طراحی دکوراسیون

نظافت و خانه تکانی منزل [راهنمای کامل و قدم به قدم]

lazy
۲۸ / ۱۰۰

نظافت و خانه تکانی منزل یکی از آیین‌های نوروزی است که از سالیان دور مرسوم بوده است. عید نوروز تا چند وقت دیگر فرا می رسد و ما براساس سنت و آیین‌های نوروزی می خواهیم تمام خانه و وسایل آن در آستانه نوروز گردگیری، شستشو، تمیز و در کل یک خانه تکانی اساسی انجام دهیم. اما نکته اصلی این است که خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟ چگونه خانه تکانی راحتی داشته باشیم؟ با ما در دکورینه همراه باشید تا گام به گام برای نظافت و خانه تکانی عید آماده شویم.

برای اینکه جان تازه ای به همه چیز ببخشید آماده‌‌اید؟ در این مقاله راهنمای کاملی برای تمیز کردن کامل خانه شما ارائه شده است.

بسیاری از ما آرزو داریم که بتوانیم خانه مان را کاملا از سر تا پا تمیز کنیم. اما، وقتی زمان انجام این کار فرا می‌رسد، نمی دانیم که از کجا شروع کنیم. آیا باید با برنامه وارد عمل شویم یا فقط شروع به نظافت کنیم؟ و چگونه می‌توانیم در تمام طول کار انرژی خود را حفظ نماییم؟

در ابتدا و قبل از شروع نظافت و خانه تکانی باید مراحل انجام کار را به بخش‌های کوچکتر و قابل مدیریت‌تر تقسیم کنیم. ما باید دو سوال ساده از خود بپرسیم. اولین سوال این است که:
من و خانواده ام بیشترین زمان را در کجا صرف می‌کنیم؟ و بعد از خود بپرسیم: چه فضایی برای ما مهمتر است؟

اصول و نحوه تمیز کردن آشپزخانه

مواد لازم:

  • دستکش‌های نظافت
  • تمیز کننده فر
  • سرکه (سیب یا سفید)
  •  مایع ظرفشویی
  • اسفنج
  • جوش شیرین
  • مسواک کهنه
  • ماشین ظرفشویی
  • پاک کننده همه منظوره یا پاک کننده کابینت
  •  جاروبرقی و تی

مرحله ۱:

به سرعت همه چیز را مرتب کنید

کارتان را با تمیز کاری معمولی شروع کنید. اگر ظرف کثیفی دارید ابتدا آنها را تمیز کنید و مطمئن شوید که همه ظروف آشپزخانه را در جای خودشان قرار می‌دهید.

مرحله ۲:

فر و مایکروفر خود را تمیز کنید

تمیز کردن اجاق گاز ممکن است سخت به نظر برسد، اما پاک کننده‌های فر که از فروشگاه خریداری شده اند این کار را آسان می‌کنند. بنابراین، یک جفت دستکش نظافت بپوشید و داخل فر خود را با یک پاک کننده فر تمیز کنید. ابتدا دستورالعمل‌های ماده تمیزکننده را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار از آن را باید در محل بریزید و چقدر باید صبر کنید.

سپس با یک دستمال پارچه ای قسمت داخلی فر را پاک کنید.

در حالی که منتظر هستید تا پاک کننده فر شما جادو کند، مایکروویو خود را آماده کنید.

نکته: از آنجایی که پاک کننده های فر ممکن است کمی تند باشند، بهتر است پنجره‎‌‌ها را باز کنید. 

۱. یک فنجان آب در یک کاسه مخصوص مایکروویو بریزید، سپس چند قاشق سرکه (سرکه سیب یا سرکه سفید) به آن اضافه کنید.

۲. سپس مایع مورد نظر را در مایکروویو بگذارید و مایکروویو را روی حرارت بالا قرار دهید تا مایع شروع به جوشیدن کند. احتمالا چند دقیقه باید صبر کنید.

۳. هنگامی که مایع به جوش آمد و مایکروویو پر از بخار شد، مایکروویو را خاموش کنید و بگذارید چند دقیقه خنک شود.

۴. سپس مایع را بردارید و مایکروویو خود را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

۵. حال چگونه باید با چربی‌های سمج مقابله کنید؟ سعی کنید مایکروویو خود را با مخلوط کردن یکسان سرکه و آب پاک کنید. اگر جواب نداد، سعی کنید از مخلوط آب و صابون ظرفشویی استفاده نمایید.

1

مرحله ۳:

اجاق گاز را تمیز کنید

۱. کارتان را با پاک کردن اجاق گاز با یک پارچه مرطوب شروع کنید. هنگام تمیز کردن، خرده ریزه‌هایی را که از پخت غذا به جای مانده کاملا تمیز کنید.

۲. اگر اجاق گاز دارید، قبل از تمیزکاری، مشعل‌ها و رویه‌های آنها را بردارید. می‌توانید آنها را فعلا در سینک قرار دهید.

۳. سپس مقداری صابون ظرفشویی را روی یک اسفنج بریزید و اجاق گاز خود را با آن تمیز کنید.

۴. اگر بعد از آن اجاق گاز شما هنوز کثیف بود، نگران نباشید، کافی است ۱ پیمانه کوچک سرکه را با ۲ پیمانه کوچک جوش شیرین ترکیب کنید و مخلوط را در سراسر اجاق گاز خود پخش کنید.

۵. اجازه دهید مخلوط مورد نظر حدود ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با یک اسفنج کف آلود پاک کنید.

۶. مشعل‌های اجاق گاز را با همین مخلوط بپوشانید. و قبل از اینکه آنها را پاک کنید، اجازه دهید تا مخلوط ۲۰ دقیقه بر روی مشعل‌ها بماند.

مرحله ۴:

سینک را تمیز کنید و خرده ریزه‌های درونش را دور بریزید.

۱. کارتان را با پاک کردن سینک با یک اسفنج و صابون ظرفشویی شروع کنید.

۲. بعد از یک مسواک قدیمی و مقداری صابون ظرفشویی برای تمیز کردن بخش‌هایی که دسترسی به آنها سخت است استفاده نمایید.

۳. در مرحله بعدی کار تمیز کردن زباله دانی را شروع کنید. ½ فنجان جوش شیرین و ½ فنجان سرکه را با هم ترکیب کرده و در داخل آن بریزید.

۴. از درپوش سینک برای پوشاندن این قسمت استفاده کنید. این ترکیب خیلی زود گازی را از خود پس می‌دهد و قطعا شما نمی خواهید حباب هایش داخل سینک سرازیر شود.

۵. اجازه دهید ترکیب مورد نظر حدود ۱۵ دقیقه در داخل آن بماند.

۶. سپس درپوشش را بردارید، مقداری آب داغ در آن بریزید و محتویاتش را خالی کنید.

نکته: در نظافت برخی از سینک‌ها – مانند سینک‌های استیل ضد زنگ – می توانید آنها را با استفاده از ترکیبی از جوش شیرین، آب و سرکه تمیز کنید. این روش نباید بر روی متریال‌های دیگر مانند سینک چینی، مس، سینک گرانیتی و سینک چدنی استفاده شود.

مرحله ۵:

ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

۱. کارتان را با خالی کردن محتویات ماشین ظرفشویی شروع کنید. و بعد تمام زباله‌ها و پسماندهای قابل مشاهده را تمیز کنید.

۲. پس از آن، باید فیلتر ماشین ظرفشویی را پیدا کنید. اگر در پیدا کردن آن مشکل دارید، مدل ماشین ظرفشویی‌تان را سرچ کنید تا ببینید که فیلترش در کدام قسمت قرار دارد.

۳. فیلتر را بردارید، آن را زیر آب داغ بگیرید و با استفاده از یک مسواک کهنه، آن را به آرامی بشویید تا کاملا تمیز شود. بعد فیلتر را در جای خود قرار دهید.

۴. سپس، همانطور که ماشین ظرفشویی خالی است آن را روشن کنید، تا کاملا تمیز شود. به علاوه پاک کننده‌های ماشین ظرفشویی نیز در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند که به شکل قرص هستند، بنابراین می‌توانید یکی از آنها را در محفظه مایع ظرفشویی قرار دهید و بعد ماشین را روشن کنید.

مرحله ۶:

یخچال و فریزر را تمیز و مرتب کنید

اکنون وقت آن است که همه چیز را تمیز کنید و سر جای خود قرار دهید

۱ ابتدا همه چیز را از یخچال بیرون بیاورید

۲. بعد، با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین با ۱ لیتر آب، یک پاک کننده سطوح خانگی درست کنید.

۳. این محلول را روی تمام سطوح یخچال خود اسپری کنید و از یک پارچه تمیزکننده برای پاک کردن سطوح استفاده نمایید.

۴. مواد غذایی کهنه و مانده را دور بیندازید و یخچال خود را دوباره با محصولات جدید پر کنید. یک گام بزرگ برای تمیز نگاه داشتن این قسمت از خانه این است که اقلام یکسان را در کنار هم قرار دهید. مثلا محصولات گیاهی را در یک جا و لبنیات را در جای دیگر نگه دارید.

۵. حال کارتان را بر روی فریزر آغاز کنید و همه چیز را از فریزرتان بیرون بیاورید.

۶. سپس، از یک پارچه مرطوب و گرم استفاده کنید تا یخ‌های موجود در فریزر را آب کرده و پاک کنید

۷. وقتی یخ‌ها پاک شدند، می‌توانید از ترکیب ۱ به ۱ سرکه و آب داغ برای پاک کردن سطوح فریزر استفاده کنید.

۸. از شر هرگونه اقلام تاریخ مصرف گذشته خلاص شوید و فریزر خود را مجدداً با محصولات تازه پر کنید.

مرحله ۷:

قفسه‌ها، کمد و کابینت ها را مرتب کنید

ابتدا همه کشوها را بیرون بیاورید. بعد، گرد و غبار موجود در آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

پس از آن، زمان مرتب کردن است. همه چیز را بیرون بیاورید و بعد، موارد شبیه به هم را در کنار هم قرار دهید و آیتم‌هایی را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید دور بیندازید.

اگر چیزی پیدا کردید که به جای دیگری تعلق دارد، آن را در جای خودش قرار دهید. این قسمت را باید به گونه ای مرتب کنید که دسترسی به لباسها و وسایلتان آسان باشد. به خاطر داشته باشید که قبل از پر کردن مجدد کمدتان، ابتدا آنها را خوب پاک کنید.

نکته: وقتی نوبت به سازماندهی کشوهای آشپزخانه می رسد، از جداکننده‌های کشو برای مرتب نگه داشتن اقلام استفاده کنید. با استفاده از این جداکننده‌ها، حوله‌های ظرفشویی تا ظروف – اینها مرتب و زیبا به نظر می رسند و فوق العاده کاربردی هستند.

مرحله ۸:

سنگ کابینت آشپزخانه خود را تمیز کنید

همه چیز را از روی آن بردارید. سپس سنگ کابینت را با آب و صابون خوب بشویید. (می توانید از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن این قسمت از آشپزخانه خود استفاده کنید!) پس از اتمام کار، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید.

مرحله ۹:

کابینت‌ها و لوازم خانگی را تمیز کنید

با استفاده از یک پاک کننده همه منظوره یا یک پاک کننده مخصوص کابینت، کابینت‌ها را از بالا به پایین پاک کنید. بعد، به سراغ لوازم خانگی بروید. در اینجا به هیچ ماده پاک کننده تخصصی خاصی نیاز ندارید – فقط کافی است از سرکه سفید استفاده کنید. بنابراین کافی است مقداری سرکه را روی وسایل خود اسپری کنید، سپس از یک پارچه برای خشک کردن آنها استفاده نمایید.

مرحله ۱۰:

سطل زباله را بیرون بیاورید

تا زمانی که زباله‌ها بیرون ریخته نشوند، هیچکدام از کارهای نظافت و خانه تکانی عید فایده ندارد. پس ابتدا مطمئن شوید که تمام زباله‌ها را جمع آوری کرده‌‌اید.

مرحله ۱۱:

کف اتاق را جارو بکشید و خوب تمیز کنید

در این مرحله، زمان آن فرا رسیده که سنگ تمام بگذارید. از جارو یا جاروبرقی استفاده کنید تا هر گونه خرده ریزه و دیگر زباله‌ها را پاک کنید. سپس، از یک تی برای تمیز کردن لکه‌های ماندگارتر استفاده کنید.

ابتدا از یکی از اتاقهایتان شروع کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. اگر بخواهید همه جا را یکباره و در آن واحد تمیز و خانه تکانی عید را انجام دهید نه تنها خسته می‌شوید بلکه بیشتر تمام خانه به هم می‌ریزد.


چگونه اتاق نشیمن را کاملا تمیز کنیم

how to clean fabric sofa without water 2

مواد لازم

  •  گردگیر
  •  جاروبرقی
  •  پاک کننده اثاثه یا لوازم منزل
  •  پارچه مرطوب (اختیاری)
  •  جارو (اختیاری)
  •  تی

مرحله ۱:

به سرعت همه چیز را مرتب کنید

کارتان را با مرتب کردن فضای اتاق شروع کنید. سعی کنید اصلا استرس نداشته باشید و هرچیزی را در جایی که به آن تعلق دارد بگذارید.

مرحله ۲:

تمام دکوراسیون خانه را گردگیری کنید

معمولا تمام وسایل اتاق نشیمن را خیلی زود یک لایه از گرد و غبار می‌پوشاند، پس گردگیرتان را بیاورید و هر سطحی را که ممکن است گرد و غبار بر رویش نشسته باشد پاک کنید. کارتان را با سطوح صاف مانند رومیزی‌ها و قفسه‌ها شروع کنید. سپس الباقی دکوراسیون را گردگیری کنید. بعد به قسمت‌های سخت‌تر مانند پنکه‌های سقفی، دریچه‌های هوا، و پنجره و پرده‌ها بپردازید.

نکته: در حالی که یک پارچه مرطوب می تواند به شما در پاک کردن سطوح گرد و غبار کمک کند، اما دسترسی به آن نقاط بالاتر در امتداد سقف بدون گردگیر تقریبا غیرممکن است.

مرحله ۳:

مبل‌های خود را جاروبرقی بکشید و خوب تمیز کنید

تمام کوسن‌ها را از روی مبل خود بردارید و داخل مبل را جاروبرقی بکشید. اگر قسمت‌های مبلتان قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند هم اکنون، زمان خوبی برای تمیز کردن سریع آن‌ها است. اما اگر اینطور نیست، دو گزینه پیش رو دارید.

برای شروع، می‌توانید کوسن‌ها را تکان دهید تا گرد و غبار و خرده ریزه‌های باقی مانده بر روی آنها پاک شوند. و اگر کوسن‌های شما باز هم لکه بودند، می‌توانید برای از بین بردن لکه‌ها و بوی بد آنها از پاک کننده لوازم منزل استفاده کنید.

قبل از استفاده از تمیز کننده اثاثه یا لوازم منزل، حتما دستورالعمل‌های پاک کننده را به دقت مطالعه کنید. اثاث و لوازم منزل گران هستند بنابراین حتما دقت کنید.

Design1

مرحله ۴:

قفسه‌های را تمیز و مرتب نمایید

اگر در اتاق نشیمن‌تان قفسه‌هایی وجود دارد، آنها را خالی کنید. سپس، از گردگیر برای گردگیری آنها استفاده کنید یا از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آنها استفاده نمایید. شما می‌توانید همین کار را برای هر بخش دیگری از خانه که از آن برای نگهداری از وسایلتان استفاده می‌کنید انجام دهید. در واقع شما می‌توانید میز قهوه، کابینت یا هر جای دیگری را به همین صورت تمیز کنید.

مرحله ۵:

فرش را جاروبرقی بکشید و تمیز کنید

اگر کف اتاقتان فرش پهن کرده‌‌اید، آن‌ها را جاروبرقی بکشید. اگر دیدید فرشتان لک گرفته، می‌توانید از پاک‌کننده اثاث یا لوازم منزل برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید.

اگر می‌توانید فرشتان را جا به جا کنید، آن را بیرون ببرید و تکان دهید. اگر قالیچه کوچکی دارید و با ماشین لباسشویی قابل شست و شوست، بهتر است آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و اگر قابل شست و شو نیست، از شامپو فرش برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. بعد فرش و قالیچه را یک گوشه بگذارید و کف اتاقتان را تمیز کنید.

مرحله ۶:

کف اتاق را جارو بکشید و بعد با تی آن را تمیز کنید

از جارو یا جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار و خرده ریزه‌ها استفاده کنید. و بعد از تی برای تمیز کردن کامل کف اتاق استفاده نمایید.

مرحله ۷:

همه چیز را سر جای خودش بگذارید

وقتی کف اتاقتان کاملا تمیز شد، کمی وقت بگذارید و دوباره همه چیز را جمع و جور کنید. بالش‌ها را سر جایشان بگذارید، پتوها را تا کنید و میز قهوه‌خوری را کاملا تمیز نمایید.

اگر می‌خواهید فضای اتاقتان در بهترین شکل ممکن باشد، بهتر است هر روز کمی وقت بگذارید و آن را تمیز کنید. شاید تمیزکاری ۳ دقیقه طول بکشد، اما باعث می‌شود اتاقتان همیشه تمیز باشد.


چگونه اتاق خواب خود را کاملا تمیز کنیم

modern Murphy bed e1645299469235

مواد لازم:

  • پودر لباس شویی
  • تمیزکننده اثاثه یا لوازم منزل (اختیاری)
  •  جاروبرقی
  • گردگیر یا پارچه مرطوب
  • جارو (اختیاری)
  •  تی

مرحله ۱:

خیلی سریع همه چیز را مرتب کنید

بهتر است هر چیزی را که در جای خودش نیست سر جایش بگذارید. لباس‌های کثیف را در سبد لباس‌های کثیف بیندازید، زباله‌ها را دور بریزید و آیتم‌ها را در قفسه‌های مخصوص خودشان بگذارید.

مرحله ۲:

رختخواب را کاملا مرتب کنید

۱. تمام قسمت‌های پارچه ای تختتان را از روی آن بردارید. یعنی تمام لحاف‌ها، ملحفه‌ها، روتختی‌ها و روبالشی‌ها را از روی آن بردارید.

۲. بعد هر چیزی را که با ماشین لباسشویی قابل شست و شوست در ماشین لباسشویی بیندازید. اما اگر باید برخی موارد را با دست بشویید، هم اکنون باید دست به کار شوید و اگر لازم است چیزی را به خشکشویی بفرستید همین حالا این کار را انجام دهید.

۳. اگر تمایلی به انجام این تلاش اضافی ندارید، می‌توانید همیشه کتانی‌های خود را در بیرون بتکانید تا از شر گرد و غبار و خرده ریزه‌هایی که به آنها چسبیده خلاص شوید و می‌توانید از پاک کننده اثاثیه یا لوازم منزل برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید.

۴. حالا تشک را کاملا تمیز کنید. آن را کاملا جاروبرقی بکشید و سپس از پاک کننده اثاثیه یا لوازم منزل برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

۵. وقتی کارتان تمام شد، تشک را برگردانید و همین کار را با طرف دیگر آن انجام دهید.

مرحله ۳:

تمام دکوراسیون خود را گردگیری کنید

سعی کنید با استفاده از یک پارچه مرطوب یا گردگیر تمام گرد و غبار را از روی دکوراسیون پاک کنید. هر سطحی را که به آن دسترسی دارید خوب پاک کنید، و بعد به قسمت‌های دور از دسترست مانند دریچه‌های هوا، پنکه‌های سقفی و سقف بپردازید.

مرحله ۴:

هر چیزی که روکش دارد را جاروبرقی بکشید و خوب تمیز کنید

اگر هر کدام از وسایلتان روکش دارد مانند، کوسن‌ها آنها را بردارید و خوب تکان دهید. قسمت داخل مبلمان را جاروبرقی بکشید و از یک پاک کننده اثاثیه یا لوازم منزل برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

مرحله ۵:

قفسه‌ها یا سطوح را کاملا تمیز و مرتب کنید

اگر در اتاقتان کمد یا قفسه‌هایی برای نگهداری از وسایلتان دارید. ابتدا وسایل را خالی کنید. سپس از گردگیر یا پارچه مرطوب برای تمیز کردن داخل قفسه‌ها استفاده نمایید.
اگر از چیدمان قبلی راضی بودید، دوباره همه چیز را همانطور که بوده بچینید. اگر قفسه‌ها کمی ریخت و پاش بود سعی کنید آنها را مرتب نمایید. در طول این کار می‌توانید وسایل روی کمد، میز کنار تخت و سایر سطوح را اندکی مرتب‌تر نمایید. اتاق خواب باید مکانی برای استراحت و آرامشتان باشد. بنابراین شما باید سعی کنید که اتاق خوابتان تا حد امکان به هم ریخته نباشد.

مرحله ۶:

کف اتاق خود را جارو بکشید و تمیز کنید

حالا که کارتان با تمیز کردن اتاق تمام شده بهتر است از جارو یا جاروبرقی برای زدودن گرد و غبار و زباله‌های روی زمین استفاده کنید. سپس، از یک تی برای اتمام نظافت خود استفاده نمایید.

مرحله ۷:

هر چیز را در جای خود بگذارید

قبل از اینکه به قسمت بعدی خانه بروید، مطمئن شوید که تختتان را مرتب کرده‌‌اید و همه چیز را سر جای خود گذاشته‌‌اید. حتما تختتان را مرتب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اتاق مرتبی داشته باشید و کوسن‌ها و بالش‌ها روی زمین و این طرف و آن طرف نباشند.

جدای از اینکه خانه تکانی عید نزدیک است، بهتر است هر روز این کار را انجام دهید تا همیشه اتاقتان مرتب باشد.


چگونه حمام را کاملا تمیز کنیم

در این تصویر حمام جذابی را مشاهده می‌کنید که با کاشی‌های آبی رنگ پوشیده شده و با لوازم دکوری و لامپ‌های دیوارکوب تزیین شده است.

در این تصویر حمام جذابی را مشاهده می‌کنید که با کاشی‌های آبی رنگ پوشیده شده و با لوازم دکوری و لامپ‌های دیوارکوب تزیین شده است.

مواد لازم:

  •  پودر لباس شویی
  •  دستکش لاستیکی
  •  سفید کننده
  •  اسفنج
  •  مسواک کهنه
  •  تمیز کننده حمام
  •  پاک کننده کاسه توالت
  •  فرچه
  •  شیشه پاک کن
  •  جارو و تی

مرحله ۱:

به سرعت همه چیز را مرتب کنید

قبل از تمیز کردن حمام، یک دقیقه وقت بگذارید و فضای حمام را کاملا خالی کنید. زباله‌ها را در سطل زباله بریزید، وسایل را در کشوها و کابینت‌های مناسب قرار دهید و لباس‌های کثیف را به جای اینکه روی زمین بریزید به سطل رخت چرک‌ها انتقال دهید.

مرحله ۲:

ملحفه‌های خود را در لباسشویی بیندازید

شستشوی لباس‌ها کمی طول می‌کشد، بنابراین کارتان را با انداختن حوله‌ها و دستمال‌ها در ماشین لباسشویی، شروع کنید. اگر موکت و پرده‌های حمام نیز با ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند، آنها را نیز در ماشین بیندازید. اگر این طور نیست، دستورالعمل‌های تولیدکننده را دنبال کنید تا همه چیز کاملا تمیز شود.

اگر پرده حمام آستر دارد، بهتر است آن را عوض کنید. اگر ترجیح می‌دهید پرده حمام را نگه دارید، هنگام تمیز کردن بقیه قسمت‌های دوش حتما آن را هم تمیز کنید.

مرحله ۳:

دوش حمام را تمیز کنید

۱. با بیرون آوردن همه قسمت‌های دوش شروع کنید و مراقب کپک‌ها باشید. چراکه در وهله اول باید از شر آنها خلاص شوید.

۲. دستکش‌ها را حتما به دست کنید و ۱ قسمت سفید کننده را با ۲ قسمت آب ترکیب نمایید. این محلول را روی کپک‌ها اسپری کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بر روی آنها بماند.

۳. سپس از یک اسفنج یا یک مسواک کهنه برای تمیز کردن کپک‌ها استفاده کنید. بعد سفید کننده را با آب گرم بشویید.

۴. اکنون زمان آن رسیده است که حمام را مثل همیشه تمیز کنید. کارتان را با اسپری کردن پاک کننده حمامی که از فروشگاه خریده‌‌اید بر روی دیوارها و درب شروع کنید. بعد، ۵ تا ۱۰ دقیقه به تمیز کننده اجازه دهید تا کارش را انجام دهد.

۵. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه، از یک اسفنج برای پاک کردن دیواره‌ها و دوش خود استفاده کنید و از یک مسواک کهنه برای تمیز کردن بخش‌های کوچکتر استفاده نمایید.

۶. زمانی که همه چیز را تمیز کردید، آن‌ها را با آب داغ بشویید. سپس، کف دوش و وان حمام را تمیز کنید.

نکته: هر زمان که با سفید کننده تمیز می کنید، باید مطمئن شوید که فضای شما به اندازه کافی تهویه می شود. پنجره ها را باز کنید و درب حمام را کاملا باز نگه دارید.

مرحله ۴:

توالت را کاملا تمیز کنید

بهتر است دستکش خود را در نیاورید زیرا وقت آن رسیده که دستشویی خود را تمیز کنید.

۱. کارتان را با ریختن یک پاک کننده کاسه توالت به درون کاسه توالت شروع کنید.

۲. از یک برس اسکراب برای مالیدن محلول به کف کاسه توالت استفاده کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

۳. همین طور که منتظر هستید، می‌توانید قسمت بیرونی کاسه توالت را هم تمیز کنید. یک پاک کننده حمام همه منظوره را روی تمام قسمت‌های کاسه توالت خود اسپری کنید. شما می‌توانید این پاک کننده را بر روی همه قسمت‌های کاسه توالت اسپری کنید. اکثر پاک کننده‌های حمام باید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی سطح مورد نظر بمانند، بنابراین حتما دستورالعمل‌های آنها را دنبال کنید.

۴. هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید از یک پارچه خشک یا چند دستمال کاغذی تمیز برای پاک کردن مواد باقیمانده استفاده کنید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که پاک کننده حمام همه منظوره شما به عنوان یک ضد عفونی کننده دوبرابر است. میکروب ها دوست دارند در حمام کمین کنند. شما می خواهید تمیز کنید، کثیفی ها را از بین ببرید، و ضدعفونی کنید (باکتری ها را از بین ببرید) .

مرحله ۵:

سینک روشویی را تمیز کنید

حمام شیک با دیوارهای رنگ سرمه‌ای، کاشی‌های سرمه‌ای، روشویی سرمه‌ای، قاب آینه طلایی، وسایل و دستگیره‌های طلایی، این هم زیبا و رویایی به نظر می‌رسد.

حمام شیک با دیوارهای رنگ سرمه‌ای، کاشی‌های سرمه‌ای، روشویی سرمه‌ای، قاب آینه طلایی، وسایل و دستگیره‌های طلایی، این هم زیبا و رویایی به نظر می‌رسد.

سینک روشویی را کاملا تمیز کنید تا هیچگونه آلودگی و زباله ای بر روی آن وجود نداشته باشد. سپس، پاک کننده همه منظوره حمام را بر روی تمام قسمت‌های سینک اسپری کنید. حتماً کاسه، آبکش و دسته‌ها را هم تمیز کنید. باز هم اجازه دهید تمیز کننده حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی سطوح بماند. پس از آن، می‌توانید آن را با یک پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

مرحله ۶:

کشوها و کابینت‌های حمام را خالی و مرتب کنید

کابینت‌ها، کشوها و میزهای حمام را خالی کنید. شما باید همه وسایل حمام را در جای خود قرار دهید، بنابراین باید وسایل کنار دوش یا سینک را بردارید. از شر موارد قدیمی و تاریخ مصرف گذشته خلاص شوید و شامپوها و صابون‌ها را کنار هم قرار دهید.

سعی کنید تا حد ممکن همه چیز را مرتب نگاه دارید. مسواک، ریش‌تراش، لوسیون و موارد دیگر را از اطراف سینک بردارید. همواره تاریخ انقضای محصولات مختلف را چک کنید.

مرحله ۷:

آینه و میز توالت را تمیز کنید

حالا که حمام تمیز شده اما میزهای شما نامرتب هستند، وقت آن است که کارهای نهایی را انجام دهید. از پاک کننده همه منظوره برای پاک کردن میزها استفاده کنید و از شیشه پاک کن خریداری شده برای تمیز کردن آینه‌ها استفاده کنید.

مرحله ۸:

سطل زباله را بیرون بیاورید

زباله‌های باقی مانده را جمع کنید، آنها را بیرون بیندازید و یک پلاستیک تازه در سطل زباله بگذارید.

مرحله ۹:

کف حمام را جارو کنید

ابتدا کف حمام را یک بار دیگر جارو کنید و بعد آن را کاملا تی بکشید تا تمیز شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *