رنگ, فرش و قالیچه, مبلمان

مبل نارنجی با چه فرشی ست می شود؟ [۱۱ ست مبل نارنجی با فرش]

lazy
۸۴ / ۱۰۰

رنگ فرش مناسب مبل نارنجی کدام است؟ نحوه ست مبل نارنجی با فرش چگونه است؟ اصلا مبل نارنجی با چه فرشی ست می‌شود؟ یکی از مشکلاتی که اغلب شنیده‌ایم این است که پیدا کردن رنگ فرش مناسب برای استفاده در کنار مبل نارنجی واقعاً دشوار است. بنابراین ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین دکورینه بهترین ترکیب رنگ فرش با مبل نارنجی را با شما در میان می‌گذاریم. لطفا با ما همراه باشید.

مبلمان نارنجی در حال بازگشت به دنیای طراحی داخلی است. این طیف رنگی روشن و شاد یک انتخاب عالی برای ایجاد فضاهای گرم و جذاب است. از آنجایی که رنگ نارنجی با سرگرمی و شادی همراه است، جای تعجب نیست که این رنگ برای مبلمان اتاق نشیمن محبوب شده است زیرا می‌توان از آن برای ایجاد حس شادی در فضا استفاده کرد.

هنگامی که یک رنگ مبلمان قدرتمند مانند مبل نارنجی را انتخاب می‌کنید، می‌خواهید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید که با نارنجی ترکیب می‌شوند. فرش یکی از آن کفپوش‌های ضروری است که می‌تواند اثر مبل نارنجی رنگ را به تعادل برساند. اما باید توجه داشته باشید رنگ فرشی که قصد خرید دارید بسیار مهم است که با رنگ و مدل مبل شما همخوانی و تناسب داشته باشد.  اگر می‌پرسید چه رنگ فرشی مکمل مبل نارنجی است، در اینجا چند گزینه عالی ذکر کرده‌ایم.

بهترین رنگ فرش که با مبل نارنجی ست می‌شوند

انواع بهترین رنگ فرش که با مبل نارنجی ست می‌شوند.

بهترین رنگ فرش که با مبل نارنجی ست می‌شوند.

به همان اندازه که انتخاب و خرید مبل برای داشتن خانه‌ای شیک و جذاب مهم است، وسایل دیگری مانند فرش نیز بسیار مهم هستند. اگر مبل شما نارنجی است، می‌توانید فرش را از رنگ‌هایی مانند قرمز، سفید، نارنجی، بژ، طوسی، آبی، بنفش و قهوه‌ای انتخاب کنید. انتخاب یک فرش رنگارنگ در کنار مبل نارنجی نیز انتخاب خوبی است. فرش‌هایی با طرح‌های هندسی در رنگ‌هایی مانند آبی، زرد، کرم، طوسی، قرمز، نسکافه‌ای و قهوه‌ای بهترین ترکیب رنگ در کنار مبل نارنجی هستند.

مطالعه بیشتر:

در این مقاله چند نمونه واقعی از ست پرده و فرش را به اشتراک گذاشته‌ایم. برای مطالعه آن کلیک کنید: چگونه پرده و فرش را با هم ست کنیم؟ (۱۰ نمونه واقعی از ست کردن پرده با فرش)

۱-

ست مبل نارنجی با فرش قرمز

فرش قرمز را با مبل چه رنگی ست کنیم؟

فرش قرمز را با مبل چه رنگی ست کنیم؟

رنگ قرمز روشن و گرم یکی از زیباترین رنگ‌های فرش است که با مبل نارنجی ترکیب می‌شود. ترکیبی از فرش‌های نارنجی روشن و قرمز روشن در یک فضای داخلی روستایی مطمئناً فضای شما را پرنورتر می‌کند، به خصوص اگر فرش قرمز شما دارای نقش و نگار زیاد باشد. از طرف دیگر، می‌توانید پتو یا بالش قرمز رنگی اضافه کنید تا لهجه‌ها را با رنگ فرش هماهنگ کنید.

۲-

ست مبلمان نارنجی با فرش سفید رنگ

ست کردن فرش با مبلمان

از چه روش‌هایی می‌توانیم برای ست کردن فرش با مبلمان نارنجی به کار ببریم؟

برای گزینه‌ای نرم‌تر و ظریف‌تر، چرا یک فرش سفید کرکی با یک کاناپه نارنجی روشن و پررنگ امتحان نکنید؟ فرش‌های کرکی سفید جلوه‌ای جذاب به یک اتاق نشیمن مدرن می‌آورند که به خوبی با رنگ شاد، جذاب و پر انرژی مبل نارنجی ترکیب می‌شود. با ست کردن مبل نارنجی با فرش سفید خود، می‌توانید مبلمان صندلی خود را برجسته کنید و هیجان بیشتری را به فضای زندگی خود بیاورید. علاوه بر این، رنگ فرش خنثی مانند سفید روشن، پایه‌ای عالی برای افزودن سایر رنگ‌های تزیینی یا مبلمان در اطراف مبل نارنجی شماست.

فرش سفید نه تنها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن مبل نارنجی است، بلکه می‌تواند ظاهری شگفت‌انگیز ایجاد کند که به خوبی با محیط پر انرژی عناصر نارنجی ترکیب می‌شود. علاوه بر این، استفاده از یک فرش سفید نیز می تواند به برجسته کردن مبل کمک کند و شادی و هیجان بیشتری را در فضای زندگی شما ایجاد نماید. یک فرش سفید همچنین می‌تواند پایه‌ای عالی برای کمک به انتخاب مبلمان یا وسایل دکوری دیگر در اطراف مبل‌تان باشد.

۳-

ست مبل نارنجی با فرش سفید و نارنجی

ست مبل نارنجی با فرش نارنجی و سفید

ست کردن مبل نارنجی با فرش نارنجی و سفید

برای شما که می‌خواهید فرشتان با مبل یکپارچه و هماهنگ شود، اما همچنان حالتی ساده، شفاف و آرام مانند یک فرش سفید ساده به ارمغان بیاورد، ست مبل نارنجی با فرش نارنجی و سفید را توصیه می‌کنیم .

این فرش عناصر نارنجی و سفید را به زیبایی ترکیب و ظاهری شیک ایجاد می‌کند که به راحتی می تواند در هر سبک دکوراسیون متفاوتی قرار گیرد.

۴-

ست فرش طوسی با مبل نارنجی

ست فرش با مبل

ست فرش با مبل و اصول ست کردن فرش با مبل در دکوراسیون منزل

طوسی به عنوان یک رنگ فرش سرد، ترکیبی شیک در کنار مبل نارنجی است. این رنگ فرش مدرن با جلوه‌هایی مشابه قهوه‌ای، حال و هوای زیبایی را به اتاق نشیمن می‌بخشد – فرقی نمی‌کند سبک داخلی شما در طراحی داخلی، مدرن یا کلاسیک باشد. با انتخاب فرش خاکستری با مبل نارنجی خود به عنوان پایه طراحی، می‌توانید در مورد سایر نقاط کانونی اتاق خود خلاقیت به خرج دهید. فرش نارنجی جلوه‌هایی مشابه با رنگ‌های نارنجی و سفید که قبلا اشاره شد را به ارمغان می آورد اما به سبکی عمیق‌تر، جسورانه‌تر و ظریف‌تر.
۵-

فرش نارنجی را با مبل نارنجی ست کنید!

ست کردن رنگ فرش با مبل

نحوه ست کردن رنگ فرش با مبل

برای کسانی که می‌خواهند از رنگ‌بندی یکپارچه در اتاق نشیمن مدرن خود لذت ببرند، طراحی تک رنگ مانند فرش نارنجی را به همراه مبل نارنجی توصیه می‌کنیم. این رویکرد ساده حال و هوای آرامی را به فضا می‌بخشد، حتی اگر دقیقاً همان طیف را که مبل دارد، فرش انتخاب کنید.

توجه: سایر وسایل دکوری یا مبلمانی که در اطراف مبل نارنجی و فرش نارنجی انتخاب می‌کنید، نباید رنگ‌های پررنگ داشته باشند، زیرا فضای شما را تنگ و کوچک نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، فرش‌های نارنجی طرح‌دار با کاناپه‌ای روشن باید با اکسسوری‌های خنثی برای زیبایی دنج و دلپذیر همراه شوند. دیوارهای سفید ملایم و پرده‌های بژ یا قهوه‌ای مایل به زرد دارای رنگ‌های گرم و سرد هستند که به زیبایی با فرش‌ها و مبل‌های نارنجی روشن ست می‌شوند.

۶-

 ست مبل نارنجی با فرش آبی، چطور باهم ست می‌شود؟
ست مبل نارنجی با فرش آبی

راهنمای ست مبل نارنجی با فرش آبی

با استفاده از اصل چرخه رنگ، آبی یکی از بهترین انتخاب های تکمیلی برای ست مبل نارنجی با فرش است زیرا در جهت مخالف قرار دارند. و یکی از دلایلی که ما به تئوری چرخ رنگ اعتماد داریم این است که اغلب اوقات بسیار خوب عمل می کند، همانطور که در تصویر بالا می بینید، فرش آبی به زیبایی با کاناپه مطابقت دارد زیرا هر دو رنگ به یکدیگر کمک می‌کنند که بهتر دیده شوند.همانطور که در این مثال می‌بینید، یک فرش آبی می‌تواند به برجسته کردن فضای شاد مبل نارنجی کمک کند. دیوارهای آبی تیره جلوه کلاسیک مدرنی به مبلمان نارنجی و فرش آبی می‌دهد. رنگ دیوار آبی تیره استفاده شده در اینجا به ایجاد تعادل بین فرش با رنگ سرد و نارنجی با رنگ گرم کمک می‌کند.

وقتی به طیف‌های آبی خاص برای ست شدن با یک مبل نارنجی فکر می‌کنیم، می‌بینیم رنگ‌های ملایم و روشن مانند آبی یا آبی آسمانی در اینجا بهترین کاربرد را دارند. این رنگ‌های سرد حالت طبیعی و تازه‌ای به ارمغان می‌آورد که به تعادل گرمای مبل کمک می‌کند. با این ترکیب، مطمئناً یک فضای چشم نواز درست مانند این تصویر ایجاد خواهید کرد.

علاوه بر این، یک قالیچه آبی، به خصوص با تن عمیق مانند آبی تیره که در اینجا استفاده کردیم، می تواند به ایجاد تعادل کامل با رنگ گرم نارنجی کمک کند.

۷-

ست مبلمان نارنجی با فرش طوسی و آبی

نکات ست کردن مبلمان نارنجی با فرش طوسی و آبی

نکات ست کردن مبلمان نارنجی با فرش طوسی و آبی

یک فرش آبی ساده می‌تواند کاربرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما در برخی موارد، ممکن است چیزی بخواهید که کمی ظریف و نرم به نظر برسد، مانند زمانی که در حال تزئین یک اتاق نشیمن کوچک یا اتاق نشیمنی هستید که نور طبیعی ندارد. در این مورد خاص، یکی از بهترین جایگزین‌ها اگر می‌خواهید زیبایی و ظرافت آبی را به ارمغان بیاورید، استفاده از فرش طوسی و آبی است.

به عنوان یک سایه خنثی، عنصر خاکستری فرش باعث ‌شود ظاهر آن کاملاً ساده، تمیز و ظریف باشد، در حالی که رنگ آبی می‌تواند به خوبی برای تکمیل کاناپه نارنجی به روشی شیک عمل کند. بنابراین ست مبل نارنجی با فرش طوسی و آبی زیبا به نظر می‌رسد.

۸-

فرش بنفش با مبل نارنجی

راهنمای ست کردن مبل نارنجی

راهنمای ست کردن مبل نارنجی با رنگ فرش مختلف

یک رنگ فرش منحصر به فرد که می‌تواند با نارنجی استفاده شود، طیف پررنگ بنفش است. این رنگ شگفت انگیز ظاهری شیک به فضایی با مبلمان نارنجی نشیمن می‌بخشد. در واقع، فرش‌های سطحی در مبل‌های بنفش و نارنجی زنده اغلب در اتاق‌های نشیمن لوکس دیده می‌شوند، زیرا هر دو رنگ‌های مشابهی دارند. همانطور که در تصویر بالا می بینید، فرش بنفش به نظر می رسد شگفت انگیز است که ظاهری جسورانه و ظریف را به فضاها می بخشد و در عین حال ظاهری زیبا به کاناپه می بخشد.

این بدان معنی است که رنگ بنفش و نارنجی در یک چرخه رنگ قرار دارند، از این رو محبوبیت آنها در فضای داخلی مدرن است. تنها نکته‌ای که باید در هنگام اضافه کردن یک فرش بنفش به اتاق خود با مبل نارنجی در نظر داشته باشید این است که از استفاده از این رنگ فرش در کفپوش‌های تیره خودداری کنید.

بهترین کفپوش آشپزخانه (مزایا و معایب)

زیرا فرش بنفش ممکن است در کفپوش تیره گم شده به نظر برسد، بنابراین تشخیص آن دشوار خواهد بود. فرش‌های بنفش بر روی چوب طبیعی یا کفپوش کاشی‌های رنگ روشن بهترین کاربرد را دارند.

 

۹-

ست فرش قهوه‌ای با مبل نارنجی

ست مبل نارنجی با فرش نارنجی و قهوه‌ای

ست مبل نارنجی با فرش قهوه‌ای رنگ

آیا می‌دانستید رنگ قهوه‌ای خاکی شباهت‌های زیادی با رنگ‌های نارنجی کم‌رنگ دارد؟ وقتی با هم ست می‌شوند، حال و هوای هماهنگی و یکدستی را به یک اتاق نشیمن مدرن می‌آورند. در واقع، اغلب فرش‌های قهوه‌ای با مبلمان نارنجی را در فضای داخلی لوکس می‌بینید، زیرا استفاده از این ترکیب رنگ، ظاهری آرام و طبیعی را به همراه دارد که فضای اتاق نشیمن را متعادل می‌کند. بله قطعاً ست مبل نارنجی با فرش قهوه‌ای رنگ بی‌نظیر خواهد بود.

مطالعه بیشتر:

اگر می‌خواهید در مورد بهترین ترکیب رنگ با قهوه‌ای و کاربرد آن در دکوراسیون اتاق نشیمن بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید: دکوراسیون اتاق نشیمن قهوه‌ای [بهترین ترکیب رنگ با قهوه‌ای]

کاناپه نارنجی کم‌رنگ به‌طور بی‌عیب و نقصی با بقیه دکور اتاق ترکیب می‌شود، در حالی که فرش قهوه‌ای فضایی خاکی و زیبا را به آن اضافه می‌کند. نارنجی نیز در این میان با بافت‌های فرش که به خوبی با سایر رنگ‌های مبل مانند قهوه‌ای جفت می‌شوند. این دو رنگ، ست نارنجی و قهوه‌ای دو ویژگی مشترک دارند که آنها را شبیه هم می‌کند. اول اینکه هر دو گرم و دوم استفاده از رنگ قرمز در هر دو می‌باشد. طراحان دکوراسیون با هدف القای حس راحتی و صمیمیت به افراد از این ترکیب استفاده می‌کنند.

۱۰-

ست مبل نارنجی با فرش نارنجی و قهوه‌ای

orange and brown rug with orange couch

فرش نارنجی و قهوه ای زیبا به نظر می رسد زیرا هر دو رنگ کاملاً مکمل یکدیگر هستند. و هیچ جایی بهتر از زیر یک مبل پر جنب و جوش برای قرار دادن این فرش وجود ندارد.

عناصر نارنجی آن را با کاناپه بی عیب و نقص نگه می‌دارند، در حالی که سایه قهوه‌ای به خوبی کار می‌کند تا ظاهری جسورانه و ظریف در فضایی خاکی به آن اضافه کند.

۱۱-

ست مبل نارنجی با فرش بژ

اگر می‌خواهید مبل نارنجی را در مرکز اتاق نشیمن مدرن نگه دارید، استفاده از یک سایه خنثی روشن مانند فرش بژ برای اتاق نشیمن با مبل نارنجی می‌تواند بهترین گزینه باشد. یک قالیچه بژ می‌تواند بسیار ساده به نظر برسد، بنابراین فضاها را اشغال نمی‌کند، اما همچنان بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، در هنگام ست مبل نارنجی با فرش بژ رنگ، هر دو رنگ نارنجی و بژ رنگ‌های گرم مشابهی دارند، بنابراین می‌توانند به خوبی با هم یکدست شوند تا فضای نشیمن گرم و جذاب ایجاد کنند.


چگونه اطراف مبل نارنجی خود را تزیین کنم؟

ست مبل نارنجی با فرش

جدیدترین ست مبل نارنجی با فرش

  1. هنگام ست مبل نارنجی با فرش و تزیین اطراف مبل اتاق نشیمن، تعادل نکته کلیدی است. پس از همه اینها، شما می‌خواهید که مبل نارنجی در مرکز قرار گیرد، بنابراین منطقی است که از چوب تیره و وسایل تزیینی جسورانه استفاده کنید تا اثر این طیف روشن را کاهش دهید.
  2. همانطور که گفته شد، انتخاب رنگ برای تزیین اطراف مبل نارنجی شما بستگی به طیف رنگ نارنجی که با آن کار می‌کنید، دارد. به عنوان مثال، یک کاناپه نارنجی رنگ تیره بهتر است با آینه‌هایی با قاب طلایی یا فرش‌های نارنجی کم رنگ ست شود.
  3. از سوی دیگر، رنگ نارنجی کم‌رنگ را می‌توان با پس زمینه کدویی یا نارنجی سوخته ست کرد تا رنگ مبل بیشتر به چشم بیاید. این کار را می‌توان با رنگ آمیزی دیوار پشت کاناپه نارنجی یا با افزودن پرده‌هایی به رنگ نارنجی کم رنگ انجام داد. به عنوان جایگزینی برای این طیف‌های نارنجی، بژ یا خاکستری نیز به عنوان پس زمینه خنثی بسیار خوب عمل می‌کنند.
  4. تا اینجا در مورد بهترین رنگ‌ها برای تزیین اطراف مبل نارنجی صحبت کرده‌ایم، اما در مورد خود مبل چطور؟ در حالی که می‌خواهید فضای اطراف مبل نارنجی‌تان عالی به نظر برسد، خود نشیمن نیز باید جذاب به نظر برسد. برای پوشاندن مبل نارنجی، چند کوسن، بالش و پتوی سفید یا قهوه‌ای اضافه کنید.
  5. اگر استایل شما یکدست و هماهنگ است، روی مبل را با کوسن‌های بافت دار یا طرح دار بپوشانید. برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی، از کوسن‌های کوچک مربعی شکل در رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های آبی ملایم استفاده کنید.
  6. در نهایت، فراموش نکنید که مقداری نورپردازی محیطی را روی دیوار پشت کاناپه اضافه کنید تا کانون توجه به معنای واقعی کلمه روی کاناپه نارنجی بماند! تا از ست مبل نارنجی با فرش اتاق نشیمن لذت ببرید.

چه رنگ‌هایی مکمل نارنجی هستند؟

Brown Orange 1

بهترین ست مبل نارنجی با فرش

  1. بهترین رنگ‌هایی که مکمل نارنجی هستند در واقع آنهایی هستند که روی چرخه رنگ مخالف می‌نشینند. آبی یکی از این رنگ‌هاست که یک جفت مکمل طبیعی با نارنجی است.
  2. هر طیف آبی با رنگ‌های نارنجی روشن و کم‌رنگ، به‌ویژه سرمه‌ای ست می‌شود. این رنگ آبی تیره، کاناپه نارنجی را برجسته می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بیشتر به چشم بیاید.
  3. رنگ‌های دیگری که مکمل رنگ نارنجی هستند عبارتند از سبز لیمویی یا سبز نعنایی، قهوه‌ای و خاکستری. از آنجایی که نارنجی رنگی با تناژ گرم است، می‌توان آن را با سایر رنگ‌های گرم مانند زرد و قرمز ترکیب کرد تا ظاهری پرانرژی داشته باشد.
  4. رنگ‌های زرد و قرمز گرمای نارنجی را افزایش می‌دهند، بنابراین می‌توانید با یک کاناپه نارنجی رنگ، زرد کم رنگ و قرمز تیره را به اتاق خود اضافه کنید تا فضا را زیباتر جلوه دهید. رنگ‌های خنثی مانند بژ و سفید نیز با هر طیف نارنجی به خوبی ست می‌شوند.

جمع بندی ست کردن مبل نارنجی با فرش

یک کاناپه نارنجی می‌تواند مرکز جذاب اتاق نشیمن باشد، به خصوص زمانی که با رنگ فرش مکمل همراه باشد. در فضای داخلی به سبک روستیک یا کلاسیک، یک کاناپه نارنجی اغلب با یک رنگ فرش هماهنگ یا فرش دستباف ایرانی با رنگ قرمز پررنگ ترکیب می‌شود. از سوی دیگر، در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، مبل‌های نارنجی را خواهید دید که با رنگ‌های خنثی و روشن فرش ترکیب شده اند تا مبل را در مرکز توجه نگه دارند

امیدواریم ایده‌های فوق شما را برای انتخاب رنگ فرش مناسب برای اتاق با مبل نارنجی الهام بخش بوده باشد. فراموش نکنید که برای الهام گرفتن از جنبه‌های مختلف خانه خود از صفحه مجله اینترنتی دکوراسیون و برای تهیه محصولات از صفحه فروشگاه دکورینه دیدن کنید! 🙂

 

منبع: pinterest

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *