سبک دکوراسیون

سبک دکوراسیون بوهمیان [راهنمای صفر تا ۱۰۰]

lazy
۸۷ / ۱۰۰

بوهمی چیست؟ دکوراسیون منزل به سبک بوهمیان به چه معناست؟ چگونه دکوراسیون بوهمیایی درست کنیم؟ با ما همراه باشید و با مبلمان، لوازم دکوری و انتخاب نور به سبک دکوراسیون بوهمیان آشنا شوید. همچنین راهنمای دکوراسیون سبک بوهمیان اتاق به اتاق: دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و اتاق ناهارخوری بوهمی را در این مقاله خواهید دید.

سبک بوهمی با الهام از افراد آزاد اندیش مانند مسافران، بازیگران، هنرمندان و نویسندگان، به یک روند جهانی به خصوص در سال های اخیر تبدیل شده است. در نقاط مختلف جهان، مردم نه تنها لباس های بوهمی می پوشند، بلکه خانه های خود را به سبک بوهمیایی تزئین می کنند. آیا دوست دارید سبک بوهمی آزاد، رنگارنگ و نوآورانه را در طراحی خانه خود منعکس کنید؟ در این مقاله راهنمای دکوراسیون بوهمی از صفر تا ۱۰۰ را به اشتراک گذاشته ایم که در آن پاسخ سوالات “سبک دکوراسیون بوهمی چیست” و “چگونه یک دکوراسیون خانه بوهمیایی بسازیم” را خواهید یافت.! 🙂

توجه: قبل از بررسی سبک دکوراسیون بوهمیان، فراموش نکنید که مقاله ما را در زیر بخوانید تا سبک خود را در بین محبوب ترین سبک های دکوراسیون کشف کنید!

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: سبک مورد علاقه شما چیست؟ در ۴ پرسش با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا شوید [/message_box]

 

بوهمی چیست؟ سبک دکوراسیون بوهمیان به چه معناست؟

بوهمی چیست؟

سبک دکوراسیون بوهمیان

سبک دکوراسیون بوهمیان

ریشه کلمه بوهم بر اساس کلمه فرانسوی “La Boheme” به معنای “کولی” است. سبک بوهمی برای اولین بار توسط مردم بوهمیا، منطقه ای با جمعیت زیاد کولی در گذشته، آغاز شد. سبک زندگی بوهمیایی، هنرمندان قرن ۱۹، با الهام از زندگی کوچ نشینی کولی ها همراه بود. سبک بوهمی بیانگر سبک زندگی بی دغدغه، بدون استرس و راحت است. پاسخ فعلی به سوال “بوهمین چیست” را می توان گفت: “کسی که روز به روز بی دغدغه، آزاد و رها زندگی می کند بدون اینکه به آینده فکر کند”.

سبک دکوراسیون بوهمیان به چه معناست؟

 

دکوراسیون بوهمی در قرن نوزدهم در پاریس به وجود آمد. هنرمندان و نویسندگان با اعتقاد به اینکه خلاقیت ارزشمندتر از پول است، سبک زندگی را با الهام از عشایر، یعنی بوهمیان اصیل، ایجاد کرده اند. این شیوه جدید زندگی که قوانین را رد می کند و فرهنگ و آرمان های آنها را منعکس می کند، سبک دکوراسیون بوهمیان را آشکار کرده است. سبک دکوراسیون بوهمی نیز یک سبک دکوراسیون است که قوانین را کنار می گذارد، منحصر به فرد است و هدف آن براندازی استانداردهای زیبایی است.

سبک دکوراسیون بوهمی یک روش غیر متعارف، شخصی و عجیب و غریب برای تزئین فضاهای نشیمن است. تنها قانون این است که هیچ قانونی وجود ندارد!

سبک دکوراسیون بوهمی مانند سبک دکوراسیون مدرن قوانین سختگیرانه ای ندارد. الگوها، بافت ها و رنگ ها را می توان به دلخواه ترکیب کرد. زیبایی شناسی بوهمیایی مبتنی بر شخصی بودن و راحت بودن است. دکوراسیون منزل به سبک بوهمی باید بر اساس سلیقه خود شخص ساخته شود نه سلیقه دیگران.

ممکن است در مورد نحوه اعمال سبک بوهمین که آزادترین سبک در بین تمام سبک های دکوراسیون است، در خانه خود کمی مردد باشید. در اینجا چند ایده دکوراسیون وجود دارد که یک فضا را “بوهمی” می کند: 🙂

چگونه دکوراسیون خانه بوهمیایی بسازیم؟

پس زمینه رنگ خنثی را انتخاب کنید

2 bohemian style interior design

برای دکوراسیون منزل به سبک بوهمی ابتدا باید در مورد رنگ پس زمینه تصمیم بگیرید. رنگ های خاکی گرم، پر رنگ و جسورانه مانند رنگ جواهرات و فلزات برای سبک دکوراسیون بوهمیان ایده آل است. در چنین سبک‌های دکوراسیون پیچیده، استفاده از پس‌زمینه خنثی که رنگ‌ها و الگوهایی را که روی آن اضافه می‌کنید به هم متصل می‌کند، کار شما را آسان‌تر می‌کند. با انتخاب رنگی که در درازمدت از آن خسته نشوید، روی سطوح بزرگ مانند دیوارها، می توانید از شروع آشفته و چالش برانگیز دکوراسیون بوهمیایی جلوگیری کنید.

رنگ های زنده را با هم ترکیب کنید

8 bohemian style apartment interior design

وقتی صحبت از دکوراسیون بوهمی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد رنگ‌های پررنگ و تند است. انواع رنگ ها از صورتی تا بنفش، از نارنجی تا سبز را می توانید در خانه های سبک بوهمی مشاهده کنید. اگرچه قانون روشنی در مورد رنگ ها و هیچگونه اصول و قاعده ای در مورد تزئینات سبک دکوراسیون بوهمیان وجود ندارد اما رنگ های متالیک و خاکی گرم به طور گسترده ای در سبک بوهمی در نظر گرفته می شود.

بخصوص رنگ هایی مانند آبی کهربایی، قهوه ای، نارنجی، نارنجی آتشین، بنفش سیر و سایر رنگ های جواهرات و… شما می توانید آن را در مبلمان، لوازم دکوری و فرش های سبک بوهمی ببینید.

راز یک دکوراسیون عالی با سبک بوهمی در ترکیب صحیح رنگ های گرم و ایجاد لایه های رنگی نهفته است.

هنگام تزیین خانه به سبک بوهمی از ترکیب الگوها و بافت ها نترسید. منسوجات رنگارنگ و طرح‌دار برای سرگرمی‌ها و چیزهای عجیب و غریب بخرید. به راحتی می ‌توانید طرح‌ ها و الگوهایتان را با یکدیگر ترکیب کنید از پارچه ها و فرش های رنگارنگ روی صندلی های راحتی خود یا به عنوان لوازم دکوری دیوار استفاده کنید. و از اینکه ممکن است با یکدیگر هماهنگ نباشند هرگز استرس نداشته باشید .شما می توانید از رنگ سفید نیز استفاده نمایید تا از شلوغی ایجاد شده توسط سبک بوهمی بکاهید و جو را متعادل کنید.

طراحی مبلمان به سبک بوهمی

decorators guide to bohemian style 1977570 bohemian colors

وجود پارچه های رنگی در بالای مبلمان و تخت خوابتان طوری خود نمایی می‌کند که شما را به وجد می‌آورند و چشمان شما چیز دیگری را نخواهند دید.
آویزان کردن پرده های نقش دار و آثار هنری روی دیوار جلوه بی نظیری را در خانه ایجاد می کند. پیدا کردن پارچه ها و الگوهای رنگ شده و طرح های مبلمان غیرمتعارف در فروشگاه ها می تواند دشوار باشد. اما خود این سرگرم کننده و زیبا به نظر می رسد که تزیینات عجیب و غریب را به فضا اضافه کنید.

خانه های بوهمی معمولا دارای مبلمان خاصی هستند که در طول زمان جمع آوری می شوند. به همین دلیل فروشگاه های دست دوم و عتیقه فروشی ها بهترین مکان برای خرید مبلمان بوهمی هستند. برای دکوراسیون منزل به سبک بوهمی، هر مبلمان باید خاص باشد و داستانی را روایت کند. خوبی این نوع دکوراسیون آنجاست که شما مجبور نیستید مبلمان را به صورت ست بخرید، بنابراین نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید.

می توانید آزادانه فروشگاه ها را بگردید و لذت ببرید و هر قطعه را جداگانه خریداری کنید. وقتی نوبت به هماهنگی و ست کردن می رسد، نگران نباشید. اگر خود شما آن را دوست داشته باشید کاملاً ست می شود! 😉

یکی دیگر از ترفندها در انتخاب مبلمان بوهمی، انتخاب مبلمان راحت و کم ارتفاع است. هر چه مبلمان به زمین نزدیکتر باشد، محیط اصیل تر به نظر می رسد. علاوه بر مبل های کم ارتفاع، بالش ها و پاف ها در اندازه ها و طرح های مختلف برای سبک دکوراسیون بوهمیان ضروری هستند. با تکمیل فرش های رنگارنگ و کوسن های خود می توانید فضایی گرم و دلنشین در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

یک اتاق نشیمن که به سبک بوهمی تزئین شده است باید احساس «پایداری و ماندگاری» را ایجاد کند.

لوازم دکوری خانه بوهمی

13decorators guide to bohemian style

لوازم دکوری بوهمیایی به نظر می رسد که از یک بازار محلی در یک کشور عجیب و غریب خریداری شده اند. به طور کلی لوازم منزل مفهوم، داستان و تجربه خاصی را روایت می کند. هنگام تزیین خانه به سبک دکوراسیون بوهمیان، می توانید از لوازمی استفاده کنید که معنادار و دارای داستان هستند، مانند میراث خانوادگی یا وسایل دست ساز یا اشیایی که از سفرها جمع آوری می کنید.

لوازم جانبی باید داستان شما را بازگو کنند، بنابراین موارد دلخواه خود را انتخاب کنید!

7 bohemian style bedroom inspiration ideas

راز استفاده از لوازم خانگی بوهمیایی، ترکیب و هماهنگی است. به عنوان مثال، می توانید یک لوستر تزیینی و یک آینه ضخیم با قاب طلایی را با ملیله ها، بطری های قدیمی، نقشه ها یا کاشی های مختلف جفت کنید. علاوه بر این، ظاهر آنها باید کمی فرسوده به نظر برسند. نباید براق یا نو باشد. منگوله، بافندگی دستی و جزییات ماکرامه دوزی شده، کوسن، پرده و روکش مبلمان فضایی راحت و صمیمی و غیرعادی ایجاد می کند.

ماکسیمالیست باشید

decorators guide to bohemian style

این دقیقا برعکس مینیمالیسم برای سبک دکوراسیون بوهمی است. در حالی که هیچ آیتم غیر ضروری در سبک دکوراسیون مینیمالیستی و مدرن گنجانده نشده است، شما آزاد هستید که هر تعداد عناصر و لوازم دکوری را که می خواهید در سبک بوهمی به نمایش بگذارید! در واقع، شما می توانید یک خانه به سبک بوهمی را به عنوان یک گالری هنری در نظر بگیرید که در آن وسایل شخصی خود را به نمایش می گذارید.

منظور ما در اینجا این است که به جای احتکار اقلامی که برای شما ارزش دارند، عمداً آنها را کنار هم قرار دهید. ردی از خود در سرتاسر خانه به جا بگذارید. آزادانه هر چیزی را که دوست دارید و در طول سال ها جمع آوری می کنید نمایش دهید!

یک خانه غیرمتعارف را به عنوان یک گالری هنری در نظر بگیر که در آن وسایل شخصی خود را به نمایش می گذاری.
ردی از خودت در سرتاسر خانه به جا بگذار. آزادانه هر چیزی را که دوست دارد و در طول سال ها جمع آوری می کنی نمایش بده!

افزودن لایه ها

10 bohemian style home decorating tips

یکی دیگر از قوانین طلایی دکوراسیون منزل به سبک بوهمی، ایجاد لایه هاست. فرش ها و موکت ها، بالش های روی هم چیده شده و روکش ها به خانه شما شخصیتی بوهمیایی می بخشد. همچنین به شما این امکان را می دهد که از الگوها و رنگ های مختلف در کنار هم استفاده کنید.

با روش لایه بندی می توانید ضمن استتار مبلمان قدیمی و آسیب دیده خود، فضایی راحت و بوهمی را در خانه خود ایجاد کنید.

لایه بندی نیز روشی هوشمندانه برای پنهان کردن مبلمان قدیمی یا آسیب دیده است. شما می توانید اجناس خود را با لایه های پارچه بپوشانید تا ظاهری شیک و بافت دار به سبک بوهمیایی داشته باشید. هر لایه ای که اضافه می کنید، جلوه بیشتری به خانه شما اضافه می کند.

با گیاهان تزئین کنید

5 bohemian style ideas

گیاهان راهی آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد سبک به اتاق هستند. همچنین در مرکز سبک دکوراسیون بوهمیان با الهام از طبیعت قرار دارد. ضمن اینکه با گیاهان مختلف رنگ های چشم نواز را به خانه خود اضافه می کنید، هوا را نیز تصفیه خواهید کرد. فضای سبز، ساکولنت ها و گیاهان عجیب و غریب که از گلدان های دیواری آویزان شده اند، به شخصیت بوهمیایی خانه شما می افزایند.

با گلدان‌های گل خلاقیت به خرج دهید تا ظاهر بی‌نظیری ایجاد شود. طرح های جالب و مشخص را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید از سبدهای حصیری یا گلدان های مجسمه سازی برای نمایش گیاهان خود استفاده کنید.

دکوراسیون دیوار بوهمی

3 bohemian style plant ideas e1639604156393

هنگام تزیین یک دیوار بوهمی، لوازم دکوری و اکسسوری هایی که انتخاب می کنید باید این تصور را ایجاد کنند که شما به خوبی سفر کرده اید (حتی اگر اینطور نیستید). اکسسوری‌های هنری به فضاهای دنج شما جذابیت بیشتری می‌بخشد و باعث می‌شود تا نکاتی برای گفتار فرهنگی ایجاد شود. با قطعات هنری که انتخاب می کنید، جسورانه عمل کنید.

اگر توانایی پرسه زدن در جمع آوری زیورآلات از سراسر دنیا را ندارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه های قدیمی و عتیقه فروشی ها، قطعات جالبی برای دیوار خود پیدا کنید. علاوه بر لوازم هنری که دارای رگه هایی از فرهنگ های مختلف هستند، می توانید تزئینات دیواری خود را نیز به دیوار آویزان کنید. فقط جسور باشید و خارق العاده ترین قطعات را انتخاب کنید!

فلزات و آینه ها را اضافه کنید

9 bohemian style mirror ideas

سطوح و آینه های فلزی که از ویژگی های بارز سبک دکوراسیون بوهمیان هستند، اتاق نشیمن شما را بزرگتر از آنچه هست جلوه می دهند. شما می توانید نقاط کانونی در اتاق ایجاد کنید و همچنین با سطوح براق ظاهری شیک و باشکوه ایجاد نمایید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] [/message_box]

 

نورپردازی سبک بوهمی

6 bohemian style living room decor

برای داشتن ظاهری بوهمی باید از انواع مختلف نورپردازی مانند چراغ های زمینی و رومیزی، دیوارکوب، فانوس و شمع و همچنین لوستر و آویز استفاده کنید. طرح های نورپردازی با اشکال و سبک های مختلف در بازار وجود دارد.

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه سبک بوهمی را در اتاق های مختلف خانه خود اعمال کنید؟ در اینجا نمونه هایی از دکوراسیون بوهمی اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و اتاق ناهارخوری آورده شده است:

نمونه هایی از دکوراسیون منزل به سبک بوهمیان

دکوراسیون اتاق نشیمن بوهمیایی

bohem65

 

bohem5544

10 bohemian style home decorating tips

bohem 11

 

دکوراسیون اتاق خواب بوهمیایی

bohem 00

 

bohem 7 1

bohem112

bohem 113

 

bohem 66

bohem 55

دکوراسیون آشپزخانه بوهمی

bohem kitchen

bohem66

bohem78

دکوراسیون اتاق غذاخوری به سبک بوهمی

bohemstyle

bohem 7

bohem 6

bohem 4

دکوراسیون حمام به سبک بوهمیایی

bohem 2

 

bohem bathroom

دکوراسیون اتاق مطالعه به سبک بوهمی

bohem

 

امیدواریم که نمونه های دکوراسیون خانه بوهمیایی که در بالا به اشتراک گذاشتیم الهام بخش شما باشد. برای کشف سبک های جدید مقاله سبک های دکوراسیون منزل ما را مطالعه کنید. فراموش نکنید که برای الهام گرفتن از موضوعات مختلف از صفحه مجله آنلاین دکورینه ما دیدن کنید. 🙂

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *