پرده

باید و نبایدهای خرید پرده برای پنجره شاه نشین [۵ نکته مهم]

خرید پرده برای پنجره شاه نشین
۸۸ / ۱۰۰

این ۵ مورد را قبل از خرید پرده برای پنجره شاه نشین خود درنظر بگیرید:

پنجره شاه نشین یکی از ویژگی‌های مهم معماری خانه‌‌هایی به شمار می‌آیند که قرار است از وجود اتاق‌‌هایی پر از نور بهره ببرد. پنجره شاه نشین که از فضای اتاق بیرون زده اند، از یک پنجره بزرگ تشکیل شده که توسط دو پنجره کوچکتر در هر دو طرف احاطه شده است. چنین دیزاینی موجب ایجاد گوشه‌ای دنج می‌شود که ‌می‌تواند فضایی را برای تمدد اعصاب ساکنین خانه فراهم بیاورد. یا به گونه ای آراسته شود تا به یکی از نقاط کانونی دراماتیک اتاقتان تبدیل شود.

با داشتن چنین پنجره‌ای ‌می‌توانید لحظه‌ای کوتاه را به لذت بردن از منظره اطراف سپری کنید و از آرامش لازم برخوردار شوید. البته، حتما باید پنجره‌‌هایی را انتخاب کنید که کاملاً مناسب بوده و از ویژگی‌‌هایی که مدنظر دارید بهره‌مند باشند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: مدل های جدید پرده پذیرایی [ساده و شیک] [/message_box]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست مطالب”]

 

متریال‌‌های لازم قبل از انتخاب پرده برای پنجره شاه نشین

متریال‌‌های لازم قبل از انتخاب پرده برای پنجره شاه نشین

متریال‌‌های مورد نیاز قبل از انتخاب پرده برای پنجره شاه نشین

قبل از اینکه ‌‌پرده‌ برای پنجره شاه نشین اتاق انتخاب کنید، بهتر است ببینید که چه متریال‌‌هایی برای پنجره شاه نشین شما مناسبتر هستند، یا اینکه قبلا اجزای مختلف پرده بر روی آن نصب شده‌اند یا نه.

بسته به ابعاد پنجره شاه نشین، ‌می‌توانید از یک میل پرده مخصوص که فقط برای پنجره‌های کناری طراحی شده استفاده کنید، البته به خاطر داشته باشید که حتما قرار نیست دو پنجره کوچک جانبی یک اندازه باشند، بنابراین قبل از سفارش حتماً حداقل دو بار، آن را اندازه‌گیری کنید.

علاوه بر این، دیوارهای اطراف پنجره و قاب پنجره را نیز مورد بررسی قرار دهید تا از استحکام آنها اطمینان حاصل نمایید و بتوانید با توجه به میزان مقاومتشان برای تحمل وزن پرده‌هایی که انتخاب می‌کنید پیچ‌ها، قلاب‌ها و مهارهای موردنیاز را انتخاب کنید.

حریم خصوصی خود را در اولویت قرار دهید

پرده برای پنجره شاه نشین متناسب با اتاق

پرده برای پنجره شاه نشین متناسب با اتاق ها

پنجره‌های بزرگ برای شما این امکان را فراهم می آورند تا از منظره بیرون لذت ببرید، اما چنین پنجره‌‌هایی یک ویژگی منفی هم دارند و آن این است که همانطور که شما می‌توانید مناظر بیرون را تماشا کنید و از آن لذت ببرید، دیگران هم می‌توانند فضای داخل خانه‌تان را ببینند.

اگر پنجره شاه نشین شما در طبقه اول قرار دارند و خانه شما نیز کیلومترها دورتر از اولین همسایه‌‌هایتان نیست، بهتر است علاوه بر پرده‌ها از کرکره و سایه‌بان‌ نیز استفاده نمایید و زمانی که می‌خواهید از منظره اطراف خانه لذت ببرید‌، پرده‌ برای پنجره شاه نشین انتخاب کنید که می‌توانند باز و بسته شوند و به طور کامل پنجره اتاقتان را بپوشانند.

نور خورشید را ارزیابی کنید

پرده برای پنجره شاه نشین براساس نور بیرون

انتخاب پرده برای پنجره شاه نشین براساس نور بیرون

آیا پنجره شاه نشین شما در اتاق خواب‌تان قرار دارد؟ در این صورت، باید میزان آفتابی را که وارد اتاق می‌شود ارزیابی نمایید و ببینید چگونه ‌می‌توانید در شب هنگام، جلوی نور چراغ‌های بیرون از خانه را بگیرید.

قبل از خرید پرده برای پنجره شاه نشین،حتی اگر پنجره مورد نظر در اتاق خواب قرار ندارد، باید میزان نور خورشیدی را که وارد فضای اتاق می‌شود مدنظر قرار دهید. اگر در تمام طول روز نور مستقیم خورشید مدام وارد اتاق می‌شود، مبلمان، موکت و پرده ها به مرور زمان رنگ و رو رفته به نظر خواهند رسید.

علاوه براین وقتی اتاقتان دائما در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد به طور قابل توجهی گرمتر خواهد شد. البته چنین چیزی ‌می‌تواند در زمستان یک ویژگی مطلوب به حساب بیاید، اما هزینه‌های تهویه مطبوع و کولر و پنکه در تابستان افزایش پیدا خواهد کرد.

ترجیح فرم بر عملکرد

انواع پرده برای پنجره شاه نشین

انواع مختلف پرده برای پنجره شاه نشین

آیا قبل از اینکه به موارد بالا، یعنی متریال‌ها، حریم خصوصی یا نور خورشید فکر کنید، عاشق طرح و الگویی شده اید و آن طرح تمام حواستان را به خود مشغول نموده؟ خب، نیازی نیست از رویای خود برای داشتن یکپرده برای پنجره شاه نشین استثنایی دست بکشید، فقط باید خودتان را با شرایط وفق دهید. از نیم پرده‌ها، پرده‌های کافه‌ای یا پرده‌های تزئینی سبک استفاده نمایید و اگر به نظرتان کافی نیستند، آنها را با پوشش‌های کاربردی تری مانند سایه بان‌ها یا پرده‌های بزرگ با رنگ‌های تیره جفت کنید تا در پوشاندن فضای اتاق از تیررس افراد بیرون از خانه موثرتر باشند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: چگونه از رنگ تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟ [/message_box]

پرده برای پنجره شاه نشین را می‌توان مانند قاب در نظر گرفت

پرده برای پنجره شاه نشین مانند قاب

نمونه: پرده برای پنجره شاه نشین مانند قاب به نظر می رسد

پنجره شاه نشین کوچک فضاهای دنجی را برای استراحت فراهم می آورند. پنجره شاه نشین بزرگتر می‌توانند همانند یک اتاق کوچک و در عین حال دنج به نظر برسند. پس بهتر است با توجه به پنجره شاه نشین اتاقتان، به نحوه استفاده از محیط اطراف آن و اینکه به چه نوع پرده‌‌هایی نیاز دارد فکر کنید.

پرده‌های کافه‌ای ‌می‌توانند فضای جالبی را برای مطالعه فراهم بیاورند، یا گوشه دنجی را ارائه کنند که بتوانید صبح ها در آن به صرف صبحانه بپردازید. در اتاق‌های نشیمن، فضای اطراف یک پنجره شاه نشین اتاق نشیمن را می‌توانید خالی بگذارید تا بیشتر تمرکز فضا بر روی منظره بیرون از اتاق باشد، و پرده‌ها را می‌توان تقریباً مانند یک قاب عکس در نظر گرفت که فقط اطراف پنجره را می پوشانند.

امیدواریم که نمونه های محبوب ترین گیاهان آپارتمانی که در بالا به اشتراک گذاشتیم الهام بخش شما باشد. فراموش نکنید که برای الهام گرفتن از موضوعات مختلف از صفحه مجله آنلاین دکورینه ما دیدن کنید. 🙂

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]  ممکن است این مقاله هم مفید باشد: دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر [/message_box]

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *