اتاق خواب, طراحی دکوراسیون

چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی]

lazy
۸۸ / ۱۰۰

چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ ۷ نکته ای که به واسطه آن می توانید چشمان بیننده را فریب دهید.

آیا درنظر دارید تا فضای کوچک اتاقتان را بزرگ و جذاب جلوه دهید؟ اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است ترفندهای هوشمندانه ای را که در طرح های زیر به کارگرفته شده اند مدنظر داشته باشید. هنگام دکوراسیون فضاهای کوچک ، باید همه چیز را مدنظر قرار داد. چراکه تنها با استفاده از چند آیتم خوب و انتخاب یک دیزاین هوشمندانه است که می توانید اتاقتان را بزرگتر جلوه دهید.

تکنیک های رنگ آمیزی، چیدمان مبلمان، قرار دادن آینه و نورپردازی خلاقانه می توانند چشمان بیننده را فریب داده و فضای داخلی را بسیار وسیع تر از آنچه که هست نشان دهند.
حال سوال این است که چگونه می توان یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان داد؟

حتماً بخوانید: ۲۰ ایده جالب و کارامد برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

 

کافی است این ۷ نکته ساده را رعایت کنید.

 از کنتراست و رنگ های روشنی استفاده کنید که اتاق را بزرگتر نشان می دهد.

تاثیر رنگ بر بزرگتر نشان دادن اتاق

بزرگتر نشان دادن اتاق با استفاده از رنگ

همان طور که در این عکس نشان داده شده، مشاهده می کنید که می توان یک اتاق کوچک را با استفاده از رنگ ها بزرگتر جلوه داد. (نکته: برای این کار به ایجاد یک توهم نوری نیاز دارید.) همه در دنیای طراحی ، خوب می دانند که رنگ های روشن سبب میگردند که اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. دیوارهای روشنی که نور را منعکس میکنند فضا را باز و دلپذیر جلوه می دهند و سبب میگردند که نور طبیعی موجود در فضا حداکثر کارایی را داشته باشد. سایه های تیره تمایل دارند نور را جذب کنند و همین امر باعث می شود که اتاق، کوچکتر به نظر برسد.

استفاده از دیوار شاخص راه دیگری برای بزرگتر نشان دادن اتاق است. دیوارهای شاخص نه تنها خیلی به چشم نمی آیند بلکه فضایی دکوراتیو و رنگی را پدید می آورند. بنابراین، سوال این است که چه رنگ هایی باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می شوند؟

برای داشتن بهترین نما ، از رنگ های ملایمی مانند سفید ، آبی و سبز استفاده کنید و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق های روشن تر، بزرگتر و جذاب تر به نظر می رسند. البته یک حقه دیگر نیز وجود دارد که می خواهم به شما یاد بدهم: سعی کنید حاشیه و قاب بندی دیوار را با رنگ روشن تری نسبت به دیوارهای اصلی نقاشی کنید. با این کار، دیوارها عقب تر از حالت عادی به نظر می رسند و همین امر سبب می شود تا اتاق نشیمن شما بزرگتر از قبل به نظر بیاید.

مطالب مرتبط: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون

 

با نورپردازی خلاقانه اتاق را بزرگتر از قبل نشان دهید.

تاثیر نورپردازی بر بزرگتر نشان دادن اتاق

با نورپردازی اتاق را بزرگتر نشان دهید

نور طبیعی فضای داخلی هر اتاقی را دلبازتر و بزرگتر جلوه می دهد. پس واقعا عالی است اگر بتوانید از نور طبیعی استفاده کنید. اگر هم نمی توانید از نور طبیعی بهره ببرید، ناامید نشوید چراکه می توانید با استفاده از وسایل روشنایی مختلف، افکت های خلاقانه ای را در اتاق خلق کنید. قطعا با مشاهده تاثیری که این افکت های کوچک بر اتاق دارند شگفت زده خواهید شد. اگر به واسطه داشتن پنجره های بزرگ به نور طبیعی دسترسی دارید، فوراً از این فرصت استفاده نموده و فضای اتاق را با فضای بیرون تلفیق نمایید.

با انجام این کار قطعا دیگر از تنگی و کوچک بودن فضای اتاق گله نخواهید کرد. برای ورود نور به داخل اتاق از پرده هایی که از پارچه های بسیار ظریف تهیه شده اند استفاده کنید و یا پرده ها را کاملا کنار بزنید. اگر چشم انداز بیرون چندان جذاب نیست از گلدان های پر از گل در نزدیکی پنجره استفاده کنید و از لامپ ها برای روشن شدن فضا استفاده نمایید.

 اتاقتان را مرتب و منظم نگه دارید و از به هم ریختگی هایی که آرامشتان را از بین می برد اجتناب کنید.

یک فضای منظم، دلبازتر است

یک فضای منظم، دلبازتر است.

تمیز نگاه داشتن اتاق نه تنها باعث می شود که روحیه بهتری داشته باشید، بلکه دیگر ریخت و پاشی وجود ندارد که اتاق را تنگتر و کوچکتر جلوه دهد. همواره به خاطر داشته باشید که یک فضای منظم، دلبازتر خواهد بود
ساده‌گرایی یا مینیمالیسم برای دیوارهای اتاق نیز بسیار کاربردی است. نیازی نیست که از قاب ها و تزئینات زیادی بر روی دیوارها استفاده کنید. وقتی می خواهید اتاق را بزرگتر جلوه دهید ، یک نقاشی بزرگ بهتر از مجموعه ای از نقاشی های کوچک خواهد بود. سعی کنید تا جایی که ممکن است کف اتاقتان را نیز ساده نگاه دارید .از فرش های بزرگ استفاده نکنید تا فضای اتاق بزرگتر از قبل جلوه کند.

 ایجاد نقطه کانونی

 برای بزرگتر جلوه دادن اتاق، نقطه کانونی ثابتی ایجاد کنید

برای بزرگتر نشان دادن اتاق، نقطه کانونی ثابت ایجاد کنید.

بهتر است برای بزرگتر جلوه دادن اتاقتان، نقطه کانونی ثابتی را در اتاق ایجاد کنید. نقطه کانونی، یک بخش یا ویژگی چشم نواز است که توجه همگان را جلب می کند. مثلا در اتاق غذاخوری ، احتمالاً، میز نقطه کانونی فضا را تشکیل می دهد. در اتاق خواب ، تخت می تواند نقطه کانونی باشد. بر روی نقطه کانونی اتاقتان کار کنید تا جذاب و منحصربفرد باشد. مبلمان را طوری بچینید که توجه افراد به سمت نقطه کانونی جلب شود و دکوراسیون بقیه فضای اتاق را به حداقل برسانید (تعداد لوازم موجود در اتاق را محدود کنید).

 از آینه استفاده کنید.

آینه استفاده کنید تا اتاق را بزرگتر نشان دهید.

با استفاده از آینه اتاق را بزرگتر نشان دهید

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که “آیا آینه ها به بزرگتر جلوه دادن اتاق کمک می کنند یا خیر؟” پاسخ تان مثبت است.” آینه ها می توانند اتاق شما را بزرگتر و دلبازتر از آنچه واقعا هست نشان دهند. از یک نقطه کانونی استفاده کنید و آینه های را به گونه ای قرار دهید که متمایل به همان سمت باشد. این کار سبب ایجاد توهم عمق می شود. آینه ها باعث بازتاب نور طبیعی و مصنوعی خواهند شد و همین امر سبب می شود تا اتاق هم در طول روز و هم شب روشن تر باشد.

قرار دادن آینه در نزدیک پنجره دنیای بیرون از خانه را به درون اتاق راه داده و فضایی دلباز را ایجاد میکند. آینه های روی دیوارها و بالای میز شیشه ای نیز نمای بازتری به اتاق می بخشد. حتی شما می توانید بر روی درب های کمد نیز از آینه استفاده کنید. آیا تا به حال به آینه هایی که روی زمین قرار می گیرند فکر کرده اید؟ استفاده از این نوع آینه ها یکی دیگر از ایده های هوشمندانه ای است که می توانید برای بزرگتر نشان دادن اتاق از آن بهره ببرید.

 مطالب مرتبط: آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی

 

 در هنگام استفاده از مبلمان خلاقیت به خرج دهید.

مبلمان مناسب

استفاده از مبلمان مناسب

استفاده از مبلمان مناسب یکی از راه حل های کلیدی بزرگتر نشان دادن اتاق است. بهترین راه این است که، از مبلمان چند منظوره استفاده کنید، مانند صندوق هایی که می توانند به عنوان میز قهوه نیز مورد استفاده قرار گیرند و یا مبل تختخواب شو یا تخت هایی که دارای کشوهایی در زیر خود هستند. میزهای ناهار خوری قابل باز و بسته شدن، میزهای تاشو و میزهای تودرتو که می توانید آنها را در زمان هایی که نیاز ندارید جمع کنید نیز انتخاب های خوبی هستند.

به خاطر داشته باشید که مبلمان بزرگ و حجیم می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. مبل ها و صندلی هایی با دسته ها و پایه های مشخص و بیرون زده را انتخاب کنید. چراکه نور می تواند به راحتی به زیر مبلمان رفته و فضای اتاق را روشنتر و دلبازتر نشان دهد.

 از چیدمان مناسبی برای اتاق بهره ببرید.

چیدمان مناسب

چیدمان مناسب اتاق

مبلمان خود را متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. مبل های بزرگتر را جلوی دیوارها قرار دهید تا فضای باز بیشتری داشته باشید و اتاق بزرگتر به نظر برسد. علاوه براین ، هرگز مسیر رفت و آمد را با مبلمان مسدود نکنید. چراکه اگر مبلمان و لوازم جانبی دید اتاق را مسدود کند ، اتاق به شدت تنگ و خفه به نظر خواهد رسید. طولانی ترین خط مستقیم موجود در هر اتاق، خط مورب است. وقتی مبلمان خود را در یک زاویه قرار می دهید، توجه افراد به سمت دیوار بلندتر جلب می شود. و نکته مهم هم این است که معمولا در پشت مبلمان مورد نظر، فضایی برای نگهداری از سایر وسایل خواهید داشت.

گردآوری و ترجمه: تیم تحریریه دکورینه

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *