طراحی دکوراسیون

راهنمای دکوراسیون سالن زیبایی

lazy
۳۰ / ۱۰۰

دکوراسیون سالن زیبایی در صورت اجرای صحیح و همچنین طراحی زیبا، افزایش چشمگیری در رشد مشتریان به دنبال خواهد داشت. سبک طراحی آرایشگاه نشان دهنده مهارت شما در آرایشگری را نشان می‌دهد. در بیشتر مواقع مشتریانی که برای اولین بار به آرایشگاه شما مراجعه می‌کنند یا معرف کسی هستند و یا از سبک طراحی مکان آرایشگاه شما پی به مهارت شما برده است، که به آنجا آمده‌اند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون بیرونی و داخلی آرایشگاه در جذب مشتری بسیار مهم می‌باشد.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

شما می‌توانید برای بهتر نشان دادن آرایشگاه خود اول سبک مورد نظر را انتخاب کنید، سپس به عوامل زیر باید توجه کنید:

۱. حتما منطقه جغرافیایی را مدنظر داشته باشید.

۲. می‌توانید برای دکوراسیون آرایشگاه خود از میزهای چوبی و یا سنگی استفاده کنید.

۳. برای جذب مشتریان بهتر است از سردرهای بزرگ و یا تابلو برند خود را به بهترین شکل و با نورپردازی عالی استفاده کنید.

برای زیبا کردن دکوراسیون سالن زیبایی چه کنیم؟

برای طراحی داخلی دکوراسیون سالن زیبایی می‌توانید از گل و گیاه استفاده کنید، که علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط منتقل می‌کند باعث افزایش شادی و نشاط در آرایشگاه شما می‌شود. برای استفاده درست از گیاهان می‌توانید اول جایگاهی که می‌خواهید گل را در آن جا قرار دهید مطمئن شوید، سپس باتوجه به شرایط، نوع گل را انتخاب کنید.

به طور مثال اگر شما گل را برای روی میز می‌خواهید قرار دهید باید از گل‌های که در گلدان‌های کوچک هستند استفاده کنید؛ اما برای جذابیت بیشتر سالن می‌توانید از چندین گلدان بزرگ در اطراف آرایشگاه خود استفاده کنید که علاوه بر تولید اکسیژن باعث جذب مشتریان نیز می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با پرورش گل‌های آپارتمانی در این مقاله از دکورینه همراه ما باشید تا ۱۵ مورد از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری را باهم مرور کنیم.

نوع طراحی دکوراسیون سالن انتظار آرایشگاه

ایده های کوچک در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

نکاتی ساده و ایده های کوچک در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

اولین قسمتی که باید طراحی شود، سالن انتظار آرایشگاه است. اگر سالن انتظار آرایشگاه به خوبی طراحی شود به صورتی که مشتری در آن محیط احساس راحتی داشته باشد، همیشه در ذهن مشتری باقی می‌ماند. طراحی که برای سالن انتظار به کار می‌برید باید شامل وسایلی باشد که حوصله مشتری کم نشود. شما می‌توانید در سالن انتظار از کتاب‌هایی که شامل تصاویر آرایشی هستند و یا کاتالوگ‌های مدل آرایش را در آن قسمت قرار دهید، تا مشتری استفاده کند.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با استفاده از میز سنگی

استفاده کردن از میز سنگی در محیط سالن باعث زیبایی دوچندان آن فضا می‌شود. برای بهتر جلوه دادن چنین میز‌هایی در آرایشگاه باید به سبک نورپردازی آن نیز توجه شود. شما می‌توانید لوستر و یا آباژور استفاده کنید و همچنین با نصب آینه‌های بزرگ، باعث می‌شود که فضای آرایشگاه بزرگ‌تر نشان داده شود؛ به همین دلیل سالن آرایشگاه را به یک مکان مجهز برای ارائه انواع خدمات آرایش و پیرایشی می‌کند.

نورپردازی در یک پروژه یکی از مهمترین و ضروری ترین عناصر زندگی و لمس فضا است و از گذشته تا به امروز همواره مورد توجه بوده است. برای آشنایی با روش‌ها و انواع نورپردازی پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای جامع نورپردازی رامطالعه نمایید.

توجه کردن به موقعیت جغرافیایی سالن زیبایی

اگر شما به هر دلیلی تصمیم به بازسازی سالن خود گرفته‌اید، می‌توانید از وسایلی مانند تم و مبلمان که متناسب با خدماتی باشد که مد نظر شماست استفاده کنید. اگر موقعیت جغرافیایی سالن شما در بالای شهر است، مشتریان انتظار دارند که فضای داخلی و همچنین بیرونی سالن به طور حرفه‌ای طراحی شود؛ به همین دلیل وسایلی که به کار می‌برید باید دارای ظاهر شیک و راحت باشند.

اما اگر سالن زیبایی شما در وسط شهر قرار گرفته است، می‌توانید با استفاده کردن از رنگ‌های روشن بر روی دیوار‌های سالن استفاده کنید و همچنین می‌توانید از مبلمان کلاسیک به همراه گلدان‌های بزرگ و کوچک طبیعی مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی دکوراسیون سالن زیبایی باید به صورتی باشد که به دل مشتری بنشیند.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با میز قهوه‌ای کوچک

دکوراسیون سالن زیبایی زنانه

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه

برای سالن انتظار آرایشگاه خود از میز و صندلی‌های قهوه‌ای کوچک استفاده کنید و همچنین از یک کتابخانه برای کتاب‌های سرگرمی استفاده کنید، تا مشتری در سالن انتظار خسته نشود. این امر باعث می‌شود که مشتری از آرایشگاه و نسبت به شما حس بهتری داشته باشد.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با انتخاب رنگ

چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

شما می‌توانید از رنگ‌های استفاده کنید که باعث، جلب توجه مشتری می‌شوند. شما می‌توانید برای عملکرد بهتر سالن زیبایی خود رنگ سالن را با مبلمانی که در آن به کار می‌برید هماهنگ باشند.

از رنگ‌های استفاده کنید که محیط سالن زیبایی را دوچندان جلوه دهد. به خاطر داشته باشید که هیچ وقت از طراح‌های شلوغ برای سالن زیبایی استفاده نکنید؛ شما می‌توانید با چند رنگ اصلی یک فضای عالی برای دکوراسیون سالن خود به وجود بیاورید.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با رنگ‌های تیره

به طور کلی در سالن‌های زیبایی امکان رنگی شدن دیوار‌ها توسط لوازم آرایش وجود دارد؛ به همین دلیل رنگ‌های تیره را در اولویت خود قرار دهید. به صورت کلی رنگ‌های تیره کاربرد بیشتری در سالن‌های زیبایی مخصوصا برای خانم‌ها دارد. اما اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشن استفاده کنید، حتما باید از روکش برای مبلمان خود استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

مطالعه بیشتر:

برخی ها بر این تصورند که اتاق‌هایی که با رنگ‌های تیره تزئین می شود، غم انگیز و دلگیر هستند. برخی از مردم حتی می‌گویند که اتاق های تاریک، کوچک به نظر می رسد. اما هیچ چیز قطعی نیست و این باورهای غلطی است که در بین مردم شکل گرفته است. به تجربه می توان گفت، اگر ترکیب رنگ‌های تیره به درستی اجرا شوند، دنج، دراماتیک و پر از حس آرامش و زندگی هستند.

اگر شما هم به دکوراسیون رنگ تیره علاقمندید و سبک آن را می‌پسندید اما نمی‌د‌انید از کجا شروع کنید پیشنهاد می‌شود این مقاله را مطالعه کنید: چگونه از رنگ تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با توجه به سازگاری محیط زیست

 دکوراسیون سالن زیبایی کوچک

ایده دکوراسیون سالن زیبایی کوچک

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به محیط زیست اهمیت می‌دهید، می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که به صورت کاملا طبیعی هستند و یا به صورت کاور شده باشند. همچنین می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که دوباره آن‌ها را بازیافت کنید.

برای طراحی چنین سالن‌هایی شما می‌توانید از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید تا نور طبیعی کاملا وارد سالن شما شود. با استفاده از گلدان‌های کوچک در پشت پنجره‌ها می‌توانید جلوه زیبایی به سالن خود دهید.

نورپردازی عامل مهم طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

 دکور ارایشگاه زنانه سفید طلایی

دکور آرایشگاه زنانه سفید طلایی

شما می‌توانید از لامپ‌ها و یا لوستر‌هایی به رنگ‌های گرم برای طراحی سالن زیبایی خود استفاده کنید. به طور کلی نور در سالن زیبایی حرف اول را می‌زند، چون روشنایی در کیفیت کار آرایشگر تاثیر می‌گذارد.

امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم، لطفا نظرات خودتون رو در دیدگاه سایت با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *