اتاق ناهارخوری, راهنمای خرید

راهنمای انتخاب میز ناهارخوری، از صفر تا ۱۰۰

lazy
۹۲ / ۱۰۰

هنگام انتخاب میز ناهارخوری مناسب برای منزل خود باید چندین نکته اساسی را در نظر بگیرید. زیبایی شناسی و سبک تزئینی اولین چیزی است که جلب توجه می کند. از دیگر عوامل مهم انتخاب مناسب‌ترین متریال، بررسی ابعاد مورد نیاز میز ناهارخوری و… است. چگونه میز ناهارخوری را انتخاب کنیم ؟ طرح های بسیار متنوعی وجود دارد. ما را در این بخش از دکورینه همراهی کنید تا در پایان پاسخ این پرسش ها را بیابید.

کدام میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟

 انتخاب میز ناهارخوری

نحوه انتخاب میز ناهارخوری

اتاق ناهارخوری یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه است زیرا جایی است که لحظات خوش و فراموش نشدنی زیادی در اطراف آن رخ می‌دهد، مانند صرف ناهار روز جمعه همراه با خانواده، صرف شام با دوستان و عزیزان، صرف صبحانه هر روز هفته که همه هم عجله دارند، یا قهوه‌های بعدازظهر آمیخته با گفتگوها و رازهای دونفره. بله! میزهای ناهارخوری صحنه هزار و یک خاطره هستند، میزهای ناهارخوری محل ملاقات با عزیزانتان هستند که در آن می‌توانید از یک گفتگوی خوب و یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی یعنی تناول غذا لذت ببرید.

همه این دلایل ما را به این نتیجه می‌رساند که یکی از عناصر اساسی که برای رسیدن به راحتی و دکوراسیون حیاتی است، انتخاب میز ناهارخوری است. بنابراین، مهم است که بدانیم چگونه میز ناهارخوری مدرن خود را با توجه به نیازهای هر فرد و براساس راحتی، سبک، دکوراسیون، اندازه محیط و کارایی انتخاب کنیم. بنابراین، در زیر نکاتی را برای شما ارائه می‌کنیم تا میز ناهارخوری ایده آل خود را پیدا کنید.

چگونه بهترین میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید میز ناهارخوری متناسب

اصول و راهنمای خرید میز ناهارخوری مناسب

برای انتخاب بهترین میز ناهارخوری برای خانه، چندین عامل باید ارزیابی شود. از این میان می‌توان به تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند، اعم از اینکه فرد به تنهایی زندگی می‌کند، به عنوان یک زن و شوهر، هم اتاقی و یا به عنوان خانواده، زندگی می‌کند. بنابراین فراوانی استفاده از محیط مذکور را می‌توان در آنجا استنباط کرد. به عنوان مثال، اگر تنها زندگی می‌کنید، معمولا زمان زیادی را در خانه نمی گذرانید و معمولا بیرون غذا می‌خورید، یک میز ناهار خوری کاربردی مناسب خواهد بود.

از طرفی اگر همراه خانواده زندگی می کنید، پس دفعات استفاده از این اتاق بیشتر است است، اما چنانچه خانواده پرجمعیتی هستید و دارای دوستان و آشنایانی می باشید که مدام با آنها معاشرت دارید پس میز بزرگ خیلی بزرگی نیاز دارید. همانطور که قبلا ذکر شد، هر خانه نیازهای خاص خود را دارد. با این حال، ما بهترین توصیه را به شما می‌کنیم تا بتوانید بهترین میز ناهارخوری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با فضای خانه شما سازگار باشد و به تبع آن احساس راحتی کنید.

پیدا کردن میز ناهارخوری متناسب با فضا، بودجه و سبک دلخواه شما همیشه کار آسانی نیست. در این راهنما، اطلاعاتی در مورد مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید هنگام انتخاب میز برای خانه یا یک پروژه تجاری در نظر بگیرید، پیدا خواهید کرد.

مراحل انتخاب میز ناهارخوری

خرید میز ناهار خوری مناسب و ایده آل

راهنمای خرید میز ناهار خوری مناسب و ایده آل

اگر تصمیم به خرید میز ناهارخوری گرفته‌اید، قبل از هر چیز باید چند معیار مهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شکل و اندازه میز باید با ابعاد فضای موجود اتاق غذاخوری تناسب داشته باشد و مانع عبور و مرور نشود. جنس و متریال ساخت استحکام، دوام و قیمت میز را تعیین می‌کند. همه این موارد را مرحله به مرحله پیش می رویم.

معیارهای اصلی برای انتخاب میز:

در زمان خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید میز ناهارخوری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • شکل میز غذاخوری
  • اندازه و ابعاد مناسب میز به تناسب تعداد افراد یک خانه
  • جنس میز
  • سبک‌ها
  • و دیگر نکات و گزینه ها برای انتخاب بهترین میز

انتخاب بهترین شکل میز ناهارخوری

راهنمای کلی انتخاب شکل میز ناهار خوری

راهنمای کلی انتخاب طرح و شکل میز ناهار خوری

رایج‌ترین میزهای غذاخوری مستطیلی، گرد، بیضی یا مربع شکل هستند.

میز ناهارخوری مستطیلی

 چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل

رایج‌ترین و متداول‌ترین گزینه در بین اشکال مختلف میز، میز ناهارخوری مستطیلی است. میزهای مستطیلی باریک‌تر از میزهای گرد یا مربع هستند، بنابراین فضای کمتری را اشغال و اجازه می‌دهند افرادی که در مقابل هم نشسته اند نزدیکی بیشتری داشته باشند. نه تنها این میزها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، بلکه می‌توانند فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهند و مهمتر از آن، محیطی راحت برای دسترسی به همه چیز ایجاد کنند. یک میز مستطیلی باریک می‌تواند گزینه خوبی برای اتاق‌های باریک باشد.

  1. ابعاد میز ناهار خوری مستطیل ۲ نفره ۱۱۰ * ۷۵ سانتی‌متر
  2. ابعاد میز ناهار خوری مستطیل ۴ نفره ۱۵۰ * ۷۵ سانتی‌متر
  3. ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی ۶ نفره ۹۰ * ۱۵۰ سانتی‌متر
  4. ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی ۸ نفره ۹۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر
  5. ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی ۱۰ نفره ۱۲۰ * ۲۴۳ سانتی‌متر
  6. ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی ۱۲ نفره ۱۲۰ * ۳۳۵ سانتی‌متر

میز ناهار خوری گرد کم جا

 میز ناهار خوری گرد کم جا

انتخاب میز ناهار خوری گرد کم جا

میزهای ناهار خوری گرد عبور و مرور در اتاق را تسهیل و فضا را صمیمی و دلپذیرتر می‌کند بدون اینکه خیلی از هم دور باشید می‌توانید یکدیگر را ببینید و بدون اینکه سرتان را برگردانید با افراد اطراف میز صحبت کنید. اگرچه این نوع میزها برای گفتگوهای گروهی یا ضیافت ایده آل است اما اگر می‌خواهید تعداد زیادی صندلی برای این میز تهیه کنید، ممکن است گزینه خوبی نباشد.

زیرا با وجود اینکه به راحتی می‌توان همه افراد را دید، اما افرادی که در عرض میز نسبت به یکدیگر قرار می‌گیرند، برای ادامه گفتگو باید فریاد بزنند؛ همچنین دسترسی به غذاها و مخلفاتی که در مرکز این میزها قرار داده شده اند، مشکل است. به همین دلیل ساختن سایزهای بزرگ (برای ۸ نفر یا بیشتر) از میزهای گرد مرسوم نیست.

  1. قطر میز گرد برای ۲ نفر       ۹۰ سانتی‌متر
  2. قطر میز گرد برای ۴ نفر        ۱۰۰ سانتی‌متر
  3. قطر میز گرد برای ۶ نفر        ۱۲۰ سانتی‌متر
  4. قطر میز گرد برای ۸ نفره      ۱۴۲ سانتی‌متر

میز ناهارخوری مربعی

 میز ناهار خوری کوچک و شیک

میز ناهارخوری مربعی شکل – میز ناهار خوری کوچک و شیک

میزهای ناهارخوری مربعی شکل، درست مانند میزهای گرد، افراد می‌توانند در همان فاصله از یکدیگر بنشینند. مدل‌های بزرگ‌تر، با صندلی‌های هشت نفره یا بیشتر، کمتر رایج هستند، زیرا فضای قابل‌توجهی را در اتاق اشغال می‌کنند و افراد را خیلی از هم دور می‌کنند. بنابراین، این مدل‌ها برای پذیرایی از  یک نفر تا گروه‌های کوچک چهار نفر ایده آل هستند.

اگر می‌خواهید بیش از چهار صندلی دور میز مربع ناهار خوری قرار دهید، بهتر است به جای میز مربعی، یک میز ناهارخوری مستطیلی بخرید. اگر اتاق ناهارخوری شما کوچک است، میزهای مربعی انتخاب خوبی نیستند، مگر اینکه برای صرفه جویی در فضا، یک طرف آن را به دیوار بچسبانید.

  1. ابعاد میز ناهار خوری مربع ۲ نفره ۷۵ * ۷۵ سانتی متر
  2. ابعاد میز ناهار خوری مربع ۴ نفره ۹۶ * ۹۶ سانتی متر
  3. ابعاد میز ناهار خوری مربع ۶ نفره ۱۵۰ * ۱۵۰ سانتی متر
  4. ابعاد میز ناهار خوری مربع ۸ نفره ۱۸۰ * ۱۸۰ سانتی متر

میزهای ناهار خوری بیضی

میز ناهار خوری شیک و خاص

میز ناهار خوری بیضی – میز ناهار خوری شیک و خاص

میزهای ناهار خوری بیضی یک گزینه عالی است، چیزی مابین میزهای مستطیلی و گرد به شمار می‌روند. شکل کشیده آنها کاملاً با اتاق‌های مستطیل شکل تناسب دارد و به دلیل نداشتن گوشه، حرکت آن آسان‌تر است و آزادی بیشتری در چیدمان فضاها یا صندلی‌ها ارائه می‌دهد.

خلاصه اشکال میز

از نظر بصری، شکل میز باید با شکل اتاق در تعادل و تناسب باشد تا فضایی هماهنگ به دست آید. اگر فضا محدود است، ترجیحاً یک میز بیضی یا مستطیل در مرکز قرار دهید، در حالی که یک میز مربع یا گرد در یک اتاق بزرگ بهتر قرار می‌گیرد. میزهایی با حداقل یک ضلع مستقیم مانند میزهای مربع، مستطیل و به طور کلی تاشو را می‌توان در کنار دیوار قرار داد. برای رستوران‌ها و کافه‌های شلوغ، میزهای کوچک رایج‌ترین انتخاب هستند. میزهای مربع و مستطیل امکان کنار هم قرار دادن چندین میز را فراهم می‌کند و به این امکان را می‌دهد که فضا با تعداد مهمانان در زمان معین سازگار شود.

میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

میز نهارخوری گرد یا مستطیلی

میز ناهارخوری باید بر اساس نیازها و سبک زندگی خانواده و همچنین شکل اتاق یا محل غذا خوردن انتخاب شود. در واقع اولویت های زندگی شما می‌تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب میز ناهارخوری مستطیلی یا دایره‌ای داشته باشد. بنابراین باید براساس اولویت‌های زندگی خود با در نظر گرفتن نکات مهم هر یک از این میزهای غذاخوری و در نظر گرفتن آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اکثر مردم یک میز ناهارخوری مستطیلی را در اتاق نشیمن ترجیح می‌دهند. زیرا بیشتر پلان‌های اتاق نشیمن به صورت مربع طراحی شده‌اند. بنابراین میز ناهارخوری مستطیلی هماهنگی بیشتری در این فضا ایجاد خواهد کرد. از طرفی نمی‌توان از مزایای میزهای ناهارخوری دایره‌ای چشم پوشی کرد. برخی افراد می‌دانند که میز ناهارخوری گرد برای طراحی آشپزخانه مناسب است، زیرا راه رفتن در اطراف آن آسان است.

چگونه ابعاد مناسب میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟

 ابعاد میز ناهار خوری

ابعاد میز ناهار خوری استیل

در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما در انتخاب اندازه میز ناهارخوری کمک کند:

میز ناهارخوری به عنوان یک عامل کاربردی و تزیینی تاثیر ظریفی در طراحی خانه دارد پس برای انتخاب صحیح آن باید کمی دقت کنید. در این قسمت قصد داریم رموز تناسب بین متراژ خانه و اندازه میز ناهارخوری را توضیح دهیم.

برای محاسبه مساحت موجود، فضا را اندازه گیری کنید. بین میز و مبلمان یا در صورت لزوم بین میز و دیوار فاصله ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متری بگذارید تا فضای کافی برای گردش افراد و برداشتن صندلی‌ها برای نشستن باقی بماند.

تعداد افرادی که پشت میز خواهند نشست را تخمین بزنید. بین صندلی‌ها حدود ۶۰ سانتی متر فاصله بگذارید تا افراد از صرف وعده غذایی خوب لذت ببرند. همچنین به موقعیت پایه‌های میز توجه کنید. توضیحات محصول را بررسی کنید یا از سازنده تعداد صندلی‌های توصیه شده را بخواهید.

تصمیم بگیرید که آیا به یک میز ثابت نیاز دارید یا برعکس، مدل میز ناهارخوری تاشو را ترجیح می‌دهید. اگر اغلب افراد در کنار شما هستند، میزهای قابل افزایش و میزهای تاشو گزینه بسیار خوبی هستند. فقط مطمئن شوید که فضای کافی برای باز کردن میز دارید.

در انتخاب صندلی‌ها دقت کنید، زیرا طراحی آنها تعداد افرادی را که می‌توانند به راحتی پشت میز بنشینند تعیین می‌کند. شما همچنین می‌توانید نیمکت یا چهارپایه را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد فضا را به حداکثر برسانید، اما راحتی یکسانی را ارائه نمی دهد.

تناسب بین ابعاد میز ناهارخوری و محل آن

ابعاد مناسب میز ناهار خوری برای منازل

ابعاد مناسب و استاندارد میز ناهار خوری برای منازل

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید دکوراسیون داخلی منزل خود را مانند یک طراح حرفه ای چیدمان کنید، باید این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. به یاد داشته باشید ایجاد تعادل بصری یکی از نکات اصلی برای چیدمان خانه است.

میزهای ناهارخوری کوچک

اگر در برنامه روزانه خانه شما، تعداد افراد سر میز بین ۱ تا ۴ نفر باشد، میزهای ناهارخوری کوچک گزینه مناسبی برای شما هستند. میز ناهارخوری کوچک به شکل مربع و دایره موجود می‌باشد. ارتفاع این میزها بدون توجه به تعداد نفرات یکسان و بین ۷۱ تا ۷۶ سانتی متر است. اما طول، عرض و قطر آن متفاوت خواهد بود. در میز ناهارخوری کوچک ۴ نفره اندازه مربع استاندارد ۹۶*۹۶ سانتی متر می‌باشد. اما در میز ناهارخوری کوچک ۴ نفره قطر دایره‌ای ۱۰۰ سانتی متر به عنوان سایز استاندارد در نظر گرفته شده است.

بدیهی است که اگر قصد خرید میز ناهار خوری آماده را دارید، این ابعاد برای شما قابل تغییر نیست، اما اگر به هر دلیلی به میزهای ۴ نفره با ابعاد مختلف نیاز دارید، می‌توانید میز ناهارخوری با ابعاد مورد نظر خود را سفارش دهید.

میز ناهارخوری متوسط

 ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره

ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره مستطیل

اگر در خانه شما فضای بیشتری در اتاق غذاخوری خود دارید و علاوه بر این، روزانه بیش از ۴ نفر به میز شما می‌آیند، توصیه می‌شود از میزی استفاده کنید که با آن نیازهای خاص مرتبط باشد. میز ناهار خوری متوسط را می توان در دو ابعاد: میز ناهار خوری متوسط ۶ نفره و میز ناهارخوری متوسط ۸ نفره انتخاب و خریداری کرد.

میزهای ناهار خوری متوسط دارای اندازه‌های متوسط هستند، به اندازه‌ای ظرفیت دارند که تا ۸ نفر به راحتی می توانند از آن استفاده کنند، اما هرگز توان و ظرفیت بیشتر از این تعداد را ندارد. یک میز ناهارخوری متوسط حدود ۹۰ سانتی متر عرض و ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی متر طول خواهد داشت، همانطور که می‌بینید، تنها ۶۰ سانتی متر بلندتر است، به ما اجازه می‌دهد تا ۴ نفر دیگر را در نظر بگیریم.

ابعاد میز ناهار خوری متوسط ۶ نفره مستطیل

میز ناهار خوری ۶ نفره میزی مستطیل خواهد بود که چهار صندلی در هر طرف و دو صندلی در بالا و پایین میز قرار خواهد گرفت. ارتفاع این میزها همان ۷۱ تا ۷۶ سانتی متر بوده و طول و عرض آنها نیز ۱۵۰ در ۹۰ سانتی متر است. در صورتی که قصد خرید میز ۶ نفره را به صورت بیضی داشته باشید، باید بدانید که قطر این میز در حدود ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

اندازه میز ناهار خوری متوسط ۸ نفره مستطیل

میز ناهار خوری ۸ نفره مستطیلی شکل دارای طول ۱۸۰ سانتی متر و عرض ۹۰ سانتی متر است. این میز شش عدد صندلی در دو طرف و دو عدد صندلی در بالا و پایین میز دارد و برای کسانی مناسب است که دارای تعداد نفرات بالا و سالن نسبتا بزرگ هستند. میز ناهار خوری ۸ نفره به شکل مربع هم وجود دارد که دارای اندازه ۱۸۰ در ۱۸۰ سانتی متر است. انتخاب این نوع میز ناهار خوری زیاد معمول نیست و برای سالن‌های مربعی بزرگ مناسب است.

برای کسانی که به میزهای بیضی علاقه مند هستند، لازم به ذکر است که میز ناهار خوری ۸ نفره بیضی ابعادی در حدود ۱۸۰ در ۹۰ سانتی متر دارد.

میزهای ناهارخوری بزرگ

میز ناهار خوری جدید

میز ناهار خوری جدید شیشه ای

داشتن فضای بزرگ در اتاق غذاخوری پیش زمینه‌ای برای انتخاب میز ناهارخوری بزرگ است. همچنین اگر خانواده پرجمعیتی دارید و روزانه بیش از ۸ نفر سر میز شما جمع می‌شوند، این سایز میز همان چیزی است که نیاز دارید. میز ناهارخوری بزرگ را نیز می توان در دو ابعاد: میز ناهار خوری بزرگ ۱۰ نفره و میز ناهارخوری بزرگ ۱۲ نفره انتخاب و خریداری کرد.

میزهای ناهارخوری بزرگ معمولاً ۹۰ سانتی متر عرض و ۲ متر طول دارند، بسته به اینکه بخواهید به ترتیب ۱۰ یا ۱۲ نفر بنشینید. این میزها به فضای بزرگی نیاز دارند و وزن زیادی در دکوراسیون فضا دارند و یکی از شاخص‌ترین عناصر اتاق غذاخوری هستند.

ابعاد میز ناهارخوری بزرگ ۱۰ نفره

این میز ناهارخوری ۱۰ نفره مستطیلی دارای ابعاد ۲۴۳*۱۲۰ سانتی متر بوده و به شکل بیضی نیز موجود می‌باشد. میز ناهار خوری ۱۰ نفره به دلیل ابعاد بزرگی که دارد باید در سالنی قرار گیرد که مساحت زیادی داشته باشد و در رفت و آمد افراد در اطراف میز ناهار خوری اختلالی ایجاد نشود. اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است، اما فضای کافی برای قرار دادن یک میز ده نفره یا بیشتر ندارید، می‌توانید از انواع میز ناهار خوری قابل تبدیل استفاده کنید.

ابعاد میز ناهارخوری بزرگ ۱۲ نفره

بیشترین ابعاد در میزهای غذاخوری متعلق به میز ۱۲ نفره است. این میزهای مستطیلی ۳۳۵ سانتی متر طول و ۱۲۰ سانتی متر عرض دارند. این میزها در آشپزخانه‌های بزرگ یا سالن‌های پذیرایی بزرگ قرار می‌گیرند و برای خانواده‌های پرجمعیت یا با تعداد مهمانان زیاد مناسب هستند. اگر به میزهای گرد علاقه دارید و مکانی مناسب و ایده آل برای قرار دادن میز گرد ۱۲ نفره دارید، بهتر است بدانید که قطر این میزها حدود ۲۴۰ تا ۲۷۰ سانتی متر است. البته استفاده از این میزهای گرد با قطر بالا در منزل و برای خوردن زیاد منطقی به نظر نمی رسد.

میز ناهارخوری تاشو

 میز ناهار خوری تاشو 6 نفره

میز ناهار خوری تاشو ۶ نفره

 میز ناهار خوری تاشو 8 نفره

میز ناهار خوری تاشو ۸ نفره

بسیاری از ما برای زندگی روزمره خود به یک میز کوچک نیاز داریم، اما در مورد آن روزهای جشن که همه خانواده دور هم جمع می‌شوند و برای همه جا نداریم چطور؟ ما معمولاً میزهای کمکی دیگری قرار می‌دهیم تا سعی کنیم همه غذاخوری‌ها را بنشینیم، اما این بهترین گزینه نیست. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مناسب برای این موارد، میزهای تاشو است. این نوع میزها مزایای زیادی نسبت به میزهای ثابت دارند. آنها به ما امکان تطبیق پذیری، طراحی و صرفه جویی در فضا را می‌دهند.

این نوع میزها بسته به لحظه و شرایط با نیازهای ما سازگار می‌شوند. اگر در استفاده روزمره به میز کوچکتری نیاز داشته باشیم، میز را در کوچکترین اندازه آن نگه می‌داریم، اما اگر برعکس، روز جشن و دورهمی خانوادگی و مهمانی باشد، برای نشستن ۴ یا ۵ نفر دیگر به میزی نیاز داشته باشیم، می توانیم میزهای تاشو را باز کنیم تا فضای مورد نیاز خود را بدست آوریم.

بهترین جنس برای میز ناهارخوری چیست؟ تا آن را انتخاب کنیم

بسیاری از میزهای مدرن دارای یک پایه و یک صفحه از جنس و متریال مختلف هستند. بیشتر صفحات میز از چوب، لمینت، فلز یا شیشه ساخته شده‌اند. ما به شما توصیه می‌کنیم که مدلی را انتخاب کنید که سطح و اتصالات با کیفیتی را ارائه می‌دهد تا در برابر استفاده منظم دوام کافی را داشته باشند. میزهای فضای باز اغلب از مواد مقاوم در برابر رطوبت ساخته می‌شوند.

میز ناهارخوری از جنس چوب:

 بهترین چوب میز ناهارخوری

بهترین چوب برای میز ناهارخوری

میزهای چوبی یکی از پرطرفدارترین انواع میز ناهارخوری است که در طرح‌های زیبا و کلاسیک موجود می‌باشد. میزهای چوبی به طور کلی مقاوم هستند اما ممکن است در برابر گرما و رطوبت آسیب پذیر باشد و فرسوده یا خراشیده شود، اما هزینه‌های نگهداری آن نسبتاً کم است. می‌توان این نوع میز را با رنگ روغنی یا لاکی از نو رنگ کرد. به عنوان جایگزین برای چوب، می‌توانید مدلی از تخته سه لا یا روکش چوبی را انتخاب کنید.

میز ناهارخوری از جنس لمینت:

میز ناهار خوری نقلی

میز ناهار خوری نقلی و کم جا

در طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متنوع‌تر موجود هستند. لمینت به طور کلی ارزان‌تر و تمیز کردن و نگهداری آن آسان‌تر از چوب است، اما سطح آن ممکن است با استفاده مکرر آسیب ببیند. دوام میز به کیفیت روکش و پایه بستگی دارد. میز ناهارخوری لمینت جزو ارزان قیمت‌ترین انواع میزها محسوب می‌شوند.

میز ناهار خوری با صفحه سنگی:

 میز ناهار خوری سنگی

میز ناهار خوری مدرن سنگی

 میزهای سنگی می‌توانند از جنس سنگ مرمر، کامپوزیت کوارتز یا سرامیک باشد. سنگ بادوام است اما می تواند متخلخل باشد و به راحتی لکه‌ها را جذب کند. در واقع، بسته به نحوه ساخت، می تواند ترک بخورد که تعمیر آن ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد.

میز ناهارخوری از جنس فلز:

 میز ناهار خوری فلزی استیل

انتخاب میز ناهار خوری فلزی استیل

برای دکوری به سبک صنعتی کاملاً مناسب هستند، میزهای فلزی را می‌توانید در مدل‌های استیل، آهنی، روی و آلومینیومی تهیه کنید. فلز بادوام است و به سرعت آسیب نمی‌بیند. اما از قبل باید مطمئن شوید که مدلی با کیفیت انتخاب می‌کنید، زیرا برخی از مدل‌ها هستند که به راحتی می‌توانند خراشیده و فرورفته شوند. با این حال، می‌توانید آنها را با قیمت ارزان‌تری نسبت به میزهای چوبی خریداری کنید.

میزهای شیشه‌ای:

میز ناهار خوری شیشه ای

میز ناهار خوری شیشه ای پایه استیل

میز ناهارخوری شیشه‌ای عموماً شفاف و نازک هستند و ظرافتی خاصی به فضا می‌دهند. با این حال، شیشه نسبتا شکننده است و ممکن است در اثر ضربه یا قرار گرفتن در معرض دمای بالا ترک بخورد. علاوه بر این، اثر انگشت به راحتی مشخص می‌شود. میزهای شیشه‌ای در انواع مات و شفاف موجود است. استفاده از آنها در یک فضای کوچک حس آزادی را القا می‌کند. اگر خیلی خانواده پرجمعیت و شلوغی ندارید، یک میز ناهارخوری شیشه‌ای در آشپزخانه کوچک شما انتخاب معقولی است.

قبل از تصمیم گیری سعی کنید تاثیر بصری طراحی و متریال میز بر فضا را پیش بینی کنید. به عنوان مثال، یک صفحه شیشه‌ای با پایه‌های فلزی نازک احساس جادار بودن می‌دهد، در حالی که یک صفحه چوبی با پایه‌های پهن بزرگتر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد.

مهم‌ترین نکات در انتخاب میز ناهارخوری و هماهنگی آن با محیط اطراف

 میز ناهار خوری کوچک و شیک

نمونه میز ناهار خوری کوچک و شیک

تناسب میز ناهارخوری با محیط:

در ابتدای مطلب گفته شده است که اندازه میز ناهارخوری شما با مکانی که می خواهید تناسب داشته باشد، نکته مهم و قابل توجهی است. اندازه قسمتی از خانه که میز غذاخوری را در آن قرار می دهید باید به گونه ای باشد که غذا خوردن از کنار میز ناهارخوری سخت نباشد. همچنین هنگام نشستن صندلی باید تا حد امکان بیرون بیاید تا عمل نشستن با مشکل مواجه شود. هر فرد برای غذا خوردن راحت به حدود ۶۰ سانتی متر از هر طرف فضا نیاز دارد، بنابراین میز ناهارخوری را در محیطی قرار دهید که این مقدار فضا را فراهم کند.

تناسب و هماهنگی فرش و میز غذاخوری:

میز ناهارخوری 6 نفره

میز ناهارخوری جدید ۶ نفره

فرشی که زیر میز ناهارخوری پهن می کنید باید حدود ۶۰ سانتی متر از اندازه کلی میز بزرگتر باشد. به این صورت که پای کسانی که روی صندلی می‌نشینند کاملا روی فرش قرار می‌گیرد و وقتی صندلی را کمی بیرون می‌کشند صندلی همچنان روی فرش است.

محل قرارگیری میز ناهارخوری:

اگر خانه کوچکی دارید بهتر است میز ناهارخوری را در گوشه هال و نزدیک به دیوار قرار دهید تا فضای کلی هال خانه گرفته شود. میز ناهارخوری نیمکتی را می توان برای خانه های بسیار کوچک استفاده کرد. نیمکت‌های این میز زیر میز قرار می‌گیرند و در مواقع لزوم می‌توان آن ها را بیرون آورد و روی آن‌ها نشست. برای این منظور میزهای تاشو گزینه های خوبی به نظر می رسند. این میزها از ۴ نفر تا ۶ نفر قابل تغییر هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *