجه، زمان هم منبع بسیار ارزشمندی است که نباید آن را دست کم گرفت. در حالی که بسیاری از پروژه های بازسازی خانه که در آنها هدف، تنها بهبود منظره کلی خانه است، در بازه زمانی ۲ تا ۳ روزه قابل اجرا هستند، اما در پشت صحنه افراد حرفه ای زیادی برای ساعت های متمادی کار می کنند.
براورد زمان بازسازی منزل تا حد زیادی مبتنی بر مواردی نظیر سطح تجربه شما و به کارگیری ابزارهای مناسب برای پروژه و وجود افرادی است که به شما در انجام پروژه کمک می کند. بنابراین تمامی این موارد را هنگام برنامه ریزی در نظر بگیرید. اگر قصد دارید از محل کار خود مرخصی بگیرید، یک یا دو روز بیشتر را لحاظ کنید تا وقت کم نیاورید.

رعایت قوانین و مقررات شهرداری در هنگام بازسازی

بسیاری از صاحبخانه ها تصور می کنند که می توانند هر طور که می خواهند بازسازی منزل داشته باشند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اما بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است نیاز باشد که قوانین و مقررات شهرداری ها در رابطه با ساخت و ساز را در نظر بگیرید.

بر اساس قوانین بازسازی ساختمان، تمام عملیات بازسازی یا نوسازی ساختمان به مجوز نیاز ندارد بلکه برای تعدادی از اصلاحات و تعمیرات باید مجوز اخذ شود و با تأیید شهرداری انجام شود.

مواردی که به طور قطع باید با مجوز شهرداری انجام شود

  • تخریب دیوارها و تیغه‌های داخلی که اصطلاحاً حائل یا باربر نامیده می شود. یعنی بار ساختمان بر آن‌ سوار است و در صورت تخریب باعث کاهش پایداری ساختمان می‌شود. و ممکن است منجر به ریزش کل ساختمان گردد.

  • جابجایی و تغییر محل راه‌پله‌ها

  • جابجایی دیوارهای پارکینگ در صورتی که منجر به از بین رفتن بخش یا کل فضای پارکینگ شود

  • جابجایی بخش‌هایی از ساختمان که طبق ضوابط شهرسازی ممنوع است

  • تغییر کاربری ساختمان

مواردی که نیاز به دریافت مجوز از شهرداری ندارد

  • تعمیرات مربوط به شیروانی و بام (قیرگونی و آسفالت، نصب موزاییک و…)

  • تعمیرات سرویس‌های بهداشتی

  •  تعمیر و تعویض کف‌سازی طبقات و زیرزمین

  • سیمان‌کاری و سفیدکاری

  • نقاشی

  • تغییرات مربوط به محوطه و حیاط ساختمان (مثل ساخت باغچه)

  • احداث حوض یا استخر به شرط آن که منجر به از بین رفتن فضای پارکینگ نشود

  • تعمیر و تعویض نمای ساختمان

  • تعویض در و پنجره‌ها

  • تعمیرات لوله‌کشی ساختمان

  • تعمیرات سیم کشی ساختمان

  • نصب کولر و شوفاژ

  • تخلیه و حفر چاه فاضلاب

پیدا کردن پیمانکار بازسازی منزل: قدرت تصاویر را دست کم نگیرید

 ایده های جالب ترمیم و بازسازی خانه

ایده های ترمیم و بازسازی خانه

ممکن است خودتان قادر به انجام بازسازی و نوسازی منزل نباشید. در اینجاست که کار را باید به کاردان سپردیعنی پیمانکار.

پیمانکار براساس توافق و قرارداد وظیفه انجام امور بازسازی منزل را در مدت زمان مشخص برعهده می گیرد. پیمانکار خوب، پیمانکاری است که به تمام تعهدها و مفاد توافق و قرارداد پایبند باشد. تصمیم گیری برای انتخاب پیمانکار هم براساس نمونه کارهای قبلی و میزان رضایت مشتری ها انجام می شود.

اگر تصمیم گرفته اید تمام کارهای پروژه بازسازی خانه را به یک پیمانکار حرفه‌ای واگذار کنید و خودتان کاری انجام ندهید بهتر است بدانید؛ برای اینکه نتیجه کار واقعا موفقیت آمیز باشد، پیمانکار باید کاملا متوجه منظورتان شده باشد. درواقع یکی از نکات کلیدی که باید بدان توجه نمایید این است که پیمانکار باید کاملا مطلع باشد که شما خواهان چه نوع تغییراتی در فضای خانه تان هستید.

عکس‌هایی که از دکورینه، مجله آنلاین دکوراسیون داخلی یا از بروشورهای لوازم منزل جمع‌آوری نموده اید، می توانند به شما در انتقال مقصودتان کمک کنند. بسیاری از صاحبان خانه فراموش می کنند که پیمانکاران باید بدانند که دقیقاً چه کارهایی را باید در امر بازسازی خانه مدنظر قرار دهند و نتیجه باید چگونه باشد. پس برای کسب نتایجی که به دنبال آن هستید، فقط به توضیحات شفاهی و تفسیر آنها بسنده نکنید.

ایمنی تان را برای اینکه پروژه بازسازی، سریعتر یا ارزان تر تمام شود به خطر نیندازید

بارها شاهد بوده ایم که براساس عجله یا بی احتیاطی اتفاق ناگواری در هنگام بازسازی منزل افتاده که جبران ناپذیر بوده است. آسیب دیدگی هایی که به راحتی می شد از بروزشان جلوگیری کرد. هنگام کار در بخش های مرتفع خانه، مطمئن شوید که از داربست، نردبان، تیرهای رابط مناسب و پوشش ایمنی محافظ در برابر سقوط استفاده کرده اید تا بتوانید ایمنی تان را در طول کار تضمین نمایید.

اگر نمی دانید که چگونه باید از ابزارهای قدرتی استفاده نمایید، و یا در کار با برق و سایر بخش های فنی سررشته ای ندارید بهتر است از یک متخصص برای پروژه بازسازی خانه کمک بگیرید.

تا زمانی که همه مصالح و اجزای مورد نیاز را آماده نکرده اید، پروژه بازسازی خانه را شروع نکنید

مصالح بازسازی منزل

مصالح مورد نیاز بازسازی منزل

قبل از شروع کار یا تخریب دیوار منزل، مطمئن شوید که همه اجزاء و مصالح ساخت را از قبل آماده کرده اید. اگر لوازم خانگی جدیدی سفارش داده اید یا قرار است به زودی، متریال ها و سایر اقلام لازم را دریافت کنید، قبل از شروع بازسازی خانه خود تا تحویل تمامی آنها صبر کنید. در حالی که ممکن است برای شروع کار عجله داشته باشید، اما بهتر است بدانید که گاهی اوقات، برخی اقلام با تاخیر ارسال می شوند. آشپزخانه یا حمامتان ممکن است تا زمان تحویل اجناس بلااستفاده باشند! بنابراین تا تمام متریال های لازم را تحویل نگرفته اید کار بازسازی را شروع نکنید.

قبل از پرداختن به اجرای بازسازی منزل سعی کنید هیجان زده نشوید

در حالی که ممکن است مجله آنلاین دکوراسیون را دیده باشید و یا مجله فیزیکی که همین چند روز پیش، صفحاتش را ورق زده اید آشپزخانه عالی و منحصربفردی را دیده باشید، که برای داشتن چیزی شبیه آن لحظه شماری می کنید، ابتدا مطمئن شوید که از قبل همه چیز را آماده کرده اید. در ابتدای کار بهتر تحقیق کنید و ببینید هزینه مصالح، نیروی کار در مواردی که می خواهید پیمانکار را استخدام کنید، زمان لازم برای انجام کار و ترتیبات و تجهیزات لازم برای چنین بازسازی منحصربفردی چقدر برایتان تمام می شود.

انجام کار بسیاری از پروژه‌ها سبب می شود تا شما و خانواده‌تان، روزها و هفته‌ها را در شرایط نامناسبی سپری نمایید. پس باید واقعیت های تلخی نظیر عدم امکان استفاده از آشپزخانه، حمام و غیره یا دسترسی به یکی از اتاق های ضروری را حداقل برای مدت کوتاهی بپذیرید. بنابراین تمام جوانب را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید تمام کارها به خوبی پیش خواهند رفت.

به هیچ وجه تصور نکنید که پروژه بازسازی رویایی تان امکانپذیر نیست

بسیاری از صاحب خانه ها تصور می کنند که اگر نتوانند هزینه، زمان و منابع لازم را محاسبه کنند، بازسازی منزل بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و یا شاید اصلا امکان پذیر نباشد. بهتر است قبل از تصور اینکه باید ایده بازسازی خانه تان را برای همیشه رها کنید، تحقیقاتتان را زودتر انجام دهید. اگر در حال حاضر نمی توانید کل پروژه بازسازی را تکمیل کنید یا اینکه از نما و ظاهری که می خواهید بعد از بازسازی خانه تان داشته باشید هیچ تصوری ندارید، وقت بگذارید. از معماران حرفه ای، طراحان داخلی، طراحان چشم انداز و پیمانکاران یا متخصصان حرفه ای طراحی خانه سوال کنید.

معمولا آنها بهترین افرادی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا رویای خود را با هزینه ای مقرون به صرفه به واقعیت تبدیل کنید و یا حتی شاید گزینه هایی را در اختیارتان قرار دهند که اصلا نمی دانستید امکان پذیر هستند. خانه شما یکی از سرمایه های بزرگتان به حساب می آید. پس برای تحقیق در مورد چگونگی بازسازی خانه به شیوه ای که کاملا منحصر به فرد و شگفت انگیز باشد خوب وقت بگذارید.

 

author-avatar

درباره سهیلا دوست پژوه

کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی - علاقمند به حوزه دکوراسیون داخلی - عضو تیم تحریریه دکورینه با بیش از 10 سال سابقه ترجمه و نویسندگی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *