پذیرایی و اتاق نشیمن

راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن [آپدیت جدید]

دکوراسیون اتاق نشیمن
۹۳ / ۱۰۰

در این مقاله به دکوراسیون اتاق نشیمن می پردازیم. اتاق نشیمن نیز مانند آشپزخانه ، قلب خانه است. اینجا جایی است که شب ها از تماشای فیلم خانوادگی لذت می برید، پس از مطالعه یک کتاب خوب استراحت می کنید یا حتی به فرزندانتان کمک می کنید تکالیف خود را انجام دهند. از آنجایی که از آن به طرق مختلف استفاده می شود، مهم است که اتاق نشیمن شما با مبلمان مناسب، از جمله مبل راحتی و قطعات تزئینی تجهیز شود.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

دکوراسیون اتاق نشیمن (پذیرایی) چگونه باید باشد؟

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن بخشی از خانه است که می تواند تزئینات تشریفاتی و خصوصیات منحصر به فردی داشته باشد و چیدمان آن کاملاً به نحوه استفاده آن مربوط می شود. به عبارت دیگر، اتاق نشیمن باید راحت باشد و در عین حال برای برخی از مناسبت های رسمی مناسب باشد. اتاق نشیمن شما همیشه باید مرتب و تمیز باشد تا همه افرادی که وارد خانه شما می شوند در آنجا احساس راحتی و گرمی کنند.

قبل از اینکه آخرین ترندها را در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن و اسباب و اثاثیه پذیرایی را تهیه کنید، بهتر است جزئیات نحوه تزئین اتاق نشیمن را بدانید. در اینجا ایده هایی برای اتاق نشیمن وجود دارد که به شما کمک می کند اتاق نشیمن خود را به فضایی تبدیل کنید که تمام خانواده دوست دارند. با ما همراه باشید.

اندازه و اندازه گیری اتاق پذیرایی

 دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مدرن

 ایجاد تعادل در فضای اتاق نشیمن، مبلمان و اثاثیه شما باید متناسب با محیط اطراف باشد. این مورد به ویژه برای یک اتاق نشیمن کوچک خانوادگی مهم است. مهم نیست فضای شما چقدر است، داشتن این اطلاعات حیاتی است. در اینجا چند اندازه گیری وجود دارد که باید طبق برنامه ریزی انجام شود:

  • اندازه گیری کف اتاق پذیرایی: این به شما کمک می کند که در انتخاب کفپوش یا فرش با اندازه مناسب سفارش دهید.
  • اندازه گیری دیوارهای اتاق پذیرایی: این به شما کمک می‌کند تا مقدار رنگ مورد نیاز جهت رنگ آمیزی یا نصب کاغذ دیواری را بدانید. همچنین اندازه‌های لازم و کافی آثار هنری را تعیین کنید.
  • اندازه گیری محیط پذیرایی: این محاسبه به شما کمک می کند تا اندازه و مقیاس قطعات مبلمان مورد استفاده را تعیین کنید. 
  • محل قرارگیری مبلمان: قبل از شروع دکوراسیون پذیرایی، مطمئن شوید که مبلمان شما به گونه ای که می خواهید چیده شده باشد. چیدمان مبلمان می‌تواند حس کل فضای شما را تغییر دهد. باعث می شود فضای شما بازتر و دلبازتر یا درهم و برهم و پر باشد.

انتخاب سبک اتاق نشیمن

انتخاب سبک اتاق نشیمن

سبک مناسب اتاق نشیمن

شما می توانید با انتخاب سبک مورد علاقه خود و تزئین با عناصر و قطعاتی که زیبایی شناسی را به نمایش می گذارند، ظاهری منسجم و هماهنگ در اتاق پذیرایی خود داشته باشید. از دکوراسیون اتاق نشیمن خانه‌های سبک روستیک (روستایی) جذاب و خانگی گرفته تا مبلمان سنتی، طرح‌هایی متناسب با هر سلیقه‌ای وجود دارد. این سبک های محبوب طراحی داخلی اتاق نشیمن را برای کمک به شروع کار در نظر بگیرید:

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: سبک دکوراسیون [/message_box]

 

انواع سبک مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن

  • سبک سنتی: دکوراسیون سنتی با الهام از طراحی کلاسیک اروپایی، ظرافت دنیای قدیم را تداعی می کند. طراحی بر اساس سبک های گذشته است، اما اغلب با جزئیات تزئینی کمتر همراه است. اتاق ها به گونه ای تنظیم شده اند که کاربردی، مناسب خانواده و راحت باشند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: سبک کلاسیک [/message_box]

 

  • سبک معاصر: شکل و خطوط یکی از عناصر مهم دکوراسیون سبک معاصر است. همچنین یکی دیگر از ویژگی های اساسی این سبک، رنگ های خنثی می باشد. استفاده از رنگ هایی مثل سیاه، سفید، قهوه ای روشن و خاکستری بسیار رواج دارد.
  • سبک روستیک: مبلمان اتاق نشیمن سبک روستایی یا روستیک از مواد خام، رنگ‌های ارگانیک کم‌رنگ و ظاهری دست‌ساز خشن برای فضایی گرم و دل‌انگیز ترکیب می‌شوند.
  • سبک انتقالی: در سبک دکوراسیون انتقالی نمونه ای از تمام هنرمندی های سبک‌های معاصر امروزی و مدرن وجود دارد؛ که با سلیقه‌ با یکدیگر آمیخته شده اند و سبکی جدید به وجود آورده‌اند. از  فایبرگلاس، شیشه و کروم‌های مات تا فلزهای براق و…
  • سبک مدرن: از ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن ایجاد فضایی شیک، دلنشین، گرم و صمیمی و به دور از هر گونه در هم ریختگی و تجمل است. اگر شخصیت شما طوری است که به سادگی و نظم بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، سبک مدرن دقیقا مناسب شماست.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: سبک مدرن [/message_box]

 

اصول چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن در خانه های بزرگ و ایرانی

دکوراسیون اتاق نشیمن در خانه های ایرانی

دکوراسیون اتاق نشیمن در خانه های بزرگ و ایرانی

اگر فضای کافی در خانه وجود دارد ، بهتر است اتاق نشیمن و غذاخوری را دور از اتاق نشیمن قرار دهید. سبک طراحی و چینش اتاق پذیرایی در خانه هایی با ابعاد نسبتا بزرگ در داشتن تلویزیون، میز چوبی شیک، مبل زیبا ، فرش های ۶ متری و ۹ یا ۱۲ متری و اجزای تزئینی نظیر آن خلاصه شده است. اگر فضای کافی در خانه وجود داشته باشد ، کتابخانه در گوشه دیگری از خانه قرار می گیرد تا مکانی دنج برای مطالعه ایجاد شود. در خانه های بزرگ ، انتخاب مبل های حجیم و راحت انتخاب بسیار خوبی است. بسته به تعداد اعضای خانواده ، مبلمان هفت ، نه یا دوازده نفر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] [/message_box]

 

اصول چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

اصول دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

در خانه های کوچک معمولاً فضای زیادی برای تفکیک کامل اتاق نشیمن و اتاق نشیمن وجود ندارد. در خانه های کمتر از صد متر معمولاً میز غذاخوری و مبلمان یکنواخت برای چیدمان خانه کافی است. یک روش عملی برای تقسیم بخشی از فضا در این مدل خانه ها استفاده از دو یا سه فرش شش متری به جای یک فرش ۱۲ متری است. با کمک فرش می توان فضا را کمی متمایز کرد. قرار دادن یک مبل سه نفره در مقابل میز تلویزیون نیز یک گزینه مقرون به صرفه است. این امر به راحتی هر دو اعضای خانواده کمک می کند و مبلمان پذیرایی آسیب نمی بیند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای دکوراسیون آپارتمان کوچک [/message_box]

 

کاربرد مبلمان و اثاثیه در سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی

 دکوراسیون شیک اتاق نشیمن

دکوراسیون شیک و کاربردی اتاق نشیمن

در طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی باید مبلمان را بر اساس کارآیی و جایگاه آنها در دکوراسیون انتخاب و مرتب سازی کنید و وسایل غیر ضروری را در طراحی آنها قرار ندهید. همچنین باید مبلمان را به گونه ای بچینید که افراد دسترسی راحتی داشته باشند و بین آنها جابجا شوند.

مبلمان سنگ بنای فضای زندگی شماست. هنگامی که اسباب و اثاثیه منزل را که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کردید، همه چیز در مورد چیدمان آن است. بسیاری از افراد با چیدمان مبلمان مشکل دارند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام چیدمان مبلمان خود در نظر بگیرید:

نکات مهم دکوراسیون پذیرایی

  • یک نقطه کانونی را انتخاب کنید: این یک راه آسان برای تعیین جریان اتاق نشیمن شماست. برخی از نقاط کانونی رایج برای استفاده در یک اتاق نشیمن، شومینه، آینه بزرگ، یک اثر هنری بزرگ یا یک دیوار برجسته است. 
  • یک مرکز نشستن و گفتگو ایجاد کنید: برای جابجایی آسان اطراف مبلمان فضای باز بگذارید. تمام مبلمان خود را در امتداد دیوار فشار ندهید. یک فضای نشستن اضافی در انتهای اتاق ایجتد کنید.

  • در اتاق نشیمن تعادل ایجاد کنید: آسان ترین راه رسیدن به تعادل، تقارن است. در دکوراسیون اتاق نشیمن میز به عنوان نقطه کانونی چیدمان محسوب می شود و چیدمان دو طرف میز باید یکسان باشد. مبلمان خود را با هم دسته بندی کنید و صندلی ها را به تنهایی در گوشه ای رها نکنید.
  • تعیین جریان ترافیک: با نحوه چینش اثاثیه خود می توانید حرکت در فضا را کنترل کنید. قبل از اضافه کردن مبلمان، درها و پنجره ها و اینکه آیا درب به داخل یا خارج می چرخد ​​را در نظر بگیرید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو] [/message_box]

 

نورپردازی اتاق نشیمن

روشنایی اتاق نشیمن

روشنایی اتاق نشیمن

نورپردازی اتاق نشیمن بسیار مهم است. چرا که ساعت های زیادی را در طول روز در آنجا سپری می کنیم. بنابراین این اتاق باید دارای نور کافی باشد. به عنوان مثال ، برای تماشای تلویزیون، بهتر است فضا را با دقت روشن کنید، اما اگر یکی از اعضای خانواده در گوشه صندلی درس بخواند ، به نور بیشتری با تابش خیره کننده کمتر احتیاج دارد. به خاطر داشته باشید که اگر اتاق نشیمن بیش از حد روشن باشد ، می تواند باعث ایجاد تابش خیره کننده و اذیت چشم ها به ویژه در شب شود. نورپردازی در اتاق به روشن کردن فضا و برجسته کردن یک نقطه کانونی کمک می کند.

انواع نورپردازی اتاق نشیمن

نورپردازی به سه دسته تقسیم می شود: نور محیط (طبیعی)، نور موضوعی (وظیفه) و نور متمرکز (تاکیدی).

  • نور محیطی همان نور طبیعی است. این نوری است که از پنجره ها، درهای شیشه ای یا نورگیر شما وارد می شود. شما می توانید نور محیط را با استفاده از پرده های تزئینی ، سایه ها یا پرده هایی که با فضای شما مطابقت دارند کنترل کنید.
  • نور وظیفه یا نور موضوعی اصلی ترین نور در فضای خانه است. چراغ وظیفه نیز نیازی به ملایم بودن ندارد. چراغ‌های وظیفه منبع اصلی نور در اتاق نشیمن شما در شب یا زمانی که نور محیطی کم است یا وجود ندارد، خواهد بود. با انتخاب نور کاری که با حال و هوای فضای شما مطابقت دارد، روشنایی اتاق نشیمن را تنظیم کنید. اگر می خواهید فضا را روشن و مطبوع کنید، از لامپ های نور روز یا LED استفاده کنید. اگر گرم و دنج را ترجیح می دهید، لامپ هایی را در نظر بگیرید که نور زرد را به فضا می تابانند.
  • نور تاکیدی یا متمرکز برای مناطق کوچک یا اشیایی است که می خواهید برجسته کنید. چراغ‌های اکسنت عبارتند از دیوارکوب، لوستر، چراغ‌های کف و رومیزی . از نورهای تاکیدی برای برجسته کردن لوازم جانبی و نقاط کانونی و همچنین ارائه نور اضافی به مناطق تاریک استفاده کنید. در واقع استفاده از نور تاکیدی کاربرد نمایشی دارد.

فضای منظم در تزیین اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مدرن

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

هنگام ایجاد یک اتاق نشیمن مدرن و مرتب باید دقت زیادی را در انتخاب اجرا و چینش آن ها به خرج دهید. در واقع شما یک اتاق نشیمن مرتب خواهید داشت و از دو اصل سادگی و کاربردی که در بالا معرفی کردم ، پیروی خواهید کرد.

سبک مبلمان سفید در کنار عناصر تزئینی پر زرق و برق

 دکوراسیون اتاق نشیمن با طراحی شیک و کاربردی

دکوراسیون اتاق نشیمن با طراحی شیک و کاربردی

استفاده از عناصر تزئینی ساده اما درخشان می تواند همان چیزی باشد که اتاق نشیمن شما به آن احتیاج دارد ، به ویژه هنگام استفاده از مبلمان سفید. اگر می خواهید فضایی زیبا و جذاب داشته باشید ، حتماً از وسایل تزئینی در کنار مبلمان سفید استفاده کنید. به کمک نورپردازی زیبا و در کنار آن استفاده از لوسترهای دارای کریستال می توانید نمای زیباتری در دکوراسیون اتاق نشیمن و هال خود ایجاد کنید.

مطالب پیشنهادی: ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

بافت مناسب پذیرایی (اتاق نشیمن)

دکوراسیون اتاق نشیمن شیک

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن شیک

با استفاده از بافت، می توانید به فضا و حس لمس اضافه کنید و کمی جذابیت و گرما را به مبلمان با سطح صاف و صیقلی اضافه کنید. فرشی با خزه نرم، بالش دوزی و لوازم جانبی ، مانند چراغ رومیزی ، که پایه آن با تکه های چوب پوشانده شده است ، به فضا بافت می بخشد. همه این عناصر جذابیت اتاق را دو چندان کرده و به آن گرما و صمیمیت می بخشد.

استفاده از گل ها و گیاهان زیبا و سرسبز در فضای اتاق پذیرایی یکی دیگر از ایده های کاربردی و شیک برای ایجاد احساس نشاط و شادابی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن است. بهتر است از گیاهانی در اتاق استفاده کنید که به نور کمتری نیاز دارند. گیاهان گلدار به نور زیادی احتیاج دارند، در حالی که گیاهان سبز به نور کمتری احتیاج دارند.

 اجازه دهید خلاقیت خود را در مورد انتخاب لوازم جانبی، اسباب و اثاثیه دکوراسیون پذیرایی از آنجایی که موقتی هستند، افزایش دهید. بسته به فصل اگر می خواهید به سرعت ظاهر اتاق را تغییر دهید، الگوها و رنگ ها را عوض کنید.

نکته: از یک آینه در یک اتاق نشیمن کوچک استفاده کنید تا فضای خود را بزرگتر و بازتر نشان دهید و همچنین نور طبیعی را افزایش دهید.

رنگ مناسب اتاق نشیمن

رنگ اتاق نشیمن

رنگ مناسب اتاق نشیمن

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق نشیمن هیجان انگیز است. یکی از مواردی که هنگام انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن باید به آن توجه داشته باشید این است که یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب کرده و سایر رنگ های متناسب با آن را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این عناصر را در نظر بگیرید تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد پالت رنگ فضای خود کمک کند:

انواع رنگ آمیزی اتاق نشیمن

  • نقطه کانونی اتاق نشیمن: آیا در اتاق نشیمن شما مبلمان، وسایل هنری و ترییناتی یا یک عنصر معماری وجود دارد که بخواهید آن را برجسته کنید؟ به رنگ ها توجه داشته باشید. می توانید یک دیوار برجسته را برای برجسته کردن نقطه کانونی یا اضافه کردن رنگ های پر رنگ به فضا رنگ کنید. 
  • رنگ مبلمان اتاق نشیمن: همانطور که در مورد نقطه کانونی، نوع  مبلمان به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که رنگ دیوارها چه باشد. آیا مبلمان با چوب تیره ساخته شده است؟ آیا رنگ روکش آن خنثی است یا با رنگ های گرم یا سرد طرح دار است؟ مبلمان دارای رنگ خنثی، گرم یا سرد است؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا رنگ مناسب دیوارهای خود را تعیین کنید.
  • رنگ کف اتاق نشیمن: حتی تناژ و رنگ کف در رنگ های اتاق نشیمن نقش دارد. مانند مبلمان، به خنثی بودن، گرم بودن یا سرد بودن کف اتاق نشیمن توجه کنید. 
  • سبک اتاق نشیمن: منبع نور اصلی در اتاق شما می تواند بر رنگ دیوارهای شما تأثیر بگذارد. بخش کوچکی از دیوار را رنگ کنید. به رنگ در نور طبیعی و در نور مصنوعی اتاق خود نگاه کنید وآن را تست کنید. بررسی کنید که رنگ در هر دو حالت چگونه به نظر می رسد. رنگی را انتخاب کنید که هم در نور طبیعی و هم در نور مصنوعی خوب به نظر برسد. 

استفاده از چرخه رنگ

ساده ترین راه برای درک اینکه چگونه رنگ ها با هم هماهنگ و ست باشد، استفاده از چرخه رنگ است. این به شما کمک می کند تا روابط بین رنگ های مختلف را ببینید.

استفاده از چرخه رنگ می تواند فضایی جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کند. شما می توانید از سایه های مختلف و بسیار زیبا از رنگ آبی در اتاق نشیمن مدرن خود استفاده کنید. رنگ آبی حس بی نظیری از پاکی و زیبایی دریا را برای شما به ارمغان می آورد. مطمئناً با مشاهده این اتاق نشیمن مدرن زیبایی دریا را به یاد خواهید آورد و این دکوراسیون نیز به شما احساس آرامش دریا می دهد.

سفید ، مانند دیگر رنگ های چرخه رنگ ، دارای طیف رنگی است.در نتیجه هنگامی که دوست ندارید از رنگ سفید خالص استفاده کنید و همچنین به مبل کاملاً سفید هم علاقه ندارید اما دلتان می خواهد در دکوراسیون اتاق نشیمن خود رنگ سفید هم داشته باشید ، می توانید از طیف های گوناگون رنگ سفید و خاکستری در دکوراسیون اتاق نشیمن و هال استفاده کنید. دکوراسیون اتاق نشیمن را خنثی نگه دارید تا یک جریان هماهنگ و شیک در اتاق ایجاد شود. طیف سفید بین بژ و سفید می تواند انتخاب خوبی باشد.

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

دلایل زیادی وجود دارد که هنگام تزئین اتاق نشیمن خود از کاغذ دیواری با ظاهر دلخواه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، انتخاب و چسباندن کاغذ دیواری می تواند بلافاصله یک اتاق را متحول کند. می‌توانید در عرض چند دقیقه کاغذ دیواری را نصب کنید. همچنین به راحتی و بدون آسیب رساندن به سطح زیر می توانید آن را بردارید. بنابراین همیشه یک کاغذ دیواری برای ایده های تزئین اتاق نشیمن سودمند خواهد بود.

می توانید از کاغذ دیواری در بیشتر قسمت های اتاق نشیمن خود مانند سقف، دیوارها، شومینه ها و موارد دیگر استفاده کنید.

انواع کاغذ دیواری:

  • کاغذ دیواری‌های تیره‌: اتاق را کوچک‌تر، خنک‌تر و آرام‌تر جلوه می دهد.
  • کاغذ دیواری های گلدار: چشم ها را به خود جلب می کنند و می توانند رنگ خوشایندی به فضای شما ببخشد.
  • کاغذ دیواری رنگ روشن: اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند، در حالی که الگوهای بزرگ محیط صمیمی‌تری ایجاد می‌کند. 

انتخاب فرش مناسب پذیرایی

فرش اتاق نشیمن

انتخاب فرش اتاق نشیمن

انتخاب فرش برای اتاق نشیمن بسیار مهم است. اگر می خواهید دکوراسیون اتاق نشیمن را تغییر دهید، ابتدا فرش را انتخاب کنید. سپس بقیه چیدمان را در نظر بگیرید. یکی از اولین مواردی که هنگام انتخاب فرش برای اتاق نشیمن خود باید به آن توجه کنید ، اندازه فرش است. فرش اتاق نشیمن نباید خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد.

اندازه فرش باید به گونه ای باشد که پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های پشتی آن روی زمین باشد. بهتر است از فرش یا فرش های کوچک برای اتاق نشیمن استفاده نکنید ، اما اگر فرش را دوست دارید، آنها را در وسط اتاق و اطراف مبلمان قرار دهید تا پایه مبل روی فرش نباشد.

طراحی پلان باز در تزیین اتاق نشیمن

طراحی پلان باز در دکوراسیون پذیرایی

طراحی پلان باز در تزیین اتاق نشیمن

اکثر اتاقهای نشیمن که به سبک مدرن طراحی شده اند دارای طرح باز هستند. اما اجرای چنین طرحی در خانه های ایرانی می تواند سخت و گران باشد. شما می توانید با خرید و نصب پرده های نازک و روشن ، با استفاده از سطوح براق و آینه دار و رنگ آمیزی دیوارها با رنگهای روشن ، می توانید جلوه ای مشابه طرح پلان باز در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

دکوراسیون اتاق نشیمن شما نیازی به یک پروژه سخت یا وقت گیر ندارد. ایده‌ها و روش‌های زیادی برای تزیین اتاق نشیمن وجود دارد، بنابراین می‌توانید هر دکوری که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم جدیدترین سبک ها و ایده های دکوراسیون پذیرایی را ارائه دهیم. لطفاً نظرات و ایده های خود را در پایین همین صفحه برایمان ارسال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *