دفتر کار, رنگ, میز اداری

بهترین رنگ میز اداری

lazy
۸۶ / ۱۰۰

انتخاب رنگ میز اداری باید براساس چه قواعد و اصول دکوراسیون انجام شود؟ آیا رنگ میز کار بر میزان خلاقیت، دقت و تمرکز افراد در حین کار تاثیرگذار است؟ برای دفتر کار خود میز کامپیوتر چه رنگی تهیه کنم تا موقع انجام کار احساس آرامش داشته باشم؟ هنگامی که قصد دارید دفتر کار خود را مبله کنید، ممکن است رنگ‌ها و سبک‌های مختلف میز را بسنجید تا رنگ مناسب سلیقه خود را پیدا کنید. مهم‌ترین سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است که میز چه رنگی بخرم و با چی ست کنم؟

در این مقاله از فروشگاه آنلاین دکورینه، بهترین ایده‌های رنگ میز را با شما در میان می‌گذاریم که شاید بخواهید در دفتر کار خود از آنها استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا درباره اینکه چرا روانشناسی رنگ در انتخاب رنگ میز مهم است بیشتر بدانید. پس بزن بریم! 😍😉

مقاله مرتبط:

ما در بخش دیگری به بررسی کامل انواع مختلف و چگونگی انتخاب میز ناهارخوری مناسب پرداخته‌ایم، برای مطالعه آن کلیک کنید.

رنگ مناسب برای میز کار چیست؟

بهترین رنگ میز تا حد زیادی به علاقه شخصی و طرح رنگ دفتر کار شما بستگی دارد. هنگام انتخاب بهترین رنگ میز باید به روانشناسی رنگ نیز توجه داشت، در ادامه درباره این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

در حالی که رنگ‌های تند می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند، رنگ‌های خنثی باعث آرامش می‌شوند، بنابراین به خلق و خوی که می‌خواهید ایجاد کنید و همچنین تأثیر رنگ بر انرژی شما در حین کار بستگی دارد.

ایده‌های رنگ میز اداری و دفتر کار

💠 میز اداری سفید رنگ، ایجاد حسی مطبوع

مدل رنگ میز اداری سفید رنگ

مدل میز اداری سفید رنگ

برای داشتن ظاهری مدرن و تمیز، میز سفید دفتر کار را مدنظر داشته باشید. این ایده به ویژه در فضاهای مینیمالیستی با طرح رنگی تک رنگ سفید به خوبی کار می‌کند.

رنگ سفید حسی مطبوع به یک اتاق کوچک می‌دهد زیرا از نظر بصری فضا را روشن می‌کند. در یک دفتر کار خانگی، احتمالاً زمان زیادی را پشت میز کار خود می‌گذرانید، بنابراین منطقی است که این رنگ را انتخاب کنید. علاوه بر این، رنگ سفید یک رنگ ماندگار و همیشگی است، بنابراین دیگر نگران از مد افتادن مبلمان اداری خود نخواهید بود.

در روانشناسی رنگ، رنگ سفید به لطف زیرسازی تمیز خود می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد. این رنگ توجه را منحرف نمی‌کند یا بیش از حد قدرتمند به نظر نمی‌رسد، بنابراین محیط کار شما را راحت و بی‌آلایش جلوه می‌دهد.

💠 میز اداری آبی رنگ، افزایش تمرکز

 انتخاب رنگ میز اداری

نکات انتخاب رنگ میز اداری

اگر می‌خواهید به دفتر کار خود کمی جلوه بدهید، یک میز آبی اضافه کنید. این رنگ آرامش بخش به افزایش تمرکز و دفع استرس کمک می‌کند. در واقع، رنگ آبی به لطف طیف‌های متعددی که برای انتخاب دارد، یک رنگ فوق العاده محبوب برای دفتر کار است.

بعد از رنگ سفید، آبی پربازده‌ترین رنگ است و به دلیل فضای آرامش بخش، توسط طراحان داخلی به شدت توصیه می‌شود. این رنگ محرک به شما کمک می‌کند تا روی کار خود تمرکز کنید و به عنوان یک انتخاب برتر در روانشناسی رنگ ظاهر می‌شود.

💠 رنگ میز اداری مشکی، ایجاد حسی کلاسیک

رنگ میز کار مشکی

رنگ میز اداری مشکی

برای دکوراسیون تاریک در دفتر کار خانگی، میز مشکی را انتخاب کنید. این یک رنگ کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌افتد و با هر رنگ دیگری کار می‌کند. به عنوان مثال، یک میز فلزی مشکی را می‌توان به راحتی با سایر موارد خنثی ست کرد تا حال و هوای مطبوع و آرامش بخش داشته باشد.

اگرچه مشکی رنگ بسیار محبوبی برای میز است، اما بهره‌وری افراد را افزایش نمی‌دهد. در روانشناسی رنگ، این رنگ اغلب به عنوان یک رنگ طاقت فرسا و خسته کننده دیده می‌شود. اما با این وجود، به عنوان یک رنگ میز شیک، می‌تواند یک انتخاب فوق العاده باشد، به خصوص زمانی که با رنگ سفید ترکیب شود.

💠 میز کار قهوه‌ای، رنگ قدرت

میز کامپیوتر قهوه‌ای

میز کامپیوتر قهوه‌ای رنگ

به عنوان یک میز اداری خانگی، قهوه‌ای رنگی است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا قدرت و استحکام را به همراه دارد. یک میز قهوه‌ای می‌تواند دفتر کار شما را حرفه‌ای جلوه دهد.

اگرچه استرس را کاهش نمی‌دهد، اما این رنگ به شما کمک می‌کند تا روی کار خود متمرکز شوید. علاوه بر این، در یک دفتر کار خانگی به سبک سنتی یا روستایی، میز قهوه‌ای رنگ ایده آلی برای استفاده است. یک رنگ تیره برای میز معمولاً با کفپوش روشن و دیوارهای هم‌رنگ بهترین کاربرد را دارد.

مطالعه بیشتر:

قهوه‌ای یکی از بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی است و گواه این موضوع این است که همیشه به عنوان یکی از موثرترین رنگ ها به عنوان رنگ ثانویه، رنگ برای کفپوش، مبلمان یا لوازم تزئینی استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی دکوراسیون اتاق نشیمن قهوه‌ای پرداخته‌ایم، برای مطالعه آن کلیک کنید: دکوراسیون قهوه‌ای

 

💠 رنگ قرمز، رنگی پرانرژی برای میز کار

نمونه میز اداری

نمونه میز اداری قرمز رنگ

قرمز یکی از آن رنگ‌های جالبی است که افراد زیادی هنگام انتخاب میز به آن فکر نمی‌کنند. قرمز به عنوان یک رنگ پر نشاط، هیجان و انرژی زیادی را به یک دفتر کار خانگی اضافه می‌کند.

این یک گزینه خوب برای کسانی است که کارشان به فعالیت ذهنی زیادی نیاز دارد. در روانشناسی رنگ، قرمز با سطوح انرژی و تحریک ذهنی بالاتر همراه است، بنابراین به شما اجازه می‌دهد تا وظایف خود را با اشتیاق انجام دهید. بنابراین، یک رنگ میز اداری قرمز مطمئناً بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد و شما را در طول روز پرانرژی نگه می‌دارد.

💠 میز طوسی، رنگی آرامش بخش

میز کارمندی خاکستری

میز کارمندی خاکستری، شیک و زیبا

رنگ طوسی به اندازه سفید آرامش بخش است و همان حس تمیزی را ایجاد می‌کند. اگرچه این رنگ خنثی کمک زیادی به افزایش انرژی نمی‌کند، اما به این معنی نیست که نمی‌توانید از آن در دفتر کار خود استفاده کنید. درست مانند سیاه و سفید، طوسی نشان دهنده قدرت است، بنابراین می‌توانید به راحتی از آن در یک دفتر کار مینیمالیستی استفاده کنید.

هنگام انتخاب میز طوسی، به سراغ میز اداری با رنگ آبی بروید تا بهره‌وری شما در محیط کار افزایش یابد. این رنگ خنثی را می‌توان با رنگ‌های زنده دیگر برای ایجاد حسی آرام ترکیب کرد.

💠 میز کار صورتی، رنگی زنانه و رمانتیک

بهترین رنگ میز اداری

بهترین رنگ میز اداری ویژه بانوان

میز اداری صورتی به عنوان رنگی زنده و پرنشاط می‌تواند سطح استرس در محل کار را کاهش دهد. این رنگ برای دفتر خانگی زنانه محبوب است و برای خانم‌هایی که کارشان به هنر و صنایع دستی مربوط می‌شود، گزینه‌ای عالی است.

هر طیف صورتی می‌تواند خلاقیت را تقویت کند زیرا این رنگ ذهن را آرام می‌کند. رنگ میز صورتی، محرک و چشم نواز به هر دفتر خانگی انرژی مورد نیاز را می‌دهد، بنابراین در محل کار احساس مثبتی خواهید داشت. زمانی که از میز صورتی رنگ به خوبی استفاده شود، میز کار خانگی شما را سبک‌تر و مطبوع‌تر می‌کند، اما حتما از طیف ملایم‌تری برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

💠 میز اداری به رنگ طبیعی چوب

میز اداری چوبی

مدل میز اداری چوبی

یکی دیگر از رنگ‌های رایج برای دفتر کار خانگی، چوب طبیعی است. چه به سراغ یک میز کاج روشن یا گردویی بروید، حس خاکی این رنگ اثر آرام بخشی دارد.

میز با چوب طبیعی یک انتخاب مطمئن برای دفتر کار مدرن یا سنتی است. اما اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید به جای آن چوب مصنوعی را انتخاب کنید. روکش‌های چوب طبیعی با رنگ‌های گرم یا سرد ست می‌شوند، اما وقتی در حال مبلمان کردن دفتر کار خود هستید، برای کاهش سطح استرس، چوب‌های رنگ گرم را در نظر بگیرید.

رنگ‌های روشن چوب شامل کاج، خاکستری و افرا است، در حالی که رنگ‌های تیره تر، چوب گیلاس و گردو است. هر یک از این گزینه‌های رنگ میز اداری، حس آرامش بخشی به دفتر کار شما می‌دهد.

سوالات متداول

✔ آیا در انتخاب میز اداری توجه به روانشناسی رنگ مهم است؟

ممکن است برخی افراد با روانشناسی رنگ آشنایی نداشته باشند یا هرگز از آن در خانه یا محیط کار خود استفاده نکرده باشند، بنابراین قبل از اینکه چرا اهمیت دارد، بیایید در مورد این موضوع بیشتر بدانیم.

روانشناسی رنگ تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر رنگ‌های مختلف بر خلق و خو، احساسات و رفتار انسان است. برخی رنگ‌ها وجود دارند که احساسات متفاوتی را در افراد برمی‌انگیزند زیرا آن رنگ‌ها را با رویدادها یا موقعیت‌های مختلف مرتبط می‌کنند.

روانشناسی رنگ همیشه به آنچه می‌بینید نیست، بلکه به نحوه دیدن آن می‌پردازد. این می‌تواند احساسات و طعم غذا را در شرایط خاص تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که هنگام انتخاب رنگ میز اداری و دفتر کار خود باید محیط اطراف خود را در نظر بگیرید.

همانطور که قبلا ذکر شد، رنگ‌هایی که در اطراف خود می‌بینیم تأثیر زیادی بر احساسات و خلق و خوی ما دارند. در طراحی داخلی، رنگ‌هایی که توسط طراحان متخصص انتخاب می‌شوند، با دقت مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا می‌توانند بر اساس تناژ رنگی که دارند، اثری قدرتمند داشته باشند.

به عنوان مثال، بنفش با اقتدار مرتبط است، در حالی که ترکیب رنگ قرمز آتشین و انرژی بخش است. اما این رنگ‌ها در افراد مختلف واکنش‌های روانی مثبت یا منفی دارند.

هنگام تجهیز دفتر خانگی خود، رنگ‌های زیادی برای میز اداری وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید تا احساس بهره وری بیشتری داشته باشید. رنگ میزی که شما به دنبال آن هستید نه تنها باید خوب به نظر برسد، بلکه باید با تم یا طرح کلی دفتر کار شما نیز هماهنگ باشد. رنگ‌های خاصی وجود دارند که ثابت کرده‌اند استرس را کاهش می‌دهند (آبی و سبز)، در حالی که برخی از آنها خلاقیت را تقویت می‌کنند (صورتی و قرمز).

✔ پیشنهاد شما برای انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار مدرن چیست؟

همانگونه که گفته شد از قدرت رنگ طوسی برای دفتر کار غافل نشوید. طوسی رنگی خنثی است که می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرد. این رنگ خنثی شاید بهترین رنگ برای میز اداری با سبک دکور مدرن باشد. از قدرت رنگ طوسی برای دفتر کار به بهترین نحو استفاده کنید.

✔ بهترین رنگ میز برای افزایش بهره‌وری چیست؟

برای ایجاد یک محیط کارآمدتر در دفتر کار خانگی خود، میز رنگ مشکی، آبی، سبز یا قرمز را انتخاب کنید. این رنگ‌ها برای تقویت تمرکز، آرامش و خلاقیت ایده آل هستند. گفته می‌شود، میزهای سفید نیز یک انتخاب ارجح و محبوب هستند. زیرا سفید اغلب به عنوان یک بوم خالی برای تزئین با رنگ‌های دیگر دیده می‌شود.

اما علیرغم حال و هوای مد روز این رنگ، معایبی نیز برای آن وجود دارد. رنگ سفید می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و توجه را از رنگ‌های دیگر بدزدد، بنابراین اگر به فکر استفاده از این رنگ در دفتر کار خود هستید، بهتر است آن را با رنگ متضاد مانند مشکی ست کنید.

در یک محیط اداری خانگی، افزایش بهره وری باید در اولویت قرار گیرد. بنابراین، رنگ‌های تمیز و ساده مانند سفید ، خاکستری و مشکی نظم را منعکس می‌کنند که برای سلامت مغز مفید است، به خصوص اگر ساعت‌های طولانی پشت کامپیوتر کار می‌کنید.

رنگ‌های پررنگ میز نیز برای بهره وری عالی هستند زیرا فضای کار شما را مدرن‌تر و از نظر زیبایی شناسی جذاب‌تر می‌کنند. اینها عبارتند از قرمز و آبی.

با این حال، قبل از انتخاب چنین رنگ میز باید به طراحی کلی دفتر کار خود توجه کنید. اگر شک دارید، رنگ‌های خنثی یا خاکی مانند قهوه‌ای ، خاکستری یا سفید را همانطور که با هر تنظیماتی هماهنگ می‌کنند، بچسبانید. از نظر زیبایی‌شناسی طراحی، رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای انتخاب رنگ میز اداری هستند زیرا بدون ایجاد حواس‌پرتی از سایر رنگ‌ها متمایز می‌شوند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *