سبک دکوراسیون, سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک چگونه باید باشد؟ معماری داخلی کلاسیک فضایی مملو از اصالت و آرامش را در قسمت های مختلف خانه ایجاد می کند؛ همچنین باعث می شود از حداکثر اجزا در فضای خانه خود لذت ببرید. در این مقاله اصول طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک را در خانه های لوکس و شیک امروزی خواهید دید.

چرا دکوراسیون داخلی کلاسیک باید جایگزین سبک قدیمی شود؟

امروزه با وجود طراحی زیبا و متفاوت معماری داخلی مدرن و مینیمالیستی ، برخی افراد تمایل دارند معماری داخلی منزل خود را به سبک کلاسیک طراحی کنند؛ که جذابیت بی نظیری دارد و می تواند جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشد.
دکوراسیون داخلی کلاسیک لطافت و احساس صمیمیت خاصی به فضای خانه می بخشد و به راحتی می توانید این سبک دکوراسیون را در خانه خود اعمال کنید. ترکیب بندی های متقارن، اشکال و خطوط منظم هندسی، دکوراسیون زیبا، مواد طبیعی گران قیمت از ویژگی های منحصر به فرد سبک کلاسیک است.
از ویژگی های معماری داخلی کلاسیک می توان به سقف های بلند، عناصر تزئینی چوبی، پرده های گران قیمت و مجلل با پارچه گل دار چاپی اشاره کرد، همچنین رنگ‌های طلایی،  قهوه ای و کِرِمی ، مبلمان آنتیک و لوکس و دکوریجات از جنس چوب حکاکی شده از دیگر شاخثه های این سبک است.
همگی این ها در این سبک دکوراسیون تعریف مشخصی دارند و علاوه بر این ، معماری کلاسیک نظم و قرینه را در خود حفظ می کند. قسمت های مختلف خانه هیچ بی نظمی در معماری داخلی کلاسیک وجود ندارد و برای هر یک از اتصالات و عناصر موجود در خانه محدوده خاصی در نظر گرفته می شود.

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

نمونه دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک در بین سبک های دیگر عنوان مادر را از آن خود کرده است. لوکس اولین کلمه در این سبک است. این سبک به یونان باستان باز می گردد و هنوز طرفداران خود را دارد. در فرانسه ، سبک کلاسیک را لولا و در انگلستان آن را سبک ویکتوریا می نامند. در سبک کلاسیک ، انسان نقش مهمی ایفا می کند و گلها و گیاهان کمتر حضور دارند.
فضایی که از اصالت لبریز است و گویای پشتوانه تاریخی این سبک است. اگر به تاریخ و المان های تاریخی علاقمندید شک نکنید شما می توانید از بودن در آن فضا لذت می برید و حس و حالی دوران قدیم را لمس می کنید.

چنانچه دکوراسیون منزل برای شما اهمیت ویژه ای دارد پیشنهاد می شود با این سبک آشنا شوید. شک نکنید که دکوراسیون کلاسیک به هر نحوی با سلیقه شما سازگار است. سبک کلاسیک برای خانه هایی با مساحت ۸۰ متر و بیشتر مناسب است و برای آپارتمان کوچک شاید زیاد مناسب نباشد!

اتاق خواب زیبا را به سبک کلاسیک امروزی تجربه کنید!

اتاق خواب کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب سبک کلاسیک

وقتی که واژه کلاسیک در انتخاب اشیا و لوازم دکوراسیون داخلی برده می‌شود، بیشتر افراد تصور می‌کنند که با مجموعه‌ای از اشیای عتیقه و با طرح‌های پرزرق و برق روبه‌رو هستند. در حالی که این تعریف کاملاً اشتباه است. اتاق خواب کلاسیک الزاماً به معنی قدیمی یا عتیقه بودن نیست.
گاهی در این سبک از دکوراسیون اتاق خواب، سادگی جایگزین طرح‌های شلوغ می شود با این حال اصالت طرح کلاسیک در آن جاری است.  عنصر مهم و مشترک در چیدمان اتاق خواب کلاسیک، استفاده از چوب طبیعی و رنگ‌های که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم و همچنین نوع چیدمان قرینه آنهاست.

هرگز ذهنیت قدیمی بودن این سبک را نداشته باشید و خلاقانه دست به کار شوید و با رعایت اصول سبک کلاسیک یعنی قرینه بودن عناصر و اشیای چوبی اتاق خواب را با توجه به موارد گفته شده تزیین کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

ابتدا برای داشتن یک اتاق خواب به سبک کلاسیک ، شما نیاز به یک تخت چوبی دارید که بر روی آن حکاکی زیبا و مجلل داشته باشد؛ سپس باید به سراغ میزهای کنار تخت بروید که از تراش چوبی نیز استفاده شده است. و برای قرار دادن آباژور با پایه چوبی یا سرامیکی روی آن ، پرده های بلند و مواج را فراموش نکنید.
طراحی رومیزی و روکش مبل باید طرحی تقریباً سایز متوسط و تکراری باشد، اگر این طرح ها با زمینه عناصر فوق متفاوت باشد مناسب تر است. طرح هایی که در پس زمینه براق هستند از نظر زیبایی بیشتر به چشم می آیند. سعی کنید جزئیات دکوراسیون اتاق خواب خود را بیشتر نمایان کنید. البته فراموش نکنید اتاق خواب نباید شلوغ باشد.

نقطه کانونی خود را پیدا کنید

شومینه در دکوراسیون کلاسیک

نقش شومینه در دکوراسیون کلاسیک

نکته کلیدی در یک فضای داخلی کلاسیک، تقارن و نظم است، معمولاً با قرار دادن مبلمان و دیگر لوازم تزیینی حول یک نقطه کانونی کلیدی مانند شومینه آغاز می شود. ابتدا نگاهی به ساختار خانه خود داشته باشید. ترفند این است که یک نقطه کانونی داشته باشید – شاید بتوانید از یک پنجره بزرگ یا درب های موجود استفاده کنید.
اگر از این طریق نتیجه ای نگرفتید، به راحتی می توانید خط مرکزی اتاق را پیدا کنید و از آن به عنوان نقطه شروع خود استفاده کنید. در تصویر بالا شومینه سنگی به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن در این خانه کلاسیک به کار رفته است که با قطعات جدید و عتیقه تزئین شده است.

 اصل تقارن در دکوراسیون سبک کلاسیک

تقارن در سبک کلاسیک

تقارن در دکوراسیون سبک کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک اصولی دارد که یکی از این اصول تقارن است. هنگام چیدمان و مبلمان خانه، به تقارن فکر کنید. سعی کنید تصاویر آینه ای ایجاد کنید، مانند مبل های مشابه روبروی یکدیگر با یک میز عسلی بین آن، یا شاید آن را با یک مبل بلند و دو صندلی تکی در مقابل هم ترکیب کنید، زیرا این کار تقارن ایجاد می کند.  ابتدا به اجزای اصلی چیدمان بپردازید، سپس در نظر بگیرید که آثار هنری و لوازم جانبی کجا باید قرار گیرند – باز هم، تزیین و چیدمان موارد مشابه را در نظر بگیرید.
چیدمان قرینه کلید اصلی این سبک است، و هنگامی که این روش کاملاً ساده چیدمان را درک کردید، می توانید به راحتی از پس این کار برآیید. سبک کلاسیک شامل مبلمان خوش ساخت با جزئیاتی مانند خاتم کاری و پایه های کنده کاری شده از اصول آن است.
همچنین به کار بردن پارچه هایی که دارای بافت و الگوهای ظریف و راه راه های با رنگ های بلوکی هستند، انتخاب های مناسبی است. همچنین می توانید با ترکیب کردن قطعات امروزی با اقلام سنتی، ظاهری کلاسیک ب ایجاد کنید.
سعی کنید دو صندلی ناهارخوری را در گوشه های اتاق و روبروی هم قرار دهید. این نظم، تعادل و تقارن است که هارمونی و حس کلاسیک را ایجاد می کند.
با چیدمان مبلمان و نحوه نصب درب ها به گونه ای که در تصویر بالا می بینید، تقارن ایجاد شده و گویای دکوراسیون سبک کلاسیک است. 

استفاده از اقلام تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

استفاده از اقلام تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

نقش اقلام تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

چنانچه توان مالی خوبی دارید به خاطر داشته باشید که مواد مورد استفاده، چه در مبلمان لوکس و چه در دکوراسیون به سبک کلاسیک، اغلب از موادی مانند چوب طبیعی، فلزات گرانبها، سنگ های قیمتی و کمیاب ساخته شده اند. اقلامی مانند عاج ، چرم و ابریشم عرضه می شود و ترکیب این مواد با زیورآلات مانند تذهیب و رنگ های طبیعی و گران قیمت جلوه ای باشکوه و اصلی را به فضای داخلی می بخشد.

قرار دادن لوازم تزیینی خیلی در دستیابی به یک حس منسجم دکوراسیون سبک کلاسیک مهم است. شما می توانید یک اثر هنری بزرگ را  بالای یک بوفه قرار دهید. سپس دو چراغ رومیزی مشابه و همسان را در دو طرف آن قرار دهید. یا آثار هنری دیگر با همان اندازه و رنگ مشابه را در دو طرف درب آویزان کنید.
هماهنگی رنگ و محل قرارگیری کوسن ها هم بسیار مهم است. آن را مقابل هم قرار دهید تا حال و هوای رسمی ایجاد کنیدبرای سهولت کار، از اقلام تزیینی به صورت ست یا جفت استفاده کنید. همانطور که کار را پیش می برید، شروع به گروه بندی اقلام  تزیینی بر اساس شکل، اندازه و یا رنگ مشابه کنید. به صورت آینه ای روبروی هم قرار دهید تا به حال و هوای دکوراسیون داخلی کلاسیک برسید.

اتاق نشیمن کلاسیک

اتاق خواب کلاسیک

دکوراسیون اتاق نشیمن سبک کلاسیک

در بخش سبک کلاسیک دقت به تقارن در چیدمان مبلمان ، پرده های مجلل و بلند ، استفاده از رنگ هایی مانند طیف قهوه ای و نظم زیبایی منزل را دو چندان می کند. وقتی همه را با هم در اتاق نشیمن خود استفاده می کنید ، یکی از زیباترین اتاقهای نشیمن را خواهید ساخت.
حتی می توانید از دکوراسیونی مانند لامپ های فرفورژه منحصر به فرد و بالش های بزرگ برای جزئیات بیشتر اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

مبل برای دکوراسیون سبک کلاسیک منزل 

1

همانطور که می دانید ، سبک کلاسیک بسیار شلوغ تر از مدل مدرن است. مبلمان مناسب با دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، مبلمان قدیمی، چوبی، آنتیک و عتیقه است. اما برای پیدا کردن و تهیه آن باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید.

شما می توانید مبل های جنس استیل که بدنه آن منبت کاری و حکاکی شده و پایه و دسته های منحنی دارد را تهیه کنید تا به اتاق نشیمن و پذیرایی منزلتان شمایل کلاسیک ببخشید.

ویژگی های سبک دوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک

دکوراسیون سبک کلاسیک

  1. یکی از ویژگی های بارز سبک کلاسیک ، ساخت ستون های بلند در نمای خانه است به حدی که بسیاری از افراد با این علامت سبک کلاسیک را تشخیص می دهند.
  2. ستون های بلند نیز نیاز به سقف بلند دارند. هرچه سقف بالاتر باشد ، عظمت این محیط بیشتر می شود.
  3. در این سبک ، به دلیل سقف بلند ، از پنجره های کف تا سقف در نزدیکی سقف بلند و کشیده استفاده می شود و این ایده محیط را باشکوه و دلپذیر می کند.
  4. اشکال منحنی در سبک کلاسیک بیشتر استفاده می شود.
  5. در سبک کلاسیک از پرده های گلدار و پرده هایی با طرح شلوغ استفاده می شود.

دکوراسیون آشپزخانه سبک کلاسیک

آشپزخانه سبک کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه سبک کلاسیک

اگر می خواهید آشپزخانه ای به سبک کلاسیک داشته باشید ، باید سراغ کارآمدترین تجهیزات آشپزخانه بروید. منظور ما کابینت آشپزخانه است. کابینت های کلاسیک معمولاً از گردو و بلوط ساخته می شوند.
روی درهای آنها معمولاً می توانید تزئینات زیبا و کنده کاری روی چوب را مشاهده کنید. اکثر کابینت ها در رنگهای روشن یا رنگهای براق ، مانند سفید استخوانی یا رنگهای تیره ، مانند قهوه ای سوخته طراحی و اجرا می شوند. مثل همیشه ، بسیاری از دکوراسیون ها نمادی از سبک کلاسیک در این کابینت ها هستند.

میز تلویزیون به سبک کلاسیک

میز تلویزیون کلاسیک

میز تلویزیون به سبک کلاسیک

کنسول و میز تلویزیون دو پارامتر مهم هستند که در فضای اتاق نشیمن استفاده می شوند. کنسول جلوه بصری خاصی در فضا ایجاد می کند و به نظم بخشیدن به اتاق منزل نیز کمک می کند.
این بدان معناست که کنسول هایی که میز چهار پا دارند معمولاً برای راهروها یا پله های بزرگ ویلاهای دوبلکس استفاده می شوند. اما می توانید از کنسول کشو و کمدی برای زیبا سازی و کاربرد بیشتر اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

رنگ آمیزی مناسب برای طراحی داخلی کلاسیک

رنگ طراحی داخلی کلاسیک

رنگ آمیزی مناسب برای طراحی داخلی کلاسیک

برخلاف طرح های مدرن که ترکیب رنگ های آوانگارد را ارائه می دهند، طراحان کلاسیک از ترکیب رنگ های ساده استفاده می کنند. خوبی نقاشی کلاسیک در خانه این است که هرگز از مد نمی افتد.
این نوع طرح و رنگ آمیزی خسته کننده نیست و نیازی نیست هر سال آن را تغییر دهید. ترجیحاً از رنگ هایی استفاده کنید که نزدیک به رنگهای موجود در طبیعت باشند.
زیبایی ، آرامش و جلال سه اصل است که باید در رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی کلاسیک رعایت شود. رنگ هایی مانند سبز ، قرمز ، کرم ، خاکستری و طلایی از محبوب ترین رنگ ها در این نوع طراحی داخلی هستند.
مراقب باشید که رنگ های متضاد را در کنار یکدیگر قرار ندهید. البته می توانید از تم سیاه و سفید استفاده کنید و این نوع تضاد جالب است.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *