تختخواب

ابعاد تخت یک نفره کوچک

lazy
۹۱ / ۱۰۰

ابعاد تخت یک نفره کوچک چقدر است؟ ویژگی ها و اندازه تختخواب یک نفره کوچک به چه چیزی بستگی دارد؟ آیا تصمیم گرفته‌اید تختخواب یک نفره برای نوجوان خود تهیه کنید اما با ابعاد استاندارد آن آشنا نیستید؟ نگران نباشید ما در این مقاله از دکورینه پاسخ مناسبی به پرسش‌های شما خواهیم داد و نکات مهم انتخاب و خرید تختخواب مناسب را یادآوری می‌کنیم؛ با ما تا پایان همراه باشید.

تخت‌های یک نفره کوچک، همانطور که از نامشان پیداست، کوچک‌ترین انواع تخت‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. این نوع از تختخواب اغلب توسط نوجوانان یا بزرگسالانی که اتاق‌های کوچکی دارند، استفاده می‌شود. وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید، به راحتی می‌توانید از سر راه بردارید زیرا بسیار سبک هستند و جابه جایی آنها آسان است. تختخواب یک نفره کوچک بسیار رایج و مقرون به صرفه هستند.

اندازه تختخواب یک نفره کوچکابعاد تختخواب یک نفره کوچک

تخت‌های یک نفره کوچک ۱۹۱ سانتی متر طول و ۷۶ سانتی متر عرض دارد. سطح کل آنها حدود ۱.۴۵ متر مربع است. همانطور که گفته شد بسته به نوع نیاز استفاده از تخت یک نفره ممکن است برای دو مورد استفاده قرار گیرد.

ابعاد تخت یک نفره کوچک نوجوان

Maine Bookcase Bed

ابعاد تخت یک نفره کوچک مناسب نوجوانانی است که قدم به سنین اولیه جوانی گذاشته‌اند.

ابعاد تخت یک نفره کوچک برای بزرگسال

اندازه تخت یک نفره کوچک

ابعاد تخت یک نفره کوچک

همچنین این نوع تختخواب برای بزرگسالانی که جثه و قد کوچکی دارند و یا فضای کافی در اتاق خواب ندارند، استفاده می‌شود.

آیا تخت‌های یک نفره کوچک اندازه خوبی دارند؟

بسته به اینکه چه کسی قصد دارد روی آنها بخوابد، اندازه آنها خوب است. با عرض تنها ۷۶ سانتی متر، بهترین گزینه برای نوجوانان است. خوابیدن بزرگسالان روی این نوع تخت‌ها ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، زیرا وقتی در حالت کاملاً کشیده دراز می‌کشند، دست و پاهایشان از تخت یک نفره کوچک آویزان می‌شود.

بزرگسالان بهتر است یک تخت دو نفره یا بزرگتر بخرند، مگر اینکه فضای کافی در اتاق خواب خود برای قرار دادن تخت‌های کمی بزرگتر از این مدل نداشته باشند. همچنین یک بزرگسال که جثه کوچکی دارد و در یک اتاق کوچک زندگی می‌کند، ممکن است بتواند از این ابعاد تخت یک نفره کوچک لذت ببرد.

آیا ۲ نفر می‌توانند از تخت کوچک یک نفره استفاده کنند؟

اندازه تخت یک نفره کوچک

ابعاد تخت یک نفره کوچک

نه، این نوع تخت‌ها برای ۲ نفر ساخته نشده‌اند. در صورت استفاده دونفره از تخت یک نفره کوچک با در نظر داشتن عرض تنها ۷۶ سانتی متر این نوع تخت‌ها، تنها حدود ۳۷ سانتی‌متر برای هر نفر قابل استفاده می‌شود، که این برای یک بزرگسال تقریبا غیرممکن است که در ۳۷ سانتی متر از فضا استراحت شبانه خوبی داشته باشد.

بزرگترین اندازه تخت چقدر است؟

تخت‌های یک نفره کوچک یکی از کوچک‌ترین تخت‌های موجود هستند و گزینه‌های بسیار بزرگ‌تری نیز در دسترس هستند. بزرگترین اندازه تختی که می‌توانید پیدا کنید تخت خواب کینگ آلاسکا با ابعاد ۲۷۴ سانتی‌متر طول و عرض است. اگر چیزی بزرگتر از تخت پادشاه آلاسکا می‌خواهید، می‌توانید درخواست کنید که نجار، آن را سفارشی برای شما بسازد.

تخت یک نفره کوچک دو طبقه

ابعاد تختخواب یک نفره کوچک

ابعاد تخت یک نفره کوچک دو طبقه

گاهی اوقات برای صرفه جویی در فضا، والدین ترجیح می‌دهند به جای داشتن تخت‌های سنتی، یک یا دو تخت کوچک دو طبقه در اتاق بچه‌ها قرار دهند. این به شما امکان می‌دهد که بچه‌های بیشتری در اتاق‌های کمتری ساکن شوند و همچنین فضای ذخیره سازی زیادی را در اتاق فراهم می‌کند. این تخت‌های دوطبقه کوچک همچنین گاهی در خوابگاه‌های دانش آموزی، اتاق مهمان، کابین‌های تعطیلات و مسافرخانه‌ها استفاده می‌شود.

فرقی نمی‌کند هر مارکی از تختخواب دو طبقه کوچک که تصمیم به خرید دارید، ابتدا مطمئن شوید که طبقه بالا به درستی با نرده‌های محافظ محکم شده است زیرا فضای زیادی برای چرخش روی تخت یک نفره کوچک وجود ندارد. همچنین همیشه مراقب باشید که هر بار فقط یک نفر روی تخت بالا بخوابد و کودکان زیر ۶ سال مجاز به رفتن و خوابیدن روی تخت بالایی نیستند.

تختخواب دو طبقه توکار برای اتاق کودک [۶۵ مدل زیبا و کارامد]

پرسش‌های رایج تخت یک نفره کوچک

طول تختخواب یک نفره کوچک چقدر است؟

طول تخت‌های یک نفره کوچک ۱۹۱ سانتی متر است.

پهنای تخت یک نفره کوچک چقدر است؟

عرض تخت‌های یک نفره کوچک ۷۶ سانتی متر است.

ابعاد تخت یک نفره کوچک چقدر است؟

ابعاد تخت یک نفره کوچک دارای ۱۹۱ سانتی متر طول و ۷۶ سانتی متر عرض هستند. سطح کل آنها حدود ۱.۴۵ متر مربع است.

تخت با چه ابعادی باید بگیرم؟

انتخاب اندازه تخت باید بر اساس عوامل مختلفی از جمله اندازه اتاق خواب، تیپ بدنی و قد فرد و وضعیت رابطه آنها (متاهل، زوج یا مجرد) باشد. اکثر افراد مجرد می‌توانند تقریباً از هر اندازه تختی استفاده کنند، در حالی که زوج‌ها تختخواب‌های بزرگتر را از کوئین تا کینگ ترجیح می‌دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *