اتاق خواب, تختخواب

راهنمای انتخاب و خرید تختخواب

lazy
۸۵ / ۱۰۰

آیا تصمیم گرفته‌اید تختخواب مناسبی تهیه کنید اما با مراحل انتخاب و خرید تختخواب مناسب آشنا نیستید؟ نمی دانید از انواع تشک موجود در بازار کدامیک مناسب شماست؟ نگران نباشید ما در این بخش به بررسی انواع تشک پرداخته ایم و ایده ها و نکات لازم را آماده کرده ایم.

پاسخ به سؤالاتی مانند « انواع مختلف تشک، تشک فوم، تشک فنری و تشک بادی مناسب چه کسانی است؟»، «رایج‌ترین نوع تشک تختخواب کدام است؟»، «اندازه مناسب تشک تختخواب چیست؟»، «بهترین قیمت تختخواب بر چه اساسی تعیین می شود؟» و… را در این مقاله به اشتراک گذاشتیم.  مطالعه خوبی داشته باشید، فراموش نکنید دیدگاه و برداشت خود را در قسمت نظرات برای ما بفرستید.

خواب یکی از مهمترین وظایف بدن است. خواب ناکافی و بی کیفیت به دلیل خوابیدن در یک تخت ناراحت و غیر استاندارد می‌تواند بر سلامت، احساسات و قدرت تفکر ما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین دانستن نکات خرید تشک مناسب امری مهم و اساسی است که در این مقاله از مجله اینترنتی دکوراسیون دکورینه به آن می‌پردازیم.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب [آپدیت جدید] [/message_box]

 

عواملی که بر نوع تخت تأثیر می‌گذارد، میزان بودجه مورد نظر، اندازه اتاق خواب و اندازه بدن شما است. این عوامل بر اندازه تختخواب و تشک تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با تحقیق، تست تشک و مشاوره با افراد آگاه، مناسب ترین تشک را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم ترفندهای خرید تشک را برای شما شرح دهیم. ما این نکات را به سه قسمت: انتخاب تشک مناسب، انتخاب ابعاد و شکل مناسب تختخواب و یافتن بهترین قیمت تقسیم کرده ایم.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

قسمت اول: معرفی و انتخاب تشک مناسب برای تختخواب

انتخاب تشک مناسب تختخواب

انتخاب تشک مناسب برای تختخواب

تشک فنری چیست؟

تشک فنردار

تشک فنردار تختخواب

تشک فنری رایج ترین نوع تشک است و تقریباً همه تشک فروشی‌ها این نوع تشک را دارند. حتما تا حالا روی تشک فنری خوابیده اید. تشک‌های فنری استاندارد با توجه به تعداد فنرها تعیین می‌شود. به طور کلی هر چه تعداد فنرهای تشک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. با این حال، تفاوت قیمت برای چنین محصولاتی بسیار زیاد است. البته تشک معمولا جدا از تخت خواب فروخته می‌شود، یعنی جزو وسایل موجود در سرویس خواب نیست.

تشک فوم چیست؟

تشک فوم تختخواب

انتخاب تشک فوم تختخواب

تشک‌های فوم از فوم ارتجاعی-حرارتی ساخته شده اند. این نوع فوم هم نرم و هم راحت است. فوم برای کسانی که تشک بسیار نرم می‌خواهند مناسب است. تشک‌های فوم معمولاً گران‌تر از تشک‌های فنری هستند. زیرا این تشک شکل فردی را می‌گیرد که روی آن دراز کشیده است. به همین دلیل تشک‌های فوم ممکن است برای برخی افراد مناسب و برای عده‌ای دیگر نامناسب باشد.

به عنوان مثال، افرادی که مشکلات مفصلی دارند می‌توانند با تشک‌های فوم راحت‌تر باشند. یا برخی افراد می‌گویند تشک فوم برای آنها خیلی گرم است.
اگر می‌خواهید تشک شما خیلی نرم نباشد و دمای بدنتان در هنگام خواب افزایش پیدا نکند، بهتر است تشک فوم را فراموش کنید و از تشک فنری که هم خنک‌تر و هم سفت‌تر است استفاده کنید.

 تشک بادی چیست؟

فنرهای داخلی تشک بادی دارای کیسه هوای قابل تنظیم برای استحکام و نرمی هستند.

فنرهای داخلی تشک بادی دارای کیسه هوای قابل تنظیم برای استحکام و نرمی تختخواب هستند.

سختی و نرمی تشک بادی بر اساس نیاز شما قابل تغییر و تنظیم می‌باشد. این کار را می‌توان با استفاده از پمپ باد الکتریکی انجام داد. تشک بادی از دو قسمت مجزا تشکیل شده که با ریموت کنترل قابل تنظیم است. فنرهای داخلی این تشک دارای کیسه هوای قابل تنظیم برای استحکام و نرمی هستند.
در بیشتر موارد تشک‌های بادی دارای روکش فوم نیز هستند. اگر نمی توانید با همسرتان در مورد انتخاب تشک فوم و فنری به توافق برسید، می‌توانید تشک بادی را نیز در نظر داشته باشید.

سایر ملاحظات مهم در انتخاب تشک

انتخاب بهترین تشک برای تختخواب

نکات انتخاب بهترین تشک برای تختخواب

علاوه بر نوع تشک، عوامل مهم دیگری نیز در انتخاب تشک وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است برای شما مهم باشد که تشکی بخرید که به محیط زیست آسیب نرساند. یا شاید تشکی می‌خواهید که زوایای آن را تنظیم کند. برای اطمینان از بهترین انتخاب، قبل از خرید تشک حتماً در مورد ویژگی هایی که در نظر دارید تحقیق کنید.

انتخاب تشک با اندازه مناسب

راحتی و اندازه محلی که در آن می‌خوابید ممکن است برای شما بسیار مهم باشد. حتی اگر یک نفر هم هستید می‌توانید از تشک دو نفره استفاده کنید. تشک‌های کینگ و کوئین مناسب ترین گزینه برای شما هستند.

سایزهای دو نفره، فول سایز، کینگ و کوئین سایز استاندارد تشک هستند. با این حال، اگر این اندازه‌های استاندارد هنوز برای شما کوچک هستند، می‌توانید از سایز کالیفرنیا کینگ استفاده کنید. ابعاد این تخت ۱۸۲ در ۲۱۳ سانتی متر می‌باشد.

راحتی تشک را تست کنید

مثل همیشه روی تشک دراز بکشید و ببینید که آیا در این حالت روی تشک راحت هستید یا خیر. موقعیت خود را بر روی تغییر دهید و تمام موقعیت‌های خواب ممکن را امتحان کنید. اگر شما دو نفر در تخت خواب هستید، از همسرتان بخواهید که تخت را امتحان کند یا حتی هر دو را همزمان امتحان کند تا بعد از خرید و هنگام خواب خسته و اذیت نشوید.

قسمت دوم: انتخاب شکل و ابعاد مناسب برای تخت

ابعاد مناسب برای تخت

ابعاد و اندازه مناسب تختخواب

اندازه گیری ابعاد اتاق

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید تختخواب باید به آن توجه کنید اندازه اتاق شماست. زیرا اندازه تخت بستگی به اندازه اتاق خواب شما دارد. اگر تشک را قبل از خرید تختخواب خریده اید، بهتر است تشک را در جایی که می‌خواهید تختخواب را بگذارید قرار دهید. سپس خواهید دید که تشک شما چقدر فضا را اشغال می‌کند و در نهایت متوجه خواهید شد که ابعاد تخت شما چقدر باید باشد.

اندازه‌های استاندارد تخت، مانند تشک، شامل دو نفره، سایز کامل، کینگ و ملکه است. ابعاد تخت دونفره ۹۹*۱۷۸ سانتی متر می‌باشد. ابعاد تخت فول سایز ۱۳۷*۱۹۰ سانتی متر می‌باشد. ابعاد تخت کوئین ۱۵۲*۲۰۱ سانتی متر، ابعاد تخت کینگ ۱۸۳*۲۱۳ سانتی متر است.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: راهنمای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه [/message_box]

 

ارتفاع مناسب برای تخت

انتخاب تشک مناسب

اندازه مناسب تشک تختخواب

ابتدا ارتفاع تشک خود را اندازه بگیرید. سپس تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تخت شما بالاتر از تشک باشد یا پایین. اگر ارتفاع تشک شما بیش از ۱۰ سانتی متر است، ممکن است بخواهید ارتفاع تخت از ارتفاع تشک بیشتر باشد. اگر ارتفاع تشک زیاد است، احتمالاً ارتفاع تختخواب باید کوتاهتر از تشک باشد. البته برای انتخاب ارتفاع تخت و تشک قاعده خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید بنا به سلیقه خود ارتفاع یکسان یا متفاوت را برای تخت و تشک انتخاب کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که ارتفاع ترکیبی تخت و تشک نباید آنقدر زیاد باشد که بتوانید به سختی روی آن بروید یا آنقدر کوتاه باشد که به سختی بلند شوید.

تخته انتهایی تخت

خرید تختخواب مناسب

انتخاب و خرید تختخواب مناسب

بسته به قد خود می‌توانید تصمیم بگیرید که انتهای تخت بسته باشد یا باز. اگر تخت کوتاه باشد، پاها و سرتان مدام به بالا و پایین تخت برخورد می‌کند. با توجه به قدتان تصمیم بگیرید که می‌خواهید انتهای تختتان باز باشد یا بسته.

تخت‌های باکس‌دار

تختخواب جکدار

انواع تختخواب: تختخواب جکدار

تخت باکس دار فضایی را برای نگهداری وسایل کوچک در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از باکس یا کشوی زیر تخت به عنوان کشو برای لباس‌ها و دیگر لوازم خود استفاده کنید. به این نوع تخت، تختخواب جکدار نیز گفته می‌شود.

رنگ و شکل تختخواب را انتخاب کنید

انواع تختخواب

انواع تخت خواب در رنگ و اشکال مختلف

به یاد داشته باشید که رنگ و شکل تخت با دکوراسیون کلی اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد. برای انتخاب تخت خواب می‌توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید یا مجلات اینترنتی طراحی و دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]  مطالب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب کوچک – ۲۰ ایده جالب و کارامد [/message_box]

 

قسمت ۳: یافتن بهترین قیمت

 برای خرید تختخواب عجله نکنید

نکات خرید اینترنتی تختخواب

نکات مهم خرید اینترنتی تختخواب

برای خرید لوازم خانگی عجله نکنید و اولین چیزی که می‌بینید را نخرید. به اندازه کافی تحقیق کنید و مطمئن شوید که از انتخاب خود پشیمان نمی شوید.

زمان مناسب برای خرید تختخواب

خرید مبلمان و لوازم چوبی

زمان مناسب خرید مبلمان و لوازم چوبی

تابستان بهترین زمان برای خرید مبلمان و لوازم چوبی است. در فصول دیگر، تولیدکنندگان همیشه سرشان شلوغ است و ممکن است نتوانند کیفیت مناسب را به شما ارائه دهند یا ممکن است تحویل به تاخیر بیفتد.

ضمناً مراقب باشید که در نزدیکی روزهای خاص مانند نوروز خرید نکنید. اگر قصد خرید مبلمان دارید و نمی توانید تا تابستان صبر کنید، حتما دو تا سه ماه قبل از تعطیلات عید این کار را انجام دهید.

دقت کافی در خرید آنلاین تختخواب و مبلمان داشته باشید

خرید آنلاین تختخواب

خرید آنلاین تختخواب و مبلمان

هنگام خرید آنلاین هر محصولی، مطمئن شوید که اعتبار سایت فروشنده را بررسی کنید. سعی کنید از سایت هایی با نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید یا از سایت هایی که اطرافیان شما بارها خریدهای موفقی انجام داده اند.

 با مقایسه خریداری کنید

مقایسه محصولات در فروشگاه‌های مختلف و مقایسه قیمت یک محصول در فروشگاه‌های مختلف. گاهی اوقات مکان فروشگاه و اجاره ملک فروشگاه بر قیمت محصول با کیفیت مشابه در سایر نقاط تأثیر می‌گذارد.

محصولات مبلمان و تختخواب را با ضمانت راحتی و کیفیت خریداری کنید

ضمانت کیفیت تختخواب

ضمانت راحتی و کیفیت تختخواب

ضمانت راحتی و کیفیت تضمین می‌کند که در صورتی که تختخوابی با کیفیت و راحتی ادعا شده مطابقت نداشته باشد، می‌توانید آن را تعویض کرده یا آن را مرجوع کنید. این نوع گارانتی بیشتر در فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌شود که نمی توانید تشک و تختخواب را قبل از خرید آن تست کنید.

حراج‌ها و تخفیف‌های خرید تختخواب و محصولات چوبی را جستجو کنید

خرید تختخواب

راهنمای خرید تختخواب

در برخی فصول، برخی از محصولات به صورت حراج به فروش می‌رسند. برخی از سایت‌های فروش آنلاین نیز هر هفته یا هر ماه برخی از محصولات خود را با تخفیف‌های قابل توجه ارائه می‌کنند. زمانی که بودجه شما آماده شد، می‌توانید به سایت‌های فروش آنلاین مراجعه کرده و از محصولات با کیفیت و تخفیف بهره مند شوید.

مطمئنا این نکات برای خرید تشک مناسب برای شما مفید خواهد بود. هنگام خرید هر مبلمان، حتما تحقیق کنید و سپس اقدام کنید. همچنین به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود توجه کنید و با توجه به دکوراسیون اتاق خواب خود مدل‌های جدید سرویس خواب کلاسیک یا سرویس خواب‌های مدرن را انتخاب کنید.

 

امیدواریم ایده‌ها و راهنمای انتخاب و خرید تختخواب که آماده کرده ایم الهام بخش شما باشد و به شما کمک کنید در مراحل انتخاب و خرید تختخواب مناسب موفق عمل کنید. فراموش نکنید که برای دیدن سایر مطالب مرتبط با مبلمان و همچنین مطالعه مقالات دیگر مربوط به دکوراسیون منزل از صفحه اصلی دکورینه دیدن کنید !  🙂

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *