بازسازی خانه, حمام

کاشی براق یا کاشی مات برای حمام و دستشویی؟

lazy
۸۸ / ۱۰۰

انتخاب کاشی براق و مات هنگام بازسازی حمام به چیزی بیشتر از اولویت‌های سبک مورد نظر بستگی دارد، زیرا تصمیمی که در اینجا می‌گیرید در واقع می‌تواند بر نحوه استفاده شما از فضا و تعداد دفعات تمیز کردن آن تأثیر بگذارد. همچنین از همان ابتدا باید عناصری را که مناسب حمام شما هستند، در نظر بگیرید. به عنوان مثال اندازه فضا، میزان نور طبیعی و طرح رنگی که می‌خواهید استفاده کنید. همه این موارد بر ظاهر کاشی و سبک کلی حمام تأثیر می‌گذارد.

شاید شما هم مثل ما علاقمند هستید فضای حمام و دستشویی براق باشد و بدرخشد، اما در عین حال می‌خواهید که برای افراد خانواده ایمن باشد و همچنین فضایی داشته باشید که نگهداری و تمیز کزدن آن آسان باشد. در اینجا به جزئیات مزایا و معایب کاشی براق و مات برای حمام و دستشویی می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

کاشی مات یا کاشی براق؟ کدامیک مناسب حمام و دستشویی است؟

تفاوت کاشی سرامیک مات و براق

تفاوت کاشی سرامیک مات و براق، کدام بهتر است؟

به طور کلی تصمیم به استفاده از کاشی مات یا براق برای حمام و دستشویی واقعاً به علاقه شخصی و اندازه فضای مورد نظر بستگی دارد. کاشی مات در برابر لغزش مقاوم است، کثیفی کمتری نشان می‌دهد و می‌تواند ظاهری روستایی‌تری به حمام شما ارائه دهد. براق بودن اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد، به راحتی تمیز می‌شود و فضای شما را روشن می‌کند. نقطه ضعف کاشی مات این است که تمیز کردن آن در زمان نیاز دشوارتر است. تا آنجا که به کاشی‌های براق مربوط می شود، کاملاً لغزنده هستند و نیاز به تمیز کردن بیشتر دارند.

چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی]

اکنون که خلاصه اساسی در مورد مزایا و معایب کاشی مات و براق را می‌دانید، برای یافتن هر یک از جنبه‌های این ویژگی‌های کاشی برای حمام خود، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

آیا کاشی‌های براق شیک‌تر از کاشی‌های مات هستند؟

انتخاب سرامیک کف مات

انتخاب سرامیک کف مات یا براق

پاسخ در اینجا کاملاً به نوع ظاهری که می‌خواهید در حمام خود داشته باشید بستگی دارد. کاشی براق ظاهری براق به فضای شما می‌دهند که بیشتر با حمام‌های لوکس و شکیل هتل تناسب دارد، در حالی که کاشی مات می‌تواند حسی روستایی و خاکی‌تر ایجاد کند که به روشی بسیار متفاوت از کاشی براق شیک باشد.

کاشی مات می‌تواند با طیف گسترده‌ای از طرح‌های دکور داخلی ست شود، به عنوان مثال، در طرح و نقش‌های متعددی ظاهر می‌شوند تا ظاهر چوب، تخته سنگ یا آجر را شبیه‌سازی کنند.

اگر به سمت حمامی به سبک طبیعی‌تر یا حمامی با فضای صنعتی تمایل دارید، انتخاب کاشی مات عالی است. کاشی براق بیشتر مترادف با پیچیدگی و زرق و برق هستند، بنابراین در حمامی که می‌خواهید به یک سبک براق و جلا برسید، به خوبی کار می‌کنند.

مزایا و معایب کاشی مات حمام و دستشویی

سرامیک مات بهتر است یا براق

کاشی سرامیک مات بهتر است یا براق؟

کاشی مات می‌تواند انتخاب خوبی برای سرویس بهداشتی باشد، به خصوص اگر به دنبال کاشی برای کف سرویس بهداشتی هستید. این نوع کاشی‌ها برای پنهان کردن لکه‌ها بهترین راهکار هستند. با این حال، تمیز کردن آنها می‌تواند دردسر بیشتری داشته باشد. در اینجا ما مزایا و معایب کاشی‌های مات برای حمام را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

مطالعه بیشتر:

آیا به تازگی تصمیم گرفته‌اید که به بازسازی حمام بپردازید و یا یک حمام خاکستری در خانه یا آپارتمان خود طراحی کنید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ ما ایده‌هایی را آماده کرده‌ایم که مطمئنا از آنها خوشتان می‌آید. به آنها نگاه کنید و الهام بگیرید – قطعا حمام خاکستری مورد اقبال شما خواهد بود! برای مطالعه این مقاله کلیک کنید: ۷ ایده مهم دکوراسیون حمام خاکستری

💠مزایا:

✅ ضد لغزش

اگر به این فکر می‌کنید که آیا از کاشی مات یا براق در کف حمام استفاده کنید، کاشی مات تقریباً همیشه بهترین انتخاب شما است زیرا برای راه رفتن روی آن لغزندگی کمتری دارند. بافت کاشی مات طوری است که اصطکاک بیشتری در زیر پا وجود دارد که به جلوگیری از سر خوردن افراد کمک کند.

از آنجایی که حمام‌ها فضاهایی هستند که معمولاً کف آن خیس می‌شود، از اجسامی که از دوش بیرون می‌آیند یا بچه‌ها در وان حمام می‌ریزند، کف کاشی مات می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از وقوع حوادث کند.

✅ کثیفی را کمتر نشان می‌دهد

کاشی مات به راحتی کثیفی یا لکه‌ها را نشان نمی‌دهد و آنها را به گزینه خوبی برای فضاهای پرتردد مانند حمام خانوادگی تبدیل می‌کند. این به این دلیل است که کاشی مات سطح بازتابی ندارند، بنابراین لکه‌های آب یا کف صابون در مقایسه با لکه‌های مشابه روی سطح براق بسیار کمتر مشهود خواهند بود.

✅ تعمیر و نگهداری آسان

نتیجه اینکه کاشی مات لکه‌ها را بهتر پنهان می‌کنند به این معنی است که برای اینکه قابل قبول به نظر برسند، نیازی به تمیز کردن آن‌ها نیست. اگر سبک زندگی پرمشغله‌ای دارید و هر چند وقت یکبار به تمیز کردن حمام خود می‌پردازید، کاشی مات خوبی راهکار خوبی است، زیرا می‌توانید بین تمیز کردن‌ها فاصله زیادی بیندازید.

💠معایب:

✅ تمیز کردن سخت‌تر

اگرچه کاشی مات به اندازه کاشی براق نیازی به تمیز کردن مکرر ندارند، اما متأسفانه آن زمانی که نیاز به تمیز کردن دارند، کار خسته‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. این به این دلیل است که کثیفی و لکه‌ها به بافت زبر و خشن کاشی‌ها محکم‌تر می‌چسبند، بنابراین برای تمیز کردن آن‌ها باید کلی زمان بگذارید.

✅ نور را منعکس نمی‌کند

کاشی مات نور را همچون کاشی براق منعکس نمی‌کند، به این معنی که اگر می‌خواهید حمام بزرگ‌تر و سبک‌تر به نظر برسد، انتخاب نامناسبی است. کاشی مات نور را جذب می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها در فضای بزرگ حمام، به عنوان مثال، روی دیوارها، می‌تواند اتاق را کوچک یا تاریک جلوه دهد.

مزایا و معایب کاشی براق حمام و دستشویی

یکی از اشکالات اصلی کاشی براق این است که زیر پا لیز هستند. با این حال، این چیزی نیست که شما باید هنگام انتخاب بین کاشی براق و مات برای حمام و دستشویی در نظر بگیرید.

در عوض، روی ظاهر کلی حمام و دستشویی تمرکز کنید، هر چند وقت یک‌بار کاشی‌ها را تمیز می‌کنید و چگونه می‌خواهید کاشی‌ها بر حس فضا از نظر نور و اندازه تأثیر بگذارند. در اینجا ما مزایا و معایب کاشی براق برای حمام و دستشویی را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

💠مزایا:

✅ بازتابنده نور

کاشی براق سطحی بازتابنده دارند که آینه مانند یا شیشه‌ای است. یکی از مزایای این کار این است که کاشی براق می‌تواند اتاق را روشن‌تر کند، همان‌طور که آینه‌ها می‌توانند اتاق را سبک‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهند.

اگر حمام کوچکی دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر از آنچه هست احساس کنید، استفاده از کاشی براق راه خوبی برای انجام این کار است. تابش نور از روی کاشی حس فضای وسیع تری را ایجاد می‌کند که با کاشی مات این اتفاق نمی‌افتد.

 مطالعه بیشتر:

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی بسیار مهم است همان طور که در هر اتاق از خانه نقش کلیدی دارد. در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی چنانچه لامپ‌های اشتباه انتخاب کنید، وقتی خود را در آینه وارسی و یا آرایش می‌کنید، زرد به نظر می‌رسید. همچنین اگر وسایل حمام را در جای نامناسبی قرار دهید، ناخواسته سایه ایجاد کرده‌اید. بنابراین به چندین منبع نورپردازی مختلف نیاز خواهید داشت. برای مطالعه این مقاله کلیک کنید: اصول نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی [۲۵ نکته کاربردی]

✅ پاک شوندگی راحت

کاشی براق سطح صاف و صیقلی دارند که تمیز کردن آنها به آسانی انجام می‌شود. کثیفی‌ها و لکه‌ها نمی‌توانند به بافت براق این کاشی‌ها بچسبند، بنابراین می‌توان آنها را به راحتی با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کرد.

💠 معایب:

✅ نیاز به تمیز کردن بیشتر

بافت صاف کاشی براق به این معنی است که گرد و غبار و خاک نمی‌تواند به همان شکلی که روی کاشی مات می‌چسبد، روی آن‌ها چنگ بزند. با این حال، لکه‌ها بسیار راحت‌تر بر روی سطح شیشه مانند کاشی براق ظاهر می‌شوند.

لکه‌های آب و کف صابون، به‌ویژه روی کاشی براق در مقایسه با کاشی مات راحت‌تر دیده می‌شود، بنابراین اگر قصد ندارید کاشی خود را مرتب تمیز کنید، ممکن است انتخاب کاشی مات منطقی‌تر باشد. این امر به ویژه در مورد انتخاب کاشی برای دیوارهای دوش یا در یک اتاق مرطوب بیشتر است زیرا کاشی این فضاها بیشتر از لکه‌های آب و صابون رنج می‌برند.

✅ لغزندگی

کاشی براق بافتی صاف و شیشه‌ای دارد که باعث می‌شود بسیار لغزنده شوند، مخصوصاً وقتی خیس هستند. از آنجایی که حمام‌ها فضاهایی هستند که کف آن اغلب خیس می‌شود و مردم تمایل دارند با پای برهنه راه بروند، این ممکن است خطرساز باشد. هنگام انتخاب کاشی برای کف حمام و دستشویی، در بیشتر موارد باید از انتخاب کاشی براق خودداری شود، به خصوص اگر کودکان خردسال از حمام استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید از کاشی براق در کف حمام استفاده کنید، باید مطمئن شوید که همه می‌دانند که هنگام راه رفتن روی آن‌ها باید مراقبت بیشتری انجام شود. در یک اتاق مرطوب که کف دوش به جای استفاده از سینی دوش کاشی می‌شود، نباید از کاشی براق استفاده کنید. این بسیار خطرناک است زیرا زمانی که کاشی‌ها با صابون، شامپو و آب حاصل از حمام تماس پیدا می‌کنند، لغزنده‌تر می‌شوند.

اگر کاشی‌ها را برای دیوارهای حمام انتخاب می‌کنید، لغزنده بودن آن مشکلی نخواهد داشت و می‌توان از این نقطه ضعف کاشی براق چشم‌پوشی کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *