پذیرایی و اتاق نشیمن, مبلمان

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

lazy
۸۴ / ۱۰۰

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن مهمترین بخش دکوراسیون اتاق نشیمن است. این مورد به خصوص برای کسانی که اتاق نشیمن کوچکی دارند بسیار مهم است. در مقاله “ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان پذیرایی” پاسخ به سؤالاتی مانند «چگونگی چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن»، «ابعاد استاندارد مبلمان اتاق نشیمن چیست»، «چیدمان مبلمان اتاق نشیمن چگونه باید باشد» را پیدا خواهید کرد.

بزرگترین اشتباه که یک فرد در دکوراسیون منزل مرتکب می‌شود این است که ابتدا مبلمان را انتخاب کرده و سپس سعی کنید آن را در منزل قرار دهید. در نتیجه، تعداد زیادی از مبلمان بی‌ربط به نظر می‌رسد که در اتاق نشیمن روی هم چیده شده‌اند. بنابراین بهتر است محاسبات و اندازه گیری‌های درست را از ابتدا انجام دهید، نه اینکه بعداً در هرج و مرج قرار بگیرید.

به لطف ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن که باید در طول دکوراسیون به آن توجه کنیم. شما می‌توانید یک فضای زندگی مفید را سازماندهی کنید که بتوانید به راحتی در آن حرکت کنید. اما این را نیز به خاطر بسپارید؛ شما نمی توانید یک مکان اصلی و جالب بدون ریسک داشته باشید.

همانطور که نقاش معروف پابلو پیکاسو گفت: قوانین را مانند یک حرفه‌ای یاد بگیرید، تا بتوانید مانند یک هنرمند آنها را بشکنید.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

چگونه می‌توان چیدمان اتاق نشیمن را به گونه‌ای انجام داد و مرتب کرد که بتوان از آن برای تمامی این کارها استفاده کرد؟ باید بگویم که ۵ مورد ضروری وجود دارد که در دکوراسیون تمام اتاق‌های نشیمن باید رعایت شوند و ما در مقاله ۵ نکته اساسی برای چیدمان اتاق نشیمن به آن پرداخته ایم. حتماً آن را بخوانید.

اندازه مبلمان پذیرایی

💠 ابعاد میز جلومبلی

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان پذیرایی

ارتفاع استاندارد برای میز جلومبلی چقدر است؟

میز جلو مبلی

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان – میز جلو مبلی مدرن

ارتفاع میز بسیار متغیر است. با این حال، برای دسترسی آسان، ارتفاع میز قهوه‌خوری باید نزدیک به ارتفاع نشیمن مبل باشد (۱۰ سانتی‌متر در زیر و بالاتر از سطح بالشتک صندلی).

مطالعه بیشتر:

در این بخش از مقالات دکورینه ایده هایی را در اختیارتان قرار داده‌ایم که توانسته به خوبی با مبلمان فیروزه‌ای یا همان سبزآبی تلفیق شود و چشم انداز منحصربفردی ایجاد کند. برای مطالعه مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو] کلیک کنید.

فاصله بین میز عسلی و مبل چقدر باید باشد؟

Coffee table 1

میز جلومبلی را در فاصله ۳۵ تا ۴۵ سانتی متری از مبل قرار دهید.

قاعده کلی این است که میز جلومبلی را در فاصله ۳۵ تا ۴۵ سانتی متری از مبل قرار دهید. این اندازه به اندازه کافی مناسب است تا به یک مجله روی میز دسترسی داشته باشید، همچنین فاصله کافی برای قرارگیری پا وجود دارد. این فاصله بهترین مکان برای قرار دادن میز و استفاده آسان از آن است.

نسبت اندازه میز جلومبلی با مبل چقدر باید باشد؟

ابعاد میز عسلی باید از نظر بصری بین ۱/۲ تا ۲/۳ اندازه مبل باشد. از آنجایی که اندازه گیری دقیق غیرممکن است، کافی است در نظر داشته باشید که اندازه میز جلومبلی کمی بیشتر از نصف اندازه مبل خریداری شود.

💠 ابعاد میز کناری در اتاق نشیمن

ابعاد چیدمان مبلمان - میز کناری

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – میز کناری

فاصله میزهای کناری از مبل چقدر باید باشد؟

میزهای کناری می‌تواند به مبل راحتی یا صندلی نزدیک‌تر از میز عسلی باشند. معیار استاندارد در اینجا این است که میز کناری به اندازه کافی نزدیک باشد تا یک نوشیدنی روی آن بگذارید. روی مبل و یا صندلی بنشینید و سعی کنید قهوه‌ای بخورید و یا به مطالعه مجله بپردازید.

ارتفاع استاندارد برای میز کناری چیست؟

578579

ارتفاع میزهای کناری نباید از بازوی مبل بالاتر باشد. علاوه بر این، نباید کمتر از ارتفاع مبل نیز باشند. حداکثر ارتفاع ۸ سانتی متر از ارتفاع بازو است. برای مبل‌های بدون بازو، ارتفاع میز کناری باید حداکثر ۲۰ سانتی متر از ارتفاع مبل باشد.

💠 ابعاد میز کنسول

 

ابعاد چیدمان مبلمان - میز کنسول

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – میز کنسول

ارتفاع و عرض میز کنسول پشت مبل چقدر باید باشد؟

ارتفاع پایه های پشتی صندلی، یعنی میز کنسول پشت مبل، نباید از ارتفاع پشتی مبل بلندتر باشد. عرض آنها می‌تواند بین نصف طول مبل و تقریباً کل طول صندلی باشد. با این حال، باید مطمئن شوید که عرض کنسول حداقل ۱۵ سانتی متر از هر دو انتهای عرض صندلی باشد.

💠 چیدمان مبل اتاق نشیمن

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن - فاصله صندلی

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – فاصله مبل

فاصله بین مبل چقدر باید باشد؟

برای ایجاد یک فضای ارتباطی صمیمی بین افرادی که در اتاق نشیمن نشسته‌اند و برای حفظ فضای شخصی هر فرد، فاصله بین قسمت‌های نشیمن باید حداکثر ۳۰۰ سانتی متر و حداقل ۹۰ سانتی متر باشد. البته این قانون برای افرادی که مبل مشترک دارند صدق نمی‌کند.

فاصله عبور بین مبل چقدر باید باشد؟

محل عبور به عرض تقریبی 75 تا 90 سانتی‌متر بین مبلمان

محل عبور به عرض تقریبی ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر بین مبلمان بگذارید.

برای اینکه حس راه رفتن در یک سینمای باریک را نداشته باشید، توجه داشته باشید که فاصله رفت و آمد کافی در اتاق نشیمن خود داشته باشید. برای این کار کافی است یک محل عبور به عرض تقریبی ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر بین مبلمان بگذارید.

💠 چیدمان میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

قرار دادن میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و فضای کوچک خانه‌ها بعضا به دلیل نبود فضای اختصاصی برای اتاق ناهارخوری و یا کوچک بودن آشپزخانه از فضای اتاق نشیمن به عنوان محل غذاخوری استفاده می‌شود. بنابراین در این بخش به نحوه چیدمان میز ناهارخوری در اتاق نشیمن می‌پردازیم:

مطالعه بیشتر:

هنگام انتخاب میز ناهارخوری مناسب برای منزل، باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. سبک زیبایی و تزئینی اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب مناسب‌ترین متریال، بررسی ابعاد لازم میز ناهارخوری و … است. ما در این مقاله راهنمای کامل خرید میز ناهارخوری را ارائه داده‌ایم، برای مطالعه آن بر روی لینک روبرو کلیک کنید: انتخاب میز ناهارخوری

مناسب‌ترین ابعاد برای میز ناهارخوری با توجه به اندازه فضای موجود و تعداد افرادی که قصد استفاده از آن را دارند انتخاب می‌شود. با این حال، تولید کنندگان مبل و میز ناهارخوری ابعاد استانداردی برای این کار دارند:

ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری

ارتفاع میز نهارخوری به شکل و مدل آن بستگی ندارد و این اندازه در همه مدل‌ها یکسان است. ارتفاع میز ناهارخوری نباید آنقدر کوتاه باشد که هنگام غذا خوردن دست‌ها روی میز بیفتد و فرد مجبور به خمیدن شود. ضمناً نباید آنقدر زیاد باشد که فرد نتواند به راحتی غذا بخورد و باعث خستگی و ناراحتی شود. شایان ذکر است که ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری حدود ۷۱ تا ۷۶ سانتی متر است.

ارتفاع استاندارد صندلی های میز ناهارخوری

صندلی میز ناهارخوری در اندازه های استاندارد بوده و ارتفاع آن ها در حدود ۴۶ تا ۵۸ سانتی متر است. این ارتفاع برای انواع صندلی‌ها یکسان است و طراحی انواع صندلی باید بر اساس این اعداد انجام شود. به عنوان مثال در صندلی‌هایی با نشیمن ضخیم، ارتفاع صندلی نیز باید در طراحی کلی صندلی لحاظ شود.

💠 سایز فرش اتاق نشیمن براساس ابعاد خانه

 اندازه فرش اتاق نشیمن

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – اندازه فرش اتاق نشیمن

چگونه سایز فرش مناسب اتاق نشیمن را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که اندازه فرش تا حد زیادی به چیدمان مبلمان مربوط می شود، قبل از خرید فرش، مبلمان منزل خود، ابعاد و اندازه و نحوه چیدمان آنها را در نظر بگیرید. اول از همه، فرش‌ها نباید از دیوار بیشتر از ۱۵ سانتی متر فاصله داشته باشند. بهترین فاصله؛ ۶۰ سانتی متر از دیوار برای فرش در یک اتاق بزرگ و ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از دیوار برای فرش در یک اتاق کوچک است. همچنین فرش‌های اتاق نشیمن باید به اندازه‌ای پهن باشند که در هنگام نشستن روی مبل، زیر پای شما قرار بگیرند.

در نظر داشته باشید فرش نباید خیلی بزرگ باشد، باید طوری انتخاب شود که پایه های جلویی مبلمان به لبه فرش نزدیک باشد. انتخاب فرش ۱۲ متری برای فضای ۱۲ متری اشتباه‌ترین حالت ممکن است.

قرار دادن پایه‌های جلویی مبل بر روی لبه فرش باعث ایجاد ارتباط مناسب بین فرش و مبل می‌شود و همچنین از لیز خوردن و گیرکردن فرش بر روی لبه فرش جلوگیری می کند. برای یک سالن پذیرایی بزرگ استفاده از چندین فرش در سایزبندی توصیه می‌شود. در اینجا هم بهتر است یک مبلمان روی فرش باشد و فاصله بین فرش‌ها را به اندازه گذر در نظر بگیرید.

اندازه مناسب برای فرش اتاق نشیمن بزرگ

در اتاق نشیمن که محدوده خاص خود را دارد و بزرگ است، بهتر است یک فرش بزرگ مخصوص پهن کنید. در این فضا تمام مبلمان روی فرش قرار دارند و هنوز فضای زیادی در اطراف آن برای جابجایی وجود دارد.

اندازه مناسب برای فرش اتاق نشیمن کوچک تا متوسط

یک فرش بزرگ که تمام مبلمان را در خود جای می دهد، فضای نشیمن شما را در یک خانه با پلان باز مشخص می کند. فرش شش متری معمولا برای چنین فضایی مناسب است تا پشت مبل لبه فرش قرار گیرد.

💠 اندازه تلویزیون بر اساس متراژ خانه

تلویزیون 55 اینچ برای چه فضایی مناسب است

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – تلویزیون ۵۵ اینچ برای چه فضایی مناسب است.

مطالعه بیشتر:

نیازی نیست که برای پیدا کردن و انتخاب میز تلویزیون در اندازه مناسب خود را به زحمت بیندازید. چراکه نکاتی که در این مقاله ارائه شده اند، انتخاب میز مناسب برای تلویزیون را به کاری سرگرم کننده و آسان تبدیل می‌نماید. بنابراین می‌توانید به راحتی بر روی مبلتان بنشینید و از تماشای تلوزیون لذت ببرید. برای آشنایی با این نکات، راهنمای انتخاب میز تلویزیون در اندازه مناسب را بخوانید.

ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون چقدر باید باشد؟

برای محاسبه ارتفاع استاندارد تلویزیون چه روی دیوار و چه روی میز تلویزیون، ابتدا باید بدانید که خود دستگاه تلوزیون چه ابعاد و ارتفاعی دارد. سپس با توجه به ابعاد تلویزیون و استانداردهای ارتفاع مبلمان و چشم انسان می توانید محاسبه دقیقی برای نصب تلویزیون انجام دهید.

به منظور به حداقل رساندن انعکاس و ایجاد یک زاویه دید راحت، افرادی که روی مبل می نشینند باید کمی پایین به تلویزیون نگاه کنند. ارتفاع بهینه برای مرکز صفحه نمایش باید ۷۵ سانتی متر بالاتر از کمترین ارتفاع صندلی در اتاق باشد. اگر تلویزیون شما قابل نصب به دیوار نیست، حتما میز تلویزیونی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید ارتفاع پایه تلویزیون را نیز تنظیم کنید.

ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون

راهنمای ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون

فاصله تلویزیون تا مبل چقدر باید باشد؟

این فاصله بسته به اندازه و کیفیت تلویزیون شما متفاوت خواهد بود، اما این بستگی به سلیقه شخصی شما نیز دارد که چقدر نزدیک به صفحه نمایش می‌نشینید. اما در حالت ایده آل، فاصله تقریبی بین تلویزیون و موقعیت متوسط ​​بیننده ۱.۵ برابر اندازه مورب صفحه نمایش است. میانگین موقعیت بینندگان باید به عنوان میانگین تمام صندلی‌های اتاق تا دیوار تلویزیون در نظر گرفته شود. با این حال، معمولاً می‌توانید از روی آن صندلی که بیشتر ترجیح می‌دهید تلویزیون تماشا کنید، اندازه گیری کنید.

در تصویر زیر فاصله استاندارد بین بیننده و تلویزیون از نظر اندازه تلویزیون را قرار داده‌ایم::

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

💠 چیدمان آثار هنری روی دیوار اتاق نشیمن

 محل نصب تابلو

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن – تابلو را کجا نصب کنیم

ارتفاع آثار هنری روی دیوار چقدر باید باشد؟

نقاط میانی تابلو یا لوازم دکوری که باید روی دیوار آویزان شوند باید تقریباً ۱۵۲ سانتی‌متر از کف قرار گیرند. در سطح چشم یک فرد ایستاده از طرف دیگر، در اتاقی که معمولاً زمانی را به صورت نشسته می‌گذرانید، ممکن است ترجیح دهید تابلو را در سطح چشم یک فرد نشسته ۳۰ سانتی متر بالاتر از ارتفاع صندلی آویزان کنید. در هر دو مورد، باید مراقب باشید که بین لبه‌های وسایلی که آویزان می‌کنید و لبه‌های سقف، کف و دیوار، حداقل ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

برای نصب چند تابلوی کوچک در کنار هم باید ابتدا آنها را به صورت یک مجموعه در نظر بگیرید سپس برای یافتن ارتفاع مناسب برای نصب، تابلوی میانی را انتخاب کرده و مرکز آن را مشخص کنید. سپس توجه داشته باشید که این مجموعه باید حدود ۱۵۲ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

بهترین ایده‌های دکور دیوار

ابعاد استاندارد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن -بهترین ایده‌های دکور دیوار

سخن پایانی:
امیدواریم مقاله ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن ایده آل برای شما مفید بوده باشد. در اینجا سعی کرده‌ایم اندازه‌های مختلف انواع مبلمان اتاق نشیمن را بررسی کنیم. اکنون برای ما بنویسید آیا تا به حال با اندازه اشتباه مبلمان مشکلی داشته‌اید؟ خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در زیر با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.
فراموش نکنید که برای الهام گرفتن از موضوعات مختلف مرتبط با طراحی داخلی و دکوراسیون از صفحه اصلی ما دیدن کنید! همچنین برای خرید انواع مبلمان با اندازه و ابعاد استاندارد به فروشگاه دکورینه مراجعه و محصول موردنظر خود را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری نمایید. 🙂

منبع: tvfindr designingidea

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *