حمام, نورپردازی

اصول نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی [۲۵ نکته کاربردی]

lazy
۹۰ / ۱۰۰

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی بسیار مهم است همان طور که در هر اتاق از خانه نقش کلیدی دارد. در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی چنانچه لامپ‌های اشتباه انتخاب کنید، وقتی خود را در آینه وارسی و یا آرایش می‌کنید، زرد به نظر می‌رسید. همچنین اگر وسایل حمام را در جای نامناسبی قرار دهید، ناخواسته سایه ایجاد کرده‌اید. بنابراین به چندین منبع نورپردازی مختلف نیاز خواهید داشت.

سوالی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید این است که در کوراسیون حمام چه نوع لامپ و به چه سبک روشنایی نیاز داریم و محل قرارگیری لامپ‌ها کجاست؟ در این بخش از مجله اینترنتی دکورینه ۲۵ ایده کاربردی با ۴ نوع نورپردازی، شامل لوستر برای حمام، چراغ روشویی حمام، چراغ محیط داخلی حمام و چراغ اتاق دوش و یا کابین پرداخته‌ایم که ممکن است به شما کمک کند. پس با ما همراه باشید و نظرات و دیدگاه‌های خود را در پایین همین مقاله برای ما ارسال کنید.

حتماً بخوانید: راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲ 

نکات کلی نورپردازی حمام

نور طبیعی را به حداکثر برسانید، هیچ چیزی مانند نور طبیعی خورشید برای تنظیم ریتم شبانه روزی که چرخه‌های بیداری/خواب را تنظیم می‌کند، وجود ندارد. به همین دلیل است که می‌توان حمامی را با حداکثر نور طبیعی طراحی کرد. مطمئن شوید که محل قرارگیری پنجره‌ها اجازه ورود نور را می‌دهد. اگر در حال طراحی یا بازسازی حمام جدیدی هستید، بهترین مکان برای قرار دادن حمام در سمت شمال است: نور حاصل از قرار گرفتن حمام به سمت شمال به صورت غیرمستقیم است و نوری ملایم و پراکنده ایجاد می‌کند.

چراغ‌های توکار داخلی چهار اینچی برای بالای سر مناسب هستند. استفاده از لامپ‌های ثابت در کنار آینه یا بالای آینه نیز به انعکاس بهتر نور کمک می‌کند. به عنوان مثال، می توانید LED های ۲۷۰۰K را انتخاب کنید که بهترین نور ممکن را دارند.

لوستر برای حمام

بسیاری از افراد در دکوراسیون و تزیین خانه وسایل و عناصر لوکس را دوست دارند و این احساس را دارند که یک لوستر یا آویز می‌تواند به لوکس جلوه کردن یک فضا کمک کند. برای جلوگیری از مشکلات مربوط، مطمئن شوید که فیکسچر حداقل یک متر از وان و ۲ متر یا بیشتر بالاتر از سطح آب باشد. علاوه بر این، آن را با یک دیمر روی سوئیچ قرار دهید.

بهترین ایده‌های نورپردازی حمام

یک لوستر زیبای حمام که از نظر رنگ با دیگر عناصر حمام متفاوت است و با ظاهر شگفت انگیز خود جلوه ویژه‌ای در فضا ایجاده کرده است.


طراحی نورپردازی حمام

طراحی نورپردازی حمام – لوستر زیبای برنجی و مرواریدی در یک حمام سنتی درخششی ظریف و آرام بخش اضافه کرده است.


 انواع روش‌ها و سبک‌های نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی

انواع روش‌ها و سبک‌های نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی – یک لوستر کریستالی ظریف و شیک حمام شما را فوق‌العاده زیبا و خیره کننده می‌کند.


ایجاد فضایی دلپذیر، شیک و کاربردی با نورپردازی سویس بهداشتی و حمام

ایجاد فضایی دلپذیر، شیک و کاربردی با نورپردازی سویس بهداشتی و حمام – در این تصویر یک حمام زیبا و آرت دکو با یک لوستر کریستالی که حسی ظریف و خوشایند به فضا بخشیده است را مشاهده می‌کنید.


نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام با انواع مختلف لوستر، چراغ‌های LED و هالوژن

نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام با انواع مختلف لوستر، چراغ‌های LED و هالوژن- در این تصویر برداشتی مدرن از یک لوستر کریستالی سنتی روی وان بسیار جالب و بسیار شیک به نظر می‌رسد.


ایده‌هایی برای نورپردازی حمام و تامین روشنایی مناسب

ایده‌هایی برای نورپردازی حمام و تامین روشنایی مناسب- یک لوستر شیشه‌ای مات و شیک روی وان، بافتی زیبا و جالب برای حمام است.


لوسترهای کروی برای تزئین حمام

چنین لوسترهای کروی برای تزئین حمام و آشپزخانه با بافتی سنتی بسیار محبوب هستند.


دکوراسیون حمام با کنتراست بالا

دکوراسیون حمام با کنتراست خیره کننده با یک لوستر کریستالی، یک وان فلزی و یک دیوار آجری و یک اجاق


کدام نورپردازی برای سقف سرویس بهداشتی و حمام مناسب است؟

کدام نورپردازی برای سقف سرویس بهداشتی و حمام مناسب است؟ – در این تصویر یک وان حمام مشکی و جالب توجه با طراحی زیبا را می بینید که لوستری بر روی آن برای ایجاد ترکیبی جسورانه قرار گرفته است.


چراغ روشویی حمام

بهترین نور ممکن برای فعالیت‌های جلوی آینه حمام استفاده از وسایل نصب شده در دو طرف آینه است تا به خوبی در سطح چشم کاربر آید. این کار هیچ بخشی از صورت را در سایه باقی نمی‌گذارد، همانطور که با یک فیکسچر بالای سر اتفاق می‌افتد. اگر نصب چراغ روشویی بر روی دیواری که آینه بر روی آن قرار دارد، امکان‌پذیر َنیست، چراغ ها را به دیوارهای جانبی نصب یا چراغ‌های آویز را از سقف آویزان کنید. فقط سعی کنید نور را به طرفی برسانید که بیشترین استفاده را دارد.

از آنجایی که برای مرتب کردن سر و وضعیت خود از روشویی استفاده می‌کنیم، روشنایی محیط بسیار مهم است، بنابراین چراغ روشویی باید در عین زیبایی عملکرد مناسبی داشته باشد تا فضا را به بهترین نحو روشن کند.

چراغ روشویی مناسب حمام و سرویس

نمونه چراغ روشویی مناسب حمام و سرویس – چراغ‌های حباب‌دار برنجی و شیشه‌ای زیبا روی روشویی و روی سینک‌ها چراغ‌های کاری عالی هستند.


چراغ بالا آینه سرویس بهداشتی و حمام

نمونه چراغ بالا آینه سرویس بهداشتی و حمام – یک حمام مینیمالیستی با چراغ‌های تعبیه شده در اطراف آینه و دیوار روشویی فوق العاده شیک و شگفت انگیز به نظر می‌رسد.


چراغ بالای روشویی حمام شما کدام نورپردازی را نیاز دارد؟

چراغ بالای روشویی حمام شما کدام نورپردازی را نیاز دارد؟ – نمونه چراغ‌های آویز روی روشویی یک ایده جالب و همیشگی برای هر حمام است، مدل چراغ روشویی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون حمام شما مطابقت دارند.


نمونه عکس چراغ روشویی حمام و سرویس بهداشتی

نمونه عکس چراغ روشویی حمام و سرویس بهداشتی- چراغ‌های دیواری فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و فضای روشویی شما را به نحو مناسبی روشن می‌کنند.


نمونه چراغ بالا آینه دستشویی

لامپ‌های دیواری بالای آینه روشویی کاملاً با روکش برنجی آینه تناسب دارند و نور کافی را در فضا ایجاد می‌کنند.


لامپ‌های دیواری مدرن و جالب در دو طرف آینه روشویی

لامپ‌های دیواری مدرن و جالب در دو طرف آینه روشویی برای روشن کردن این فضای حمام کوچک ایده آل هستند.

نورپردازی حمام سنتی

نمونه عکس نورپردازی حمام سنتی – یک فضای روشویی کهنه با لامپ‌های آویز قدیمی بر روی روشویی سرویس بهداشتی که جلوه‌ای سنتی ایجاد کرده است.


چراغ های فضای داخلی حمام

اصول برق کشی ساختمان در مورد چراغ‌های روی وان حمام بسیار محتاطانه است. توجه داشته باشید که این موضوع به صورت مستقیم به حفظ جان و سلامتی فرد مربوط می‌شود. چون کار کردن با برق به‌خصوص در محیطی مرطوب مثل حمام و وان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین هرگز چراغ روشنایی حمام را در فاصله کمتر از ۳ متری وان نصب نکنید و نکته دیگر اینکه مهمترین موردی که باید پیش از اقدام به سیم کشی وان مد نظر قرار دهید این است که فردی که مسئولیت سیم‌کشی وان حمام را به عهده می‌گیرد، باید با مبانی ابتدایی برق آشنایی داشته باشد.

ایده جدید نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

یک لامپ آویز مدرن و جالب شبیه به گل، وان حمام شما را برجسته می‌کند و فضا را جذاب‌تر نشان می‌دهد.


چراغ‌های تعبیه شده بر روی وان

نورپردازی حمام -چراغ‌های تعبیه شده بر روی وان و در طاقچه‌ها فضای حمام را راحت‌تر و دنج‌تر می‌کند.


آویزهای خلاقانه و لامپ‌های سقفی روی وان

آویزهای خلاقانه و لامپ‌های سقفی روی وان با دکوراسیون حمام تناسب دارند و فضا را شیک کرده و به زیبایی روشن می‌کنند.


ایده نورپردازی حمام و دکوراسیون حمام

چراغ‌های تعبیه شده روی وان فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در این حمام مدرن و امروزی بسیار شیک و زیبا به نظر می‌رسند.


ورگیر به اضافه چند چراغ اضافی روی سقف حمام

یک نورگیر به اضافه چند چراغ اضافی روی سقف حمام، روشنایی وان را چندین برابر می‌کند و نور زیادی را به آن می‌بخشد.


چراغ اتاق دوش یا کابین

اگر می‌خواهید فضای مناسبی را در حمام خود ایجاد کنید، باید نورپردازی را با دقت طراحی کنید. به طور کلی ممکن است برای ایجاد یک روشنایی عمومی و همچنین استفاده از نورپردازی کاربردی و تاکیدی در اتاق دوش نیاز به نور عمومی یا محیطی باشد که بستگی به سبک و نوع طراحی و همچنین وسایل موجود در اتاق دوش دارد.

نورپردازی اتاق دوش حمام

نورپردازی اتاق دوش حمام – چند چراغ دوش توکار روی سقف و یک طاقچه روشن برای احساس راحتی در دوش


کابین دوش کوچک

ال ای دی‌های توکار و یک چراغ در سقف برای روشن کردن کابین دوش کوچک کافی است.


نورردازی حمام

نوردازی حمام – نورهای کار شده در سقف حمام، اتاق دوش را به صورت ملایم روشن می‌کند و آن را فضایی آرام نگه می‌دارد.


سخن پایانی نورپردازی حمام

همانطور که در این مقاله گفتیم نورپردازی یکی از مهمترین اصول در طراحی و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. نورپردازی حمام به اندازه قسمت‌های مختلف خانه اهمیت دارد. نورپردازی نیز مانند سایر قسمت‌های دکوراسیون داخلی دارای الگوها و اصولی است که نه تنها در زیبایی، بلکه در کارایی فضا نیز رعایت می شود.

بنابراین با بیان این نکات و ذکر ۲۵ نمونه واقعی تلاش کردیم شما را با اهمیت این موضوع آشما کنیم و الگوهایی ارائه دهیم. امیدواریم بتوانید از این نکات در دکوراسیون داخلی منزل و سرویس بهداشتی خود به خوبی استفاده کنید.

به نظر شما چه موارد دیگری در نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد که در بالا به آنها اشاره نشده است؟ این موارد را با ما و سایر کاربران مجله و فروشگاه اینترنتی دکورینه به اشتراک بگذارید.

منبع: digsdigs

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *