سبک دکوراسیون, طراحی دکوراسیون

راهنمای دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک چگونه باید باشد؟ یکی از بزرگترین مشکلات ما در خانه های کوچک ، تلاش برای پیاده سازی تمام ایده های طراحی در فضایی تنگ است. درست است که هرکسی می تواند ایده های زیادی برای دکوراسیون منزل خود داشته باشد ، اما در این میان نباید از مساله محدودیت فضا غافل شد. اگر فضای کمی دارید ، نباید از رنگ های متنوع و نقش های زیاد در زمینه پارچه های مبل ، پرده و حتی بالش استفاده کنید. آنها را بدون هیچ نقش و طرحی کنار هم قرار دهید. برنامه ریزی یکی از مهمترین مراحل در طراحی داخلی است.

وقتی آپارتمان کوچک است، برنامه ریزی اهمیت ویژه ای خواهد داشت زیرا کمبود فضا تخیلات طراح را محدود می کند. به منظور استفاده حداکثری از فضای کوچکی که در اختیار داریم، اولین قدم اولویت دادن است. به عنوان مثال، اگر شخصی در خانه کار می کند، به یک دفتر یا حداقل یک محل کار نیاز دارد.

نکات و سبک طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

پرده های بلند داشته باشید!

17

در خانه هایی با سقف بلند ، به راحتی می توان با استفاده از کاغذ دیواری و قرار دادن پرده های بلند ، فضا را جذاب تر و بزرگ تر کرد. استفاده از پرده های بلند برای آپارتمان های کوچک با سقف کم نیز انتخاب خوبی برای جلوه دادن دکوراسیون داخلی عالی است.

مبل L مهم ترین گزینه برای دکوراسیون آپارتمان کوچک

6 e1636395078546

ما عموما مبل های L شکل را به عنوان مبل های نه چندان زیبا ولی با کیفیت می شناسیم ، اما امروزه انواع مختلفی از مدل مبلمان L آنقدر متنوع شده اند که می توانند هر سلیقه ای را برآورده سازند. امروزه حتی مبل های سلطنتی به شکل یک مبل ال طراحی شده اند که در هر دو انتهای آن فقط دسته وجود دارد. این مبل ها از جهت ارتفاع پایه ، روکش و خاتم کاملاً مشابه مدل های مبل های سلطنتی هستند ، با این فرق که به عنوان مبل های L در کنار هم قرار گرفته اند و دارای دسته در دو سر خود هستند.

استفاده از مبلمان دو منظوره

sofa bed

امکان استفاده از مبلمان به روش های مختلف در دکوراسیون آپارتمان کوچک وجود دارد. به جای میز و صندلی از چهارپایه چوبی استفاده کنید. با قرار دادن سینی روی آن میزهایی با سطح بوم را به میز قهوه تبدیل کنید و در صورت نیاز سینی را برداشته و آن را به صندلی تبدیل کنید. نیمکت ها را می توان هم به عنوان صندلی و هم به عنوان قفسه ای برای کتاب ها استفاده کرد. خلاق باشید و به دنبال سایر ابزارهای دو منظوره باشید.

رنگهای خنثی استفاده کنید!

8

نکته مهم دیگری که هنگام چیدمان خانه های کوچک باید به آن توجه داشته باشید اجتناب از ازدحام نقوش و استفاده از طرح های ساده و رنگ های خنثی مانند خاکستری و سفید و غیره است.

فضا را عمیق کنید!

به دلیل کوچک بودن آپارتمان ها ، طراحی آنها فاقد عمق است. شما می توانید آپارتمان خود را با استفاده از روش های ساده ای که به فضای زیادی احتیاج ندارند تعمیر کنید. برای پوشاندن کف از فریم های سه بعدی روی دیوارها و فرش ها استفاده کنید. با افزودن چند پتو و بالش به تخت و مبلمان ، عمق و آرامش را به اتاق اضافه کنید. مطمئناً فضاهای زیادی پیدا خواهید کرد که می توانید از آنها برای انجام این کار به روش های مختلف استفاده کنید.

آینه در دکوراسیون داخلی کوچک

5 1

یکی از ترفندهای بسیار کاربردی و مفید برای بزرگ کردن دکوراسیون یک آپارتمان کوچک ، استفاده از آینه است. همچنین باید به اندازه آن توجه کنید ، زیرا آینه های بزرگ تر نه تنها فضا را کوچک تر نمی کنند ، بلکه نمایی متنوع و زیبا را نیز ایجاد می کنند.

محیط خانه را مرتب نگه دارید

9 2

یکی از مهمترین موارد هنگام دکوراسیون یک خانه کوچک ، مرتب بودن آن است. علاوه بر این ، نظم خانه یکی از اصول دکوراسیون خانه از است ، به شما کمک می کند فضای بیشتری برای مانور داشته باشید. مخصوصا در خانه های کوچک تر ، هرچه اتاق ها جمع و جور تر و خلوت تر باشند ، خانه شما نیز بزرگ تر به نظر می رسد.

پرده ها را تا حد ممکن در اتاق نصب کنید

17

یکی از مهمترین رازها و نکات برای تزئین یک خانه کوچک این است که هرچه پرده را به سقف نزدیک کنید ، سقف خانه بیشتر به نظر می رسد. هنگام خرید پرده اتاق نشیمن یا نصب پرده به این نکته مهم فکر کنید. زیرا مهم است که اتاق نشیمن بزرگتر به نظر برسد ، جایی که شلوغ تر از بقیه خانه است.

هوشمندانه بچینید!

49

دستگاه های هوشمند دستگاه هایی مانند مبل یا تختخواب هستند که فضای پنهانی برای دستگاه های شما خواهند داشت. یک تخت با یک کشو کوچک یا یک کشو در زیر آن می تواند نیاز به ساخت گنجه در اتاق خواب کوچک یا مبلمان با دسته کشویی را برطرف کند و می توانید مواردی مانند دستمال یا قاشق را در آن قرار دهید. در این صورت دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک بسیار هوشمندانه خواهد بود.

آرامش داشته باشید!

13

از آنجایی که اکثر ما در طول روز مشغول کار و مشکلات روزانه هستیم ، با کمی مرتب سازی و تغییر دکوراسیون و خرید یک سری لوازم جانبی و صنایع دستی و نقاشی های رمانتیک، می توانید در خانه آرامش پیدا کنید و از مشکلات زندگی روزمره در خانه خلاص شوید.

تجهیزات رنگی در دکوراسیون آپارتمان کوچک

19

از استفاده از وسایل رنگارنگ و طرح های مختلف در دکوراسیون خانه های کوچک نترسید. بالش های رنگی را روی مبل قرار دهید یا یک طرح پوشش رنگی برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. رنگ های شاد و جذاب می تواند خانه ای کوچک و شاداب را با نشاط و سرزنده کند. یک ایده عجیب اما خلاق این است که سقف اتاق را با رنگی متفاوت از دیوارها رنگ آمیزی کنید. به یاد داشته باشید که هرچه رنگهای روشن تری در دکوراسیون یک خانه کوچک استفاده شود ، فضا بزرگ تر به نظر می رسد ، به شرط رعایت هماهنگی رنگها.

اهمیت دادن به دیوارها

14

نوع دیگری از ایده ها برای طراحی دکوراسیون کوچک برای خانه استفاده بهینه از دیوارهایی است که می توانید روی دیوار اتاق خواب ، اتاق نشیمن یا آشپزخانه ، قفسه های دیواری ، جعبه ها و … و انواع وسایل مورد نیاز نصب کنید. و عناصر تزئینی این قفسه ها را بگیرید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک ، بهتر است از تخت های تاشو یا فضای کوچک استفاده کنید. همچنین ، برای راحت تر شدن فضای اتاق خواب ، باید از قرار دادن عناصر اضافی در فضای اتاق خواب خودداری کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *