آشپزخانه

راهنمای جامع استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه‌ مدرن

lazy
۸۶ / ۱۰۰

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن یکی از روش‌هایی است که امروزه در دکوراسیون توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. در نگاه نخست ممکن است استفاده از کاشی مشکی در طراحی آشپزخانه ساده، تکراری یا خسته کننده به نظر برسد، اما اینطور نیست و کاشی‌های مشکی در پرداخت‌ها، اشکال، جنس و رویه‌های مختلف، منحصر به فرد هستند.  

امروزه کاشی‌های مشکی مانند دهه‌های گذشته نیست که صرفا در چند طرح ساده محدود باشند بلکه می‌تواند دارای طرح‌های شیک، مدرن و در سبک روستیک باشند. استفاده از کاشی‌های مشکی در آشپزخانه، خانه را شیک‌تر می‌کند. اگر با سبک‌های مختلف آشنایی دارید، می‌توانید به راحتی در مورد نوع کاشی مشکی مناسب آشپزخانه خود تصمیم بگیرید. با دکورینه همراه باشید تا باهم به گزینه‌ها و سبک‌هایی بپردازیم تا الهام بخش شما برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه باشد.

مطالعه بیشتر:

سبک دکوراسیون داخلی مدرن، صنعتی، کلاسیک، روستیک و بسیاری از سبک های دیگر… آیا تا کنون به این فکر کرده اید که سبک دکوراسیون داخلی مورد علاقه شما چیست؟ اگر هنوز نمی دانید چه سبکی در بین سبک های دکوراسیون منزل به بهترین شکل مطابق سلیقه شخصی شماست، این مقاله سبک مورد علاقه شما چیست؟ در ۴ پرسش با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا شوید، را مطالعه کنید.

جنس، رویه و اشکال مختلف کاشی مشکی آشپزخانه

ایده‌های شیک از طراحی آشپزخانه مشکی

ایده‌های شیک و زیبا از طراحی آشپزخانه مشکی

افراد بسته به نوع سبک دکوراسیون خانه و سلیقه خود، کاشی‌های مشکی را با رویه‌های بسیار براق یا مات انتخاب می‌کنند. برخی از جنس‌ها با مجموعه خاصی از پرداخت‌ها بهتر به نظر می‌رسند. برای مثال کاشی‌های مات با رویه طرح دار و کاشی‌های براق با رویه ساده بهتر به نظر می‌رسد  

چه زمانی از کاشی مشکی براق در آشپزخانه خود استفاده کنیم؟

کاشی آشپزخانه طلایی به همراه کاشی مشکی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

کاشی آشپزخانه طلایی به همراه کاشی مشکی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای آشپزخانه مدرن باشد.

اگر نور طبیعی زیادی در آشپزخانه وجود ندارد، مطمئناً نمی‌خواهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید که نور را جذب کرده و آشپزخانه را حتی تاریک‌تر جلوه کند. بنابراین ممکن است فکر کنید که همیشه باید از کاشی‌های رنگ روشن برای روشنایی آشپزخانه استفاده کنید. اما این اصلاً درست نیست.

یکی از راه‌های استفاده از کاشی‌های مشکی در آشپزخانه‌های کم‌نور استفاده از کاشی‌هایی است که رویه براقی دارند. سطح براق هر نوری را که به سمت آن هدایت شود منعکس می‌کند و فضا را حتی اگر تاریک باشد روشن‌تر جلوه می‌دهد. کاشی‌ها را می‌توان از جنس سرامیک براق یا موزاییک شیشه‌ای ساخت. کاشی‌های براق با وسایل فلزی برنزی یا طلایی ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کنند.

چه زمانی از کاشی مات در آشپزخانه خود استفاده کنیم؟

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن

ایده‌های جدید برای استفاده از کاشی مشکی مات در آشپزخانه مدرن

کاشی‌های مشکی مات آشپزخانه ظاهر ساده‌تری نسبت به کاشی‌های براق ایجاد می‌کنند. یکی از مزایای اصلی کاشی مات این است که می‌تواند به راحتی کثیفی را پنهان کند، به خصوص اگر دوغاب بین کاشی‌ها نیز سیاه باشد و مانند رنگ سفید با کاشی‌ها کنتراست نداشته باشد. کاشی‌های مشکی مات آشپزخانه بسته به چیدمان و طراحی، فضا را مینمالیست‌تر، ساده‌تر و در سبک روستیک نشان می‌دهند.  

اگر نمی‌خواهید از مات‌ترین نوع کاشی استفاده کنید، توصیه می‌شود از کاشی‌های مرمر مشکی استفاده کنید. این مدل از کاشی‌ها بدون ایجاد حس بدی که فضا را مات می‌کند، بافت بصری و گرما ایجاد می‌کند. اگرچه کاشی‌های مرمر اغلب جلا داده می‌شوند، اما به اندازه سرامیک‌های براق یا شیشه نمی‌درخشند.

یکی دیگر از جنس‌هایی که اغلب برای ساخت کاشی‌های مشکی یا تیره استفاده می‌شود، سنگ است. سنگ در برابر لکه مقاوم باشد همچنین در برابر آتش مقاومت بالایی دارد و این دو ویژگی برای انتخاب این نوع کاشی برای آشپزخانه کافی است. کاشی‌های سنگی اغلب برای کف استفاده می‌شوند و ظاهر ساده‌تری نسبت به سایر مصالحی که قبلاً معرفی شدند ایجاد می‌کنند.

اشکال مختلف کاشی مشکی کدام است؟

مدل جدید چیدمان کاشی آشپزخانه در رنگ مشکی

مدل جدید چیدمان کاشی آشپزخانه مدرن و شیک در رنگ مشکی

علاوه بر در نظر گرفتن رویه کاشی، باید به شکل آن نیز توجه کرد. کاشی‌های مشکی آشپزخانه در اشکال مربع، مستطیل (مترو)، شش ضلعی و دایره‌ای (پنی) موجود هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از کاشی‌های عربی مشکی، ظاهر خانه خود را به سبک مدرن مراکشی تغییر دهید. این کاشی‌های تزئینی راهی عالی برای برجسته کردن بخش خاصی از آشپزخانه (مانند یک طاقچه) هستند.

کاشی مشکی را در کدام بخش آشپزخانه استفاده کنیم؟   

کاشی‌ها با رویه‌های مختلف آن در فضاهای مختلف ظاهر خاصی خواهند داشت. اکنون که همه چیز را در مورد رویه‌های مختلف و برخی از اشکال کاشی مشکی می‌دانید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه استفاده از آنها را بیاموزید.

۱-

استفاده از کاشی مشکی برای بک اسپلش آشپزخانه

بک اسپلش

بک اسپلش: پنل‌هایی که افقی یا عمودی در پشت سینک ظرفشویی، اجاق گاز و… قرار داده می‌شود. نوعی دیوارپوش که به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شود.

وقتی به کاشی‌های آشپزخانه فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند احتمالاً بک اسپلش (کاشی دیوار پشت سینک و گاز آشپزخانه)  است. فقط به دلیل اینکه رایج‌ترین مکان برای استفاده از کاشی در آشپزخانه است، نباید آن را به روش معمول کاشی کنید. از کاشی‌های مشکی در ترکیب با کاشی‌های بک اسپلش استفاده کنید.  

 الگوی کاشی شاه ماهی یا هفت و هشتی یکی از راه‌های ایجاد ظاهری مدرن در بک اسپلش آشپزخانه شما است. برای دوغاب این نوع از کاشی‌کاری از رنگ روشن استفاده کنید. رنگ سفید روشن می‌تواند سبک شما را کهنه به نظر برساند، بنابراین از رنگ خاکستری مایل به بژ استفاده کنید. این رنگ دوغاب برای هر طرحی که شما انتخاب می‌کنید (نه فقط برای الگوی شاه ماهی)، مناسب است.

یکی از جالب ترین روش‌های استفاده از کاشی‌های مشکی در آشپزخانه، استفاده از کاشی‌های مشکی با درخشندگی و بازتاب زیاد به صورت عمودی است. اکثر کاشی‌ها به روش کلاسیک افقی گذاشته می‌شوند. به جای طرح افقی، یک طرح عمودی  انتخاب کنید. الگوها و روش‌های مختلفی مانند آجرکاری عمودی و چیدمان عمودی در یک ردیف وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تغییر فضا استفاده کنید. در هر صورت چیدمان عمودی، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و جلوه جدیدی ایجاد می‌شود.  بدون شک تصاویری از این مورد را در پینترست در آشپزخانه‌ها و حمام‌های مختلف دیده اید. 

مطالعه بیشتر:

آیا درنظر دارید تا فضای کوچک اتاقتان را بزرگ و جذاب جلوه دهید؟ اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است ترفندهای هوشمندانه ای را که در طرح‌های زیر به کارگرفته شده اند مدنظر داشته باشید. هنگام دکوراسیون فضاهای کوچک، باید همه چیز را مدنظر قرار داد. چراکه تنها با استفاده از چند آیتم خوب و انتخاب یک دیزاین هوشمندانه است که می توانید اتاقتان را بزرگتر جلوه دهید. برای آشنایی بیشتر این مقاله چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] را بخوانید.

۲-

استفاده از کاشی مشکی برای میز پیشخوان آشپزخانه  

black kitchens58 e1651488977235

یکی دیگر از روش‌های استفاده از کاشی‌های مشکی در آشپزخانه، موزاییک مرمری است زیرا تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است به دلیل اینکه این موزاییک‌ها با دست ساخته می‌شوند. موزاییک مرمری در همه شکل‌ها و رنگ‌ها موجود است، بنابراین می‌توانید از آن برای اضافه کردن ظاهری تک رنگ یا چند رنگ به پیشخوان آشپزخانه خود استفاده کنید. با این حال، شما در نهایت ظاهری منحصر به فرد برای خانه و آشپزخانه خود خواهید داشت.

۳-

استفاده از کاشی مشکی در دیوار آشپزخانه

طراحی آشپزخانه شیک با کاشی سرامیک مشکی

ایده‌های طراحی آشپزخانه شیک با کاشی سرامیک مشکی

استفاده از کاشی مشکی صرفا نباید محدود به بک اسپلش باشد! یکی از ایده‌های آشپزخانه با کاشی مشکی دیوار کامل از کاشی از میز به بالا است. همچنین پشت قفسه‌های شناور باز شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد (اگر بتوانید وسایل ضروری روزمره را به‌طور منظم به این روش ذخیره کنید!).

اگر با این ایده موافق هستید که دیواری کاملاً کاشی کاری شده در آشپزخانه خود داشته باشید، کاشی ساده‌تری را انتخاب کنید که پس زمینه زیبایی برای قفسه آشپزخانه ایجاد کند. نکته کلیدی این است که بیش از این پیش نروید یا با ظاهر مینیمالیستی رقابت نکنید، بلکه همه موارد را با هم هماهنگ انتخاب کنید. 

یکی دیگر از روش‌های قابل توجه برای استفاده از کاشی‌های مشکی روی دیوار آشپزخانه این است که کابینت‌های روبروی کاشی‌های مشکی یکدست سفید باشند. آشپزخانه سیاه و سفید زیبا به نظر می‌رسد و شما می‌توانید با اضافه کردن عناصر سیاه و سفید دیگر و همچنین اجزای رنگ چوب به کف زمین، تعادل را به بقیه خانه بیافزایید و فضا را با یک عنصر ارگانیک تطبیق دهید.

۴-

برای کف آشپزخانه از کاشی‌های مشکی استفاده کنید

کفپوش آشپزخانه مشکی

کفپوش آشپزخانه مشکی

همانطور که قبلا ذکر شد، کاشی‌های مشکی مات با دوغاب خاکستری مانند بین آنها، می‌توانند به راحتی کثیفی را پنهان کنند، بنابراین برای فضای شلوغی مانند آشپزخانه عالی هستند. بسته به سبک آشپزخانه، می‌توانید اندازه‌های مختلفی را برای کاشی‌های کف آشپزخانه انتخاب کنید. کاشی‌های تزئینی مشکی مانند طرح‌های هندسی برای استفاده در کف آشپزخانه نیز مناسب هستند و می‌توانند به ایجاد رنگ اتاق کمک کنند.

اگر به دنبال سبکی مدرن و جدید هستید، از کاشی‌های مشکی براق بزرگ با طرح‌های غیر معمول مانند الماس، زیگزاگ‌های افقی و کاشی‌های تخته سنگی مربعی، شاه ماهی یا هفت و هشت استفاده کنید. اگر به سبک کلاسیک و سنتی علاقه دارید، از کاشی‌های مشکی کوچکتر استفاده کنید که سطحی براق دارند.

چه بخواهید به سمت سبک روستیک بروید و از سنگ و چوب بافت دار استفاده کنید یا یک ظاهر مدرن را با کاشی‌های براق مترویی امتحان کنید، یا حتی آن را با هم ترکیب کنید تا ظاهری هزار ساله داشته باشید، به هر حال استفاده از رنگ مشکی برای آشپزخانه، انتخاب اشتباهی نیست و ظاهر شیک و زیبایی ایجاد می‌کند که هرگز از مد نمی افتد.

مطالعه بیشتر:

آیا تصمیم به نوسازی کفپوش آشپزخانه خود گرفته اید؟ در اینجا نکاتی آماده کرده ایم که باید قبل از خرید بدانید. پاسخ به سؤالاتی مانند «انواع کفپوش آشپزخانه چیست»، «بهترین کفپوش آشپزخانه کدام است»، «بادوام‌ترین کفپوش برای آشپزخانه چیست»، «مقاوم‌ترین کفپوش کدام است» را در این مقاله به اشتراک گذاشتیم. برای مطالعه این مقاله اینجا را بهترین کفپوش آشپزخانه ۲۰۲۲ (مزایا و معایب) کلیک کنید.

 

منبع: hadleycourt

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *