حمام

دکوراسیون حمام کوچک [۱۳ ایده کارآمد و مفید]

دکوراسیون حمام کوچک
۹۰ / ۱۰۰

طرح‌های الهام بخش و ایده‌های دکوراسیون حمام کوچک، پیشنهادات دکوراسیون خلاقانه برای حمام‌های کوچک، طرح‌های حمام کوچک شیک و مدرن، راهکارهایی که باعث می‌شود حمام شما بسیار بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، موارد گفته شده در این سطر می‌تواند مقاله جدید ما را توصیف کند.

آیا حاضرید یک حمام کوچک را به فضایی مفید و شیک تبدیل کنید؟ با چند تغییر ساده می‌توانید حمامی بسیار کاربردی و جادارتر از قبل داشته باشید. در این مقاله، انتخاب مبلمان مناسب حمام کوچک، راه حل‌های ذخیره سازی و برخی از ترفندهای طراحی را به اشتراک گذاشتیم که باعث صرفه جویی در فضا می‌شود. ما تضمین می‌کنیم که پس از رعایت توصیه‌های زیر، حمام شما تبدیل به محل مورد علاقه شما در خانه خواهد شد. 😉

اگر دوست دارید ظاهری ساده، مینیمال و مرتب در حمام خود داشته باشید. فراموش نکنید که مقاله راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲ را نیز بخوانید!

 

حتماً بخوانید: راهنمای دکوراسیون آپارتمان کوچک 

 

حتماً بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب کوچک – ۲۰ ایده جالب و کارامد

 

استفاده از مدل‌های گرد و منحنی لوازم حمام کوچک

استفاده از مدل‌های گرد لوازم حمام کوچک

استفاده از مدل‌های گرد و منحنی لوازم در دکوراسیون حمام کوچک

هنگام انتخاب مبلمان و سرویس بهداشتی برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام کوچک، مدل‌های گرد را به جای عناصر و لوازم زاویه دار و هندسی که دارای گوشه‌های تیز هستند، انتخاب کنید. زیرا فضای موجود در حمامی با متراژ کوچک، احتمال برخورد افراد با وسایل وجود دارد. بنابراین، حرکت شما در یک فضای باریک آسان تر می‌شود و حمام شما عریض تر از آنچه هست به نظر می‌رسد.

استفاده از رنگ‌های روشن

 طراحی مدرن حمام کوچک

طراحی مدرن و کاربردی حمام کوچک

محبوب ترین روشی که باعث می‌شود فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد استفاده از رنگ‌های روشن است. این روش برای حمام‌های کوچک نیز کاربرد دارد. با تزیین حمام سفید می‌توانید حمامی بسیار بزرگ داشته باشید. علاوه بر این، کار شما در انتخاب سرامیک‌های حمام و لوازم بهداشتی بسیار آسان است، زیرا مدل‌های رنگ روشن به وفور یافت می‌شود.

مطالب مرتبط: دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر

 

 با کابین دوش شیشه ای در دکوراسیون حمام کوچک، مرزها را از بین ببرید 

smallbathroom 5

شیشه‌های دوش یکپارچه، مرز بصری یک حمام کوچک را از بین می برد. از آنجایی که شیشه‌های دوش طرح دار یا مات جلوه ای روی دیوار ایجاد می‌کنند، در صورت امکان باید شیشه شفاف ترجیح داده شود. بنابراین، هنگام دوش گرفتن در یک فضای باریک احساس گیر نمی‌کنید و حمام شما از نظر بصری تقسیم نمی‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید مانند مثال زیر با استفاده از شیشه رنگی اما شفاف، دکوراسیون حمام کوچک با جلوه ای خاص ایجاد کنید. این روش ساده برای شما مفید خواهد بود، به‌خصوص اگر یک حمام کاملا سفید را خسته کننده بدانید.

در نظر داشته باشید درب شیشه ای حمام نسبت به پرده گران قیمت تر است اما بدیهی است که شیشه به نسبت سایر پوشش‌ها از دوام بیشتری برخوردار است. ضمن اینکه مثل پرده مدام نیاز به شستشو و تعویض ندارد.

یک طرح مینیمالیستی و ساده انتخاب کنید

 نمونه هایی از دکوراسیون حمام کوچک

نمونه هایی از دکوراسیون حمام کوچک

سبک شما هر چه باشد، مهمترین نکته ای که در دکوراسیون حمام کوچک باید به آن توجه کنید این است که تا حد امکان یک طراحی مدرن و مینیمال داشته باشید. برای این کار از جزئیات غیرضروری و الگوهای اغراق آمیز خودداری کنید. همچنین لوازم آرایش وبهداشتی خود را مرتب نگه دارید. به عنوان مثال، می‌توانید لوازم آرایش و بهداشت فردی یا حوله‌های خود را خارج از حمام نگهداری کنید. بنابراین، به جای یک کابینت حمام بزرگ، می‌توانید از یک آویز کوچک و ساده استفاده کنید.

سطوح انعکاسی مانند مدل آینه تخت بدون قاب، شیشه دوش شفاف و کاشی‌های سرامیکی براق در مقیاس بزرگ از دیگر ایده‌های تزئین حمام کوچک هستند. علاوه بر این، مبلمان مدرن حمام با رنگ‌های ملایم و طبیعی و خطوط تمیز، حمام شما را بسیار بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد.

استفاده از سینک‌ها و قفسه کوچک و باریک در دکوراسیون حمام کوچک

طراحی حمام و سرویس بهداشتی کوچک

ایده های طراحی حمام و سرویس بهداشتی کوچک

سینک و قفسه دیواری حمام باعث می‌شود حمام بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، زیرا فضایی از کف را اشغال نمی‌کند. همچنین ظاهر مدرن و سبک تری دارد. در بین کابینت‌های روشویی آویز می‌توانید به راحتی مناسب ترین سایزها و مدل‌ها را برای سرویس بهداشتی خود بیابید که برای دکوراسیون حمام کوچک بسیار کاربرد دارد.

از پالت رنگی تک رنگ استفاده کنید

 جدیدترین طرح های دکوراسیون حمام های کوچک

جدیدترین طرح های دکوراسیون برای حمام های کوچک

برای دکوراسیون حمام کوچک، یک پالت رنگی تک رنگ متشکل از تناژ مختلف را انتخاب کنید. رنگ پاستلی را انتخاب و در جزئیات اصلی مانند مبلمان و سرامیک با این رنگ پیش بروید. با لوازم حمامی که استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های دیگری را روی رنگ اصلی اضافه کنید. یا می‌توانید یک حمام سیاه و سفید شیک با دوغاب سیاه بین کاشی‌های سفید مانند بالا طراحی کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون 

 

از اثر جادویی سرامیک بهره‌مند شوید

 حمام کوچک با چند طراحی زیبا و کاربردی

دکوراسیون حمام کوچک با چند طراحی زیبا و کاربردی

سرامیک‌ها و کاشی‌های مورد استفاده در سطوح حمام از عواملی هستند که بیشترین تأثیر را بر درک اندازه دارند. به همین دلیل، مهم ترین نکته برای دکوراسیون حمام کوچک، انتخاب سرامیک و کاشی مناسب است. هنگام تصمیم گیری در مورد الگوی کاشی و سرامیک برای یک حمام کوچک، الگوهایی که خطوط اتصال واضحی ندارند، مانند سنگ مرمر، که در کنار هم مکمل یکدیگر هستند، باید ترجیح داده شوند.

نکته مهم دیگر استفاده از همان سرامیک طرح دار در کف و دیوار سرویس بهداشتی است. بنابراین، خطوط شروع و پایان سرامیک‌ها با یکدیگر ترکیب و به صورت یک سطح ظاهر می‌شوند. این به ما این امکان را می‌دهد که یک حمام کوچک را بسیار بزرگتر از آنچه هست درک کنیم.

تمام توجه را به کاغذ دیواری جلب کنید

کاغذ دیواری مناسب حمام

کاغذ دیواری حمام

بهترین راه برای دکوراسیون حمام کوچک، منحرف کردن توجه است. برای این کار می‌توانید از یک کاغذ دیواری خیره کننده در حمام خود استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید کاغذ دیواری‌هایی که عادت به دیدن آنها در سرویس بهداشتی نداریم برای مکان‌های مرطوب بی‌فایده هستند، کاغذ دیواری‌های مخصوص محیط‌های مرطوب و گرم به فروش می‌رسند.

شما می‌توانید با یک کاغذ دیواری باکیفیت که سبک شما را منعکس می‌کند، توجه را از اندازه حمام به طراحی زیبای آن جلب کنید. فراموش نکنید که یک الگوی منحصر به فرد، جالب و جسورانه برای این مورد انتخاب کنید!

مطالب مرتبط: ۲۰ ایده کاغذ دیواری آشپزخانه که جالب تر از کاشی خواهد بود

 

راه حل‌های ذخیره سازی مستقل و کاربردی

smallbathroom 13

مبلمان قابل حمل و چند منظوره برای فضاهای کوچک ضروری است. برخلاف قفسه‌های ثابت حمام، می‌توانید وسایل حمام خود را هر زمان که بخواهید با راه‌حل‌های ذخیره سازی مستقل به مکان دیگری منتقل کنید. سبدها و چهارپایه‌ها برای دکوراسیون حمام کوچک بسیار مفید هستند. شما می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را به صورت سازماندهی شده با یک سبد قابل حمل چند لایه مانند نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید، نگهداری کنید.

از فضاهای کوچک چگونه در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

چگونه از فضاهای کوچک در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

بنابراین زمانی که می‌خواهید فضا را گسترش دهید یا حمام پر است، می‌توانید وسایلی را که استفاده نمی‌کنید به اتاق خواب خود منتقل کنید. این قفسه‌های قابل حمل، سبک و چرخ‌دار برای سازماندهی حمام‌ کوچک ایده آل هستند.

با لوازم دکوری شیک تزئین کنید

 بهترین دکوراسیون حمام و دستشویی کوچک

تصاویر بهترین دکوراسیون حمام و دستشویی کوچک

امروزه بازسازی حمام با توجه به شرایط موجود بسیار گران قیمت تمام می‌شود. اگر بودجه لازم برای بازسازی کل حمام را ندارید، می‌توانید با استفاده از لوازم دکوری، شگفتی‌هایی برای دکوراسیون حمام کوچک ایجاد کنید. با انتخاب موضوعی شروع کنید که بازتاب سلیقه شما باشد. سپس نورپردازی، آینه، لوازم حمام کوچک و ملحفه‌های حمام را خریداری کنید که با سبک انتخابی شما مطابقت دارند.

مطالب مرتبط: ۱۰ کاری که نباید در هنگام بازسازی خانه انجام دهید

 طراحی مدرن دکوراسیون حمام

طراحی مدرن و جذاب دکوراسیون حمام

اگر سبک کلاسیک دارید، با اکسسوری‌هایی که می‌توانید از مغازه عتیقه فروشی بخرید، رنگ‌های منحصر به فردی به حمام خود اضافه کنید. سینک فلزی، موزاییک‌های دیواری قدیمی و گل‌های رنگارنگ که روی کنسول قدیمی بالا قرار گرفته اند بسیار الهام بخش به نظر می‌رسند. و الگوی حروف روی دیوار در تصویر بالا (به جای آن می‌توان از لوازم دکوری فلزی دیوار نیز استفاده کرد) ایده خوبی به نظر می‌رسد!

مطالب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

 در دکوراسیون حمام کوچک از آینه با ابعاد بزرگ استفاده کنید

 دکوراسیون حمام با استفاده از آینه

تزیین حمام با استفاده از آینه

وقت آن است که یکی دیگر از محبوب‌ترین ایده‌های دکوراسیون حمام کوچک را انتخاب کنید! آینه‌ها نور را در حمام منعکس می‌کند، مانند تمام اتاق‌های کوچک دیگر، و باعث می‌شود فضا بسیار بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. برای این کار، می‌توانید یک آینه بزرگ را به دیوار آویزان کنید یا با کاشی‌های آینه‌ای، حمام خود را دو برابر بزرگتر نشان دهید. یا می‌توانید هر دو را مانند بالا انجام دهید. 🙂

تمام مطالب مربوط به آینه را از اینجا بخوانید

 

از ارتفاع سقف حداکثر استفاده را ببرید

 دکوراسیون حمام ایرانی

دکوراسیون حمام کوچک ایرانی

استفاده از حداکثر ارتفاع سقف هنگام ساخت طرح‌ها و دکوراسیون حمام کوچک بسیار مهم است. هر چه ارتفاع کابینت و قفسه حمام، آینه تمام قد و شیشه دوش بیشتر باشد، چشم‌ها را بیشتر به خود جلب می‌کنید. بنابراین سقف حمام بالاتر از آنچه هست به نظر می‌رسد. این روش به‌ویژه برای حمام‌هایی با سقف‌های باریک و کم بسیار موثر است.

حذف کردن وان در حمام های کوچک

 وان در تزیین حمام کوچک

وان در تزیین حمام کوچک

یک دوش آبگرم نه تنها حس خوبی را به حمام شما می بخشد، بلکه احساس اینکه تمام فضای شما توسط وان اشغال شده است را از بین می برد. در یک حمام کوچک وجود وان باعث تنگی فضا می شود و معمولاً نسبت به یک دوش دو برابر فضای بیشتری را  اشغال می‌کند. بنابراین اگر وان را بردارید حمام کوچک خود را بزرگتر جلوه داده می شود. ضمن اینکه استفاده از وان مصرف آب بالایی دارد، اما در استفاده از دوش آب کمتری مصرف می‌شود.

خلاصه برداشتن وان در حین بازسازی حمام به شما این امکان را می دهد تا آن وان حمام غیرقابل استفاده، کم استفاده یا قدیمی را به یک دوش کاملا کاربردی و با دسترسی آسان تبدیل کنید.

امیدواریم طرح‌های دکوراسیون حمام کوچک که به اشتراک گذاشتیم الهام بخش شما باشد. اگر می‌خواهید حمام خود را به سبک «مدرن» تزئین کنید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲ را مطالعه نمایید. و اینکه این مقاله: تزیین حمام و دستشویی چگونه باید باشد؟ نیز می‌تواند مفید باشد.

فراموش نکنید که برای الهام گرفتن از جنبه‌های مختلف خانه خود از صفحه مجله اینترنتی دکوراسیون ما دیدن کنید! 🙂

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *