رنگ, طراحی دکوراسیون

دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر

lazy
۸۳ / ۱۰۰

دکوراسیونی که در آن از تناژهای کم رنگ استفاده شده، فضای داخلی فوق‌العاده‌ جادار و متعادلی را ایجاد می‌کند که قادر است حس آرامش و هماهنگی بی نظیری را به بیننده القا کند. در دو خانه منحصربه فرد و آرامش‌بخشی که در تصاویر مشاهده می کنید از تناژهای چوبی نیز همراه با رنگ های ملایم استفاده شده تا پالت کم رنگ به کارگرفته شده، از گرمای لازم برخوردار باشد و حس حضور در فضایی سرد و بی روح را در بیننده القا نکند.

علاوه براین بافت های کوچک مشکی نیز برای تثبیت نور در جای جای خانه به کار گرفته شده اند. به جرات می توان گفت که این پالت رنگی با هر کدام از اتاق های منزل شما، از اتاق نشیمن گرفته تا آشپزخانه، اتاق های خواب، دفتر کار خانگی و یا حتی حمام های مدرن هماهنگی دارد. بنابراین به منظور اجتناب از یکنواخت شدن دکوراسیون منزل، می توانید از طرح‌های الهام‌بخشی که برای بخشی های مختلف یک منزل خاص که در قسمت پایین بدانها اشاره شده، استفاده نمایید.

چراکه در این دکوراسیون ها از عناصر غیرمنتظره ای استفاده شده که می توانند چرخه های تکراری دکوراسیون های معاصر را در هم بشکنند.

مطالب مرتبط: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون

مطالب مرتبط: چگونه از رنگ تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟ 

دکوراسیون منزل مدرن با رنگ های خاکستری و سفید

پالت رنگی کم رنگ

مبلمان مدرن

۱
دکوراسیون خانه مدرنی که در تصویر مشاهده می کنید از وجود یک پالت رنگی کم رنگ بهره می برد و در واقع در آن بیشتر از رنگ های خاکستری و سفید استفاده شده است. مبلمان مدرن، بالش تک رنگ قهوه ای کم رنگ و استفاده از بخش های چوبی توانسته دکوری را فراهم کند که تمام اجزای آن به خوبی با هم تلفیق شده اند.

استند گلدان

استند گلدان زیبا

۲
غالبا در اتاق های نشیمن مینیمالیستی، دیوارها خالی از هرگونه آثار هنری معاصری هستند، اما استفاده از یک جفت استند گلدان شیک نه تنها باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون منزل شما می شود بلکه بافت لازم را نیز به فضای اتاق می‌افزاید. یک فرش خاکستری کم رنگ نیز سبب ده تا کفپوش چوبی آنقدرها به چشم نیاید.

دکوراسیون اتاق ناهارخوری منزل موردنظر با تناژ کم رنگ

مطالب مرتبط: ۱۰ ایده جالب و هوشمندانه دکوراسیون اتاق ناهارخوری سفید

پارتیشن کشویی

دیوار پارتیشن کشویی

۳
در این نوع دکوراسیون می توان از کمدهای ساخته شده از چوب بلوط در سرتاسر خانه استفاده کرد. درب کشویی کنار سالن نیز توانسته فضای آشپزخانه و ناهارخوری مجاور را به هم متصل نماید.

چراغ ایستاده

چراغ ایستاده شیک و مدرن

۴
چند صندلی راحتی، یک چراغ ایستاده شیک و مدرن و یک میز کوچک، توانسته گوشه ای دنج را در کنار پنجره برایتان فراهم آورد. تا نه تنها در آنجا به استراحت بپردازید بلکه کتاب هایتان را نیز مطالعه نمایید. کف سالن که اندکی در این قسمت بالاتر از سایر بخش های خانه است سبب متمایز شدن این بخش از فضای ناهارخوری مجاور شده است.

چراغ های آویز ناهارخوری

چراغ آویز اتاق ناهارخوری

۵
مینی چراغ‌های آویز اتاق ناهارخوری که دارای روکش مشکی مات و پرتلالو هستند، سبب شده تا فضای ناهارخوری دارای جلوه ای متمایزتر باشد.

میز ناهار خوری مشکی

صندلی میز ناهارخوری رنگ مشکی

۶
صندلی های تیره رنگ چیده شده به دور میز ناهارخوری که استخوانی کم رنگ است توانسته به خوبی با چراغ های آویز اتاق ناهارخوری هماهنگ شود.

میز ناهار خوری

میز ناهار خوری کوچک

۷
ترکیبی از صندلی ها و نیمکت ناهار خوری تیره رنگ توانسته ظاهری آرامش بخش و غیررسمی را به دور میز ناهارخوری کوچک موجود در اتاق ناهارخوری ایجاد کند.

دستگیره های درب مشکی

دستگیره های درب مشکی رنگ

۸
نورافکن های سقفی و چراغ های ریلی توانسته به خوبی فضای پرنوری را در سرتاسر خانه به وجود آورد.

دکوراسیون ورودی

مطالب مرتبط: دکوراسیون ورودی خانه [ایده های کارامد و به روز]

قفسه

قفسه ورودی

۹
یک قفسه کوچک در فضای باریک کنار دیوار در کنار ورودی در تعبیه شده، و بر روی آن می توان عودهایی را مشاهده نمود که بوی دلپذیری را در فضا منتشر می کنند.

صندلی ورودی

صندلی ورودی منزل

۱۰
در این تصویر می توانید یک نیمکت ساده خاکستری کم رنگ را در کنار درب ورودی مشاهده کنید که توانسته همراه با آینه دیواری پهن و تمام قد، و مجموعه ای از کمدهای دو رنگ سفید و چوبی، فضایی منحصربفرد را فراهم آورد.

ورودی

ورودی خانه

۱۱
دستگیره های منحصربفرد درب ورودی به فضای ورودی جلوه ای مدرن و جذاب بخشیده اند.

قفسه های توکار

قفسه های توکار منزل

۱۲
همانطور که از ورودی خانه به سمت فضای غذاخوری آشپزخانه می رویم، کابینت‌های جالبی که در درون دیوار تعبیه شده اند به همراه قفسه ای برای کتاب ها و دکورها چشم ما را به خود خیره می کنند. بخش پشتی قفسه ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده و همین امر به ایجاد عمق و کنتراست بیشتری در اطراف طرح های سفید و چوبی کمک می کند.

قفسه شناور

قفسه شناور منزل

۱۳
همانطور که از راهرو به سمت اتاق خواب پیش می رویم، یک قفسه شناور که به طور ماهرانه ای طراحی شده به واسطه رنگ متمایز خود چشم ها را به خود خیره می سازد.

دکوراسیون اتاق خواب

مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب [آپدیت جدید]

چراغ دیواری

چراغ های دیواری۱۴
در داخل اتاق خواب اصلی، چراغ های دیواری، سیم های برق نصب شده روی سطح دیوار بالای تخت خواب را به یک اثر هنری-صنعتی مدرن تبدیل نموده اند.

تختخواب خاکستری

تخت خواب خاکستری کم رنگ

۱۵
تخت خواب موجود در این اتاق با کاور منحصربفرد خود که به رنگ خاکستری مخملی است به خوبی توانسته با دکوراسیون تماما سفید کم رنگ اتاق تلفیق شود.

دکوراسیون دفترکار خانگی

مطالب مرتبط: دفترکار خانگی

 

فضای کار

اتاق خواب – دفتر کار خانگی

۱۶
دفترکار خانگی موجود در یک انتهای اتاق خواب به خوبی با ستون هایی که دارای فضایی برای نگهداری از کتاب ها و دکورها هستند تزئین شده است.

صندلی میز مدرن

صندلی و میز مدرن

۱۷
کمدهای چوبی فضای اطراف میز را احاطه کرده است.

صندلی اداری سفید

صندلی اداری سفید رنگ

۱۸
صندلی اداری سفید رنگ توانسته به خوبی با میز شناور سفید کم رنگ موجود در این فضا هماهنگ شود. گلدان آویزان نیز از رسمیت فضا که به واسطه وجود میز کار به وجود آمده کاسته و جلوه ای بی نظیر به تخت خواب بخشیده است.

گلدان

گلدان ایستاده

۱۹
این گلدان ایستاده توانسته در کنار پنجره که کاملا با سفید کم رنگ، رنگ آمیزی شده نمای تزئینی اغراق آمیزی را ایجاد کند.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

 مطالب مرتبط: مدل های تزیین حمام و دستشویی

آینه گرد

آینه گرد سرویس بهداشتی

۲۰
با رفتن به سمت حمام این خانه استثنایی، شاهد دکور بسیار برجسته ای خواهید بود که به واسطه وجود یک دستشویی مشکی رنگ، آینه گرد ست با آن، روشویی، و دوش تکمیل می شود.

توالت مشکی

توالت مشکی رنگ

۲۱
ستونی از کاشی های مشکی رنگ که از دیواره مخفی تانکر آب تا امتداد سقف ادامه دارد سبب شده که توالت مشکی رنگ در پس‌زمینه استتار شود.

دوش با قاب مشکی

قاب مشکی رنگ دیوار شیشه ای حمام

۲۲
کابینت های چوبی فضای ذخیره سازی مناسبی را در حمام به وجود آورده اند که مطابق با روشویی است. قاب دوش مشکی رنگ نیز فضای مشخصی را در اطراف دوش به وجود آورده است.

طراحی پلان باز اتاق نشیمن مدرن

 مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون پذیرایی مدرن

پلان باز

طراحی پلان باز

۲۳
همانطور که وارد فضای داخلی دومین دکوراسیون منتخبمان می شویم، با طرح آرامش بخش تماما سفید و چوبی اتاق نشیمن مواجه می شویم. یک دیوار کامل از کابینت های سفید آشپزخانه در پس زمینه خودنمایی می کنند. یک جزیره آشپزخانه رها و آزاد فضای ناهارخوری را کاملا از اتاق نشیمن جدا می کند. یک مبل مدرن نیز به نقطه کانونی اتاق نشیمن تبدیل شده است.

فضای باز اتاق نشیمن

طراحی فضای باز اتاق نشیمن

۲۴
می توان از درب‌های دوتایی موجود برای تفکیک فضای باز اتاق نشیمن استفاده کرد.

صندلی سبک اسکاندیناوی

صندلی به سبک اسکاندیناوی

۲۵
صندلی‌های بی نظیر موجود در سبک اسکاندیناوی، دیزاین مکملی برای نمای چوبی گرم فضا خواهند بود.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون سبک اسکاندیناوی [۲۵+ نکته کلیدی] 

آشپزخانه مینیمالیستی

آشپزخانه سبک مینیمالیستی

۲۶
جزیره مینیمالیستی موجود در آشپزخانه از لحاظ رنگ تضاد ظریفی با سایر بخش های سفید دارد. ست ناهارخوری از چوب طبیعی باطراوتی ساخته شده که به خنثی کردن رنگ سفید و سرد آشپزخانه کمک می کند.

هنر مجسمه

هنر مجسمه

۲۷
چراغ‌های نصب شده کمدهای سفید شفافی را که دیوارهای راهرو را پوشانده اند، روشن کرده اند و راهرویی رویایی را به سمت مجسمه بی نظیر ونوس میلو خلق می کنند.

کشوی توکار

کشوهای توکار

۲۸
کشوهای ساخته شده که پایه ای را در زیر مجسمه ایجاد کرده اند موجب شکل گیری طرحی شده اند که مدام در قسمت کنار پنجره اتاق خواب تکرار شده است.

pocket-door

درب کشویی

۲۹
یک درب کشویی، فضای اتاق خواب را از سایر بخش ها جدا می کند.

اتاق خواب سفید

اتاق خواب سفید رنگ

۳۰
یک تخت خواب چوبی به خوبی در کنار دکوراسیون کاملا سفید رنگ اتاق خواب خودنمایی می کند. تخت در مرکز اتاق قرار گرفته است. بنابراین فضایی برای عبور و مرور در اطرافش ایجاد شده که به رختکن ختم می شود. کمدهای سفید نیز، قسمت رختکن را از حمام اختصاصی جدا می‌کند.

چراغ خواب

چراغ خواب ایستاده

۳۱
بخش های کنار تخت و بالین دارای ظاهری بسیار ساده هستند. چراغ های ایستاده باریک باعث صرفه جویی در فضا و ارائه فضایی برای قفسه های باریک می شود.

فضای کار خانگی

دفتر کار خانگی

۳۲
در پشت تختخواب، فضایی به عنوان فضای کار تعبیه شده که یک میز کار در آن قرار دارد. یک پایه کوچک، شلوغی فضای کار را از بقیه اتاق خواب پنهان می کند و فضایی مملو از آرامش را خلق می نماید.

نورپردازی محیطی

نورپردازی محیطی

۳۳
درب کشویی دوم اتاق خواب به سمت راهرو و اتاق نشیمن باز می شود. کفپوش چوبی ساخته شده از تخته های پهن به لحاظ بصری فضا را بزرگتر از آنچه هست جلوه می دهد.

 آیا این مقاله را پسندیدید؟

آن را در یکی از کانال های رسانه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید و به دوستان خود ارسال کنید. اظهارنظر و ارزیابی شما به پیشرفت ما کمک می کند.

منبع: home-designing
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *