پذیرایی و اتاق نشیمن, رنگ

ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

lazy
۸۸ / ۱۰۰

 ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن در حال حاضر دوباره مد شده و راه‌های زیادی هم برای استفاده از چنین استایلی وجود دارد.

اتاق نشیمن فضایی برای استراحت و سرگرم شدن است. درواقع می‌توان آن را اتاق خانواده و دوستان نامید و به عنوان مکانی در نظر گرفت که می‌توانید در آن استراحت کنید. بنابراین می‌توان از ترکیبی از رنگ‌ها و طرح‌های سرگرم کننده و جسورانه برای چنین فضایی استفاده کرد.

اتاق نشیمن می‌تواند یکی از جالب‌ترین و هیجان انگیزترین اتاق‌های خانه باشد، بنابراین از ترکیب کردن طرح‌ها و رنگ‌های برنده در چنین فضایی نهراسید. یک راه ساده برای استفاده از سبک‌های گوناگون در اتاق نشیمن، ترکیب دو یا چند رنگ با همدیگر است. خبر خوب این است که ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن در حال حاضر دوباره مد شده و راه‌های زیادی هم برای استفاده از چنین استایلی وجود دارد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: رنگ سال ۲۰۲۲ [رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۱] [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن (پذیرایی) [آپدیت جدید][/message_box]

 

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

ترکیب رنگ اتاق نشیمن

ترکیب رنگ اتاق نشیمن و پذیرایی

قبل از شروع

قبل از شروع ‌رنگ‌آمیزی حتما، به تناژ رنگ‌ها فکر کنید. آیا تمایل دارید اتاقتان با رنگهای گرم ‌رنگ‌آمیزی شود؟ یا اتاقی با رنگهای سرد را ترجیح می‌دهید؟ رنگ‌های گرم تناژی با ته مایه قرمز یا نارنجی را در پس زمینه خود دارند (مانند زردهای کره ای، قهوه ای مایل به قرمز و خرمایی تیره ). اما رنگ‌های سرد، تناژ یا ته‌رنگی آبی یا بنفش دارند (مانند خاکستری نقره‌ای، سبز مریم گلی و نیلی). البته بهتر است به پالتی با یک تناژ خاص وفادار باشید.

وقتی تصمیمتان را گرفتید ، کار پیدا کردن رنگ را آغاز کنید. علاوه بر این می‌توانید از رنگ‌های متضاد نیز در فضای اتاق نشیمن استفاده نمایید. مثلا، بنفش، رنگی متضاد زرد است. آبی فیروزه ای سرد با سبز زیتونی گرم، ترکیب منحصربفردی را ایجاد خواهد کرد و رنگ ارغوانی روشن نیز می‌تواند پس زمینه ای برای رنگ قرمز که رنگی گرم و روشن است باشد.

 

ترکیب رنگ اتاق نشیمن

بهترین ترکیب رنگ اتاق نشیمن

دیوارهای دو رنگ

یکی از روش‌های ساده برای گنجاندن دو رنگ در اتاق نشیمن، استفاده از یک رنگ خنثی به عنوان پس‌زمینه و یک رنگ پررنگتر از همان خانواده به عنوان رنگ شاخص است. یک رنگ سفید خالص و پر جنب و جوش می‌تواند به عنوان پایه خنثایی برای رنگ‌هایی با تناژ سرد عمل کند مثلا ترکیب سفید روشن با حواشی سبز جنگلی یا سفید خالص با نیلی، ترکیبهای منحصربفردی هستند.

بژ و نارنجی سوخته

بهترین رنگ اتاق نشیمن کدامند؟

بهترین رنگ ها برای اتاق نشیمن کدامند؟

علاوه بر این، رنگ بژ گرم نیز می‌تواند تناژهای گرم و پر جنب و جوش را متعادل کند. بژ و نارنجی سوخته یا بژ و قرمز روشن ترکیب‌های شگفت انگیزی هستند. اما اگر می‌خواهید اتاقتان حس و حال پرهیجان‌تری داشته باشد، رنگ روشن را به عنوان پایه انتخاب کنید و آن را با اندکی رنگ خنثی تلفیق نمایید. رنگ چوبی روشن معمولا با رنگ‌های سرد ظاهر بهتری خواهد داشت و رنگ چوبی قهوه‌ای تیره، می‌تواند مکملی برای رنگ‌های گرم باشد.

دیوارهای شاخص

رنگ مناسب اتاق نشیمن

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟

شما می‌توانید یک دیوار شاخص نیز داشته باشید – دیوار شاخص دیواری است که در مقایسه با سایر دیوارهای اتاق، رنگ متفاوتی دارد و می‌تواند حس و حال غیرمنتظره ای به اتاق ببخشد. علاوه بر این شما می‌توانید سقفتان را نیز به رنگ متفاوتی ‌رنگ‌آمیزی نمایید!

رنگ بافت دار

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

یا می‌توانید رنگهای بافت دار را انتخاب کنید تا به واسطه آن جلوه ای جالب به اتاقتان ببخشید. یکی از قوانین اساسی موجود برای استفاده از الگوها این است که می‌توانید از بیش از یک الگو استفاده نمایید و خب این خبر خوبی است بنابراین، می‌توانید الگوهایی مانند زیگ زاگ یا طرح‌های نقطه نقطه را به دیوارتان اضافه کنید، اما سعی کنید زیاده روی نکنید.

از هنر، سفر و حتی تبلیغات الهام بگیرید مثلا کوکا کولا از یک الگوی طراحی شده با رنگ سفید برای ساخت یک لوگوی نمادین استفاده نمود. اگر جسارتش را دارید، حتی می‌توانید از ترکیب سیاه و سفید هم استفاده کنید! از رنگ هایی استفاده کنید که برایتان معنی‌دار باشند چراکه استایل خانه باید نمایانگر خصوصیات شخصیتان باشد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو][/message_box]

 

مبلمان دو رنگ

  • رنگ‌های متضاد را امتحان کنید

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

راهنمای رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

یکی از ساده‌ترین ‌روش‌های رنگ بخشیدن به اتاق نشیمن، استفاده از وسایل با ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن است. به عنوان مثال، می‌توانید پرده‌ها را با روکش مبل‌ها ست کنید و از کوسن هایی با رنگ متضاد استفاده نمایید یا اگر بیشتر وسایل اتاقتان به رنگ خنثایی مانند خاکستری، سفید، بژ یا مشکی هستند، سعی کنید از کوسن هایی استفاده نمایید که رنگشان با فرش متناسب باشد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو]  [/message_box]

 

  • پرده‌های دو رنگ را امتحان کنید

بهترین رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پذیرایی دو رنگ

پرده هایی با دو رنگ متضاد را انتخاب کنید و سعی کنید سایر ملزومات اتاق را نیز متناسب با همین ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن برگزینید. درعین حال فضای پس زمینه اتاق تان یعنی دیوارها، مبل‌های بزرگ و مجسمه‌های چوبی می‌توانند به رنگ‌های کلاسیک و خنثی باشند تا دو رنگ برجسته ای که انتخاب کرده‌اید، بیشتر خودشان را نشان دهند.

  • رنگ‌آمیزی با ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

رنگ‌آمیزی با ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

رنگ‌آمیزی با ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن یا پذیرایی

علاوه بر تمامی موارد بالا، شما می‌توانید از ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن نیز استفاده نمایید. برای این کار بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که متضاد هم هستند. استفاده از رنگ‌های زیاد می‌تواند اتاق را به هم ریخته نشان دهند. بنابراین تنها از دو تناژ متضاد استفاده نمایید تا اتاقتان منسجم و یکپارچه به نظر برسد.

  • از یک رنگ در بافت‌های مختلف استفاده نمایید

شما می‌توانید با استفاده از یک رنگ در بافت‌های مختلف، انسجام بیشتری به اتاقتان ببخشید – به عنوان مثال، کوسن ابریشمی جذابی را انتخاب کنید که با فرشی به همان رنگ ست شده است. چنین دکوراسیونی فوق العاده جذاب به نظر می‌رسد.

ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن یا پذیرایی

مبلمان هایی به رنگ‌های مختلف

یکی از راه‌های فوق العاده جسورانه برای استفاده از دو رنگ در اتاق نشیمنتان این است که سعی کنید همه جای اتاقتان به رنگ خنثی باشد و بعد و مبلمانی با رنگ‌های روشن و چشمگیر را انتخاب کنید. یک مبل سبز مخملی جذاب که در جلوی یک دیوار خاکستری قرار گرفته و یا یک صندلی قرمز روشن که در گوشه دیواری به رنگ سفید قرار دارد می‌تواند فوق العاده چشمگیر باشد.

علاوه بر این شما می‌توانید از مبلمان‌های تاشویی به رنگ‌های شاد مانند این مبل تختخواب شو استفاده نمایید چراکه نه تنها کاربردی‌تر ‌هستند بلکه جذابیت خاصی به فضای اتاقتان می‌بخشند.

بهتر است دو رنگ شبیه به هم را بارها و بارها به کار بگیرید و تمامی وسایل موردنیازتان را به همین رنگ‌ها انتخاب کنید. وسایل چوبی اتاق نشیمن را به رنگ مبل هایتان ‌رنگ‌آمیزی کنید. مبلمان‌های فلزی ‌رنگ‌آمیزی شده نیز جذابیت خاصی به فضای اتاقتان خواهند بخشید.

بنابراین می‌توانید آخر هفته‌ها وقت بگذارید و با دوست و فامیل، مبل‌های اتاق نشیمن را رنگ آمیزی کنید. با انجام این کارها، اتاق نشیمنتان به یکی از شیک‌ترین ‌اتاق‌های کل خانه تبدیل خواهد شد.

امیدواریم ایده های این مطلب، ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن الهام بخش شما باشد و به شما کمک کنید در مراحل دکوراسیون اتاق نشیمن موفق عمل کنید. فراموش نکنید که برای دیدن سایر مطالب مرتبط با رنگ آمیزی منزل و همچنین مطالعه مقالات دیگر مربوط به دکوراسیون منزل از صفحه اصلی دکورینه دیدن کنید!  🙂

author-avatar

درباره سهیلا دوست پژوه

کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی - علاقمند به حوزه دکوراسیون داخلی - عضو تیم تحریریه دکورینه با بیش از 10 سال سابقه ترجمه و نویسندگی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *