راهنمای خرید, مبلمان

راهنمای انتخاب کمد کتابخانه [۶۱ مدل زیبای قفسه کتاب]

lazy
۸۷ / ۱۰۰

چه مواردی را باید در انتخاب کمد کتابخانه در نظر گرفت؟ مزایا و معایب انواع مدل قفسه کتاب کدامند؟ ویژگی های کتابخانه چوبی چیست؟ چه مواردی در قیمت کمد کتابخانه تاثیرگذار است؟ با این بخش از دکورینه همراه ما باشید تا ضمن پاسخ به تمام سوالات مربوط به انتخاب و خرید کمد کتابخانه، شیک‌ترین و زیباترین تصاویر انواع مختلف قفسه کتاب را به اشتراک بگذاریم.

کتاب‌های الکترونیکی ممکن است در این به اصطلاح عصر دیجیتال محبوب باشند، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: کتاب‌ها همچنان مورد علاقه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستند. نگران نباشید کتاب‌ها هرگز از مد نمی‌افتند و قفسه‌های کتاب به خصوص برای دوستداران کتاب همچنان مورد تقاضا هستند، به قفسه کتاب، اصطلاحاً کمد کتابخانه نیز گفته می‌شود. این یک تکه مبلمان با قفسه‌های افقی برای نگهداری کتاب و سایر موارد چاپی مانند مجلات است. به طور گسترده در کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی، خانه‌های خصوصی و ادارات استفاده می‌شود.

مقاله مرتبط:

در این مقاله از مجله دکورینه با ارائه ۱۸ نکته برای تزئین کتابخانه به شما کمک می‌کنیم تا کتابخانه خود را به یک مجموعه منظم تبدیل کنید. برای مطالعه این مقاله کلیک کنید: ۱۸ نکته اساسی تزیین کتابخانه

مطالعه بیشتر:

آیا به فکر ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان خود هستید؟ آیا می‌خواهید از زمان خالی خود در بین کلاس‌ها برای مطالعه استفاده کنید؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات “بله” است، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند: ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان [۱۰ نکته ساده و کاربردی]

یکی دیگر از دلایلی که قفسه‌های کتاب در بسیاری از خانه‌ها به وسیله‌ای آشنا تبدیل شده‌اند، تطبیق پذیری آنهاست. نه تنها کتاب و مجلات بلکه سایر وسایل خانه مانند قاب عکس و گلدان را نیز در خود جای می‌دهد. همچنین یک قفسه کتاب می‌تواند در گوشه‌ای از اتاق قرار داده شود یا حتی به دیوار نصب شود. شاید ندانید، اما انواع مختلفی از قفسه کتاب وجود دارد که در زیر ذکر شده است.

انواع کتابخانه از نظر مدل

۱-

کتابخانه دیواری

کتابخانه دیواری شیک

انتخاب کمد کتابخانه دیواری شیک

ساخت و طراحی کتابخانه دیواری دارای تنوع زیاد است. یکی از این مدل‌ها کتابخانه های ایستاده هستند. این مدل‌ قفسه کتاب دارای ابعاد بزرگی است که معمولا یک دیوار را پر می‌کنند و شما می‌توانید ابعاد قفسه‌ها را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. ظاهر این نوع کتابخانه برای علاقه مندان به کتاب بسیار جذاب است. در واقع گوشه‌ای از دکوراسیون زیبا و شیک خانه با فرهنگ و هنر ترکیب شده است.

این روزها انواع مدل کتابخانه دیواری طراحی و ساخته شده است تا خانه را به بهترین شکل ممکن زیبا کند. معمولاً ابعاد کتابخانه با توجه به نیاز افراد انتخاب می شود. اگر به کتاب خواندن علاقه دارید، مطمئناً کتاب های زیادی خواهید داشت و برای مرتب کردن آنها به فضای کافی نیاز خواهید داشت. اما اگر کتابخانه فقط برای سازماندهی تعداد کمی کتاب در نظر گرفته شده است، باید ابعاد مناسب و فشرده را انتخاب کرد.

۲-

قفسه کتاب استاندارد

مدل قفسه کتاب چوبی

انتخاب کمد کتابخانه چوبی ساده

قفسه کتاب استاندارد یک مبلمان بزرگ و تکی با قفسه‌های افقی است که به طور مساوی فاصله دارند یا می‌توان آنها را مطابق میل کاربر تنظیم کرد.

همچنین دارای دیواره‌های نگهدارنده و دیواره پشتی است. معمولاً بلند و مستطیل شکل است و اغلب از چوب ساخته می‌شود. در حالی که معمولاً به عنوان بخشی از معماری خانه طراحی نمی‌شود، یک قفسه کتاب استاندارد نیز ممکن است برای داشتن ظاهری در نظر گرفته شود که با بقیه فضای داخلی خانه ست شود. ابعاد قفسه‌های کتاب استاندارد متفاوت است و ارتفاع آن به تعداد قفسه‌ها بستگی دارد.

۳-

انتخاب کمد کتابخانه مکعبی

مدل قفسه کتاب مناسب

انتخاب کمد کتابخانه مکعبی – کدام مدل قفسه کتاب مناسب است؟

همانطور که از نام آن پیداست، قفسه کتاب مکعبی دارای یک سری فضاهای مکعبی برای نگهداری کتاب و سایر اقلام چاپی مانند مجلات است. این طرح ممکن است مستطیل یا مربع شکل باشد تا با آرایه متقارن مکعب‌ها همراه شود.

می توان آن را از متریال مختلفی از چوب، فلز و ام دی اف ساخت. قفسه کتاب مکعبی چند منظوره است زیرا نه تنها برای نگهداری کتاب، بلکه برای سایر اقلام مانند اسباب بازی، آثار هنری و لوازم دکوری طراحی شده است. برخی از قفسه‌های کتاب مکعبی نیز فضای کافی برای قرار دادن آباژور رومیزی و ساعت دارند.

قفسه‌های کتاب مکعبی نیز از این نظر همه کاره هستند که می‌توان آن‌ها را در هر قسمتی از اتاق، چه در کنج اتاق و چه در کنار میز قرار داد. همچنین می‌توانید قفسه‌های کتاب مکعبی را پیدا کنید که به راحتی بشود آن‌ها را جابه‌جا کرد. نصب این قفسه‌ها نیز آسان است زیرا اکثر مدل‌ها دارای پنل‌ها و رابط‌هایی برای نصب سریع هستند.

۴-

مدل کتابخانه مدولار

ایده شگفت انگیز طراحی قفسه کتاب یا کتابخانه شخصی

ایده جالب طراحی قفسه کتاب – انتخاب کمد کتابخانه

قفسه کتاب مدولار نوعی دیگری از کتابخانه که از نظر عملکردی قابل انعطاف است. قفسه‌های آن را می‌توان به روش‌های مختلفی مرتب کرد. معمولاً روی دیوار قرار می‌گیرد، در حالی که بقیه به عنوان جداکننده اتاق استفاده می‌شوند. نصب متغیر آن به این قفسه‌ها اجازه می‌دهد امکان تزیین مختلف را فراهم می‌کند. می‌توان از آن در محیط‌های مسکونی و محل کار استفاده کرد.

قفسه‌های کتاب مدولار به طور سنتی از چوب ساخته می‌شوند که شامل انواع طبیعی، روکش شده و چند لایه می‌شود. اما می‌توان آن را از مواد دیگری مانند مقوا، شیشه و حتی فلز نیز ساخت. روش‌های نصب ممکن است متفاوت باشد، از جمله ضربه‌ای و مغناطیسی.

۵-

قفسه کتاب نردبانی

قفسه کتاب به سبک نردبان چوبی

انواع کتابخانه – قفسه کتاب به سبک نردبان چوبی

همانطور که ممکن است از نام آن متوجه شوید، نوعی از قفسه کتابکه برای تکیه دادن به دیوار طراحی شده است. قاب کلی آن ممکن است کج شده باشد، با این حال قفسه‌ها افقی باقی می‌مانند حتی اگر قاب در مقابل دیوار قرار گیرد.

مانند سایر انواع قفسه کتاب که در بالا ذکر شد، یک قفسه کتاب نردبانی دارای گزینه‌های دیگری مانند قفسه‌های قابل تنظیم است. برخی دیگر همراه با چرخ‌هایی برای حرکت دادن، طراحی شده‌اند، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را هر طور که می‌خواهید حرکت دهید. اکثر قفسه‌های کتاب از مواد سازگار با محیط زیست و پایدار مانند چوب طبیعی ساخته شده اند. شما می‌توانید از بین سبک‌ها یا طرح‌های مختلف مانند مدرن و امروزی، روستایی، صنعتی، کلبه‌ای و مدرن اواسط قرن انتخاب کنید.

۶-

کتابخانه سه گوش چوبی، مدل کتابخانه دیواری کوچک

مدل کتابخانه دیواری کوچک

مدل کتابخانه دیواری کوچک – مدل قفسه کتاب سه گوش – انتخاب کمد کتابخانه

اگر به دنبال صرفه جویی در فضا در اتاق خود هستید، کتابخانه سه گوش چوبی ممکن است نوع مناسبی از قفسه کتاب برای شما باشد. همانطور که ممکن است به درستی حدس بزنید، قفسه کتاب یا کتابخانه سه گوش برای قرار دادن در گوشه‌های اتاق طراحی شده است. دو طرف آن رو به بیرون است و گزینه‌های زیادی برای قرار دادن قفسه وجود دارد. همچنین این نوع قفسه‌ای است که می‌خواهید برای نمایش آثار هنری ارزشمند خود استفاده کنید.

۷-

قفسه کتاب ویژه دفتر وکیل

کتابخانه قدیمی چوبی

انتخاب کمد کتابخانه – کمد کتابخانه قدیمی چوبی

قفسه کتاب مدل دفتر وکیل، ظاهری کلاسیک دارد که آن را برای بسیاری از صاحبان خانه و دوستداران کتاب جذاب می‌کند. طراحی این نوع قفسه کتاب در ابتدا برای وکلا، به ویژه برای نگهداری مجموعه زیاد کتاب‌های حقوقی آنها در نظر گرفته شده بود.

یک قفسه کتاب مدل دفتر وکیل دارای درهایی با شیشه دودی است که برای نگه داشتن کتابها در جای خود در حالی که قفسه کتاب از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شود. اگر کتاب‌های گرانبهایی در مجموعه خود دارید و می‌خواهید از عناصری مانند گرد و غبار، نور خورشید و رطوبت محافظت شوند، این همان قفسه‌ای است که می‌خواهید داشته باشید.

این نوع کتابخانه در درجه اول به دلیل ارزششان قیمت بالایی در بازار دارند. علاوه بر این، این قفسه‌های کتاب معمولاً از چوب طبیعی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود دوام بالایی داشته باشند. اما اگر حاضر نیستید پول زیادی برای یک قفسه کتاب مدل عتیقه خرج کنید، می‌توانید به یک قفسه کتاب مدل مدرن دفتر وکیل نیز بسنده کنید.

یکی دیگر از مزایای قفسه کتاب وکیل، قابلیت روی هم قرار گرفتن آن است. با توجه به شکل و ظاهری که دارد، این امکان وجود دارد که این نوع قفسه کتاب  روی هم قرار گیرند. این یک راه عالی برای زیباتر کردن اتاق شما و تبدیل قفسه کتاب به عنصر اصلی طراحی است.


انواع کتابخانه از نظر متریال

جدای از سبک، قفسه‌های کتاب بسته به مصالح و متریالی که از آن ساخته شده‌اند نیز می‌توانند متفاوت باشند. در زیر برخی از مواد رایج مورد استفاده در قفسه کتاب آورده شده است:

۱-

انتخاب کمد کتابخانه چوبی

مدل کتابخانه چوبی

انتخاب کمد کتابخانه چوبی جدید

چوب پرکاربردترین متریال برای قفسه کتاب است. به دلیل در دسترس بودن، ماده اولیه ساخت قفسه کتاب در نظر گرفته می‌شود. تخته سه لا ماده‌ای محبوب است زیرا محکم و در عین حال ارزان است، به خصوص وقتی آن را با برخی از چوب‌های طبیعی مقایسه کنید. اما نقطه ضعف آن این است که به اندازه سایر انواع چوب زیبا و لوکس نیست.

اما اگر قیمت برای شما چندان نگران کننده نیست، ممکن است بخواهید قفسه کتابی که از انواع چوب خاصی ساخته شده‌اند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، چوب گیلاس به دلیل قدرتش شناخته شده است. توس یکی دیگر از انواع چوب پرکاربرد برای قفسه کتاب، کابینت و مبلمان است. در همین حال، چوب افرا توسط بسیاری از نجاران توصیه می‌شود.

از دیگر انواع چوبی که در ساخت قفسه کتاب استفاده می‌شود می‌توان به چوب روس، کوآ و چوب ماهون اشاره کرد. این انواع چوب به دلیل دوام، طول عمر و استحکام بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال، اگر می‌خواهید یک قفسه کتاب از هر یک از این انواع چوب بخرید، باید آماده پرداخت مبلغ قابل توجهی باشید.

۲-

کتابخانه فلزی

کمد کتابخانه فلزی

انتخاب کمد کتابخانه از جنس فلز

این که چرا بسیاری از دوستداران کتاب می‌خواهند یک انتخاب کمد کتابخانه از جنس فلز داشته باشند، اصلاً عجیب نیست. متریال گفته شده به هر حال در برابر رطوبت و قارچ مقاوم است. بنابراین قفسه‌های فلزی می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

استحکام فلز همچنین به این معنی است که یک کتابخانه فلزی می‌تواند تعداد قابل توجهی کتاب را در خود جای دهد. به طور خلاصه، نسبت استحکام به وزن قفسه‌های کتاب فلزی در رتبه دوم قرار ندارد. قفسه‌های فلزی دارای قفسه‌هایی با اصطکاک کم هستند که به راحتی در نگهداری کتاب‌ها مفید هستند.

با این حال، داشتن یک قفسه کتاب فلزی معایبی نیز دارد. عیب اصلی خرید قفسه کتاب فلزی این است که هزینه بیشتری را باید پرداخت کرد. یکی دیگر از نگرانی‌ها وزن یک قفسه کتاب فلزی است. به دلیل وزن یک قفسه کتاب فلزی، ممکن است در صورت انجام پروژه بازسازی خانه، انتقال آن به اتاق دیگری دشوار باشد.

۳-

قفسه کتاب ام دی اف

قفسه کتاب مدرن

مدل قفسه کتاب ام دی اف مدرن – انتخاب کمد کتابخانه ام دی اف

کمد کتابخانه mdf با طراحی مدرن جذابیت حرفه‌ای ایجاد می‌کند. این نوع قفسه کتاب با یک لایه محافظ که ممکن است بر پایه وینیل یا پلاستیک باشد پوشیده شده است. این اجازه می‌دهد تا قفسه‌ها برای مدت طولانی تازه و جدید به نظر برسند. همچنین می‌تواند در برابر خط و خش و شکستگی مقاومت کند. دقت داشته باشید در انتخاب کمد کتابخانه ام دی اف تقریباً می‌توانید در هر رنگی سفارش دهید.

۴-

قفسه‌های کتاب شیشه‌ای

کمد کتابخانه شیشه‌ای

انتخاب کمد کتابخانه از جنس شیشه

کمد کتابخانه از جنس شیشه مانند قفسه‌های چوبی رایج نیستند، اما این بدان معنا نیست که نباید برای اتاق خود قفسه‌ای تهیه کنید. پس از همه، قفسه‌های کتاب ساخته شده از شیشه، مزایا یا مزایای خاصی را ارائه می‌دهند.

یکی از مزایای انتخاب کمد کتابخانه شیشه‌ای این است که زیبا به نظر می‌رسد. می‌تواند به اتاق یا خانه شما ظاهری باکلاس بدهد. کتاب و مجلات وقتی در کتابخانه شیشه‌ای نگهداری می‌شوند ظاهر جذاب خود را حفظ می‌کنند. همچنین به ندرت دیده می‌شود که کتاب‌هایی که در قفسه‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، صفحات زردی داشته باشند.

سپس ویژگی‌های مثبت ذاتی خود شیشه وجود دارد. به عنوان یک متریال، شیشه می‌تواند به گسترش بصری اتاق کمک کند. بنابراین، یک کتابخانه ساخته شده از شیشه می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد. و قفسه‌های کتاب با نمای شیشه‌ای به این معنی است که می‌توانید مجموعه زیادی از کتاب‌های خود را به نمایش بگذارید.

اما وجود یک کتابخانه شیشه‌ای در اتاق شما معایبی نیز دارد. شیشه می‌تواند اثر انگشت و آلودگی‌ها را جذب کند. پاک کردن آنها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین می‌توان گفت که قفسه کتاب شیشه‌ای یک مبلمان با قابلیت نگهداری بالا است. سپس بحث هزینه مطرح می‌شود. شیشه طبیعتاً گران‌تر از چوب است، بنابراین اگر می‌خواهید یک قفسه‌ی شیشه‌ای تهیه کنید، باید انتظار داشته باشید که هزینه بیشتری بپردازید.


خلاصه نحوه انتخاب کمد کتابخانه مناسب

اکنون که با انواع مختلف قفسه کتاب در دسترس آشنا شدید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه باید در انتخاب کمد کتابخانه مناسب اتاق موفق عمل کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نیازهای خود را ارزیابی کنید. نگاهی به مجموعه کتاب‌های خود بیندازید. چند جلد کتاب دارید؟ آیا مجموعه زیادی از انواع کتاب‌ها و مجلات دارید؟ اگر چنین است، پس باید یک قفسه کتاب استاندارد بزرگ تهیه کنید. اما اگر تازه شروع به جمع آوری کتاب کرده‌اید، ممکن است بخواهید به یک قفسه کتاب کوچک بسنده کنید.

در مرحله بعد، باید اندازه مکانی را که قصد دارید قفسه کتاب را در آن قرار دهید، در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید اندازه مناسب قفسه کتابی را که می‌خواهید تهیه کنید. همچنین اگر می‌خواهید قفسه‌ای بخرید که دارای قفسه ثابت است، باید فضای سر بالای کتاب‌ها و فضای قفسه را نیز در نظر بگیرید.

سپس باید مصالح و متریال قفسه کتاب را در نظر بگیرید. همانطور که قبلا ذکر شد، چوب رایج‌ترین ماده برای قفسه کتاب است. چوب سخت برای شما هزینه قابل توجهی خواهد داشت. همین امر در مورد قفسه‌های کتاب ساخته شده از فلز و شیشه نیز صدق می‌کند. قفسه‌های کتاب ساخته شده از تخته سه لا و لمینت جایگزین‌های ارزان تری هستند. هزینه متریال تنها موردی نیست که بر تصمیم خرید شما تأثیر می‌گذارد. جابجایی برخی از کتابخانه‌ها، مانند فلز و شیشه سخت‌تر است، در حالی که اگر قفسه کتاب شما از متریال دیگری مانند تخته سه لا ساخته شده باشد، این کار آسان‌تر است.

قفسه‌ها و طبقات کتابخانه نیز باید در نظر گرفته شود. اگر کتاب‌هایی با ارتفاع‌های مختلف دارید، داشتن یک قفسه کتاب با قفسه‌های قابل تنظیم ایده آل است. می‌توانید فضای ذخیره سازی خود را سفارشی کنید و همه کتاب‌های خود را در آن ذخیره کنید. قفسه‌های قابل تنظیم همچنین به این معنی است که می‌توانید اقلام خود را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید به این مهم دست پیدا کنید که اتاق شما بزرگتر از آنچه هست است، پس باید یک قفسه کتاب با پشت باز داشته باشید. همچنین می‌تواند به عنوان یک تقسیم کننده اتاق مفید باشد. این سبک از قفسه کتاب حتی به شما امکان می‌دهد به کتاب خود از پشت و جلو دسترسی داشته باشید. همچنین ممکن است تقریباً در هر جایی و نه فقط در یک گوشه یا کنار دیوار قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه:

۷ نکته ای که به واسطه آن می توانید چشمان بیننده را فریب دهید. برای مطالعه این مقاله چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] کلیک کنید.

۵۰ طرح کتابخانه خانگی مخصوص علاقمندان به مطالعه و کتاب

با نصب یک دیوار جداکننده کوچک، تکه ای از فضای نشیمن را به عنوان کتابخانه خانگی در نظر بگیرید.

با نصب یک دیوار جداکننده کوچک، تکه‌ای از فضای نشیمن را به عنوان کتابخانه خانگی در نظر بگیرید.

گوشه‌ای از محل مطالعه

بخشی از محل مطالعه را که در میان قفسه کتاب تعبیه شده است را با استفاده از رنگ‌های روشن و نامتعارف در زیر پوشش براق و چراغ‌های توکار در کانون توجه قرار دهید.

قفسه کتاب مدرن و مینیمالیستی

انتخاب کمد کتابخانه – مدرن و مینیمالیستی، مبل و قفسه‌های کتاب شناور، فضای مطالعه ساده و با طراوت را ایجاد می‌کند. عناصر صنعتی بافتی تیره و جذاب ایجاد کرده است.

قفسه‌های کتاب با یک قفسه بالایی

ترکیب کنید، مطابقت دهید و مدولار باشید. قفسه‌های کتاب را با یک قفسه بالایی و صندلی‌های موقتی را کنار هم قرار دهید تا گوشه‌ای مقرون به صرفه برای مطالعه کنار پنجره ایجاد کنید.

قفسه کتاب زیر مبل نیمکتی

انتخاب کمد کتابخانه – جایی که فضای دیوار کم است، به کف اتاق توجه داشته باشید. این طراحی مبل نیمکتی نه یک، بلکه دو طبقه از قفسه کتاب را به گوشه پنجره جمع و جور اضافه می کند. قفسه کتاب طبقه دوم کمی عقب تر قرار گرفته است تا یک پله راحت به سمت نیمکت بالای آن ایجاد کند.

قفسه کتاب سیاه رنگ

انتخاب کمد کتابخانه – قفسه کتاب سیاه رنگ در پشت قفسه‌های رنگارنگ فضایی زیبا و تاریک ایجاد می‌کند. گالری عکس با طرح‌های تک رنگ، دکوراسیون سایه را برجسته می‌کند.

گوشه مطالعه زیبا

حتی کوچکترین طاقچه را می‌توان به یک گوشه مطالعه زیبا تبدیل کرد.

کتابخانه پر نور

از سقف‌های بلند نهایت استفاده را ببرید. چرا وقتی می‌توانید ارتفاع دیوار را به حداکثر برسانید، کوتاه بیایید؟ یا قفسه‌ها را برای ذخیره سازی بیشتر به سمت بالا ببرید، یا به سادگی قفسه را گسترش دهید تا زیبایی براقی مانند این کتابخانه پر نور داشته باشید.

قفسه‌های کتاب سفارشی

با یک نیمکت تعبیه شده در امتداد خط لبه پنجره و قفسه‌های کتاب سفارشی و روی قسمت‌های باقی‌مانده، منظره‌ای تماشایی از کتابخانه را قاب کنید.

قفسه کتاب سفید

طیف رنگ آبی آرامش بخش، رویایی هستند. قفسه کتاب سفید برای زیبایی‌شناسی اینجا فوق العاده است.

مطالعه بیشتر:

مقاله پیشنهادی مرتبط: دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر

قفسه کتاب خانه

مبلمان کاملاً چیدمان شده به قفسه کتاب خانه شما زیبایی خاص و منحصر به فردی می‌بخشد.

ایده قفسه کتاب با قیمت مناسب؟ تخته نئوپان

ایده قفسه کتاب با قیمت مناسب؟ تخته نئوپان یک گزینه بسیار ارزان برای ایجاد مبلمان سفارشی، مانند اتاق خواب و اتاق مطالعه با یک راه پله ذخیره سازی کوچک، و یک کتابخانه کوچک روی میز، ارائه می‌دهد.

کمد کتابخانه اتاق زیر شیروانی

کمد کتابخانه اتاق زیر شیروانی – یک چراغ دیواری بازویی چرخشی به راحتی با چالش‌های اطراف سقف‌های کم شیب دار مقابله می‌کند.

کتابخانه اتاق خواب

اتاق خواب مکانی کاملاً کاربردی برای قرار دادن کمد کتابخانه شما است. ایده‌های الهام بخش بیشتری را برای کتابخانه اتاق خواب ببینید.

قفسه کتاب توکار

یک قفسه کتاب توکار می‌تواند به چیدمان‌های غیرمعمول کمک کند.

ایده قفسه کتاب یک شاعر و نویسنده

ایده قفسه کتاب یک شاعر و نویسنده – وقتی صحبت از تخیل انسان شد، خانه این نویسنده الهام بخش دارای کتابخانه‌ای است که به طور خاص برای جاری شدن ایده‌های خلاقانه، چه از طریق ادبیات یا یک لحظه موسیقی متفکرانه طراحی شده است.

قفسه کتاب منحنی

قفسه کتاب منحنی – قفسه کتاب با لبه های مستقیم را در یک طرح انحنادار کنار هم قرار دهید. این نمونه خمیده با یک میز گرد و یک چراغ آویز بزرگ تکمیل می‌شود .

کمد کتابخانه دور تا ئور دیوار

کمد کتابخانه دور تا ئور دیوار – این گوشه مطالعه نیمکت مبلی کنار پنجره آفتابگیر نمای باغ سبز را با کوسن‌های سبز خوش رنگ در خود جای داده است.

کتابخانه خانگی

قفسه‌های کتاب کتابخانه خانگی

کتابخانه L شکل

با یک کتابخانه L شکل، یک صندلی راحتی و یک چراغ خوب از فضای مرده زیر پله‌ها استفاده کنید.

قفسه‌های کتاب راه پله

نرده‌های شیشه‌ای جلوه خاصی به قفسه‌های کتاب راه پله بخشیده و با شکوه کامل قابل مشاهده هستند.

انتخاب کمد دیواری

انتخاب کمد دیواری – در اینجا پنجره های نواری مقدار خوبی از نور را بدون تابش خیره کننده وارد کتابخانه شما می‌کنند.

انتخاب کمد کتابخانه کوچک

انتخاب کمد کتابخانه کوچک – با کمی تامل حتی یک خانه کوچک می تواند دراری قفسه کتاب اختصاصی و فشرده باشد.

کتابخانه ساده

طاقچه‌ها فرصتی را برای ایجاد یک کتابخانه ساده فراهم می‌کند. فرورفتگی را با قالب‌های تزئینی قاب کنید تا ظاهری اختصاصی و با کیفیت بالا ایجاد نمایید. یک جفت صندلی راحتی زیبا و یک چراغ ایستاده شیک را در جلو قرار دهید تا مجموعه کامل شود.

کتابخانه خانگی زیبا

حرکت به سمت بالا یک طبقه سکوی مرتفع، این کتابخانه خانگی زیبا و منحصر به فرد را به سمت یک پنجره گرد و فوق العاده بزرگ بالا می‌برد، که فضای مطالعه را در نور طبیعی غوطه ور می‌کند. قفسه‌های کتاب در پشت سکوی ایجاده شده قرار گرفته‌اند، در حالی که کشوها از فضای خالی زیر سکو استفاده می‌کنند.

قفسه کتاب رنگارنگ

قفسه کتاب رنگارنگ با پاف‌های زیبا و رنگی رنگی

کتابخانه خانگی آرامش بخش

اگر کتابخانه خانگی شما فضایی آرامش بخش است و ساعت در آنجا می‌توانید به مطالعه بپردازید، حتماً یک میز هم در پشت مبلمان ایجاد کنید.

درب مخفی در قفسه کتاب

با یک درب مخفی در قفسه کتاب، حال و هوای قلعه قرون وسطایی ایجاد کنید.

کتابخانه خانگی دنج با کفپوش چوبی

این طرح کتابخانه خانگی دنج با کفپوش چوبی مناسب و صندلی راحتی که به درستی طراحی شده است، فضایی مناسب برای مطالعه و استراحت ایجاد می‌کند. به عنوان تنها صندلی در این کتابخانه بزرگ خانگی، قطعه مبلمان انفرادی بیان می‌کند که اینجا مکانی برای خلوت، آرامش و سکون است.

نمونه زیبا از اتاق‌های نشیمن مناسب برای دوستداران کتاب

برای رزرو بهشت ​​با یک کتابخانه خانگی از پلکان این اتاق نشیمن بالا بروید! این تناسب و شخصیت را به اتاق نشیمن با پلان باز می‌دهد. این یک نمونه زیبا از اتاق‌های نشیمن مناسب برای دوستداران کتاب و مطالعه است.

نمونه یک کتابخانه شیک

نمونه یک کتابخانه شیک و زیبا برای دوستداران کتاب و مطالعه

librarian ladder

با انتخاب کمد کتابخانه مناسب، صمیمیت خاصی به این کتابخانه خانگی بخشیده است.

انتخاب کمد کتابخانه و قفسه‌های کتاب مناسب

با انتخاب کمد کتابخانه و قفسه‌های کتاب مناسب و ستون‌های کلاسیک برای ایجاد و تقویت یک نیم‌طبقه باشکوه استفاده شده است. یک فضای استراحت مدرن با یک مبل معاصر، این طرح را وارد قلمرو مدرن می‌کند.

قفسه کتاب چوبی

محیطی به سبک صنعتی، کنتراست جالبی را در برابر گرمای قفسه‌های کتاب چوبی و آثار ادبی ایجاد می‌کند.

کتابخانه خانگی با نورگیر مخصوص

با یک کتابخانه خانگی که نورگیر مخصوص به خود را دارد، احساس کنید در حال مطالعه در زیر شاخه‌های درختان هستید .

چیدمان قفسه‌های کتاب

با چیدمان قفسه‌های کتاب در یک تقسیم‌کننده اتاق، فضای دیوار را در یک کتابخانه بزرگ خانه افزایش دهید. در این خانه لوکس، مجموعه‌ای از قفسه‌های کتاب بالا و پایین از هم جدا شده‌اند تا نور طبیعی از باغ وارد شود.

قفسه‌های سفید کتابخانه خانگی

قفسه‌های سفید کتابخانه خانگی – از چراغ‌های روشن برای تقویت جلوه درخشان استفاده استفاده شده است.

انتخاب کمد کتابخانه مناسب

انتخاب کمد کتابخانه مناسب – دکوراسیون کتابخانه خانگی

کتابخانه دیواری فوق‌العاده

پرنور، روشن و پر از درخشندگی، این کتابخانه دیواری فوق‌العاده دارای مجموعه کتاب‌های دانشگاهی تا سقف شیب‌دار است.

کتابخانه خانگی با ترکیب سبک کلاسیک و معاصر

سبک کلاسیک با معاصر در این کتابخانه خانگی زیبا ملاقات می‌کند، جایی که صندلی‌های مدرن در کنار شومینه روشن مکانی آرامش‌بخش را ایجاد می‌کنند.

کتابخانه دیواری چوبی

کتابخانه دیواری چوبی، صدها جلد کتاب، شومینه هیزمی، صندلی راحت و همراهی مادر طبیعت؟ بله این است زندگی!

قفسه کتاب منحنی

قفسه کتاب منحنی در اطراف لابی ساختمان

نور مناسب برای کتابخانه دیواری چوبی

با نور مناسب حال و هوای داخل کتابخانه دیواری چوبی را تنظیم کنید.

hanging chair

ما در کودکی به عشق خود به کتاب پی می‌بریم، پس چرا با طرحی و انتخاب کمد کتابخانه جالب به آن روزها برنگردیم؟ قفسه کتاب جدید را انتخاب کنید، دیوارها را رنگی رنگی کنید و پاهای خود را از این صندلی آویز، آویزان کنید. این است زندگی در هوای کودکی!

درهای شیشه‌ای کتابخانه خانگی

درهای شیشه‌ای به کتابخانه خانگی شما اجازه می‌دهند تا یکی از ویژگی‌های فضای زندگی اصلی شما باشد و در عین حال عایقی برای صدای مزاحم باشد.

سقف‌های بلند کتابخانه خانگی

برای طراحی یک طبقه اضافی در زیر سقف‌های بلند کتابخانه خانگی، نیازی به نصب یک نیم‌طبقه گران قیمت ندارید، یک توری بانوج ساده یک مکان ایده آل برای دراز کشیدن بر روی آن و مطالعه یک کتاب خوب فراهم می‌کند. برای دسترسی به آن یک نردبان کتابداری شما را در آنجا همراهی می‌کند.

انتخاب کمد کتابخانه

انتخاب کمد کتابخانه دیواری – آرام و سبز

قفسه‌های کتاب سفارشی

آیا در تلاش برای یافتن فضای دیواری کافی برای نصب کامل کتابخانه خانگی هستید؟ نترسید، قفسه‌های کتاب سفارشی را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که در گوشه‌ها هم قرار بگیرند. این مجموعه لبه‌های یک پارتیشن بین یک سالن و آشپزخانه را احاطه کرده، گوشه را به یک راهروی کوتاه گرد می‌کند و دیوار تلویزیون را پر می‌کند.

طرح کتابخانه تیره

در این طرح کتابخانه تیره، بخش وسط قفسه کتاب از اقلام تزئینی در زیر نور LED روشن جدا شده است.

سخن پایانی

ممکن است به نظر برسد که قفسه‌های کتاب در عصر حاضر که همه چیز دیجیتالی است دیگر کاربردی ندارند. اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که هنوز تعداد زیادی قفسه کتاب در بازار موجود است و به فروش می‌رسد، که ثابت می‌کند تقاضا برای این کالا بسیار زیاد است. چرا که نه؟ قفسه‌های کتاب بسیار متنوع هستند. این نوع از مبلمان نه تنها برای نگهداری کتاب و سایر اقلام چاپی مفید است. همچنین می‌توان از آن برای نمایش آلبوم عکس، لوازم دکوری و سایر وسایل خانه استفاده کرد.

در اینجا روش‌ها و ایده‌هایی را برای انتخاب کمد کتابخانه و ۶۱ مدل قفسه کتاب را با شما به اشتراک گذاشتیم تا بتوانیم در این راه به شما کمک کنیم.  شما می‌توانید از اینجا مطالب مربوط به طراحی دکوراسیون را مطالعه نمایید. همچنین از قسمت مجله دکورینه می‌توانید به دهها مقاله مرتبط با دکوراسیون داخلی دسترسی داشته باشید.   لطفا نظر خود در رابطه با انتخاب کمد کتابخانه را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

منبع: home-designing pinterest/

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *