آشپزخانه

چگونگی ایجاد آشپزخانه لوکس [۹ ایده کاربردی]

lazy
۹۳ / ۱۰۰

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا آشپزخانه لوکس و زیبای خود را ایجاد کنید. آشپزخانه یکی از پرکاربردترین اتاق‌های خانه شماست، پس چرا آن را طوری تزئین نکنید که از گذراندن وقت در آن لذت ببرید؟ در نظر گرفتن چند ترفند کوچک به شما کمک می‌کند تا فضای آشپزخانه لوکسی را ایجاد و آن را به مکانی جذاب تبدیل کنید.
با دکورینه همراه باشید تا ۹ نکته کاربردی که هنگام تزئین و چیدمان آشپزخانه لاکچری باید در نظر داشته باشید، باهم مرور کنیم.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

استفاده از آثار هنری

آشپزخانه لوکس

ایده های آشپزخانه لوکس

با قرار دادن و نصب آثار هنری (مانند تابلوهای نقاشی و عکس) در آشپزخانه به جای مکانی صرفا با کابینت‌ها، میزها و لوازم خانگی، آشپزخانه خود را خلاقانه‌تر و متفاوت‌تر جلوه دهید. البته لزومی ندارد هزینه زیادی برای آثار هنری خرج کنید. بنابراین تصاویر و نقاشی‌های هنری که می‌توانید آن را دانلود و سپس چاپ کنید، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای این فضای آشپزخانه لوکس هستند.

همچنین می‌توانید این تصاویر را از کافه‌ها و رستوران‌های مورد علاقه در شهر محل زندگی خود یا سفرهایی که رفته‌اید، تهیه کنید. تصویر منوی رستوران مورد علاقه یا منوی خلاقانه خودتان نیز گزینه‌های جذاب و متفاوتی برای استفاده در آشپزخانه هستند.

به نورپردازی فکر کنید

 آشپزخانه شیک و مدرن

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

کارشناسان استفاده از عناصر و لوازم نورپردازی را «روشی آسان و تاثیرگذار برای دکوراسیون آشپزخانه» می‌دانند. به این فکر کنید که استفاده از وسایل روشنایی با کیفیت و زیبا ارزش هزینه را دارد، زیرا در ظاهر و زیبایی آشپزخانه بسیار موثر است.

چراغ‌ها و آویزهای فانوسی طلایی بزرگ و لوسترها این توان را دارد که آشپزخانه معمولی را به آشپزخانه لوکس، جذاب و زیبا ارتقا دهند. قرار دادن یک چراغ رو میزی نیز جالب و کاربردی است. لامپ‌های کوچک این روزها لحظات مهمی را خلق می‌کنند. شما می‌توانید با قرار دادن یکی در کنار مجموعه ای از کتاب‌های آشپزی، تصویری شیک ایجاد کنید.

به هنگام انتخاب لوازم نورپردازی، مهم است که سبک چیدمان آشپزخانه‌ی خود را بدانید و درباره‌ی چگونگی نورپردازی آشپزخانه مطالعه کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: راهنمای جامع نورپردازی [بهترین ایده های نورپردازی ساختمان] [/message_box]

 

یک ایستگاه کافی بار ایجاد کنید

کافی بار در آشپزخانه

ایجاد ایستگاه کافی بار در آشپزخانه

دیگر قابل قبول نیست که تمام وسایل قهوه و چایی خود را مانند روزهای دانشگاه خود در بالای یخچال قرار دهید. محل کافی بار انتخاب‌شده راه دیگری برای زیبا و لوکس جلوه دادن ظاهر آشپزخانه است. مهم‌ترین نکته برای ایجاد یک کافی بار خوب و کارآمد در آشپزخانه دسترسی آسان و سریع به آن است. با وجود چنین ایستگاهی در خانه، دیگر نیازی به رفتن به کافی شاپ محل برای نوشیدن قهوه نخواهید داشت. این کار موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.

برای اینکه یک آشپزخانه لوکس، خاص و متفاوت به اندازه کافی زیبا به نظر برسد، باید کافی بار آشپزخانه را با به خوبی تزئین کنید. برای تزیین می‌توانید از وسایلی مانند گل و گیاه مورد علاقه یا نقاشی و مجسمه یا حتی شمع و موارد مشابه را در نظر بگیرید تا فضا را عاشقانه نشان دهید.

ترکیب فلزات مختلف برای دکوراسیون آشپزخانه لوکس

عکس آشپزخانه لوکس 1

عکس آشپزخانه لوکس

به خودتان اجازه دهید تا اوضاع را تغییر دهید و متفاوت باشید. با ترکیب فلزات مختلف، مانند سینک استیل ضد زنگ، شیرآلات برنجی یا لوستر فلزی مشکی را با اجاق گاز رنگی متفاوت و خاص ظاهر شوید. با این کار حس و حالی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون آشپزخانه خود خلق نمایید.

نصب کابینت و کشوی مناسب و جدید

ایده آشپزخانه لوکس و کابینت های مدرن

ایده های آشپزخانه لوکس و کابینت های مدرن

این یک راه حل سریع است که تأثیر ماندگاری خواهد داشت. نصب کابینت بزرگ و مناسب حس و حال خوبی خلق می‌کند. توجه داشته باشید اگر مستاجر هستید و به طور موقت در خانه ساکن هستید فقط کابینت‌ها و یراق آلات اصلی را در جایی مطمئن نگهداری کنید تا بتوانید آنها را قبل از نقل مکان مجدداً نصب نمایید. سپس هنگامی که آماده حرکت از خانه فعلی خود هستید، کابینتی را که خریداری کرده اید، بسته بندی کرده و با خود به مکان بعدی ببرید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۸ مدل کابینت آشپزخانه پرکاربرد [راهنمای کامل] [/message_box]

 

ظاهر آشپزخانه‌ی خود را تمیز و مرتب نگه دارید

عکس آشپزخانه لوکس

عکس آشپزخانه لوکس و شیک

اگر به نظم و نظافت آشپزخانه توجه نشود، هر چقدر هم زیبا باشد، فضایی نامطلوب خواهد بود. برای داشتن یک آشپزخانه ایده آل علاوه بر طراحی دکوراسیون مناسب باید به اصول نظافت نیز توجه کرد. این اصول بسیار ساده هستند و اجرای آن‌ها اگرچه زمان بسیار کمی از شما می‌گیرد اما بر زیبایی ظاهر آشپزخانه به شدت موثر است.

کیسه‌ها و جعبه‌های نامناسب و خالی، باقیمانده و تفاله‌های غذا و… را جمع کرده و جارو بکشید. اقلامی مانند قهوه، چایی، غلات، حبوبات و باقیمانده خوراکی‌ها و مواد غذایی را در ظرف‌های شیشه‌ای که از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، قرار دهید.

توجه: این راهکار نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه از ورود موجودات و حشرات موذی به درون کابینت‌های شما نیز جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید دقیق‌تر و بهتر عمل نمایید، برچسب‌هایی را چاپ کنید تا دقیقاً بدانید چه چیزی را در کجا قرار می‌دهید.

یک فرش یا قالیچه را در نظر بگیرید

 دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

دکوراسیون داخلی آشپزخانه شیک و مدرن

با افزودن یک فرش یا قالیچه به آشپزخانه لوکس که در حال تکمیل آن هستید، به فضای گرما می‌بخشید و در عین حال پاهای خود را هنگام آشپزی راحت نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود که فضا به اندازه سایر قسمت‌های خانه شما تزئین شده باشد.

بهتر است پوشش کف آشپزخانه را طوری انتخاب نکنید که به راحتی روی زمین بلغزد و زیر پا جمع شود. زیرا این امر می‌تواند برای بسیاری از اعضای خانواده در آشپزخانه مشکل ساز باشد. با این حال، علاوه بر فرش ماشینی، گلیم فرش نیز انتخاب خوبی برای آشپزخانه است.

نصب قفسه روباز یا شلف آشپزخانه

 آشپزخانه لاکچری آشپزخانه لوکس و مدرن

آشپزخانه لاکچری آشپزخانه لوکس آشپزخانه لوکس و مدرن

قفسه بندی روباز جزء اصلی بسیاری از آشپزخانه‌های لوکس، جذاب و زیباست. در واقع نصب آن‌ها توسط خودتان خیلی آسان انجام شدنی است. اگر دیوار استفاده نشده‌ای دارید که می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند، سبک مقرون به صرفه ای از قفسه‌ها را تهیه کنید که متناسب با طراحی اتاق شما باشد.

اگر کابینت‌های اضافی پر از ظروف آشپزخانه و ست‌های ظروف زیبا دارید، قفسه‌های باز گزینه بسیار مقرون به صرفه تری برای ارتقای اتاق و نمایش اقلام مورد علاقه شما هستند.

انتخاب سبک یکدست و هماهنگ با آشپزخانه

 آشپزخانه های لوکس ایرانی

آشپزخانه لوکس ایرانی

اگر آشپزخانه شما در حال حاضر با ترکیبی از دکوراسیون مدرن، بوهو، التقاطی یا سنتی طراحی شده است، یک راه آسان برای ارتقاء فضا، انتخاب یک سبک واحد و یکدست است. به نوع طراحی مورد علاقه خود پایبند باشید. طوری که اگر از طرفداران سبک مدرن هستید، المان‌ها و عناصر و اصول این سبک را رعایت کنید.

و چنانچه به دنبال فضایی دنج و جذاب هستید، آن هم اصول و قواعد خاص خودش را دارد که در بخش مربوط به سبک دکوراسیون به تفصیل به آن پرداخته ایم شما می‌توانید از اینجا مطالب مربوط به سبک دکوراسیون را مطالعه نمایید. همچنین از قسمت مجله دکورینه می توانید به دهها مقاله مرتبط با دکوراسیون داخلی دسترسی داشته باشید.

 

منبع: thespruce.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *