آشپزخانه, سبک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه جدید

lazy
۸۲ / ۱۰۰

دکوراسیون آشپزخانه جدید بسیار حائز اهمیت است که باید با استفاده از اصول طراحی دکوراسیون داخلی انجام شود. این باعث می شود تا اشتباهات معمول در نحوه چیدمان آشپزخانه های امروزی از بین برود و جذابیت خاصی در آن ایجاد شود. با رعایت این اصول می توان زیبایی فضای خانه و آشپزخانه را افزایش دهید.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه جدید

دکوراسیون آشپزخانه جدید

نورپردازی دکوراسیون آشپزخانه جدید

اولویت نخست نورپردازی با استفاده از نور طبیعی است

همانطور که می دانید نور طبیعی به هیچ عنوان  قابل مقایسه با نور های مصنوعی نیست و برای رشد همه موجودات به ویژه انسان ها ضروری است زیرا برای حفظ سلامتی تمام اعضای بدن ما از جمله موها، چشم ها، پوست، استخوان، مغز و… به نور نیاز دارند. همچنین نور طبیعی به خودی خود ضد باکتری هایی است که در مکان های مرطوب و تاریک وجود دارند.

در ادامه این توضیحات به اهمیت نور طبیعی بر طراحی دکوراسیون آشپزخانه جدید  می پردازیم. نور پردازی مناسب و طبیعی در محیط آشپزخانه بسیار ضروری است زیرا  آماده سازی غذا، پخت و پز و بعضاً صرف غذا در این مکان انجام می شود. با توجه به اهمیت این موضوع توصیه می شود اولویت نخست خود نورپردازی با استفاده از نور طبیعی و در درجه دوم استفاده از نور های مصنوعی مناسب است.

بسیاری از افراد از پرده برای تغییر دکوراسیون و قرار دادن آشپزخانه در کنار اتاق نشیمن استفاده می کنند و پوشاندن پنجره ها از تابش نور خورشید جلوگیری می کند. قرار دادن کابینت های بلند در آشپزخانه نیز باعث کاهش نور می شود و فضای خانه را دلگیر و کوچک جلوه می دهد، بنابراین توصیه می شود از پنجره به عنوان وسیله ای برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و آن را با هیچ وسیله ای نپوشانید.

نورپردازی آشپزخانه2

 

 

دکوراسیون آشپزخانه جدید با دو رنگ

یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر هر روز بیشتر شده است استفاده از کابینت های دو رنگ است. این بدان معناست که در دکوراسیون آشپزخانه جدید که شامل کابینت آشپزخانه است از دو رنگ استفاده شده است. حالا مهم نیست که سبک دکوراسیون چگونه است، زیرا همه سبک ها را می توان در دو رنگ اجرا کرد. دو رنگ از یک سبک را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که از رنگ های متضاد برای جلوه بیشتر در آشپزخانه استفاده کنید.

اگر بخواهیم برخی از پرطرفدارترین دکوراسیون آشپزخانه دو رنگ را ارائه دهیم، می توان به ترکیب سفید و قهوه ای یا سفید و خاکستری یا سفید و آبی در سبک نئوکلاسیک اشاره کرد.

color kitchen

دکوراسیون آشپزخانه کوچک چگونه باشد؟

دکوراسیون آشپزخانه کوچک اگرچه کاربردی است اما باید زیبا و مجلل هم باشد. طراحی داخلی این قسمت از خانه تأثیر بسزایی در زیبایی و ظاهر جذاب آن دارد. با طراحی دقیق و کاربردی می توانید از فضای آشپزخانه کوچک نهایت استفاده را ببرید. و این فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی کرد. سه عنصر اصلی آشپزخانه شامل یخچال، گاز و سینک ظرفشویی باید متناسب با ظاهر آشپزخانه ترکیب شوند.

آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه با پنجره یا بدون پنجره کدوم خوبه؟

دکوراسیون آشپزخانه با پنجره یا بدون پنجره

پنجره در آشپزخانه دارای مزایا و معایبی است، متأسفانه بسیاری از سازندگان توجه زیادی به پنجره ندارند یا اصلا از آن در آشپزخانه استفاده نمی کنند. البته داشتن پنجره باعث افزایش نور محیط و زیباتر شدن دکوراسیون شما می شود، اما اگر در آشپزخانه پنجره ندارید، حتماً از نورپردازی استفاده کنید. زیرا اگر بهترین دکور را در آشپزخانه داشته باشید بدون هیچ نور خوب به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

امروزه برای زیباتر جلوه دادن محیط آشپزخانه به ویژه قسمتی از پنجره به سبک نئوکلاسیک و کلاسیک، از قاب پرده بالای پنجره استفاده می شود تا بر خلاف گذشته پنجره دکوراسیون آشپزخانه را مختل نکند و به زیبایی محیط کمک بیشتری بکند.

رنگ دکوراسیون آشپزخانه جدید

استفاده از رنگ های مختلف در سبک جدید آشپزخانه ها قدیمی است و استفاده از رنگ های تک رنگ در دکوراسیون آشپزخانه توصیه می شود. بسیاری از آشپزخانه ها از رنگ های تیره مانند مشکی استفاده می کنند تا شبیه نمونه های مدرن و بیرونی باشند، اما باید توجه داشت که اندازه آشپزخانه در استفاده از رنگ ها بسیار مهم و موثر است.

خانه هایی که دارای آشپزخانه ای کوچک با سقف کم هستند، بهتر است از کابینت و رنگ های روشن مانند سفید و کرم برای دلپذیرتر و بزرگتر ساختن محیط استفاده کنید. در آشپزخانه های بزرگ، اگرچه استفاده از رنگ های تیره مشکلی ایجاد نمی کند، اما توصیه می شود از ترکیب سفید و مشکی برای از بین بردن یکنواختی و تاریکی استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه با دو رنگ

kitchen color

طراحی کابینت دیواری در دکوراسیون آشپزخانه جدید

خانم ها دوست دارند گنجه و فضای ذخیره سازی بیشتری در خانه و به ویژه در آشپزخانه داشته باشند. اگر سقف آشپزخانه شما زیاد است، می توانید این فضاهای خالی را با ردیف دیگری از کابینت ها پر کنید. دسترسی به این بخش ها کمی دشوار است زیرا در بالا قرار دارند. بنابراین بهتر است اقلام و موارد غیر کاربردی که روزانه استفاده نمی شوند را در این قسمت قرار دهید. این روش یک راه حل ایده آل برای طراحی صحیح کابینت است. از این کابینت ها می توان برای نگهداری وسایل و لوازم غیر آشپزخانه نیز استفاده کرد.

cabinet

دکوراسیون ایرانی برای آشپزخانه

در خانه های ایرانی آشپزخانه ها قسمت مهم و جذابی از داستان هستند و خانم های خانه دار هنگام خرید مبلمان و تزئین آن بسیار حساس هستند. محل یخچال و گاز و ماشین لباسشویی و چیدمان داخل کابینت ها و انتخاب رنگ آنها بسیار مهم است. اندازه بزرگ و کوچک آشپزخانه بر طراحی دکوراسیون داخلی آن تأثیر می گذارد. آنچه در دسترس دارید بر نوع مبلمان و چیدمان آنها تأثیر می گذارد. خرید لوازم آشپزخانه ای که با سبک اصلی خانه مطابقت داشته باشد بسیار مهم است، یعنی اگر دکوراسیونی مدرن انتخاب کرده اید و از رنگ های ساده و خنثی مانند سفید و خاکستری برای دیوارها استفاده کرده اید، وسایلی که در دکوراسیون سنتی مانند برنز یا پرده ها و حتی فرشی که در آشپزخانه یا پرده استفاده می کنید باید با سبک کلی دکوراسیون مطابقت داشته باشد تا فضای آشپزخانه شما زیباتر شود.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی3

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی2

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

انتخاب یا عدم انتخاب فرش آشپزخانه جدید

بهتر است کف آشپزخانه را با کف سرامیکی بپوشانید. استفاده از فرش یا حتی پارکت جذابیت فضا را کاهش می دهد. حتی در مدرنیته و استفاده از چیدمان اتاق نشیمن و رنگ های مرتبط با آشپزخانه باید توجه داشت که رعایت حد مورد نیاز مهم است و فراتر رفتن از این حد و اندازه، فضای ایجاد شده را دلسرد می کند.

carpet Kitchen

میز های ناهارخوری در دکوراسیون آشپزخانه جدید

در خانه هایی با آشپزخانه کوچک، خرید میز ناهارخوری می تواند اشتباه باشد. این خانه ها با قرار دادن میزها کوچک تر به نظر می رسند.بنابراین بهتر است از میزهای جزیره استفاده کنید. میزهای جزیره ای میزهای متحرکی هستند که می توانند در انواع خاصی که به جای میز باز نیز عمل می کنند استفاده شوند.

استفاده از جزیره برای همه خانه ها مناسب نیست، بسیاری از خانه هایی که فضای زیادی دارند، بهتر است با استفاده از میزهای ناهار خوری، فضاهای اضافی را پر کنید، یا حتی در خانه هایی با اندازه نامناسب، جزیره را به آشپزخانه شلوغ اضافه می کند، بنابراین باید مناسب باشد.

میز ناهارخوری2

میز ناهارخوری

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *