دفتر کار

دکوراسیون دفتر کار مدرن و زیبا [۱۰ نکته طلایی]

lazy
۹۱ / ۱۰۰

با توجه به درخواست یکی از همراهان دکورینه، در این مطلب قصد داریم به ۱۰ نکته طلایی که باید در دکوراسیون دفتر کار مدرن به آن ها توجه کامل داشت، می پردازیم.

امروزه فرهنگ کار پیشرفت قابل توجهی داشته و از روزهایی که دفاتر و شرکت ها یک پدیده کاملا جدید بودند، فاصله گرفته است. بررسی نتایج حاصل از تحقیقات صورت گرفته بر روی زندگی اداری و رفاه کلی افراد باعث پیشرفت های جدید بسیاری در طراحی دفتر کار مدرن شده است. طراحان داخلی و تولید کنندگان مبلمان اداری ثابت کرده اند که در زمینه طراحی واقعا خلاق هستند. فرقی نمی کند که طراحان در حال طراحی فضای کاری یک شرکت نوپا باشند، یا کل ساختمان اداری یک شرکت مطرح و پرآوازه را طراحی کنند. چراکه به راحتی می توان از این ۱۰ ایده و ترند متمایز در بسیاری از پروژه های مختلف طراحی داخلی استفاده کرد.

طراحی اداری مدرن در طرح های پلان باز

 دکوراسیون کاربردی و مدرن دفتر کار کوچک

دکوراسیون کاربردی و مدرن دفتر کار

برخورداری از فضایی با دیوارهای کمتر می تواند فضای اداری مدرنی را خلق کند که به شدت چشمگیر و منحصربفرد به نظر می رسد. ایجاد چشم اندازهای خلاقانه در فضاهای چندگانه، نه تنها موجب افزایش همکاری بین کارمندان می شود، بلکه در صورت لزوم اعمال تغییرات لازم در پلان همکف را امکان‌پذیر می نماید.

علاوه بر این طراحی دفتر کار مدرن در طرح های پلان باز در عین کاربردی بودن، ارزان‌تر نیز هست. زیرا دیوارهای تفکیک کننده کمتری باید ساخته شوند. به طور کلی، برخورداری از چنین فضایی برای بهبود سلامت کارکنان نیز بسیار مفید است. همچنین یک طرح پلان باز، رفت و آمد را آسان می کند، در نتیجه افراد را تشویق می کند تا فعال تر باشند.

روانشناسی رنگ در طراحی اداری مدرن

رنگ در طراحی اداری مدرن

روانشناسی رنگ در طراحی دفترکار مدرن

استفاده از ترکیبی از روانشناسی و طراحی رنگ در کنار هم، یکی از ترندهای بسیار محبوبی است که جدیدا به کرات در طراحی اداری مدرن به کار گرفته می شود. تحقیقات نشان داده اند که رنگ ها تأثیر خاصی بر افراد دارند حتی اگر آنها از وجود چنین تاثیری آگاه نباشند.
به عنوان مثال، رنگ پرتقالی باعث می شود افراد احساس انرژی و سرزندگی بیشتری کنند. زیرا یادآور چیزهایی مانند آفتاب تابستان و پرتقال تازه و رسیده است. رنگ های سبز، زرد و آبی نیز معمولا در طراحی اداری مدرن به کرات مشاهده می شوند!

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون [/message_box]

 

احساسِ حضور در فضای خانه با دکوراسیون دفتر کار مدرن

 دکوراسیون کاربردی دفترکار

دکوراسیون شیک و کاربردی دفتر کار

امروزه دیگر محیط های کاری مانند سالیان دور به گونه ای طراحی نمی شوند که کارکنان را در فضاهایی ایزوله و دور از هم نگه دارند. چراکه حس حضور در خانه به کارکنان کمک می کند تا آرام باشند و با احساس فشار کمتری به کارشان ادامه دهند. صندلی‌های شیکی که به دور یک میز گرد آمده اند، موجب می شود تا ایده‌های جدیدی به ذهن همگان خطور نماید و آنها خلاقتر شوند.

ایجاد فضاهای چند منظوره

 طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک شیک و زیبا

دکوراسیون دفتر کار کوچک شیک و زیبا

همکاری همه کارمندان با یکدیگر و وجود محیط هایی همه کاره به یکی از خصوصیات اصلی محیط های اداری و دفتر کار مدرن تبدیل شده است. طراحی اداری مدرن که اهداف متعددی را دنبال می کند قطعا به افراد کمک می کند تا کارهای خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند. چنین فضایی می تواند به طور موثری با محیط در حال تغییر امروزی و نیازهای افراد کنونی سازگار باشد.

چنین محیطی نه تنها می تواند به دو همکار کمک کند تا به راحتی با یکدیگر همکاری داشته باشند، بلکه می تواند به عنوان مکانی برای استراحت ذهنی، و برگزاری جلسات کوچک و غیررسمی عمل نماید. تنها کافی است چند صندلی یا کاناپه در اطراف یک میز قرار گرفته باشد و یا با قرار دادن فرشی که فضا را خودمانی تر می کند حسی خودمانی و آرامش بخش به فضا ببخشیم. یا اینکه با استفاده از بخش های تفکیک کننده نظیر قرار دادن دیوارهایی بین فضاها، حس حریم خصوصی را در فضای محل کار به وجود بیاوریم.

علاوه بر این در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن و کوچک یا طراحی اداری کوچک، هر متر مربع از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که هر بخشی از فضا میتواند هم به عنوان فضایی برای قرارملاقات، هم به عنوان مکانی برای استراحت و حتی مکانی برای صرف ناهار به کار گرفته شود. فراهم کردن بخش های این چنینی، احساس لاکچری خاصی به دفتر کار کوچک و شیک و کاربردی می بخشد و موجب می شود تا فضای کار بزرگتر جلوه کند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] [/message_box]

 

ادغام مبلمان با فضای مدرن

 دکوراسیون زیبا و متفاوت دفتر کار

دکوراسیون متفاوت دفتر کار

مبلمان یکی از آن عناصری است که به راحت تر شدن زندگی روزمره ما کمک می کند. همچنین کار کردن را برایمان آسان تر می نماید. متصل بودن به اینترنت و استفاده از انرژی سبب شده که سالم و سرحال و سرزنده باشیم، اما به کارگیری آن همیشه هم زیبا به نظر نمی رسد. میزها و فضاهای کاری منحصربفردی که به طور موفقیت آمیزی توانسته اند با فناوری مدرن ادغام شوند و در عین حال چهره ناخوشاید آن را نیز پنهان نمایند قطعا هدف بزرگی را دنبال می کنند.

سیم ها و کابل ها نه تنها می تواند زشت و ناجور به نظر بیاید بلکه گاهی هم خطرناک جلوه می کند. قطعا اگر نتوانید پریزی در نزدیکی فضای کارتان پیدا کنید، تا جایی که می توانید سیم ها و کابل ها را کش می آورید و همین امر سبب می شود که فضای کارتان پر از سیم های زشت و ناجور باشد.

شرکت‌های متخصص در عرصه طراحی مبلمان اداری مدرن، پریزهایی را به میزها اضافه کرده اند و سیم‌ها را به روشی ایمن و محتاطانه از فضای کار دور نموده اند تا کارمندان بتوانند بر روی وظایف کاری شان تمرکز کنند، نه بر روی باتری رایانه‌شان.

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون دفتر کار مدرن

عناصر طبیعی در دکوراسیون دفتر کار مدرن

عناصر طبیعی در طراحی دفتر کار مدرن

طراحی زیست پذیر، رشته‌ای است که بر ترکیب عناصر طبیعی در محیط ها و سازه ها تمرکز دارد و البته قطعا دلیل خوبی هم برای چنین تلفیق ماهرانه ای وجود دارد. طراحان نمی توانند تمام نور طبیعی خورشید را برای فضای داخلی به ارمغان بیاورند. با این حال، آنها می توانند با استفاده از گیاهان تزئینی، به فضاهای کاری جلوه ای طبیعی ببخشند.

استفاده از چنین عناصر طبیعی ای راحتی و آرامش خاصی را برای کارمندان به ارمغان خواهد آورد. به علاوه تحقیقات مختلف نشان داده اند که گیاهان بهره وری افراد را افزایش می دهند و محیط کار را جذاب تر می نمایند. در نتیجه کارمندان بیشتری به سمت شرکت جذب خواهند شد. گیاهان علاوه بر کاهش استرس به پاکسازی و تصفیه هوای داخل فضا نیز کمک می کنند.

جدای از گیاهان زنده، عناصری مانند استفاده از صفحات چوبی روی دیوارها و سقف، تم های سنگی، آب‌نماها و شومینه‌ها نیز عناصر طبیعتی مسحورکننده و آرامش بخشی هستند.

ایجاد فضاهایی برای استراحت در محل کار

 طراحی داخلی مدرن و زیبا دفتر کار

طراحی داخلی مدرن دفتر کار کوچک

ممکن است تصور کنید که استراحت کردن در میانه کار برای انجام کار مضر است، اما راحتی و آرامش نقش مهمی را در بروز خلاقیت ایفا می کنند. وجود مکانی برای بالا انداختن پاها و فکر کردن به ایده های جنجالی لازم برای یک پروژه همان چیزهایی هستند که ذهن و بدن بدانها نیاز دارند! اتاق‌های استراحت می‌توانند افراد را تشویق کنند که زودتر از خواب بیدار شوند و قبل از شروع روز کاری، یک فنجان قهوه بنوشند و در دفتر کار خود استراحت کنند. یا در زمان استراحت، ناهار خود را میل نمایند و چنین فضاهایی این حس را در آنها القا خواهد کرد که می توانند در فضای کاریشان راحت باشند

 دکوراسیون کاربردی و مدرن دفتر کار

best office design idea

طراحی دفتر کار در دهه‌های اخیر به گونه ای انجام شده بودند که در آن تا آنجایی که ممکن بود کارمندان در یک دفتر، کار می‌کردند. کارمندان به عنوان یک عنصر مازاد و پیش پا افتاده درنظر گرفته می شدند. لذا معلوم نبود که به عنوان یک کارمند کدام قسمت ساختمان به شما اختصاص داده شود.

کارکنان معمولا خود را در راهروهای طولانی و خالی و بی روحی می دیدند که حس کارکردن را از آنها می گرفت. راهروی طولانی که با دربهای زیادی در دو طرف اشغال شده بودند، یافتن اتاق مورد نظر را به شدت دشوار و خسته کننده می کردند. اما امروزه دکوراسیون پلان باز، یافتن دفاتر را آسان‌تر از پیش کرده است.

عناصر طراحی منحصربفردی که ابزارهای راهیابی را با هم تلفیق می نمایند، رفت و آمد در دفاتر را آسان تر و استرس افراد را تقلیل داده اند. دفتر فوق از لوله های نارنجی هم به عنوان یک عنصر تزئینی و هم به عنوان یک مسیر کاربردی استفاده کرده است.

ایجاد پنجره هایی با چشم انداز زیبا برای همه کارمندان

 دکوراسیون دفتر کار مدرن بر روحیه کارکنان تاثیر مثبتی دارد

طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن بر روحیه کارکنان تاثیر مثبتی دارد

در گذشته دسترسی به دفتر کار با پنجره هایی که چشم انداز ریبا یک امر تجملی به حساب می آمد. و اینکه فقط عده کمی به آن دسترسی داشتند. بقیه باید تنها به نورهای مصنوعی زننده بسنده می کردند و در تمام طول روز در اتاق های تنگ و تاریکشان محسور می شدند. حذف سلسله مراتب و ارتقای کیفیت فضای کاری سبب ایجاد فضاهای کاری دلچسبی شده که نه تنها از بروز ناهنجاری های ذهنی ممانعت می کنند بلکه زیباتر و مدرن تر نیز به نظر می رسند.
مدل های جدید کاملا برعکس مدل های قدیمی عمل می کنند و معمولا دفاتر انحصاری منحصربفرد در مرکز فلور پلان های دلباز مستقر شده اند. دیوارهای شفاف یا نیمه شفافی که اتاق‌های مرکزی را در بر می‌گیرند اجازه می‌دهند نور خورشید به راحتی وارد فضای دفتر کار شود. بنابراین امروزه، کارمندان نسبت به گذشته در معرض نور بیشتری قرار دارند و در عین حال می توانند از تماشای مناظر مختلف لذت ببرند.

چنین چشم اندازی برای داشتن کارکنانی سالم و متعهد بسیار ضروری است.

تشویق کارمندان برای داشتن فعالیت فیزیکی و ورزشی

ایجاد محیط ورزشی در طراحی اداری مدرن

نقش ورزش در طراحی اداری

نقش عناصر ورزشی در طراحی اداری مدرن

تا کنون، به کرات مشاهده کرده ایم که چگونه رنگ‌ها و عناصر طبیعی می توانند محیط های کاری سالم تری را برای افراد فراهم کنند. بسیاری از دفتر کارها با ارائه باشگاه های ورزشی برای کارمندان، مدرنیته را به سطح فوق العاده تری رسانیده اند. کارمندان دیگر نیازی به خرید کارت عضویت باشگاه ندارند و نیازی نیست تا برای رفتن به باشگاه و بازگشتن از آن ساعت ها رانندگی کنند. دیگر حتی نیازی نیست که نگران این موضوع باشند که زمانی برای ورزش کردن دارند یا نه. در عوض، آنها می توانند قبل، بعد یا در حین کار از سالن بدنسازی محل کارشان استفاده کنند.

به کارگیری میز تحریر ایستاده در دکوراسیون دفتر کار مدرن

دفتر کار مدرن

دکوراسیون دفتر کار مدرن

یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد فضای ادارای مدرن که از نظر ارگونومی نیز رضایت بخش می باشد به کارگیری میز ایستاده است. کارمندان می توانند سر کار بایستند یا میز را طوری تنظیم کنند تا بتوانند بنشینند و استراحت کنند. چنین میزی به آن‌ها کمک می‌کند به جای نشستن و عدم تحرک، تحرک بیشتری داشته باشند و در طول روز فعالتر باشند، چراکه ثابت شده نشستن طولانی مدت بدون داشتن هیچگونه تحرکی به هیچ وجه برای بدن مفید نیست.

بنابراین در کل می توان گفت که این روزها عنصر اصلی الهام بخش طراحی دفتر کار مدرن، افرادی هستند که در آنجا کار می کنند. پاسخگویی به نیازهای آنها، جلب توجه و متمرکز نمودن حواسشان و تبدیل تجربه کاری کارمندان به یک تجربه عالی و منحصربفرد، چیزی است که واقعاً معرف طراحی اداری معاصر است. خوشبختانه، طراحان داخلی می توانند به خوبی عناصر مختلفی را که نشان دهنده نحوه عملکرد یک دفتر کار مدرن هستند در نظر بگیرند و آنها را به شیوه ای زیبا و دلپذیر با فضای کاربردی موجود تلفیق نمایند.

 منبع – ترجمه و بازنویسی توسط تیم تحریریه دکورینه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *