باغ و فضای بیرون, طراحی دکوراسیون

دکوراسیون بالکن [۳۶ ایده جدید برای انواع بالکن]

lazy
۹۰ / ۱۰۰

نمونه‌ها و مدل‌های مختلف دکوراسیون بالکن: نمونه‌های دکوراسیون بالکن بزرگ و کوچک، ایده‌های دکوراسیون بالکن بلند، باریک، دکوراسیون بالکن شیشه‌ای بسته و نمونه‌های دکوراسیون بالکن مربعی. در اینجا طرح‌های خلاقانه بالکن و جدیدترین ایده‌های دکوراسیون بالکن را مشاهده می‌کنید.

در شهرهای بزرگ که حتی داشتن یک بالکن که بتوانیم هر از چندگاهی در آن نفس بکشیم به یک امر لوکس تبدیل شده است، اندازه بالکن شروع به کوچک‌تر و کوچکتر شدن کرده است. بالکن‌های باریک و بزرگ سال‌های گذشته اکنون جای خود را به بالکن‌های فرانسوی داده اند(!).

بنابراین ممکن است در مورد نحوه مفید ساختن این فضاهای گران‌بها که اغلب اشکال و اندازه‌های عجیبی دارند سردرگم شوید. اما نگران نباشید؛ در این بخش از طراحی دکوراسیون دکورینه راه حل‌ها و نمونه‌های دکوراسیون بالکن از مدل‌های بالکن در شکل و اندازه بزرگ، کوچک، بلند، باریک، مربع، مستطیل، باز، بسته را به اشتراک گذاشته‌ایم.

توجه: می‌توانید مستقیماً به زیربخش مدل بالکن مورد نظر خود بروید. با این حال توصیه ما این است که تمام طرح‌های بالکن را بررسی کنید و از همه آنها الهام بگیرید. 🙂

Balcony decoration 35

مدل‌های دکوراسیون بالکن بر اساس اندازه

نمونه‌های دکوراسیون بالکن کوچک

فقط به این دلیل که یک بالکن کوچک دارید، مجبور نیستید در مورد دکوراسیون آن کوتاهی کنید. راه حل‌های کاملا خلاقانه و شیکی برای این مدل‌های بالکن وجود دارد که برخی از آنها به قدری کوچک طراحی شده‌اند که فقط یک نفر می‌تواند بایستد. مثلا می‌توانید کل کف را با کوسن‌ها بچینید یا از میزهای بالکن آویزان شده روی نرده استفاده کنید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن بالش‌ها و فرش‌های طرح‌دار رنگارنگ، باغچه‌های عمودی (دیواری) و لامپ‌های کوچک توجه را از اندازه بالکن خود به طراحی آن جلب کنید.

در زیر نمونه‌هایی از این که حتی کوچکترین بالکن با تکنیک‌های مناسب دکوراسیون چقدر می‌تواند مفید و شیک باشد را به اشتراک گذاشته‌ایم. در اینجا نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن کوچک زیبا و کاربردی را مشاهده می‌کنید…

دکوراسیون بالکن کوچکجزئیاتی که به بالکن خود اضافه می‌کنید بسیار مهم است زیرا شانس استفاده از وسایل زیاد در یک بالکن کوچک را ندارید. به همین دلیل باید تا حد امکان مبلمان شیک و نمادین را انتخاب کنید. یا می‌توانید با رنگ آمیزی مبلمان موجود خود به رنگ‌های چشمگیر و استفاده از پارچه‌های طرح‌دار، دکوراسیون را غنی کنید.


Balcony decoration

البته کوچک بودن یک اصطلاح نسبی است. اگر بالکن بسیار کوچکی مانند بالا دارید، می‌توانید یک گوشه فضای باز گرم و دنج ایجاد کنید که در آن بتوانید کتاب خود را بخوانید یا قهوه خود را با پوشاندن کل کف زمین با کوسن میل کنید.


Balcony decoration 1

در این دکوراسیون بالکن کوچک که با گلدان‌های روی دیوار خودنمایی می‌کند. فرش‌های رنگارنگ، گلدان‌های سفید و زیبا با صندلی راحتی سفید.


Balcony decoration 2

مانند تمام اتاق‌های کوچک، وجود دیوار برای یک بالکن کوچک بسیار ارزشمند هستند. می‌توانید دیوار بالکن را از نظر عملکردی با چوب لباسی و قفسه کاربردی کنید. در مثال بالا؛ سبدها، صندلی‌ها و مجلات با چوب لباسی به دیوارها آویزان شده و گلدان‌های گل در قفسه‌ها قرار داده شده است.


نمونه‌های دکوراسیون بالکن کوچک

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن کوچک

یکی از مهمترین مشکلات بالکن کوچک بحث حریم خصوصی آن است. می‌توانید مانند بالا با پرده‌های رنگ روشن یا گیاهان نازک بلند حریم خصوصی بالکن خود را فراهم کنید.


Balcony decoration 4 e1651584291240

اگر فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی ندارید، می‌توانید با ساختن یک نیمکت L شکل ساده، جای چند نفر را در بالکن خود باز کنید. شما همچنین می‌توانید از صندلی بار به عنوان میز قهوه استفاده کنید و با یک پرده رنگ روشن حریم خصوصی را فراهم کنید.


Balcony decoration 5

یا می‌توانید با تعبیه یک تشک در امتداد نرده بالکن، حریم خصوصی خود را به شیوه‌ای عجیب تامین کنید. همچنین می‌توانید با میز بالکن آویزان شده روی نرده که برای بالکن‌های کوچک بسیار مفید است، در فضا صرفه‌جویی کنید.


Balcony decoration 6 e1651584451913

چند شی شیک برای ایجاد فضای جذاب به بالکن شما کافی است. نمونه بالکن بالا با فرش سیاه و سفید، شال قرمز، چهارپایه چوبی قدیمی و فانوس قرمز، طراحی بسیار شیکی دارد.


نمونه بالکن کوچک

نمونه بالکن کوچک دیگر با پارچه‌های طرح دار مشکی و سفید و اکسسوری‌های شیک…


Balcony decoration8

آیا می‌خواهید برای سایر فضاهای کوچک خانه خود ایده‌هایی برای دکوراسیون داشته باشید؟

نمونه‌های دکوراسیون بالکن بزرگ

آیا شما یکی از افراد خوش شانس و دارای بالکن بزرگ هستید؟ بنابراین، آیا می‌دانید چگونه چنین فضای بزرگی را تزئین کنید؟ برخلاف تصور عموم، دکوراسیون بالکن بزرگ به اندازه دکوراسیون بالکن کوچک دشوار است. زیرا گزینه‌های زیادی وجود دارد و هر گزینه به معنای هزینه است. در زیر ایده‌ها و نمونه‌های عالی دکوراسیون بالکن را با اشکال و اندازه‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌ایم.

Balcony decoration9 e1651584819447

صادقانه بگویم، تفاوت زیادی بین دکوراسیون بالکن بزرگ و دکوراسیون باغ وجود ندارد. بنابراین، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که مبلمان باغ و لوازم جانبی بالکن می‌فروشند، خرید کنید. همچنین فراموش نکنید که از یک فرش بزرگ برای محل نشستن استفاده کنید.


نمونه‌های دکوراسیون بالکن بزرگ

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن بزرگ

اولین کاری که باید برای دکوراسیون بالکن بزرگ انجام دهید، تصمیم گیری در مورد اقداماتی است که می‌خواهید در آن انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید با اضافه کردن صندلی‌های آفتاب‌گیر مانند بالا، یک منطقه حمام آفتاب یا یک ناهارخوری ایجاد کنید.


 

Balcony decoration 11

علاوه بر این، می‌توانید با اضافه کردن یک شومینه در هوای آزاد یا گودال آتش، از بالکن خود در ماه‌های سرد زمستان استفاده کنید. یا می‌توانید با طراحی آشپزخانه در فضای باز، مهمانی و دورهمی با دوستان خود ترتیب دهید.


Balcony decoration12

اگر بگوییم بزرگ ولی نه آنقدر بزرگ، حداقل می‌توانید یک بانوج یا گهواره را در گوشه‌ای آویزان کنید و از یک چرخ دستی چند منظوره مانند تصویر بالا استفاده کنید. 🙂 همچنین بالکن‌های بزرگ نیاز به نور جایگزین دارند. برای این کار، می‌توانید ده‌ها نورپردازی در فضای باز مانند لامپ‌های بالکن باتری‌دار، دیوارکوب‌ها و فانوس‌ها را در فروشگاه اینترنتی دکورینه پیدا کنید.


Balcony decoration13 e1651585327449

شما همچنین می‌توانید قسمت‌های مختلف نشستن در بالکن را مانند بالا ترتیب دهید. فراموش نکنید که گرمای خانه خود را با فرش به بیرون منتقل کنید و بالش بیندازید.


Balcony decoration14 e1651585450482

حتی اگر بالکن شما بزرگ است، باید تا حد امکان مبلمان شیک را انتخاب کنید. فراموش نکنید که با اضافه کردن پوسته‌ها و لایه‌های پارچه، راحتی را افزایش دهید و سبک خود را در بالکن خود منعکس کنید. 😉

مدل‌های بالکن بر اساس شکل

نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن بلند باریک

در این قسمت به بررسی دکوراسیون بالکن بلند و باریک می‌پردازیم که یکی دیگر از شاهکارهای پیمانکار(!) است. اگرچه دکوراسیون بالکن باریک و بلند دشوار به نظر می‌رسد، اما می‌توان این موقعیت را به یک مزیت تبدیل کرد. مردم معمولا از این نوع بالکن به عنوان انبار استفاده می‌کنند. با این حال، با روش‌های هوشمندانه می‌توانید یک بالکن بلند باریک را به فضایی بسیار کاربردی و جذاب تبدیل کنید. در اینجا نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن باریک و بلند وجود دارد که می‌توانید از آنها الهام بگیرید…

Balcony decoration15

میزهای بالکن آویزان شده روی نرده قطعات بسیار مفیدی برای بالکن‌های باریک هستند. به لطف این میزهای بالکن که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه آنلاین دکورینه پیدا کنید، می‌توانید در حالی که غذای خود را در مقابل منظره صرف می‌کنید، از هوای آزاد لذت ببرید. همچنین می‌توانید با رنگ آمیزی نرده‌ها به رنگ سفید و استفاده از مبلمان سبک، احساس فضای بیشتری ایجاد کنید.


Balcony decoration 16

گوشه‌های باریک بلند بالکن مناسب‌ترین قسمت برای چیدمان محل نشیمن ثابت است. اگر بالکن بسیار باریکی دارید، می‌توانید یک گوشه بالکن را کاملا با کوسن‌ها بپوشانید. همچنین می‌توانید از این گوشه به عنوان یک تکیه‌گاه عالی برای خوابیدن یا آفتاب گرفتن در شب‌های گرم تابستان استفاده کنید.


Balcony decoration 17 e1651585732663

در اینجا ما یک ایده الهام بخش دیگر برای دکوراسیون بالکن بلند باریک آماده کرده‌ایم! در مورد استفاده از گوشه‌ای از بالکن خود به عنوان آشپزخانه اوپن چطور؟ اگر می‌خواهید، می‌توانید یک مینی بار را با افزودن یک مینی یخچال و کابینت به گوشه بالکن سازماندهی کنید. فکر نمی‌کنید نمونه بالکن بالا با باغ عمودی و مینی بار آن بسیار جالب به نظر می‌رسد؟


Balcony decoration 18 e1651585845727

یکی دیگر از مزایای بالکن‌های باریک و بلند این است که به شما اجازه می‌دهد با تزئین فضای سبز آنها فضای باغ را ایجاد کنید. نمونه بالکن بالا با مبلمان و طراحی باغ عمودی (دیواری) خود برجسته است. در صورت تمایل به جای قرار دادن شلف گیاهان تزئینی در بالکن می‌توانید با کاشت سبزی‌هایی مانند جعفری و نعناع یک باغ بالکن ایجاد کنید.


Balcony decoration 19 e1651585954919

در اینجا نسخه متفاوتی از گوشه نشستن را می‌بینیم. می‌توانید گوشه نشستن خود را با یک سکو در اندازه‌های خاص ایجاد کنید و از آن برای اهداف ذخیره‌سازی استفاده کنید.


Balcony decoration 21

آیا بالکن بسیار باریکی دارید؟ حداقل می‌توانید فرش چمنی بچینید و در امتداد ریل‌های بالکن گل بکارید و خانه خود را با تصویری سرسبز احاطه کنید.


Balcony decoration 22

می توانید با رنگ آمیزی دیوار بالکن و استفاده از لوازم جانبی دیوار نقطه کانونی ایجاد کنید و توجه را از شکل بالکن به زیبایی طراحی آن معطوف کنید.


نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن مربع

اگر بالکنی به اندازه کافی بزرگ و مربع شکل دارید، خوش شانس هستید. زیرا ایده آل‌ترین فضا برای سازماندهی یک محل نشستن واقعی، فضاهای مربع یا نزدیک به مربع است. یک بالکن مربع به شما این امکان را می‌دهد که با چیدمان قسمت‌های نشیمن متقابل میز قهوه خوری را در وسط قرار دهید. این نوع بالکن به یک اتاق نشیمن باز تبدیل می‌شود که در آن می‌توانید با عزیزان خود صحبت کنید. در اینجا نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن مربعی شیک و دوستانه را مشاهده می‌کنید.

Balcony decoration 23

با پالت‌ها که مقرون به صرفه‌ترین، راحت‌ترین و محبوب‌ترین را‌ حل برای دکوراسیون بالکن هستند، می‌توانید قسمت‌های نشیمن و میزهای قهوه خوری را در هر اندازه‌ای بسازید. اگرچه ممکن است کمی بی فایده به نظر برسد، اما رنگ سفید حس تابستانی را به بالکن شما می‌بخشد. به نظر شما نمونه بالکن بالا با فرش حصیری، لامپ‌ها و خزهایش بسیار شیک و دلپذیر به نظر نمی‌رسد؟


Balcony decoration 24

یک باور رایج وجود دارد، مانند تکیه دادن مبلمان به دیوار. با قرار دادن مبلمان خود در زاویه‌ای مانند بالا، می‌توانید از هر زاویه‌ای به منظره نگاه کنید و حرکتی به طرح اضافه کنید. فکر می‌کنم نیازی به تاکید بر هوایی نیست که سبز پسته‌ای به بالکن اضافه می‌کند.🙂


نمونه‌های دکوراسیون بالکن مربع

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن مربع

همان طورکه گفتیم، بالکن مربعی امکان فضاهای نشیمن متقابل را فراهم می‌کند. ایجاد فضای پیک‌نیک در بالکن با استفاده از نیمکت‌های روبروی هم مانند بالا یا حتی خرید یک میز پیک‌نیک آماده چگونه است؟ 🙂


 نمونه‌های شیک دکوراسیون بالکن مربع

یکی دیگر از نمونه‌های شیک دکوراسیون بالکن مربع با فرش سیاه و سفید، مبلمان حصیری و سبد حصیری…


Balcony decoration 27 e1651586693677

قرار دادن یک صندلی راحت در یک طرف و اضافه کردن چهارپایه‌های سیمی ریز و یک میز تاشو به گوشه دیگر. می‌توانید بدون ایجاد یک تصویر شلوغ، قسمت‌های بیشتری برای نشستن ایجاد کنید.


مدل‌های بالکن

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن مربع

در نهایت یک نمونه دکوراسیون بالکن مدرن با هماهنگی کامل رنگ پودری و خاکستری.


دکوراسیون بالکن شیشه‌ای – بالکن بسته

طرح‌های بالکن شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که از منظره باشکوه و روزهای آفتابی در هر چهار فصل لذت ببرید. بالکن‌های شیشه‌ای که می‌توانید برای مصارف مختلف از آنها استفاده کنید که به آنها بالکن‌های بسته نیز می‌گویند. بالکن شیشه‌ای قسمت‌های جذابی هستند که می‌توانید آن‌ها را به یک گوشه صبحانه، دفتر خانگی، اتاق ورزش، قسمت نشیمن یا گلخانه تبدیل کنید و آنها را بر اساس نیاز خود تزیین کنید. 🙂 در اینجا نمونه‌هایی از دکوراسیون بالکن شیشه‌ای شیک و خلاقانه و بالکن‌های بسته را مشاهده می‌کنید که به دلیل ظاهر مدرن و همچنین کاربردی بودن مورد تحسین قرار می‌گیرند.

Balcony decoration 29

دکوراسیون بالکن شیشه‌ای عملا هیچ تفاوتی با هیچ کدام از بخش‌های دکوراسیون داخلی ندارد. یعنی می‌توانید از انواع مبلمان و اثاث خانه استفاده کنید. به خصوص اگر منظره فوق العاده‌ای مانند تصویر بالا دارید، می‌توانید بالکن خود را با وسایل خاص تزئین کنید و آن را به مکان مورد علاقه خانه خود تبدیل کنید.


Balcony decoration 30

اگر بالکن شیشه‌ای باریک و بلند دارید، در صورت امکان می‌توانید با برداشتن دیوار رو به بالکن، کاربرد وسیعی را فراهم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید قسمت خاصی از بالکن خود را که رو به آشپزخانه قرار دارد، به گوشه صبحانه تبدیل کنید.


نمونه‌های دکوراسیون بالکن شیشه‌ای - بالکن بسته

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن شیشه‌ای – بالکن بسته

اگر ایده برداشتن دیوار عملی به نظر نمی‌رسد، می‌توانید یک میز بار مخصوص کنار پنجره داشته باشید و صبحانه خود را در مقابل دید صرف کنید. در مثال بالا، یک قسمت از بالکن به عنوان کمد لباس و گوشه نشیمن استفاده شده است، در حالی که قسمت دیگر به عنوان میز بار چیده شده است.


Balcony decoration 32

اگر در خانه کار می‌کنید، چطور می‌خواهید بالکن شیشه‌ای را به دفتر شخصی خود تبدیل کنید؟ شما می‌توانید یک اتاق مطالعه راحت داشته باشید که تمرکز روی کارتان را با کابینت‌ها، قفسه‌ها و صندلی‌های راحت مانند بالا برای شما آسان‌تر می‌کند. فراموش نکنید که از پرده‌های مناسب بسیار روشن برای کنترل نور در این فضا استفاده کنید.


نمونه‌های دکوراسیون بالکن شیشه‌ای - بالکن دربست

مدل‌های بالکن – نمونه‌های دکوراسیون بالکن شیشه‌ای – بالکن دربست

اگر یک بالکن شیشه‌ای کوچک دارید، به جای استفاده از این قسمت برای نگهداری، می‌توانید آن را به یک فضای شخصی تبدیل کنید که بتوانید از هیاهوی خانه دور شوید و به استراحت بپردازید. نمونه‌ای از بالکن شیشه‌ای بالا; فکر نمی‌کنید با تاب حصیری، باغ عمودی (دیواری) و چراغ مطالعه کوچکش بسیار آرام به نظر می‌رسد؟


Balcony decoration 34

برای دکوراسیون بالکن شیشه‌ای بالا، مبلمان راحت و باکیفیت در راحتی خانه ترجیح داده شد. شما می‌توانید با قرار دادن یک میز در یک طرف بالکن خود و یک صندلی استراحت در سمت دیگر، چندین عملکرد مختلف را با هم ترتیب دهید.

امیدواریم مقاله ‘نمونه‌ها و مدل‌های دکوراسیون بالکن’ الهام بخش شما برای سازماندهی بالکن باشد. بنابراین، به ما بگویید از بین موارد بالا نمونه‌های دکوراسیون بالکن مورد علاقه شما در بین مدل‌های بالکن فوق کدام است؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 🙂

فراموش نکنید که برای الهام گرفتن بیشتر، از صفحه مجله دکوراسیون و برای خرید محصولات با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه آنلاین دیدن کنید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *