اتاق خواب

راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب [آپدیت جدید]

اتاق خواب
۸۸ / ۱۰۰

دکوراسیون اتاق خواب باید چطور باشد؟ یکی از قسمت های اصلی طراحی دکوراسیون منزل چیدمان اتاق خواب است. برای طراحی اتاق خواب، باید نکاتی را رعایت کنید که باعث می شود در اتاق احساس آرامش و راحتی کنید. از جمله نوع چیدمان تجهیزات و انتخاب رنگ دیوار و….

در پایان روز ، همه باید استراحت کنند و ما باید به کیفیت خواب و استراحت خود فکر کنیم. بیشتر اتاق خواب مکانی برای خواب و استراحت، مطالعه و قرار دادن تجهیزات و… است. اما داشتن آرامش در آن مهم ترین بخش طراحی دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود.

نکات مهم تزیین اتاق خواب

تزیین اتاق خواب

تزیین اتاق خواب

هنگام طراحی اتاق خواب، مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر وسیله ای باید در بهترین مکان ممکن قرار گیرد و نیازی به جابجایی وسایل نیست، همچنین میز آرایش و سایر تجهیزات سنگین باید در محل مناسب قرار گیرند. یکی از مهم ترین قسمت های اتاق خواب که می توانید از آن برای طراحی و اجرای طرح ها و ایده های خود بر روی آن استفاده کنید دیوار بالای تختخواب است که با تزئین دیوار بالای تخت می توانید زیبایی اتاق را چند برابر کنید.

انتخاب مبلمان اتاق خواب

انتخاب مبلمان اتاق خواب

انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب

اولین نکته ای که زمان انتخاب مبلمان اتاق خواب باید از توجه داشته باشد این است که اتاق برای چه کسی است؟

آیا در حال خرید مبلمان جدید برای اتاق خواب اصلی خود، اتاق کودک یا اتاق خواب دخترانه هستید؟ شخصیت ساکن اصلی اتاق را در نظر بگیرید. نظر ساکنان اتاق را در تم، رنگ، طرح و انتخاب مبلمان  بگیرید. اینها اجزای کلیدی برای ایجاد سبک دکوراسیون هستند.

مبلمان اتاق خواب با توجه به استفاده از اتاق انتخاب می شود، معمولاً سرویس خواب جزء لاینفک این اتاق است ، سایر مبلمان اتاق خواب با توجه به نیاز کاربر ارائه می شود. هنگام چیدمان اتاق خواب عروس معمولاً از یک تخت کامل استفاده می شود که شامل تخت، میز آرایش، آینه ، کمد لباس و … است. در اتاق خواب نوجوان ، وسایل مورد استفاده در دکوراسیون معمولاً شامل تختخواب ، میز ، میز کامپیوتر ، کمد ، قفسه کتاب و سایر وسایل اساسی است. سایر مبلمان اتاق خواب مانند پرده ، نقاشی ، فرش ، لوستر و موارد دیگر. آنها بر این اساس انتخاب می شوند و معمولاً سعی می شود از نظر طراحی و مدل به عناصری مانند ملحفه مجهز شوند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] چیدمان اتاق خواب دخترانه [/message_box]

 

به آینه در تزیین اتاق خواب توجه کنید!

آینه تمام قد

آینه تمام قد برای استفاده طولانی مدت، مانند کمک به شما برای مرتب و هماهنگ کردن لباس ها

آینه های اتاق خواب بیشتر جنبه تزئینی دارد. با قرار دادن آینه مناسب اتاق خواب شما بزرگتر به نظر می رسد، نور بیشتری را منعکس می کند و فضایی کاربردی برای لباس پوشیدن، مرتب کردن و حالت دادن به مو و آرایش کردن ایجاد می کند.

اکثر اتاق خواب ها حداقل به دو آینه، یک آینه کوچک و یک آینه تمام قد نیاز دارد.

  • آینه کوچک برای استفاده دقیق و نزدیک برای مو و آرایش
  • آینه تمام قد برای استفاده طولانی مدت، مانند کمک به شما برای مرتب و هماهنگ کردن لباس ها

اما آینه های اتاق خواب همچنین می توانند به ایجاد توهماتی مانند بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک یا اتاق خواب تاریک برای روشن تر به نظر رسیدن کمک کنند. سبک تزئینی آنها از روحیه، دکوراسیون و پالت رنگ اتاق شما پشتیبانی می کند.

یک آینه به دیوار کنار پنجره یا جلوی آن در اتاق خود اضافه کنید. این باعث روشنایی فضا می شود و نور طبیعی را منعکس می کند. علاوه بر این ، اگر از پنجره دید خوبی داشته باشید ، منظره بیشتری را به اتاق شما می آورد. علاوه بر استفاده عادی از آینه ، به این معنی که قبل از رفتن به اتاق ، ظاهر خود را بررسی کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک

نحوه چیدمان اتاق خواب کوچک

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق خواب کوچک می شود، قبل از هر چیز، مهم است که به یاد داشته باشید که چیدمان همه چیز است. زندگی در یک فضای کوچک نیاز به کمی تفکر و خلاقیت دارد. شما باید مواردی مانند راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هوشمند، نحوه چیدمان یک فضای تنگ و چگونگی تعیین اینکه چه چیزی در اتاق خواب شما واقعا مورد نیاز است را در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد، سبک شخصی شما در طراحی اتاق خواب، صرف نظر از اینکه چقدر کوچک باشد، آسان است.

با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مسکن در آپارتمان ها ، فضای خانه ها کوچک تر و باریک تر می شود و بعد از آن اتاق خواب های کوچک قرار می گیرند ، جایی که همه مبلمان را نمی توان در آن قرار داد. طراحی فضاهای کوچک را می توان به راحتی انجام داد به طوری که تخت آنجا نصب شده و به راحتی تا می شود و در صورت استفاده فقط در فضای اتاق است.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با نحوه چیدمان اتاق خواب کوچک مقاله زیر را مطالعه کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] چیدمان اتاق خواب کوچک [/message_box]

انتخاب سبک چیدمان اتاق خواب

سبک چیدمان اتاق خواب

انواع سبک چیدمان اتاق خواب

شما باید تصمیم بگیرید که طراحی اتاق خواب شما باید چگونه باشد ، آیا دکوراسیون مدرن را دوست دارید یا به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید ، برخی از افراد نیز به چیدمان و فضای سنتی اتاق خواب علاقه زیادی دارند. هنگامی که سبک اتاق خواب شما مشخص شد ، انتخاب وسایلی مانند ملافه ، پرده ، کاغذ دیواری ، لوستر و موارد دیگر آسان تر خواهد بود.

طراحان تعدادی سبک را شناسایی کرده اند که برای تزئین اتاق خواب مناسب است. امروزه، کارشناسان در زمینه دکوراسیون اتاق، طیف گسترده ای از فضای داخلی شیک، دنج، رنگارنگ و مد روز را توسعه داده اند. تعدادی از سبک های اتاق خواب را در پایین لیست کرده و شرحی مختصر داده می شود.

انواع سبک چیدمان اتاق خواب

  • سبک کلاسیک: گزینه مناسب برای همه زمان هاست که از مد نمی افتد. تخت باید بزرگ، راحت، با یک تخته سر ظریف باشد. این سبک برای یک اتاق خواب بزرگ توصیه می شود.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]در مورد سبک کلاسیک بیشتر بدانید[/message_box]

 

  • سبک مدرن: مشخصه این سبک تعادل بین رنگ های تیره و روشن است.  این یک سبک دوگانه است که نام آن به عنوان “مدرن” ترجمه می شود، استفاده از چوب طبیعی در حجم زیاد یکی از ویژگی های اصلی این سبک است.
  • سبک مینیمالیسم: دقیق، مختصر، محتاطانه و قابل انجام، اینها ویژگی سبک مینیمالیسم است. این سبک مناسب ترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک است. حداقل مبلمان و تنها چند عنصر تزئینی اصول اساسی است که باید در طراحی اتاقی به این سبک رعایت شود. برای یک اتاق خواب در یک خانه مبلمان روستایی فقط به یک تخت، یک میز کنار تخت کوچک و یک کمد لباس بلند نیاز دارید. طرح رنگ ممکن است متفاوت باشد، اما طراحان توصیه می کنند از سه رنگ استفاده کنند. یکی از آنها اصلی، دوم و سوم به عنوان اضافی عمل می کند.
  • سبک پروونس: تجسم راحتی در خانه است. خانه ها در روستاهای فرانسوی از مدت ها قبل با این سبک تزیین شده اند؛ و امروزه این دکوراسیون عالی برای خانه های روستایی است. برای این سبک از پالت رنگی ظریف، رنگ های پاستلی استفاده می شود. این طرح برای تزئین اتاق خواب دخترانه ایده آل است، زیرا در پروونس عنصر اصلی تزئینی گل ها هستند. آنها را می توان بر روی پرده، ملافه، مبلمان و غیره به تصویر کشید.

سبک های زیادی برای چیدمان اتاق خواب وجود دارد که ما به مهم ترین آنها پرداختیم. در صورتی که سبک مورد نظر شما در اینجا ذکر نشده می توانید در قسمت دیدگاه این پست برای ما ارسال کنید.

روشنایی اتاق خواب

نورپردازی در اتاق خواب

انواع نورپردازی در اتاق خواب

نورپردازی مناسب اتاق خواب برای اینکه واقعاً محل مناسبی برای خواب و استراحت شما باشد بسیار مهم است. هنگام در نظر گرفتن انواع نورپردازی اتاق خواب، اندازه اتاق خواب شما نقش مهمی ایفا می کند. برای یک اتاق خواب کوچک، به احتمال زیاد ترکیب نور سقفی ساده و چراغ رومیزی تمام آن چیزی است که نیاز دارید. اگرچه، در اتاق خواب‌های بزرگ‌تر، ممکن است برای نور کافی سقف، علاوه بر یک لوستر یا چند آویز به نورپردازی توکار هم نیاز باشد. بعلاوه، با داشتن یک اتاق بزرگتر، ممکن است لازم باشد نور اطراف محیط را در نظر بگیرید و اینکه چگونه چراغ های دیوارکوب، چراغ های رومیزی یا آباژورها ممکن است بر روال روزانه شما تأثیر بگذارند.همانطور که ایده های نورپردازی اتاق خواب را در این مقاله بررسی می کنید، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر وضعیت نورپردازی اتاق خواب شما به چه صورت است و می خواهید به کجا برسید؟ با پاسخ به این سوال در کمترین زمان، می توانید از ایده های گفته شده الگو بگیرید و نورپردازی اتاق خواب عالی داشته باشید.

انواع نورپردازی در اتاق خواب

  • نورپردازی محیطی: شامل نور طبیعی (از طریق پنجره های بزرگ یا نورگیرها) و نور مصنوعی می شود. هر چیزی که مقدار مناسبی از نور را فراهم می کند که شما قادر باشید کارهای روزمره منزل مانند تمیز کردن، تا کردن لباس ها یا مرتب کردن تخت و… را انجام دهید. همچنین نور مصنوعی، نور محیط به بهترین وجه با وسایل سقفی (مانند چراغ های سقفی، لوسترها، چراغ های آویز و غیره) یا از طریق چراغ های قابل حمل، مانند آباژورها، به دست می آیدهر دو نوع نورپردازی مقدار کافی روشنایی را برای فعالیت هایی که نیازی به نور روشن و متمرکز ندارند ارائه می کنند.
  • نورپردازی وظیفه یا نور موضوعی: اگر فعالیت هایی که در اتاق خواب انجام می دهید به تمرکز بیشتری نیاز دارد، مانند مطالعه، کار یا آرایش کردن، پس در نظر داشته باشید که نور محیط را با چراغ های کاری لایه بندی کنید. نیازی نیست که نورپردازی وظیفه بر روی میز کار محدود به نور سنتی میز کار باشد. نور وظیفه اتاق خواب اساساً می تواند هر شکلی به خود بگیرد، تا زمانی که نور کافی مورد نیاز برای تمرکز پایدار را تامبن می کند.
  • نورپردازی تاکیدی یا متمرکز: معمولاً به منظور جلب توجه و برجسته کردن جزییات – مانند آثار هنری – در یک فضای مشخص از این نوع نورپردازی استفاده می شود. برای اتاق خواب، نورپردازی تاکیدی به خودی خود می تواند به عنوان یک نسخه کم رنگ از نورپردازی محیط عمل کند، درخشندگی دلپذیری را ایجاد کند و فضایی دنج ایجاد کند. استفاده از نورهای توکار در اتاق خواب، چراغ های دیوارکوب، چراغ های نواری یا استفاده مجدد خلاقانه از وسایل دیگر چند راه برای گنجاندن این ویژگی در طراحی نور اتاق خواب شما هستند.

رنگ مناسب تزیین اتاق خواب

بهترین رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ اتاق خواب

در مرحله بعد باید تم رنگ اتاق خواب خود را مشخص کنید. بهترین رنگ اتاق خواب، رنگی است که برای شما مناسب است، باید ببینید چه رنگی متناسب با روحیه شماست و کدام رنگ بیشتر به شما علاقه دارد. از آنجا که اتاق خواب مکانی برای استراحت و خواب است، بهتر است از رنگهای ملایم و آرامش بخش استفاده کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری در آن استراحت کرده و خستگی کارهای روزانه را از خود دور کنید. به هیچ عنوان از رنگ های تند استفاده نکنید ، زیرا این رنگ ها به اتاق خواب شما آرامش نمی بخشد.

خلاصه اینکه هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ اتاق خواب، تصور اینکه دقیقاً چگونه طرح رنگ با نور، مبلمان و دکوراسیون کلی اتاق متناسب است، دشوار به نظر می رسد. هر اتاق در خانه داستانی را روایت می کند و رنگ اتاق به زنده شدن آن داستان کمک می کند. این امر به ویژه در اتاق خواب بسیار مهم است، زیرا در صورت انتخاب مناسب رنگ می توان فضایی آرام و آرامش بخش ایجاد کرد.

استفاده از گل و انواع گیاه در اتاق خواب

استفاده از گل و گیاه در اتاق خواب

با استفاده از گل و گیاه می توانید طراوت را به اتاق خواب بیاورید

اتاق خواب به عنوان محلی برای شارژ باتری شما هستند و فضای سبز می تواند در دستیابی به این حس آرامش کمک زیادی کند. چه خانه شما دارای نور طبیعی باشد و چه برای روشنایی به لامپ ها و چراغ های دیوارکوب نیاز است، گیاهان آپارتمانی می تواند در اتاق خواب شما رشد کند. آنها نه تنها می توانند اتاق را زیبا کنند، بلکه می توانند هوا را از آلودگی تصفیه و در شب اکسیژن تولید کنند و اتاق خواب را برای خوابی آرام تر شاداب نمایند.

با استفاده از گل و گیاه می توانید طراوت را به اتاق خواب بیاورید. اگر به گل های طبیعی علاقه دارید، تعدادی گلدان های زیبا را در اتاق خواب قرار دهید و اگر به گل های طبیعی علاقه ای ندارید ، می توانید از گل های خشک شده استفاده کرده و آنها را مطابق سلیقه خود در اتاق خواب قرار دهید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] ۲۰ ایده کاربردی برای چیدمان انواع گل کنار پنجره [/message_box]

 کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

نکاتی درباره انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

اگر به دنبال ایده های منحصر به فرد چیدمان اتاق خواب خود هستید، کاغذ دیواری می تواند عنصر اصلی باشد. انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب می تواند همان چیزی باشد که فضای شما برای یک دگرگونی ساده و در عین حال چشمگیر نیاز دارد. هنگام انتخاب ظاهری که دوست دارید، سبک های تخیلی متنوعی برای استفاده از هر کدام وجود دارد.

اتاق خواب شما باید مکان مناسبی برای خواب و استراحت پس از یک روز شلوغ یا فضایی برای ایجاد احساس خوشایند به مهمانان هنگام بازدید باشد. بنابراین انتخاب طرح مناسب در انعکاس روحیه ای که می خواهید ایجاد کنید، حیاتی است. 

نکاتی درباره انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

  • اگر اتاق خواب شما دارای مبلمان رنگی است، انتخاب کاغذ دیواری تک رنگ به هماهنگی طرح کمک می کند.
  • طرح‌های کاغذ دیواری متالیک را با اثاثیه فوق‌العاده براق، مانند مبلمان آینه‌کاری شده و چراغ‌های فلزی کنار تخت، هماهنگ کنید تا دکوری جذاب ایجاد کنید.
  • اگر به دنبال یک اتاق خواب عجیب و غریب و منحصر به فرد هستید، چرا خارج از چارچوب فکر نکنید و به سراغ کاغذدیواری با طرح های عجیب و غریب مانند کتاب، پروانه یا نقشه نروید؟ انتخاب چاپی که منعکس کننده علایق شما باشد، حس شخصی به فضای شما می بخشد و می تواند روح تازه ای را به اتاقی ساده تر ببخشد.

چگونه می توانم کاغذ دیواری اتاق خواب را تست کنم؟

مانند هر اتاقی که در آن قصد دارید با کاغذ دیواری تزیین کنید، حتماً قبل از نصب، نمونه ای از طرح انتخابی خود را در دست بگیرید. نمونه بزرگی از طرح را ببرید و آن را روی دیواری که می خواهید تزئین کنید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که از رنگ، طرح و مقیاس الگو راضی هستید. در ساعات مختلف روز به آن نگاه کنید زیرا بسته به نور اتاق، رنگ آن می تواند متفاوت باشد.

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]

۲۰ ایده کاغذ دیواری آشپزخانه که جالب تر از کاشی خواهد بود

[/message_box]

 

نقش پرده در چیدمان اتاق خواب

پرده مناسب اتاق خواب

انتخاب پرده مناسب بخش مهمی از چیدمان اتاق خواب به شمار می رود

مدام شنیده ایم و خوانده ایم که پرده‌ها واقعاً می‌توانند تزیین اتاق خواب را متحول کنند، اما این در صورتی است که با دقت انتخاب شوند.

انتخاب پرده‌ اتاق خواب گاهی اوقات می‌تواند با توجه به نوع پوشش، وزن پارچه، طول، الگو، رنگ و ملاحظات عملی که همگی نیاز به بررسی دقیق دارند زمانبر باشد. با این حال، قبل از بررسی جزئیات، مهم است که به یاد داشته باشید که نقش اصلی پرده اتاق خواب جلوگیری از تابش مستقیم نور و گرم نگه داشتن اتاق خواب شماست. هنگام در نظر گرفتن ایده های اتاق خواب و تصمیمات دکوراسیون، همیشه این را در ذهن خود نگه دارید. 

هنگامی که زمان استراحت فرا می رسد، پرده اتاق خواب نه تنها فضای خواب شما را عالی و زیبا جلوه می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا راحت بخوابید. انتخاب پرده مناسب بخش مهمی از چیدمان اتاق خواب به شمار می رود. پرده ها با پوشاندن سطح قابل توجهی از دیوار که از کف تا سقف امتداد دارد، می تواند تأثیر زیادی بر چیدمان اتاق خواب شما بگذارد.

رنگ پرده باید با رنگ مبلمان دیگر اتاق مطابقت داشته باشد. اگر هنگام طلوع آفتاب نور زیادی به پنجره می تابد، باید از پرده های ضخیم و تیره استفاده کنید تا نور خورشید شما را اذیت نکند. برای دکوراسیون مدرن از پرده هایی با طراحی ساده و شیک استفاده کنید.

پنجره های اتاق خواب را تزئین کنید

پنجره مناسب اتاق خواب

تزئین پنجره اتاق خواب چیزی فراتر از مسدود کردن نور است.

پنجره فضای داخل خانه را با دنیای بیرون متصل می کند. علاوه بر اینکه طراوت هوا و نور گرم خورشید را برای تهویه فضا به ارمغان می آورد، تک تک اتاق های خانه را نیز تزئین می کند. با استفاده از پنجره ها چیزی که در داخل خانه به دست می آوریم روشنایی و انرژی تازه است که می توان آن را مطابق با راحتی و میل خود کنترل کرد.

تزئین پنجره اتاق خواب چیزی فراتر از مسدود کردن نور است. این چیدمانها باعث جذابیت و زیبایی پنجره می شود که می تواند بسیار لوکس و دیدنی باشد. در هر صورت، آنها تأثیر زیادی بر فضای اتاق خواب دارند. حتی اگر پنجره های کوچکی دارید ، پرده ای را که تا کف امتداد دارد آویزان کنید. این امر پنجره معمولی را بسیار جالب تر می کند و اتاق خواب شما را به فضایی عالی تبدیل می کند.

از وسایل تزئینی و لوازم جانبی استفاده کنید

8 1

تزیین اتاق خواب نیز بخشی از دکوراسیون داخلی خانه است، بنابراین باید توجه ویژه ای به آن شود عناصر تزئینی را می توان در اتاق خواب استفاده کرد و انتخاب آنها در کنار سایر عوامل، سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب را شکل می دهد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *