مبلمان, میز تلویزیون

راهنمای انتخاب میز تلویزیون در اندازه مناسب

lazy
۸۳ / ۱۰۰

نیازی نیست که برای پیدا کردن و انتخاب میز تلویزیون در اندازه مناسب خود را به زحمت بیندازید. چراکه نکاتی که در این مقاله ارائه شده اند، انتخاب میز مناسب برای تلویزیون را به کاری سرگرم کننده و آسان تبدیل می‌نماید. بنابراین می‌توانید به راحتی بر روی مبلتان بنشینید و از تماشای تلوزیون لذت ببرید.

پی بردن به اندازه واقعی تلویزیون

چگونه اندازه یک تلویزیون را محاسبه کنیم

آیا می‌دانستید که ابعادی که بر روی جعبه تلویزیون نوشته می‌شوند به طور دقیق نشان دهنده ابعاد واقعی آن نیست؟ این بدان دلیل است که ابعاد تلویزیون با استفاده از مقیاس‌های مورب (به جای افقی) اندازه گیری شده‌اند. به عنوان مثال، اگر یک تلوزیون در تبلیغات به عنوان تلوزیون ۵۰ اینچی معرفی می‌شود، درواقع صفحه تلویزیون از گوشه سمت چپ تا گوشه سمت راست بالا ۵۰ اینچ است.

آیا تا الان همه چیز را متوجه شدید؟ خوب است – زیرا قرار است بحثمان کمی‌پیچیده تر شود. ابعاد تبلیغاتی (مورب) تلویزیون فقط صفحه نمایش را در بر می‌گیرد. به عبارت دیگر، وقتی می‌گوییم یک تلویزیون ۵۰ اینچی، ۵۰ اینچ شامل قاب اطراف صفحه نمایش (یا همان فریم) نمی‌شود. همه این موضوعات، باعث می‌شود که انتخاب میز تلویزیون که به بهترین وجه با تلویزیونتان همخوانی داشته باشد کمی دشوار شود.

البته ساده‌ترین راه‌حل این است که تولیدکنندگان تلویزیون را وادار کنید تا اندازه واقعی تلویزیون‌هایشان را تبلیغ کنند، اما به نظر نمی‌رسد که این راه حل چندان عملی باشد و به این زودی ها بتوانیم شاهد چنین تغییری باشیم. پس بهتر است خودتان دست به کار شوید.

مرحله ۱: پهنای واقعی تلویزیون را پیدا کنید

برای انتخاب میز تلویزیون که کاملا با تلویزیون‌تان همخوانی داشته باشد باید عرض تلویزیون‌تان را برآورد کنید. برای انجام این کار، از یک متر نواری برای اندازه گیری عرض کلی تلویزیون خود استفاده کنید – از لبه سمت چپ قاب به سمت راست آن بروید. آن را یادداشت کنید و وقتی زمان خرید و انتخاب میز تلویزیون فرا رسید، از این اندازه گیری استفاده نمایید!

علاوه بر این توجه داشته باشید که اگر متر نواری یا ابزار اندازه‌گیری دیگری در دسترس ندارید، می‌توانید با سازنده تماس بگیرید یا جزئیات کامل محصول را در وب‌سایت سازنده جستجو نمایید. به یاد داشته باشید: انتخاب میز تلویزیون مناسب برای تلویزیون فقط به خاطر زیبایی نهایی کار اهمیت دارد بلکه قرار دادن یک تلویزیون بزرگ بر روی میزی با ابعاد کوچکتر از قاب تلویزیون می‌تواند خطرات ایمنی جدی ای را به همراه داشته باشد.

 انتخاب میز تلویزیون با کیفیت

انتخاب میز تلویزیون با کیفیت

مرحله ۲: ارتفاع میز تلویزیون را اندازه گیری کنید

این یک قانون کلی است که مرکز صفحه نمایش شما باید درست در سطح چشم یا درست در زیر آن قرار داشته باشد. حصول اطمینان از اینکه تلویزیون در یک موقعیت مناسب قرار دارد، مستلزم انجام برخی محاسبات ریاضیاتی ساده است: فاصله از زمین تا میانگین دید اعضای خانواده را اندازه بگیرید و از نیمی‌ از ارتفاع تلویزیون کم کنید. ارتفاع مناسب میز تلویزیون به اندازه یک یا دو اینچ با عدد حاصل تفاوت خواهد داشت.

 انتخاب میز تلویزیون مناسب

انتخاب میز تلویزیون با اندازه مناسب

مرحله ۳: عرض میز تلویزیون را پیدا کنید

از آنجایی که تلویزیون ها به صورت مورب و کنسول‌های تلویزیون به صورت افقی اندازه گیری می‌شوند، هنگام انتخاب کنسول خود، حتماً عرض صفحه نمایش را در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم کنسولی را تهیه کنید که حداقل چند اینچ از تلویزیون شما پهن تر باشد.

انتخاب میز‌ تلویزیون بزرگ، میز‌ تلویزیون متوسط و میز‌ تلویزیون کوچک

برای ساده‌تر کردن بیشتر کار، ما میز‌های تلویزیون را به سه گروه اصلی تقسیم نموده ایم: میز‌های تلویزیون بزرگ، میز‌های تلویزیون متوسط و میز‌های تلویزیون کوچک.

اندازه پایه تلویزیون حداقل اندازه تلویزیون توصیه شده (مورب) حداکثر اندازه تلویزیون توصیه شده (مورب)
۳۰″ ۳۴″ ۳۸″
۳۵″ ۳۹″ ۴۳″
۴۰″ ۴۴″ ۴۸″
۴۵″ ۴۹″ ۵۳″
 ۵۰″  ۵۴″  ۵۸″
۵۵″ ۵۹″ ۶۳″
۶۵″ ۷۰″ ۷۳″
>70″ ۷۰″ >70″
نکته تخصصی: فاصله توصیه شده برای تماشای تلویزیون تقریباً دو برابر اندازه صفحه نمایش شماست. به عنوان مثال، اگر یک تلویزیون ۵۴ اینچی دارید، باید حداقل ۱۰۸ اینچ از تلویزیون فاصله بگیرید.

لطفاً توجه داشته باشید از آنجایی که اندازه قاب اطراف صفحه تلویزیون از تولیدکننده ای به کننده دیگر متفاوت است، نمودار فوق صرفاً باید به عنوان یک توصیه کلی درنظر گرفته شود نه یک دستورالعمل دقیق. همیشه هنگام چیدمان تلویزیون، میز تلویزیون و سایر وسایل سنگین از قضاوت منطقی استفاده کنید!

انتخاب میز‌ تلویزیون بزرگ

این میزها دارای کشوها، قفسه‌ها و محفظه‌های داخلی بسیار شیکی هستند. میز‌های تلویزیون بزرگ به راحتی می‌توانند استایل منحصربفردی را برای دکور خانه به ارمغان بیاورند و در عین حال سیم های نامناسب و بدفرم را پنهان نمایند. علاوه بر این وزن سنگین تلویزیون شما را نیز تحمل کنند.

اندازه های معمولی: ۷۴، ۷۶ و ۸۵ اینچ
مناسب برای: اتاق نشیمن

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط:  راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن (پذیرایی) [آپدیت جدید] [/message_box]

 

انتخاب میز تلویزیون متوسط

میز‌های تلویزیون متوسط، سطح مناسب و فضای کافی و درخوری را برای نگهداری از وسایلتان به ارمغان می‌آورند و به واسطه استفاده از آنها به راحتی می‌توانید بدون توجه به فضای اتاقتان ارتفاع تلویزیونتان را تنظیم کنید.

اندازه های معمولی: ۶۴ اینچ و ۷۰ اینچ
مناسب برای: اتاق نشیمن یا اتاق خواب
علاوه بر این، این میز ها به عنوان جاتلویزیونی و کنسول تلویزیون نیز شناخته می‌شود.

انتخاب میز تلویزیون کوچک

میزهای تلویزیون کوچک دارای پشتیبان های محکم، استایلی شیک و طراحی جمع و جوری هستند که باعث می‌شود بتوانید بدون هیچگونه دردسری، ارتفاع تلویزیون خود را افزایش دهید.

اندازه های معمولی: ۴۲، ۵۴ و ۶۰ اینچ
مناسب برای: اتاق خواب
علاوه براین به عنوان جا تلویزیونی و کنسول تلویزیون نیز شناخته می‌شوند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] تمام مطالب مرتبط با اتاق خواب [/message_box]

 

خرید میز تلوزیون بر اساس ابعاد تلویزیون

انتخاب میز تلویزیون از عرض 46 اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض ۴۶ اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض 54 اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض ۵۴ اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض 63 اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض ۴۶ اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض 80 اینچ

انتخاب میز تلویزیون از عرض ۸۰ اینچ

ابعاد تلویزیون های صفحه تخت (فلت)

ابعاد تلویزیون های صفحه تخت یا فلت نیز به صورت مورب اندازه گیری می‌شوند (همانطور که در بخش اول ذکر شد). رایج ترین ابعاد، ابعاد ۴۲، ۵۰، ۶۵ و ۷۵ اینچی هستند. برای یک تلویزیون صفحه تخت، فرایند انتخاب میز تلویزیون درست همانند انتخاب میز برای تلوزیون های قدیمی‌ (فاقد صفحه تخت) است. یک نکته دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: رزولوشن.

ارزیابی فاصله بر اساس رزولوشن

رزولوشن تلویزیون یا وضوح تصویر همان تعداد پیکسل هایی است که صفحه نمایش را تشکیل می‌دهند. تلویزیون های ۱۰۸۰p دارای بیش از دو میلیون پیکسل هستند، در حالی که تلویزیون های اچ دی حاوی هشت میلیون پیکسل هستند. برخی تلویزیون‌های اچ دی آلترا ۴k بیش از ۳۰ میلیون پیکسل دارند.

از آنجایی که هرچه فاصله شما به تلویزیون نزدیک‌تر باشید، پیکسل کمتر فشار بیشتری را به چشمانتان وارد می‌کند، حتما باید از رزولوشن تلویزیون خود مطلع باشید تا بتوانید فاصله لازم را اندازه گیری نمایید. در اینجا چند نمونه از انواع رزولوشن های رایج تلویزیون و فاصله توصیه شده برای هر کدام از آنها ذکر شده است:

از تلویزیون های ۱۰۸۰ پیکسلی و ۴۰ اینچی باید در حدود ۲ متر فاصله بگیرید
اما اگر این تلویزیون ها ۶۰ اینچی باشند باید در حدود ۲ و نیم متر از تلوزیون فاصله بگیرید و برای یک تلویزیون ۸۰ اینچی، این فاصله باید ۳/۳ متر باشد.
از تلویزیون های ۴k و ۴۰ اینچی باید در حدود ۱ متر فاصله بگیرید و این فاصله باید برای تلویزیون های ۶۰ اینچی، ۱ و نیم متر و برای تلویزیون ۸۰ اینچی، ۲ متر باشد.

 بهترین فاصله با تلویزیون و سایز مناسب برای انتخاب میز تلویزیون

بهترین فاصله با تلویزیون و سایز مناسب برای انتخاب میز تلویزیون

 

در پایان فاصله استاندارد با انواع مختلف تلویزیون را آورده ایم. بدون شک این مورد نیز در انتخاب میز تلویزیون مناسب می تواند راهنمای خوبی باشد.

فاصله استاندارد با تلویزیون

تلویزیون ۲۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۲۰۰ سانتیمتر

تلویزیون ۲۶ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۱۳۰ و حداکثر ۲۲۵ سانتیمتر

تلویزیون ۳۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۲۰۵ و حداکثر ۳۰۰ سانتیمتر

تلویزیون ۳۷ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۲۳۰ و حداکثر ۳۵۰ سانتیمتر

تلویزیون ۳۹ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۰۵ و حداکثر ۳۹۰ سانتیمتر

تلویزیون ۴۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۵۵ و حداکثر ۴۰۰ سانتیمتر

تلویزیون ۴۷ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۹۵ و حداکثر ۴۵۰ سانتیمتر

تلویزیون ۵۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۴۲۵ و حداکثر ۵۲۵ سانتیمتر

تلویزیون ۵۵ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۴۷۵ و حداکثر ۵۷۵ سانتیمتر

تلویزیون ۶۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۵۵۰ و حداکثر ۶۲۵ سانتیمتر

تلویزیون ۶۵ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۵۸۰ و حداکثر ۶۵۰ سانتیمتر

تلویزیون ۷۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۶۳۰ و حداکثر ۷۲۰ سانتیمتر

تلویزیون ۷۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۶۵۵ و حداکثر ۷۵۰ سانتیمتر

تلویزیون ۸۴ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۷۲۵ و حداکثر ۹۰۰ سانتیمتر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *