اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک – ۲۰ ایده جالب و کارامد

lazy
۸۸ / ۱۰۰

ایده های جالب و کارامد که در این مقاله ارائه شده می تواند به شما در حل مشکلاتی که در رابطه با فضای کوچک اتاقتان، با آنها مواجه هستید کمک نماید. چراکه همه ما پیشتر، با مشکل دکوراسیون اتاق خواب کوچک مواجه بوده ایم و لذا می خواهیم نکات و ترفندهایی را به شما بیاموزیم تا بتوانید از پس این مشکل بربیایید. ما ایده های منحصربفردی را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک گرد هم آورده ایم که با دیدن هر یک از آنها عاشقشان خواهید شد.

درواقع هدف از ارائه این مقاله، مطرح نمودن ایده هایی جذاب در رابطه با روشنایی اتاق خواب و نحوه تلفیق آن با رنگ هایی است که به فضاهای کوچکتان جلوه ای تازه می بخشند تا بتوانید از هر لحظه ای که در اتاقتان می گذرانید لذت ببرید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: راهنمای دکوراسیون آپارتمان کوچک [/message_box]

 

دکوراسیون اتاق خواب کوچک را با رنگ های مناسب و الهام بخش، جذابتر از قبل کنید

رنگ مناسب و الهام بخش

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اگر می خواهید ظاهر اتاق خواب را به سرعت تغییر دهید، رنگ آمیزی اولین ایده ای است که قطعا موثر خواهد بود. تغییر رنگ اتاق خواب کوچک می تواند تحول عظیمی را در آن ایجاد کند. چراکه انتخاب یک تناژ کم رنگ برای فضای کوچکی که تشنه نور است، سبب می شود که فضای موردنظر، بزرگتر از قبل به نظر برسد. برای تکمیل ظاهر دلپذیر اتاقتان، بهتر است کفپوشی با رنگ روشن را از قلم نیندازید.

فضای داخلی سرد و آرام به سبک اسکاندیناوی قطعا برای اتاق خواب کوچکتان، ایده آل خواهد بود. رنگ سفید می تواند حتی کوچکترین فضاها را هم دلبازتر جلوه دهد و به راحتی با دکوراسیون موجود ترکیب شود. درواقع با استفاده از رنگ سفید در اتاق خوابتان، یک قدم به جلو برداشته اید تا از دست اتاق به هم ریخته راحت شوید. شما می توانید از رنگ سفید برای دیوار شاخص استفاده کنید و با استفاده از رنگ های پاستلی کمرنگ و مات، فضای گرم و دلپذیری را ایجاد کنید.

انتخاب سایه های عمیق می تواند اتاق خواب کوچک را به فضایی دلپذیر تبدیل کند

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

انتخاب سایه های عمیق مناسب اتاق خواب کوچک

رنگ های عمیق می تواند ایده ای جذاب برای اتاق خواب کوچک باشد؛ چرا که وقتی شباهنگام، چراغ های کنار تختخواب خود را روشن می کنید ، گرمای دلنشینی سراسر اتاق را فرا می گیرد و در روز هم اتاقتان به نحو چشمنواز و هوشمندانه ای به واسطه روشنایی روز روشن می شود. فضای صمیمی این اتاق را با نصب چهار پوستر در گوشه گوشه آن تقویت کنید. این نوع دیزاین، اتاق کوچکتان را به فضایی استثنایی تبدیل می کند چراکه میتواند ارتفاع اتاق را بیشتر نشان داده و منطقه ای کانونی را در آن ایجاد کند.

بنابراین ریسک کنید و حتی در فضاهای کوچک نیز از سایه های عمیق و تند استفاده نمایید و در استفاده از این نوع رنگ ها ترس به دل راه ندهید تلفیق این نوع رنگ های عمیق با لوازمی به رنگ های روشن، سبب می شود تا اتاقتان چشمگیرتر به نظر بیاید.

به واسطه استفاده از کاغذ دیواری، بافت و تکسچر لازم را در اتاق خوابتان ایجاد نمایید

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در تزیین اتاق خواب کوچک

یکی از ایده های بسیار موثر (و البته ارزان) موجود برای اتاق خواب کوچک این است که از انواع کاغذ دیواری ها استفاده کنید. بهتر است طرحی با یک الگوی ظریف و دلنواز پس رونده را انتخاب نمایید که بافت خاصی به اتاقتان می بخشد. انتخاب کاغذدیواری های کم رنگ و ظریف بسیار بهتر از کاغذ دیواری هایی با الگوی برجسته یا به اصطلاح بولد است که می تواند اتاق را کوچکتر از قبل نشان دهند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۲۰ ایده کاغذ دیواری آشپزخانه که جالب تر از کاشی خواهد بود [/message_box]

 

انتخاب تختخواب مناسب و متناسب با دکوراسیون اتاق خواب کوچک

انتخاب تختخواب مناسب و متناسب با اتاق خواب کوچک

انتخاب تختخواب مناسب و متناسب با اتاق خواب کوچک

مانند هر فضای کوچک ، وسایلی که برای اتاقتان انتخاب می کنید باید به خوبی با آن هارمونی داشته باشند. لذا باید دکوراسیونی را انتخاب کنید که فضای اتاقتان را دوبرابر بزرگتر نشان دهد. شاید موثرترین راه حل برای بزرگتر جلوه دادن اتاق خواب کوچکتان ، انتخاب تخت قفسه دار باشد. اگر چنین تختی نمی خواهید و فکر می کنید فضای زیر تخت به هیچ دردی نمی خورد، پس چرا از آن استفاده نمی کنید؟

استفاده بهینه از فضای خالی زیر تختخواب

استفاده بهینه از فضای خالی زیر تختخواب

استفاده بهینه از فضای خالی زیر تختخواب

اگر نمی خواهید تختخواب جدیدی برای اتاق خوابتان بخرید ، می توانید کشوهایی را پیدا کنید که در زیر تختان جا شوند. این راه حل واقعاً یک راه حل عالی برای استفاده حداکثری از فضای زیر تخت است چراکه به واسطه آن می توانید فضایی عالی برای نگهداری از حوله ، ملحفه یا کفش هایتان داشته باشید.

کمد لباسی تهیه کنید که با فضای کوچک اتاق خواب همخوانی داشته باشد و از سبک خاصی نیز برخوردار باشد

کمد لباسی مناسب فضای کوچک اتاق خواب

انتخاب کمد لباسی مناسب فضای کوچک اتاق خواب

به نظر شما کدام یک از موارد زیر با اتاق خواب کوچک بهتر همخوانی دارند – یک کمد روباز که دارای جارختی هایی برای لباس است، یا یک کمد لباس سنتی کوچک؟ خب ، انتخاب یکی از این دو نوع تاحد زیادی به نمایی که دوست دارید اتاقتان داشته باشد، بستگی دارد. برای اینکه احساس آرامش کنید، بهتر است کمد روباز را انتخاب کنید. این نوع کمدها در اندازه ها و اشکال مختلفی موجود هستند.

لذا شما می توانید هر کدام را که با فضای اتاقتان همخوانی بیشتری دارد انتخاب نمایید. درواقع جارختی های روباز که دارای نمای بازی هستند لزوماً سبب نخواهند شد که اتاقتان به هم ریخته به نظر بیاید، فقط کافی است آنها را با زیورآلات و کلاه های زیبا دیزاین کنید تا یک اتاق دنج و دوست داشتنی داشته باشید.

انتخاب میز چند کاره و میزهای آرایش مناسب اتاق خواب کوچک

میز چند کاره و میزهای آرایش مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب میز چند کاره و میزهای آرایش مناسب اتاق خواب کوچک

داشتن یک اتاق خواب کوچک به هیچ وجه با خرید میز کار در تناقض نیست. اگر می خواهید از آرامش اتاق خوابتان برای انجام برخی کارهای دیگر بهره ببرید یا اگر همخانه دارید، داشتن یک میز جمع و جور، یک ایده کاملا منطقی است. حتی بهتر است میزی را انتخاب کنید که بتوانید از آن به عنوان میز آرایش نیز استفاده -کنید، تا مجبور نشوید فضای کوچک اتاقتان را با میزهای مختلف پر کنید.

افزایش ضریب راحتی در اتاق خواب های کوچک با صندلی

صندلی مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب صندلی مناسب دکوراسیون اتاق خواب کوچک

بعضی مواقع انتخاب صندلی مناسب برای طراحی اتاق خواب کوچک می تواند مشکل باشد
اگر براساس نیاز و شرایط صندلی کوچک انتخاب کنید فعالیت روزانه مانند آرایش دشوار خواهد بود و اگر -انتخاب شما صندلی بزرگ باشد به سختی در اتاق خوابتان جا مب شود و یا اینکه به سختی جایی برای چیزهای دیگر وجود خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد ما انتخاب یک صندلی بیضی شکل است که از نظر اندازه کوچک ، اما از نظر راحتی و کارامدی مناسب است.

نصب و استفاده از آینه در اتاق خواب کوچک فضا را چند برابر بزرگ تر نشان می دهد

آینه اتاق خواب کوچک

انتخاب آینه مناسب اتاق خواب کوچک

بدون شک یکی از ترفندهای بزرگ جلوه دادن اتاق خواب کوچک استفاده از آینه است. وجود آینه در اتاق چشم ها را فریب می دهد و فضای کوچک اتاق را چند برابر بزرگتر جلوه می دهد. ضمن اینکه قرار دادن آینه به روشنایی بیشتر فضا و انعکاس نور کمک می‌کند.می توانید فضای اتاق خواب کوچک خود را با نصب چند قاب آینه – لزوماً نباید بزرگ باشد – برجسته کنید حتی یک آینه کوچک می تواند توهمی از فضای بزرگتر ایجاد کند ، به ویژه زمانی که این آینه ها با سایزهای مشابه کنار هم نصب شود.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی [/message_box]

 

بهتر است از روتختی و روبالشی خاص و متناسب اتاق خواب کوچک استفاده کنید

روتختی و روبالشی متناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب روتختی و روبالشی خاص و متناسب دکوراسیون اتاق خواب کوچک

برخی از اتاق خواب ها به قدری کوچک هستند که در آنها به جز تخت، چیز دیگری را نمی توان جای داد. در این اتاق ها، معمولا داشتن روتختی و روبالشی مناسب، کاملا خودنمایی کرده و چشم ها را به خود خیره می سازد؛ درواقع تختخواب با روتختی و روبالشی منحصربفرد می تواند فضایی دنج و جذاب را برایتان فراهم نماید. روتختی های پنبه‌ای شفاف و سفیدی با بافت منسجم قطعا ظاهر و نمایی جذاب و منحصربفرد به اتاق کوچکتان می بخشد و با منعکس کردن نور، روح تازه ای را در کالبد اتاقتان می دمد.

برای افزایش جذابیت اتاق، بهتر است ملحفه‌های کتانی را امتحان کنید که ظاهری آرامش بخش تر به اتاقتان خواهد بخشید، آنها بافتی پر جنب و جوش و سرشار از زندگی‌ به تختتان می بخشند و سبب می شوند تا اتاقتان از یک استایل شیک و در عین حال عاری از هرگونه قانونی برخوردار شود.

از ترفندهای بصری برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک استفاده کنید

ترفندهای بصری اتاق خواب کوچک

ترفندهای بصری برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

بیایید به خودمان ثابت کنیم که می توانیم اتاق خواب کوچک مان را طوری تغییر دهیم که به لحاظ بصری بزرگتر به نظر برسد. اگر اتاق خواب کوچکی با سقف کوتاه دارید (معمولا اتاق های کوچک سقف کوتاهی دارند)، نیمه پایینی دیوار را با سایه ای تیره تر از نیمه بالایی رنگ کنید تا اتاقتان بلندتر به نظر برسد. پس از آن، پانل ها یا نوارهای عمودی ظریفی را به دیوارهای اتاقتان اضافه کنید تا اتاق کوچکتان به نحو مبالغه آمیزی بزرگتر و بلندتر به نظر بیاید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید:چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] [/message_box]

در هنگام استفاده از فضا از هوشتان بهره بجویید و از صندلی کنار پنجره در اتاق خواب کوچک استفاده کنید

صندلی کنار پنجره اتاق خواب کوچک

انتخاب صندلی اتاق خواب کوچک

صندلی کنار پنجره یک دکور عالی برای اتاق خواب کوچک است. استفاده از چنین صندلی خاصی سبب می شود تا بتوانید در فضایی که در غیر این صورت، قابل استفاده نبود بنشینید و از تماشای منظره بیرون لذت ببرید. به علاوه اینکه اینگونه صندلی ها می توانند یک کشوی مخفی با دربی که با بالا کشیدن باز میشود، داشته باشند.

از قفسه بندی به عنوان میز کنار تخت استفاده کنید

قفسه بندی اتاق خواب کوچک

قفسه بندی مناسب اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما بسیار کوچک است ، ممکن است جایی برای میزهای کنار تخت در هر طرف نداشته باشید ، بنابراین از این دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایده بگیرید و به جای اینکه قفسه هایی را روی دیوار نصب کنید. می توانید دو یا سه قسمت کنار تخت خود داشته باشید تا به اندازه میز کنار تخت فضا ایجاد کنید. این قفسه های کوچک را کاملاً متناسب با فضای خالی و موجود تهیه کنید.

آرامش اتاق خواب کوچک با استفاده از مبلمان نرم و مینیمال

مبلمان نرم و مینیمال اتاق خواب کوچک

مبلمان مناسب اتاق خواب کوچک

کوچک بودن فضا همیشه هم چیز بدی باشد، در حقیقت اتاق خواب کوچکتان می تواند یک فضای شگفت انگیز و دنج برای اوقات فراغتتان باشد، پس سوال این است که چرا نباید از فضای کوچک دنجمان بیشترین بهره را ببریم؟! بهتر است برای این فضای دنج، از مبلمان نرم و حجیم مینیمالیستی استفاده نمایید و البته استفاده از چندین چراغ تزئینی پری را هم فراموش نکنید.

سقف خانه کوچک را کاغذ دیواری کنید

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

طبق عادت ما تمایل داریم سقف خانه را نادیده بگیریم ، اما می خواهیم به آن پایان دهیم و نشان دهیم که سقف کاغذ دیواری چقدر می تواند در اتاق خواب کوچک موثر باشد.
با نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارها و سقف ، ابعاد اتاق نامشخص دیده شده و باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد و سقف ها بلندتر به نظر بیاید.

با استفاده از رنگ اتاق خواب کوچک ، همه چیز را یکدست کنید

رنگ مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب رنگ اتاق خواب

بهتر است کارتان را از سقف شروع کنید. اما اگر ایده استفاده از کاغذ دیواری برای کل اتاقتان کمی احمقانه به نظر می رسد، استفاده از رنگی مشابه دیوارها برای رنگ کردن سقف، میتواند اتاقتان را دلبازتر جلوه دهد. به خاطر داشته باشید که در این اتاق خواب نیز از صورتی تیره در قسمت پایین دیوارها استفاده نمایید، این گونه رنگ آمیزی ها، سقف را بلندتر جلوه می دهند، اما در عین حال سبب می گردند تا سقف اندکی با کف اتاق در کنتراست باشد .

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]مطالب مرتبط: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون  [/message_box]

با استفاده از پرده‌های نیمه شفاف، اجازه دهید تا نور طبیعی به درون اتاقتان راه یابد

پرده مناسب اتاق خواب

انتخاب پرده اتاق خواب کوچک

نور طبیعی یکی از کلیدی ترین آیتم هایی است که به بزرگ تر و روشن تر جلوه دادن اتاق خواب کوچک تان کمک می کند. شما می توانید با استفاده از یک دیزاین هوشمندانه نظیر استفاده از پرده های نیمه شفاف برای پنجره هایتان، تا جایی که ممکن است از نور طبیعی روز بهره مند شوید. از استفاده از پرده های خیلی تیره یا ضخیم پرهیز کنید و بدانید که پرده های نیمه شفاف و روشن بهترین گزینه هستند.

همچنین برای حفظ حریم خصوصی، می توانید آن ها را با پرده های کرکره ای که کاملا مانع از دیده شدن فضای داخل اتاق می شود مورد استفاده قرار دهید. یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که پرده هایتان باید از بالای پنجره تا روی کف اتاق ادامه داشته باشند تا توهم فضای بلندتری را ایجاد کنند و پنجره اتاق کوچک شما را بزرگتر جلوه دهد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: مدل های جدید پرده پذیرایی [ساده و شیک] [/message_box]

 

به دنبال مبلمان ارزان و کوتاه فضای باز باشید

مبلمان مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب مبلمان دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اگر به فکر چیدمان اتاق خواب کوچک با سقف کوتاه یا شاید یک اتاق خواب زیر شیروانی هستید ، انتخاب مبلمان ارزان و کوتاه فضای باز، راهی آسان است که سبب می گردد در اتاقتان فضای بیشتری داشته باشید. تختخواب های پلتفرمی ساده هم اکنون ترند شده اند و لذا میتوانید از آنها برای داشتن اتاق خوابی راحت تر که از سبک بوهو بهره میبرد، استفاده کنید.

استفاده از قفسه های شناور بالای تخت خواب

قفسه بندی مناسب اتاق خواب

انتخاب قفسه بندی مناسب دکوراسیون اتاق خواب کوچک

می توانم به شما قول بدهم که استفاده از قفسه های شناور در یک اتاق خواب کوچک معجزه می کند، زیرا نه تنها فضایی را اشغال نمی کنند و به شدت کاربردی هستند، بلکه می تواند دیزاین اتاق خواب تان را به شدت جذاب نماید. شما می توانید به جای تخته بالای تخت، به راحتی از یک یا دو عدد از این قفسه ها استفاده کنید. علاوه براین، میتوانید این طاقچه ها را با کتاب، قاب عکس، انواع چراغ ها و گیاهان سبز پر کنید تا بافت و جذابیت بیشتری بدانها اضافه کنید.

چند نکته در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب کوچک

حال سوال اصلی این است که دکوراسیون اتاق خواب کوچک چگونه است؟

بهترین راه برای چیدمان اتاق خواب های کوچک، ساده نگه داشتن چیدمان است. منطقی است که تخت خود را درست به موازات دیوار اصلی اتاق یعنی همان بزرگترین دیوار اتاق قرار دهید، تا زمانی که به اتاقتان می نگرید اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند تختان باشد. اگر فضای اتاقتان کمی بزرگتر است، تختتان را در مرکز اتاق قرار دهید تا فضایی برای رفت و آمد در هر دو طرف آن وجود داشته باشد، زیرا این بهترین راه برای خلاص شدن از دست یک اتاق به هم ریخته است و درعین حال، همه چیز در فضای اتاق به خوبی در جای خود قرار خواهند داشت.

اگر به دنبال فضایی برای نگهداری از وسایلتان هستید، در صورت داشتن شاه نشین (آلاچیق خانگی) میتوانید از آن استفاده کنید و مبلمان را در این قسمت از اتاق قرار دهید. در غیر این صورت، بهتر است وسایل بزرگتر و مبلمان را در طرف مقابل تخت قرار دهید تا کنتراست لازم ایجاد شود.

استفاده از کدام رنگ ها برای اتاق خواب کوچک بهتر است؟

بهترین رنگ اتاق خواب کوچک که می توانید از آنها استفاده کنید، رنگ های روشنی هستند که نور را در فضا منعکس می کنند. دیوارهای سفید همیشه انتخاب خوبی هستند چراکه می توان با استفاده از روتختی ها و لوازم دکوری و ملحفه هایی با رنگ ملایم، اندکی به آنها رنگ بخشید. همانطور که گفته شد، استفاده از پالت رنگ تیره هم می تواند برای یک اتاق خواب کوچک مناسب باشد و فضایی دلپذیر و دنج را برایتان به ارمغان بیاورد فقط به خاطر داشته باشید که از آن برای بخش های کوچکی از اتاق خوابتان استفاده نمایید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ترکیب رنگ زرد و طوسی – ۲۰ نمونه دکوراسیون فوق العاده زیبا [/message_box]

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *