اتاق ناهارخوری, نورپردازی

۱۰ ایده جالب و هوشمندانه دکوراسیون اتاق ناهارخوری سفید

lazy
۸۵ / ۱۰۰

ایده هایی برای روشنایی اتاق ناهارخوری سفید و جذاب

هیچکسی دوست ندارد اتاق ناهارخوری سفید خانه اش، بی روح و خسته کننده به نظر برسد. ایده های این مقاله می تواند الهام بخش خوبی برای برخورداری از یک اتاق ناهارخوری روشن و دلباز باشد.
برخورداری از یک دیزاین مناسب اتاق ناهارخوری می تواند بسیار سخت باشد؛ چراکه ممکن است فضای اتاقتان بیش از حد سرد و خسته کننده به نظر رسیده و موجب شود احساس دلمردگی و یا حضور در فضایی نظیر بیمارستان یا کلینیک به شما دست دهد. یا اینکه اتاقتان خیلی گرم و قدیمی و از مد افتاده به چشم بیاید.
در حالی که همه ما دوست داریم در خانه مان یک اتاق ناهارخوری تاریک و دراماتیک داشته باشیم، نمی توان زیبایی طرحی روشن و مینیمالیستی را که از شما می‌خواهد به تمام جزئیات کوچک توجه نمایید، از قلم انداخت.
وقتی که می خواهید یکی از ایده های ارائه شده در این مقاله را برای دیزاین اتاق ناهارخوری خود به کار بگیرید، بهتر است اتاق ناهارخوری را تنها به عنوان مکانی برای سرو شام‌های معمولی خانوادگی در نظر نگیرید. بلکه آن را به عنوان فضایی سرشار از شادی برای استقبال از اخبار خوب، در آغوش گرفتن اقوام دور و یا سرو یک خوراکی خاص با دوستان و عزیزانتان متصور شوید.
به هنگام صبحانه نیز، این فضای منحصر به فرد می تواند همانند یک بوم نقاشی عالی، نشستن بر سر میز و خوردن صبحانه خوشمزه، مربا خامه یا شاید نیمرو را برایتان دلپذیرتر نماید.

ایده‌هایی برای داشتن یک اتاق ناهارخوری سفید که باعث شگفتی تان می شود

۱- با استفاده از چیدمان سبک تعطیلات، اتاق ناهارخوری تان را به خارج از منزل ببرید

دکوراسیون اتاق ناهارخوری

سبک دکوراسیون اتاق ناهارخوری

ممکن است جدیدا تغییرات زیادی در دیزاین خانه تان انجام داده باشید، اما اگر قرار است خانه شما، محل گذراندن تعطیلاتتان نیز باشد، وقت آن است که رویکرد جدیدی را در پیش بگیرید. بهتر است کارهای عادی و روزمره، کار کردن در خانه و کارهای پیش پا افتاده را فراموش کنید و با چهار دیواری خود مانند یک گوهر گرانقدر رفتار نمایید.
پس برای این کار بهتر است فضاهای آرامش بخشی را در خانه تان ایجاد کنید که بتوانید برای کسب آرامش بیشتر، از آنها بهره ببرید.

۲- برای بهره مندی از یک طرح الهام گرفته شده از طبیعت، بهتر است در دکوراسیون اتاق غذاخوری از مواد ارگانیک استفاده کنید

دکوراسیون اتاق غذاخوری

دکوراسیون اتاق غذاخوری

بهتر است در اتاق غذاخوری سفید خود از بافت و دکوراسیون تک رنگی نظیر صندلی های ناهارخوری مشکی و عکس های چاپی قاب شده استفاده نمایید.
بهره گیری از مواد طبیعی و قابل لمسی مانند چوب، سنگ، علف دریایی و کنف هندی، می تواند به فضای غذاخوری بی روحتان، جان تازه ای ببخشد.
سرامیک های لعابدار نیز بافت اضافی و منحصر به فردی به فضای اتاقتان خواهند بخشید. سعی کنید از مدل های مناسبی بر روی قفسه‌های باز استفاده کنید تا نه تنها فضای غذاخوری تان مرتب به نظر برسد بلکه از بودن در چنین فضایی، حس آرامش بی نظیری سراپای وجودتان را فراگیرد.

۳- از یک قفسه یا شلف به عنوان فضای تقسیم کننده ای استفاده نمایید که اتاق غذاخوری تان را به فضایی دل انگیز و سرشار از روح زندگی تبدیل می نماید

اتاق غذاخوری

دیزاین اتاق غذاخوری

این اتاق غذاخوری پرطراوت، پرنور و مطبوع دارای مبلمان بی نظیری است که از متریال های سازگار با محیط زیست، قفسه های چند منظوره و دیزاینی هوشمندانه بهره می برد.

۴-  نورپردازی مناسب دکوراسیون اتاق ناهارخوری

نورپردازی دکوراسیون اتاق ناهارخوری

نورپردازی مناسب دکوراسیون اتاق ناهارخوری

همه ما ممکن است به نوعی زمان کمی برای باهم بودن و در کنار خانواده بودن داشته باشیم اما با این حال باید برای عزیزان خود وقت بگذاریم. یکی از راحت ترین زمان ها برای انجام این کار، بعد از مشغله های روزانه و خارج از محیط کار و مدرسه، سر میز شام است.
خوردن شام بسیار مهم تر از خوردن سریع یک وعده غذایی بیرون از خانه و یا محل کار است. زمان باهم بودن، صحبت کردن و گپ و گفت ها، معاشرت کردن و مهمتر از آن قدردانی از غذایی است که همسر، مادر و یا پدر وقت صرف تهیه آن کرده است.
پس بهتر است که قسمت بالای میز غذاخوری روشنایی کافی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در بالای میز غذاخوری خود از لوستری که در ارتفاع پایین تری قرار دارد استفاده کنید متوجه می شوید که تاثیر خوبی در فضای غذاخوری شما ایجاد شده است.
علاوه بر یک لوستر بالای سر، اتاق ناهارخوری در منزل را با چراغ های کف (آباژور هایی که پایه های بلند یا خمیده دارند) برای نورپردازی استفاده کنید؛ این نه تنها باعث می شود به خوبی ببینید با چه کسی صحبت می‌کنید، بلکه می‌تواند فضایی گرم و دلپذیر ایجاد کند.

۵. استفاده از کرکره های سفید پنجره سبب می شود که در هنگام غذا خوردن، نور فضای بیرون، فضای اتاق را بیش از حد روشن نکند

نورپردازی اتاق ناهارخوری

نورپردازی اتاق ناهارخوری

رنگ سفید نه تنها قادر است اتاقتان را پرنور سازد بلکه آن را خنک و جذاب نیز جلوه خواهد داد. اگر می خواهید فضای اتاق غذاخوری تان، فضای زیبا و جذاب رستوران های مجلل را تداعی نماید، این نوع نورپردازی بهترین راهکار است.
البته هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی در حال غذا خوردن هستید، نور مستقیم خورشید به درون چشمهایتان بتابد و درست همین جاست که این کرکره های سفید و جذاب می توانند به کمکتان بیایند.

۶. با استفاده از یک رنگ منحصربه فرد، در اتاق ناهارخوری تان یک نقطه کانونی ایجاد کنید

رنگ اتاق ناهارخوری

رنگ اتاق ناهارخوری

برای داشتن نمایی که مناسب اتاق ناهارخوری است دیوارها را با رنگی که دارای ته مایه مشکی است، رنگ آمیزی نمایید. اگر بخواهیم تاریخچه این رنگ را موشکافی کنیم باید بدانید که برای درست کردن چنین رنگی، سردترین سفید با اندکی رنگ خاکستری و رنگدانه های سیاهی که از دود حاصل از سوختن لامپ های نفتی ایجاد شده بودند تلفیق شده بودند.
پس از آن، برای ایجاد کنتراست و برای جلب توجه چشمان بیننده به سمت بالای اتاق، از یک رنگ سفید کاملا روشن، برای سقف استفاده نمایید. البته حتما لازم نیست از این سایه ها استفاده کنید چراکه یافتن رنگ سفیدی که برای اتاق ناهارخوری بیشترین کاربرد را داشته باشد، یک تصمیم کاملا شخصی است.
در اینجا، برای برجسته کردن جزئیات دیوار، از رنگ صورتی زمینه ای استفاده شده، که دارای تناژ رژگونه مانند چرکی است که با مقدار زیادی رنگدانه زرد تلفیق شده و همین امر سبب می شود شیرینی رنگ های تلفیق شده با هم، دل بیننده را نزند.
برای اینکه سبک خاصی به اتاق ناهارخوری سفیدتان ببخشید، بهتر است جزئیات رنگارنگی را بدان اضافه نمایید و دکوراسیون تان را بر بلندی مثلا بر روی میز بچینید.
در تصویری که مشاهده می کنید، ترکیبی از «شلف ها یا قفسه های شیک» و چند آویز منحصربه فرد، موضوعاتی هستند که در فاصله سرو غذاهای لذیذتان می توانید در موردشان صحبت کنید. به نظر کارشناسان این حوزه ترکیب سایه‌های غیرمنتظره با تناژ کاملا سفید، تعادل کاملی را بین انطباق اجزا و جذابیت بصری ایجاد می‌کند و سبب خلق فضای ناهارخوری ای می شود که برای تمام مراسم ها از صبحانه‌ های معمولی آخر هفته گرفته تا نوشیدنی‌های بعد از شام، کاملاً مناسب خواهد بود.

۷. برای داشتن دکوراسیون ناهارخوری سبک معاصر، رنگ سفید را با خاکستری تلفیق کنید

سبک دکوراسیون ناهارخوری

سبک دکوراسیون اتاق ناهارخوری

این میز ناهارخوری جذاب و زیبا به همراه صندلی هایی که از چوب کاج ضخیمی با روکش سفید و جذاب ساخته شده اند می تواند مناسب اتاق ناهارخوری باشد که دلپسند و دلخواه شماست. طراحی شیک و ساده این میز منحصربفرد، سبب می گردد تا اتاق ناهارخوری تان از جذابیت حاصل از دکوراسیون چوبی بهره مند شود و به یک بوم نقاشی عالی بدل گردد.
چنین دیزاینی برای تمامی فصل های سال ایده آل بوده و علاوه بر این برای هر فضای ناهارخوری سفیدی نیز مناسب می باشد. شما می توانید به هنگام فصل بهار، فضای غذاخوری تان را دکوراسیون مناسب فصل بهار تزئین کنید و در فصل زمستان نیز میز اتاق ناهارخوری را با خزهای مصنوعی، درختان کریسمس کوچک و برگ های راج تزئین نمایید.
استفاده از یک آینه گرد در اتاق ناهارخوری سبب می گردد تا اتاقتان بزرگتر به چشم بیاید. علاوه بر این می توانید از آن استفاده کنید تا ببینید که آیا چیزی بین دندانتان گیر کرده یا نه!

۸. با تهیه وسایل خانگی قابل شستشو، رنگ سفید را به اتاق ناهارخوری بیاورید

چیدمان ناهارخوری

چیدمان اتاق ناهارخوری

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، یا خانواده ای با بچه های کوچک دارید، به خوبی با ریخته شدن و لکه های ناشی از انواع چاشنی ها و سس ها آشنا هستید.
و شما مدام در این فکر هستید که چطور رنگ ها و مواد غذایی ریخته شده بر روی سفره و فرش را پاک کنید.
به جای اینکه ساعت‌ها صرف شستشو بکنید یا اینکه از بچه‌ها بخواهید در اتاق دیگری برای غذا خوردن بنشینند، می‌توانید چیزی داشته باشید که با ایده‌های آشپزخانه سفید شما هم مطابقت داشته باشد.
یک فرش یا روفرشی قابل شستشو را تهیه کنید زیر پا قرار دهید تا مطمئن شوید که بقایای مواد غذایی در یک مکان باقی می‌مانند و می‌توان آن را با جاروبرقی جدا کرد یا در ماشین لباسشویی انداخت و آویزان کرد تا خشک شود.
دکوراسیون رنگ سفید همیشه خوشایند بوده است، زیرا حفظ چنین تصوری از تمیزی زمان و تلاش می‌طلبد، با انتخاب روکش‌های جداشدنی که قابل شست‌وشو باشد، این کار را برای خود آسان کنید.

۹. آیا در آپارتمان زندگی می کنید؟ برای جذابیت اتاق ناهارخوری می توانید دیوارها را رنگ کنید

دکوراسیون اتاق ناهارخوری

دکوراسیون اتاق ناهارخوری آپارتمان

چه در یک خانه ویلایی بزرگ زندگی کنید یا به دنبال ایده هایی برای دکوراسیون آپارتمان کوچک خود باشید، باز هم باید برای دکوراسیون اتاق ناهارخوری تان دقت کافی به خرج دهید تا جذاب و دلفریب به نظر برسد. پس دیزاین این اتاق یا خریداری مبلمان می تواند بودجه شما را به شدت کاهش دهد.
پس چگونه می توانید ایده هایی به این جذابی را برای اتاق ناهارخوری سفید به کار بگیرید؟ پاسخ شما این است که می توانید از گلدان هایی با رنگ ساده یا رنگ های مازاد قبلی استفاده نمایید. وقتی صحبت از تزئین دیوارهای اتاق غذاخوری به میان می آید، انتخاب های زیادی خواهید داشت، اما باید بیشتر از دید مهمانان هایتان بدان بنگرید!
در واقع، هرچه کمتر بهتر، زیرا قطعا شما نمی خواهید که چیزی سبب شود تا میهمان هایتان نتوانند وعده غذاییشان را میل نمایند.

۱۰. دکوراسیون صندلی هایتان را برای داشتن نمایی سرشار از زندگی، با هم تلفیق نمایید

صندلی اتاق ناهارخوری

صندلی اتاق ناهارخوری

اغلب اوقات، وقتی رنگ سفید را به عنوان یک رنگ در نظر می گیریم، آن را به عنوان یک رنگ تمیز و کاملاً تر و تازه متصور می شویم. اما در بیشتر موارد، استفاده بیش از حد از این رنگ، می تواند منجر به داشتن فضایی سرد و بی روح نظیر فضای بیمارستان شود.
برای اجتناب از این شرایط، بهتر است ایده نورپردازی شیشه ای و شفاف آشپزخانه را کنار بگذارید و آن را با رنگی با تم دودی تلفیق نمایید. برای دکوراسیون نیز بهتر است از یک میز بی نظم و صندلی هایی که یکدست نیستند و هیچ شباهتی به هم ندارند استفاده کنید.
من به شخصه عاشق این سه چراغ آویز آپتون هستم که با چهار پوشش فلزی نظیر برنج آراسته شده اند. برای حالت دادن به میز نیز، بهتر است چند گل از باغچه تان بکنید و از گلدان های مختلف و حتی لیوان های شیشه ای برای نگهداری از این گیاهان و گل های تازه استفاده کنید.

سبک اتاق ناهارخوری سفید باید چگونه باشد؟

سادگی سبک اسکاندیناوی به خاطر بهره گیری از مواد طبیعی، اشکال ارگانیک و مجموعه ای از رنگ های ملایم و لطیف است که می توانند آرامش خاصی را برای فضاهای باز شما به ارمغان بیاورند.
از میان تمام استایل هایی که برای زندگی امروزی ما طراحی شده اند، سبک مدرن، می تواند بافت رویایی منحصربفردی به سبک مینیمالیستی را در فضای اتاق ناهارخوری ایجاد کند. در قلب این استایل، مواد طبیعی از جمله دکوراسیون های ساخته شده از چوب های کم رنگ، چرم، کنف هندی و کتان، و اشکال ارگانیک، مبلمان راحتی و پایه کوتاه، نورپردازی تندیس وارانه و سرامیک‌های معمولی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
سایه‌های رنگ و رو رفته گچی و رنگ‌های خاکی، گرمای خاصی به فضا خواهند بخشید در حالی که رنگ‌های مشکی مات، تناژی جسورانه و برجسته را ایجاد خواهد کرد.
کمدهای ساخته شده از چوب طلایی باید در سرتاسر فضای اتاق قابل مشاهده باشند و در عین حال دکوراسیون تولید شده از کنف هندی و خیزران بافته شده، گرما و حرارت دلپذیری به فضا می بخشند.
لایه بندی لوازم جانبی سبب می‌شود تا این فضا را متعلق به خودتان بدانید و بتوانید جسورانه عمل کنید. به دنبال سایه نماهای جالب و منحصربفرد باشید و از مجموعه ای از لامپ‌ها و سرامیک‌هایی استفاده نمایید که در عین متفاوت بودن از اشکال یا رنگ های مشابهی بهره می برند.
استفاده از یک مجموعه هنری کوچک نیز می‌تواند در تکمیل نمودن این طرح مؤثر باشد. در واقع استفاده از طرح های انتزاعی (ابسترکت) جسورانه یا عکس‌های سیاه و سفید قاب‌بندی شده می تواند فضایی دوستانه و خانوادگی را که بیانگر شرح حال و زندگیتان است ایجاد نماید.
ابعاد و قالب‌ها را با هم تلفیق کنید تا فضای اتاق غذاخوری تان را به آرامش بخش ترین و ارگانیک ترین حالت ممکن برسانید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *