کاغذ دیواری

معرفی انواع کاغذ دیواری

lazy
۸۸ / ۱۰۰

انواع کاغذ دیواری یکی از عناصر محبوب برای طراحی و تزیین فضاهای خانه است. با استفاده از دیوارپوش در مدت زمان کوتاهی می توانید نمای خانه را با هزینه کم تعویض و نوسازی کنید. انواع طرح و متریال کاغذ دیواری بسیار زیاد است، پس بهتر است آن ها را گاهانه و با دقت بالایی انتخاب کنید.

امروزه با توجه به وجود الگوها و مدل های مختلف می توانید آزادانه مدل کاغذ دیواری مورد علاقه و متناسب با سبک دکوراسیون خود را انتخاب کرده و محیط زندگی خود را زیبا کنید. برای اینکه خرید هوشمندانه ای داشته باشیم و مطابق نیاز خود کاغذ دیواری تهیه کنیم، بهتر است قبل از خرید هریک از مدل‌های کاغذ دیواری، انواع مدل‌ها را بشناسیم و با توجه به نوع جنس و کاربرد آنها را تهیه کنیم.

ما در این مقاله به بررسی کامل انواع کاغذ دیواری از ۳ جنبه اصلی و مهم: نوع جنس، نوع طرح و نوع کاربرد پرداخته ایم و به تفصیل ویژگی های هریک را بیان نموده‌ایم تا خریدی آگاهانه داشته باشید.

✅ انواع کاغذ دیواری از نظر نوع جنس

انواع کاغذ دیواری از نظر نوع جنس

انواع کاغذ دیواری از نظر نوع متریال و جنس

کاغذ دیواری وینیل:

عکس کاغذ دیواری

عکس کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل در حال حاضر رایج ترین نوع کاغذ دیواری موجود در بازار است. از کاغذ ساخته شده است که روی آن لایه‌ای پوشش وینیل مایع پاشیده شده است. این باعث می‌شود این نوع کاغذ دیواری بادوام و قابل شستشو باشد.

این کاغذ دیواری از استحکام خوبی برخوردار است، بنابراین می‌توان از آن برای مکان‌های مرطوب و چرب مانند حمام و آشپزخانه استفاده کرد.
این را هم باید بگویم که کاغذ دیواری وینیل نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها طول عمر بیشتری دارد.

نوع دیگری از کاغذ دیواری نیز وجود دارد که دارای روکش وینیل سخت و جامد است. به همین دلیل ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به کاغذ دیواری وینیل مایع دارد  و در برابر آسیب و خط و خش مقاوم است.این نوع کاغذ دیواری برای کارگاه ها و فضاهای شلوغ مناسب است.

کاغذ دیواری‌های وینیل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

در دسته اول این نوع کاغذ دیواری، روکش وینیل به صورت لایه‌ای پلاستیکی بر روی سطح کاغذ دیواری کشیده می‌شود. این نوع کاغذ دیواری را می‌توان در فضاهای مرطوب مانند حمام، توالت و آشپزخانه استفاده کرد.

دسته دوم این نوع دیوارپوش، روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری استفاده می‌شود. این نوع کاغذ دیواری نسبت به انواع دیگر دیوارپوش‌ها راحت تر از دیوار جدا می‌شود.

  • کاغذ دیواری روکش وینیل قابلیت شستشو دارد.
  • این نوع کاغذ دیواری ضد حساسیت می‌باشد.
  • کاغذ دیواری ضد آب وینیل برای اتاق کودک مناسب است.
  • کاغذ دیواری وینیل ضد لک است. اگر کثیف شد به راحتی با دستمال تمیز و سریع خشک می‌شود.
  • این مدل کاغذ دیواری دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع می‌باشد.
  • کاغذ دیواری‌های وینیل به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود.

💠 کاغذ دیواری پتینه:

انواع کاغذ دیواری

انواع جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پتینه یا به اصطلاح کاغذ دیواری آمریکایی نوعی دیوارپوش است که طرح و رنگ خاصی دارد و پس از نصب جلوه‌ای قدیمی ایجاد می‌کند.

این نوع کاغذ دیواری ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از طرح‌های دیگر متمایز می‌کند. در ایجاد طرح‌های این دیوارپوش که بیشتر از طرح آنتیک است، از رنگ‌هایی استفاده شده است که ظاهر و حسی قدیمی ایجاد می‌کند.

طراحان در طراحی این کاغذ دیواری از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که سایه روشنی ایجاد کرده و منظره زیبایی را خلق نمایند تا نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

پرکاربردترین رنگ‌های مورد استفاده در تهیه این نوع کاغذ دیواری طلایی، نقره‌ای و مسی است. این رنگ‌ها همیشه در طراحی وسایل دکوری و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها نقش اساسی دارند.

در سال‌های اخیر تنوع رنگ در ساخت کاغذ دیواری پتینه افزایش یافته است. با ورود رنگ‌های دیگر در ساخت این مدل از دیوارپوش‌ها، ساخت و عرضه این نوع کاغذ دیواری‌ها وارد دنیای جدیدی شده و بر تعداد علاقه مندان و طرفداران این طرح افزوده شده است.

در سال‌های گذشته فعالان عرصه تولید کاغذ دیواری پتینه دسته بندی‌های جدیدی را برای این طرح کاغذ دیواری معرفی کرده اند که شامل: کاغذ دیواری پتینه طرح سنتی و ایتالیایی، کاغذ دیواری طرح کلاسیک و مدرن، کاغذ دیواری طرح برجسته و تخت، کاغذ دیواری الگوی ابر و باد یا سایه، کاغذ دیواری طرح طلا، نقره و مس، کاغذ دیواری طرح چوب قدیمی روشن، کاغذ دیواری طرح گرانیت از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود. هر کدام از این مدل‌ها متناسب با فضایی که در منزل دارید می‌تواند زیبایی خاصی در دکوراسیون شما ایجاد کنند.

  • کاغذ دیواری پتینه قیمت و سرعت اجرای مناسب تری نسبت به پتینه کاری دارد.
  • یکی دیگر از مزایای کاغذ دیواری پتینه قابل شستشو بودن آن است.
  • معمولا این کاغذ دیواری با طرح سنتی و کلاسیک را نمی توان با وسایل مدرن و اسپرت استفاده کرد.
  • کاغذ دیواری پتینه بدون هیچ گونه آلودگی و کثیفی و بدون بوی نامطبوع نصب و اجرا می‌شود.
  • مبلمان چوبی با طرح‌ها و رنگ‌های سنتی و کلاسیک با کاغذ دیواری پتینه با طرح چوب هماهنگی بیشتری خواهند داشت.
  • این نوع کاغذ دیواری کاربرد بسیار خاص و اصولی دارد و در هر ساختمانی قابل استفاده نیست و برای نصب باید ابعاد خاصی داشته باشیم.

💠 کاغذ دیواری کاغذی:

انواع کاغذ دیواری و ویژگی های کاغذ دیواری

معرفی انواع کاغذ دیواری و ویژگی های کاغذ دیواری

این کاغذ دیواری از کاغذ و به صورت ساده و بافت‌دار تولید شده است. همچنین این کاغذ دیواری دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است اما باید بگوییم که به دلیل تنوع این کاغذ دیواری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری ارزانتر است. اما این ارزانی بی دلیل نیست زیرا این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک است و تا حدودی می‌تواند ظاهر زیبایی ایجاد کند اما عمر کوتاه‌تری نسبت به انواع دیگر دارد.

از دلایل عمر کم این کاغذ دیواری می‌توان به نداشتن لایه محافظ بر روی آن اشاره کرد که به همین دلیل این کاغذ دیواری بسیار خط و خش برمی دارد و به راحتی روی سطح آن چربی نفوذ می‌کند. همچنین قابل شستشو نیست و به راحتی آسیب می‌بیند.

در واقع کاغذ دیواری کاغذی برای فضاها و مکان‌هایی مانند حمام و آشپزخانه مناسب نیست. بیشتر این نوع کاغذ دیواری در مکان‌هایی مانند خانه‌های اجاره ای، مکان‌های کم تردد و همچنین خانه‌های بدون فرزند خردسال استفاده می‌شود.

  • از چسب مخصوص کاغذ دیواری برای چسباندن آن استفاده می‌کنند.
  • قابل شستشو نیست.
  • به طور کلی در بهترین حالت بین ۱ تا ۲ سال دوام می‌آورد.
  • تنها دلیل توجه بیشتر مردم به این کاغذ دیواری قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن است.
  • این کاغذ به راحتی از دیوار جدا می‌شود، بنابراین هنگام جابجایی مبلمان در اتاق خواب مراقب باشید که کاغذ آسیب نبیند.

💠 کاغذ دیواری نانوون یا بافته نشده

 بهترین کاغذ دیواری کدام است؟

بهترین نوع کاغذ دیواری کدام است؟

کاغذ دیواری نانوون یکی از با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین انواع کاغذ دیواری است که امروزه در خانه‌های مدرن استفاده می‌شود. این کاغذ دیواری از کاغذ و الیاف پارچه ساخته شده است و بارزترین ویژگی آن قابلیت شستشوی آن است. دلیل اصلی سهولت در نظافت این نوع دیوارپوش ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی در تولید آن است.

کاغذ دیواری نانوون کیفیت بسیار بالایی دارد و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی و صاحبان خانه قرار گرفته است. ویژگی‌ها و مشخصات کاغذ دیواری نانوون با دیگر کاغذ دیواری‌ها متفاوت است و همین امر باعث می‌شود کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

این کاغذ دیواری نوعی دیوارپوش آنتی باکتریال است که قارچ و کپک به راحتی روی سطح آن رشد نمی کند و با دستمال مرطوب به درستی تمیز می‌شود.

علاوه بر این بخار آب را جذب نمی کند و به همین دلیل از آن به عنوان دیوارپوش سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می‌شود. نصب این عنصر دکوراتیو الزاماً به افراد متخصص و حرفه‌ای نیاز ندارد و به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شود. نه تنها نصب آن آسان است، بلکه در صورت تغییر دکوراسیون می‌توان بدون آسیب رساندن به دیوار آن را جدا کرد.

اندازه کاغذ دیواری نانوون ثابت بوده و پس از نصب به دلیل کش آمدن تغییر نمی کند. یکی از ویژگی‌هایی که این دیوار کاغذی را از سایر دیوارهای کاغذی متمایز کرده است این است که پس از نصب هیچ گونه درز و شیاری بین آن دیده نمی شود و نتیجه آن سطحی صاف و یکدست خواهد بود.

استحکام و مقاومت در برابر سایش، رنگ پریدگی، پارگی و خراشیدگی از ویژگی‌های مثبت این دیوارپوش است. کاغذ دیواری نانوون به دلیل الیاف به کار رفته در آن هیچ گونه حساسیت پوستی، چشمی و تنفسی ایجاد نمی کند و قابل نصب در اتاق کودک می‌باشد.

کاغذ دیواری نبافته یا نانوون از الیاف طبیعی الیاف سلولز و الیاف نساجی ساخته شده است.

  • جنس این کاغذ دیواری قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.
  • به دلیل الیافی که دارد به کاغذ دیواری قابل تنفس معروف است.
  • طول عمر بیشتری نسبت به سایر دیوارپوش‌ها دارد.
  • کاغذ دیواری نانوون نسل جدید کاغذ دیواری است و نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری دارد.
  • در برخی از نمونه‌های این کاغذ دیواری از روکش وینیل استفاده شده است .
  • طراحان داخلی از این کاغذ برای طراحی و تزئین دیوار شاخص استفاده می‌کنند.
  • استحکام کاغذ دیواری غیر بافته شده یا نانوون بالاست.
  • در برخی نمونه‌ها پشت کاغذ دیواری چسب وجود دارد که نصب آن را آسان می‌کند.
  • کاغذ دیواری نانوون در اکثر قسمت‌های خانه اعم از آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق کودک قابل استفاده است.

💠 کاغذ دیواری نانو:

 قیمت کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب

همانطور که از نام کاغذ دیواری نانو مشخص است در تولید آن از فناوری نانو استفاده می‌شود. در واقع نانوتکنولوژی انعطاف پذیری بیشتری در بافت و جنس هر محصول ایجاد می‌کند که بتواند بهره وری محصول را افزایش دهد و به ویژه آن را با شرایط و محیط زندگی سازگارتر کند. به عنوان مثال با استفاده از فناوری نانو در تولید پارچه و لباس می‌توان از کثیف شدن و حتی خیس شدن آن جلوگیری کرد.

چند سالی است که فناوری نانو وارد فرآیند تولید کاغذ دیواری شده و نسل جدیدی از کاغذ دیواری با تکنولوژی نانو وارد بازار شده است.

طبیعتا می‌توان به راحتی از کاغذ دیواری نانو برای همه مکان‌ها استفاده کرد، شاید در گذشته از فناوری نانو فقط در برخی از محصولات استفاده می‌شد اما در سال‌های اخیر عنصر اصلی در زمینه دکوراسیون داخلی را به کلی تغییر داده است.

برخی افراد به اشتباه به دلیل شباهت کلمه کاغذ دیواری نانو و کاغذ دیواری نانوون، این دو را یکی می‌دانند. در حالیکه این شباهت فقط اسمی است و تفاوت بسیاری زیادی در ساختار و مواد اولیه باهم دارند. برای آشنایی با کاغذ دیواری نانوون در چند بند بالاتر در همین مقاله مراجعه کنید. ویژگی‌های آن را کامل توضیح داده ایم.

  • کاغذ دیواری نانو از جذب هرگونه کثیفی، گرد و غبار و انواع آلودگی جلوگیری می‌کند.
  • کاملا ضد خش است و پاره نمی شود.
  • عایق صوت و حرارت است.
  • کاغذ دیواری نانو ضد حساسیت بوده و برای تمامی گروه‌های سنی و حتی اتاق نوزادان کاملا قابل استفاده است.
  • قابل شستشو است.
  • تحت تأثیر نور خورشید قرار نمی گیرد و حتی پس از ده سال همچنان مانند روز اول سالم خواهد بود.

💠 پارچه دیواری یا کاغذ دیواری پارچه ای

کاغذ دیواری جدید و مدرن

انواع کاغذ دیواری جدید و مدرن

این نوع دیوارپوش همانطور که از نامش پیداست از پارچه ساخته شده است که توانسته نبض بازار کاغذ دیواری را در دست بگیرد. در واقع پارچه دیواری رقیب جدی و اصلی کاغذ دیواری در طرح‌های مدرن و کلاسیک است.

از آنجایی که از پارچه در ساخت لوازم منزل مانند مبلمان استفاده می‌شود، استفاده از پارچه به عنوان کاغذ دیواری نیز هارمونی بسیار خوبی در فضای خانه ایجاد می‌کند و به دکوراسیون داخلی زیبایی می‌بخشد. پارچه دیواری از پارچه‌های مختلفی مانند مخمل، ساتن، ابریشم، کتان و بسیاری دیگر ساخته می‌شود.

کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و در انتخاب پارچه‌های کاغذی باید هماهنگی خوبی با سایر دکوراسیون‌های منزل خود داشته باشد.

استفاده از دیوارپوش پارچه‌ای فضایی گرم و دلنشین و لوکس را به ارمغان می‌آورد. همچنین رنگ‌های گرم در این نوع کاغذ دیواری‌ها برای استفاده در پشت تخت در اتاق خواب مناسب هستند. دیوارها فضای زیادی در خانه ایجاد می‌کنند و به همین دلیل کاغذ دیواری پارچه‌ای در تغییرات دکوراسیون داخلی عالی است.

پارچه دیواری نسبت به کاغذ دیواری و رنگ عمر طولانی دارند و همچنین نحوه نصب آنها بسیار راحت تر از رنگ دیوار است. استفاده از پارچه دیواری برای مکان‌هایی که سروصدا وجود دارد بسیار خوب است و دلیل آن ایجاد لایه آکوستیک روی دیوار توسط کاغذ دیواری پارچه‌ای است. مزیت دیگر این نوع دیوار کاغذی نسبت به کاغذ دیواری و رنگ معمولی عدم نیاز به زیرسازی در هنگام نصب است.

همچنین به دلیل پارچه بودن این دیوارپوش تا حد زیادی از ضربه و فشار جلوگیری می‌کند و از فرورفتن دیوار جلوگیری می‌کند. وقتی پارچه دیواری جدا می‌شود، دیوار نسبت به کاغذ دیواری معمولی آسیبی نمی بیند و اگر می‌خواهید از پارچه کاغذی روی دیوار سرامیکی یا سیمانی استفاده کنید، نیازی به تخریب آن نیست.

پارچه دیواری از الیاف طبیعی ساخته شده و سازگار با طبیعت محسوب می‌شود و کاملا ضد آب و رطوبت بوده و گزینه بسیار خوب و مناسبی برای محیط‌های کاری در ادارات و شرکت‌ها می‌باشد.

  • از الیاف طبیعی ساخته شده و کاملا با طبیعت سازگار است.
  • دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است.
  • این نوع دیوارپوش کاملا آنتی باکتریال بوده و هیچ میکروبی را جذب نمی کند.
  • پارچه دیواری با مبلمان و پرده منزل به راحتی ست کردن می‌شود.
  • عایق حرارت و صدا محسوب می‌شود و نور را از خود عبور نمی دهد.
  • خاصیت آکوستیک دارد و از انتقال صدا جلوگیری می‌کند.
  • اگر پارچه پارچه دیواری خوب و درست نگهداری شود تا ۱۵ سال ماندگاری دارد.

💠 کاغذ دیواری متالیک یا فلزی:

انواع کاغذ دیواری جدید

کاغذ دیواری های جدید در طرح‌ ها و رنگ های متنوع

کاغذ دیواری متالیک جلوه‌ای براق دارد و به دلیل انعکاس بالا، عیوب دیوار را برجسته می‌کند، بنابراین دیواری که می‌خواهیم این کاغذ دیواری را روی آن نصب کنیم باید به خوبی بازسازی و ترمیم شود. کاغذ دیواری متالیک دو لایه است یعنی لایه زیرین یک لمینت نازک آلومینیومی یا ورق فویل فلزی و لایه بالایی یک ورق کاغذی است.

همچنین نصب کاغذ دیواری فلزی بسیار سخت است و باید عمل چسباندن آن با ظرافت انجام شود تا انعکاس و براقی آن از بین نرود.
کاغذ دیواری‌های طلایی، نقره ای، مسی، برنزی و … را می‌توان از کاغذ دیواری‌های متالیک در نظر گرفت. البته بد نیست بدانید روی این کاغذ دیواری‌ها ممکن است رگه‌های کوچکی از طلایی و نقره‌ای در طرح‌های مختلف وجود داشته باشد. با این حال، از آنها به عنوان کاغذ دیواری متالیک یاد می‌شود.

کاغذ دیواری نقره ای، کاغذ دیواری طلایی، کاغذ دیواری آینه ای، کاغذ دیواری رز گلد، کاغذ دیواری بژ، کاغذ دیواری برنزی، کاغذ دیواری مسی از انواع رایج کاغذ دیواری متالیک است. این کاغذ دیواری‌ها برای تزیین فضاهای مدرن عالی هستند.

انواع مختلف کاغذ دیواری فلزی دکوراسیون مدرن را از یکنواختی و کسل کننده بودن نجات می‌دهند. در عین حال، آن را چشمگیرتر می‌کنند. انواع مدل کاغذ دیواری متالیک با طرح‌های مدرن در بازار موجود است که متناسب با دکوراسیون شما هماهنگی کامل دارد.

دیواری متالیک محدودیت مکانی ندارد بلکه استفاده از آن به سلیقه و دکوراسیون منزل شما بستگی دارد.

  • کاغذ دیواری متالیک بیشتر در فضاها و سالن‌های رسمی مانند پذیرایی و تالار استفاده می‌شود.
  • اکثر کاغذ دیواری‌های کلاسیک ظاهری متالیک دارند و برای شیک جلوه دادن اتاق نشیمن شما بسیار مفید هستند.
  • از این نوع کاغذ دیواری می‌توان برای فضای راهرو یا لابی نیز استفاده کرد.
  • ویژگی خوب این کاغذ دیواری این است که راه حلی عالی برای ایجاد دیوار شاخص محسوب می‌شود.
  • کاغذ دیواری‌های فلزی به دلیل نحوه انعکاس نور و درخشندگی که ایجاد می‌کنند برای فضاهای کوچک ایده آل است.
  • برای فضاهایی که نور کم دارند به روشن شدن فضاهای تاریک کمک می‌کند.
  • کاغذ دیواری متالیک به راحتی تمیز می‌شود. زیرا معمولا روی آنها از روکش PVC مقاوم استفاده می‌شود.

✅ انواع کاغذ دیواری از نظر طرح و نقش

💠 کاغذ دیواری سه بعدی

مدل کاغذ دیواری

طرح و مدل کاغذ دیواری

یکی از انواع کاغذ دیواری که فضایی دیدنی در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند و نظر همه را به خود جلب می‌کند کاغذ دیواری سه بعدی است. این کاغذ دیواری علاوه بر اینکه جلوه‌ای بسیار زیبا به محیط می‌بخشند، می‌تواند محیط را بسیار متفاوت و منحصر به فرد کند.

این کاغذ دیواری‌ها در طرح‌های مختلفی یافت می‌شوند و بسته به سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه قابل انتخاب هستند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از این دیوارپوش باید به آن توجه کرد این است که در خانه‌ای که دکوراسیون آن به سبک کلاسیک است، از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده نشود. تصاویر منظره، اشکال هندسی و بناهای تاریخی از جمله رایج ترین تصاویر برای چاپ روی این نوع کاغذ دیواری هستند. از این کاغذ دیواری‌ها می‌توان در اتاق خواب و سایر قسمت‌های داخلی خانه استفاده کرد

نصب کاغذ دیواری سه بعدی باید با دقت انجام شود تا زیباترین حالت ممکن نمایش داده شود. اگر به فکر بازسازی خانه خود هستید، کاغذ دیواری سه بعدی ایده خوبی است.

💠 کاغذ دیواری داماسک یا کاغذ دیواری برجسته

جدیدترین مدل کاغذ دیواری

جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری داماسک یا کاغذ دیواری داماس یکی از انواع کاغذ دیواری است که از گذشته تا به امروز همواره طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کاغذ دیواری از الیاف یا پی وی سی ساخته شده است که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

کاغذ دیواری داماس با رنگ‌های متضاد، دکوراسیون داخلی خانه را مجلل کرده و طرح و رنگ آن با هر نوع طراحی داخلی سازگار است. برای استفاده از کاغذ دیواری داماسک بهتر است از طرح‌های دیگر به عنوان مکمل استفاده کنید. مثلا دیوار پشت تلویزیون را با طرح داماسک پوشانده و برای پوشاندن بقیه دیوارها طرح‌های ساده، راه راه، کلاسیک و … استفاده کنید، زیرا ترکیب طرح‌های داماس با سایر عناصر نمای زیباتری به فضای داخلی ساختمان می‌بخشد. این نوع کاغذ دیواری به کاغذ دیواری برجسته نیز معروف است.

برای استفاده از این نوع کاغذ دیواری محدودیتی وجود ندارد و با توجه به رنگ زمینه دکوراسیون داخلی مورد نظر می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. طرح روی این کاغذ دیواری از الیاف یا پی وی سی می‌باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

💠 کاغذ دیواری led:

 نمونه کاغذ دیواری

نمونه کاغذ دیواری نورانی

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، طراحان ایده‌های خلاقانه خود را پیاده کرده و نوع جدیدی از کاغذ دیواری را به بازار عرضه کرده اند. کاغذ دیواری ال ای دی یکی از جدیدترین و زیباترین انواع کاغذ دیواری است که یک سری لامپ ال ای دی در آن تعبیه شده است.

با نصب این نوع کاغذ دیواری نه تنها دکوراسیونی شیک و زیبا خواهید داشت و از خانه‌ای با دکوراسیون مدرن لذت خواهید برد، بلکه نور محیط نیز تا حدودی تامین می‌شود و در شب فضا را روشن می‌کند.

💠 کاغذ دیواری کلاسیک:

کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک

کاغذ دیواری‌های مدرن و کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک همانطور که از نامش پیداست به سبک کلاسیک اشاره دارد. این کاغذ دیواری اصالت و قدمت را به نمایش می‌گذارد و دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است. هر چند کاغذ دیواری کلاسیک به طرح و رنگ سنتی و کلاسیک اشاره می‌کند. اما این بدان معنا نیست که طرح‌های کاغذ دیواری کلاسیک قدیمی یا کهنه هستند. در واقع، ممکن است هیچ کاغذ دیواری در بازار پیدا نکنید که دقیقاً همان متریال و طرحی را که در قرن نوزدهم داشت، داشته باشد. شاید اگر این کار را بکنید، در واقع یک کالای عتیقه پیدا کرده اید!

اصولاً دیوار خانه‌های کوچک را با این نوع کاغذ دیواری پوشش می‌دهند تا فضا کمی بزرگ تر به نظر آید. طرح کاغذ دیواری کلاسیک از طبیعت الهام گرفته می‌شود و زیبایی بی نظیری دارد.

💠 کاغذ دیواری مدرن

modern wallpaper e1643652705327

در طراحی کاغذ دیواری مدرن از طرح‌های مدرن استفاده می‌شود. در طراحی این کاغذ دیواری از طرح‌های موجود در طبیعت استفاده نمی شود. اصولاً خطوط و نقوش هندسی در طراحی آن‌ها کاربرد دارند.

علاوه بر بهبود متریال و طرح‌های کاغذ دیواری مدرن، خلاقیت در طرح و رنگ یک کاغذ دیواری و هماهنگی آن با سبک‌های مدرن طراحی دکوراسیون باعث شده تا آن را کاغذ دیواری مدرن بنامیم. تغییر در سبک زندگی و حس زیبایی شناختی طراحان و مصرف کنندگان، تولید روزانه کاغذ دیواری مدرن با ایده‌های خلاقانه و متناسب با نیازهای روز را تحریک می‌کند.

طرح‌های روی کاغذ دیواری مدرن بسیار ساده از کاغذ دیواری کلاسیک و داماسک بوده است و به دلیل تر راه حل آن در اماکن اداری و منازل کوچک استفاده می‌شود.

✅ انتخاب کاغذ دیواری بر اساس کاربرد

کاغذ دیواری به غیر از تزئین خانه‌ها (اتاق نشیمن، لابی، اتاق خواب، اتاق کودکان و آشپزخانه) در دفاتر و ادارات، رستوران‌ها، هتل‌ها، سالن‌های زیبایی، مغازه‌ها و مدارس نیز استفاده می‌شود. تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری امکان خرید کاغذ دیواری برای سلیقه‌های مختلف و کاربردهای متعدد را نیز فراهم کرده است.

💠 کاغذ دیواری فروشگاه و مکان‌های تجاری

shop interior design e1643657587197

در فضاهای تجاری باید از انواع کاغذ دیواری محکم و بادوام استفاده کرد. در این فضاها بهتر است از کاغذ دیواری‌های مدرن با طراحی مینیمال استفاده کنید.
البته نوع و رنگ کاغذ دیواری به نوع و حوزه کاری مرتبط با مغازه و کسب و کار هم بستگی دارد. اگر کسب و کار شما در زمینه لوازم کودک است، باید از رنگ‌های شاد، مدل‌های پرانرژی و سه بعدی استفاده کنید.

بهتر است کاغذ دیواری فروشگاه و مراکز تجاری دارای این ۳ ویژگی باشد:
۱- قابل شستشو باشد. به عبارت دیگر بتوان آن را با مواد شوینده تمیز کرد. این کاغذ دیواری‌ها دارای روکش وینیل هستند. ۲- ضد خش باشد. ۳- بهره مند از فناوری نانو باشد.

💠 کاغذ دیواری آشپزخانه:

kitchen wallpaper e1643654072873

اگر می خواهید از کاغذ دیواری برای آشپزخانه خود استفاده کنید و طرحی جدید در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید، از نوع مناسب کاغذ دیواری استفاده کنید. همانطور که گفته شد کاغذ دیواری در بازار انواع مختلفی دارد. کاغذ دیواری آشپزخانه ای که به شما پیشنهاد می کنیم در انواع قابل شستشو می‌باشد.

ما پیش از این در مقاله‌ای مجزا به بیان ایده‌های کاربردی برای استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه پرداخته‌ایم. جهت آشنایی بیشتر با کاغذ دیواری آشپزخانه، لینک مطلب مورد اشاره را در اینجا قرار می دهیم.

۲۰ ایده کاغذ دیواری آشپزخانه که جالب تر از کاشی خواهد بود

💠 کاغذدیواری اتاق نشیمن و پذیرایی

مدل کاغذ دیواری پذیرایی شیک

مدل کاغذ دیواری پذیرایی شیک و مدرن

مراقب باشید از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های زننده در اتاق نشیمن استفاده نکنید. کاغذ دیواری‌ها کنتراست بالایی دارند و استفاده از طرح‌های شلوغ باعث می‌شود فضای خانه کوچک و شلخته به نظر برسد.

استفاده از طرح‌های برجسته انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن است و این چیدمان را کاملا شیک و زیبا کرده است. برای دیوار اصلی می‌توان از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و برای ستون‌ها، دیوارهای کوچک و راهروها از طرح‌ها و رنگ‌های ساده و مکمل استفاده کرد.

در دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری لازم نیست تمام دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید، می‌توانید یکی از دیوارها مانند دیوار پشت تلویزیون را به کمک کاغذ دیواری بپوشانید. و دیوارهای دیگر را با رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و… رنگ آمیزی کنید تا دکوراسیونی شیک و زیبا در فضای نشیمن منزلتان ایجاد کنید. در اکثر پذیرایی‌ها از طرح‌های ساده، گلدار، سه بعدی، پوستر و … برای تزیین دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود.

💠 کاغذ دیواری اتاق کودک

مدل های کاغذ دیواری اتاق کودک

انواع مدل‌های کاغذ دیواری اتاق کودک

برای کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده نمایید. یکی از دیوارها را به عنوان دیوار غالب در نظر بگیرید و از کاغذ دیواری طرح‌دار کودکانه استفاده کنید و بقیه دیوارها را با کاغذ دیواری ساده بپوشانید.

بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک که اتاق را بسیار شیک و کودکانه می‌کند معمولا کاغذ دیواری طرح ابر رنگ آبی آسمانی انتخاب مناسبی برای اتاق کودک است که فضای آرامش بخشی را فراهم می‌کند.

اگر تا سال‌های بعد نمی خواهید دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهید، می‌توانید از رنگ‌های شادتر برای کاغذ دیواری اتاق کودک استفاده کنید. به این ترتیب دکوراسیون اتاق کودک شما تا سن ۶-۷ سالگی به بالا خیلی کودکانه به نظر نمی رسد. برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب به رنگ و طرح پرده و روتختی اتاق کودک دقت کنید. از کاغذ دیواری بادوام و مستحکم در اتاق کودک استفاده کنید، زیرا کودکان ممکن است کاغذ دیواری را پاره کنند.

پیش از این در رابطه با انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک مقاله ای آماده کردیم که در آن ۱۴ ایده کاغذ دیواری اتاق کودک با تم حیوانات را با شما در میان گذاشتیم که جهت مطالعه و آشنایی بیشتر می توانید به آن مراجعه نمایید.

💠 کاغذ دیواری اتاق دخترانه

girly wallpaper

دختران جوان و نوجوان به طراحی دکوراسیون اتاق خواب حساس هستند پس بهتر است طرح کاغذ دیواری متناسب با سلیقه آنها را انتخاب کنید. معمولا طرح‌های فانتزی و رمانتیک را دوست دارند. برای مثال می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی در طرح‌های صورتی، هلویی، یاسی، آبی روشن، طوسی و گلدار و قلب استفاده کنید.

همچنین طرح‌های متنوع کاغذ دیواری دخترانه مانند گل و پروانه، طرح‌های مختلف فانتزی و هندسی را مدنظر داشته باشید، طرح‌های کاغذ دیواری عروسکی و کودکانه نیز ایده‌های مناسب تری برای دختر بچه‌ها هستند.

💠 کاغذ دیواری اتاق پسرانه

wallpaper2

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه باید سلیقه او را در نظر گرفت. معمولا پسرها علاقه زیادی به طرح‌های ماشین، تصویر حیوانات، کهکشان، مدل‌های فوتبالی دارند. در دکوراسیون اتاق پسرانه می‌توان از رنگ‌های آبی، بنفش، مشکی، سبز یا مشابه آن استفاده کرد. علاوه بر این از رنگ‌های لیمویی، زرد و سفید استفاده می‌شود. کاغذ دیواری باید با دیگر عناصر موجود در دکوراسیون هماهنگ باشد.

برای این منظور می‌توان یک دیوار را به عنوان دیوار غالب در نظر گرفت و طرح مورد علاقه را روی آن اجرا کرد و دیوارهای دیگر را به صورت ساده یا راه راه با رنگ‌های مکمل تزئین کرد.

💠 کاغذ دیواری اتاق بزرگسالان

wallpaper4

کاغذ دیواری اتاق بزرگسالان انواع مختلفی دارد. کاغذ دیواری سه بعدی همچنان گزینه بسیار جذابی است. با این حال، اگر طرح‌های تکراری و یک دست را دوست دارید، می‌توانید به مدل‌های کلاسیک روی بیاورید. زوج‌ها معمولا رنگ کرم، قهوه‌ای و طوسی را در اتاق خواب خود ترجیح می‌دهند.

البته با توجه به اندازه اتاق و سلیقه افراد می‌توان مدل‌های مختلفی مانند کاغذهای سه بعدی، برجسته، کلاسیک و گرافیکی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب انتخاب کرد.

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کاملا سلیقه‌ای است و می‌توان با توجه به چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب از انواع طرح‌های آبرنگ، گلدار، راه راه، ساده، اشکال هندسی و… استفاده کرد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب زن و شوهر [جدیدترین ایده های ۲۰۲۲][/message_box]

✅ ویژگی‌های کاغذ دیواری باکیفیت

کاغذ دیواری‌‌های با کیفیت

ویژگی‌های کاغذ دیواری‌‌های با کیفیت

کیفیت کاغذ دیواری بر اساس جنس و نوع آن تعیین می شود. یک کاغذ دیواری باکیفیت می‌تواند دوام و کیفیت خود را برای سالیان متمادی حفظ کند و نیازی به تعویض ندارد. کاغذ دیواری به راحتی و در زمان بسیار کمتری روی دیوارها اعمال می‌شود. تنوع طرح و رنگ این محصولات بسیار زیاد است و با هر سبکی از دکوراسیون داخلی هماهنگ است. هنگام انتخاب کاغذ دیواری با کیفیت، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

✔کاغذ دیواری باکیفیت پس از نصب هیچ سوراخ یا حباب ندارد.

✔یک کاغذ دیواری خوب پس از نصب باید سطحی صاف و بدون درز داشته باشد

✔ روکش کاغذ دیواری باید وینیل باشد.

✔گرد و غبار نباید بر کیفیت و شفافیت کاغذ دیواری تاثیر بگذارد.

✔وینیل استفاده شده در هر متر مربع کاغذ دیواری باید حدود ۵۰۰ گرم باشد.

✔کاغذ دیواری با کیفیت به راحتی خراشیده یا پاره نمی‌شود.

✔کاغذ دیواری باکیفیت را می توان با مواد شوینده خانگی شستشو داد.

✔در مقابل فشار وارده به دیوار هیچ آسیبی به طرح و رنگ کاغذ دیواری وارد نمی‌شود.
.

سخن پایانی

امیدواریم معرفی ایده‌ها و راهنمای انواع کاغذ دیواری که در این مطلب به آن پرداختیم الهام بخش شما باشد و به شما کمک کنید در مراحل انتخاب کاغذدیواری باکیفیت خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید. فراموش نکنید که برای دیدن سایر مطالب کاغذ دیواری و همچنین مطالعه مقالات دیگر مربوط به دکوراسیون منزل از صفحه اصلی دکورینه دیدن کنید!

راستی اگر در هنگام انتخاب و خرید انواع کاغذ دیواری با پرسشی متوجه شده اید و یا اینکه ایده‌ای به ذهنتان رسیده که می تواند برای سایر مخاطبان مفید باشد، در پایین صفحه در قسمت دیدگاه ها منتشر نمایید.  🙂

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *