دفتر کار, طراحی دکوراسیون

دکوراسیون بوتیک زنانه [۱۱ نکته تزیین فروشگاه لباس زنانه]

lazy
۹۰ / ۱۰۰

چگونه به دکوراسیون بوتیک لباس زنانه بپردازیم؟ برای تزیین فروشگاه لباس زنانه به چه چیزهایی نیاز داریم؟ آیا به دنبال نکات و ایده‌هایی در مورد نحوه دکوراسیون بوتیک زنانه هستید؟ در اینجا ۱۱ نکته و ایده در مورد نحوه تزئین یک بوتیک آماده کرده‌ایم. با ما در این بخش از دکورینه همراه باشید.

مطالعه بیشتر:

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی نقش بسزایی در ایجاد محیطی جذاب‌تر و ایجاد محیطی آرام‌تر برای مشتریان ایفا می‌کند. لذا بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی به نکات و ریزه کاری‌های ضروری و مفیدی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد توجه شایانی داشته باشید. برای مطالعه بیشتر این مطلب را بخوانید: راهنمای دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”برگشت به فهرست اصلی”]

نکات ضروری پیش از تزیین فروشگاه لباس زنانه

دکوراسیون بوتیک زنانه با طراحی جدید و شیک

ایده‌های دکوراسیون بوتیک زنانه با طراحی جدید و شیک

بوتیک زنانه را به عنوان یک فروشگاه شیک می‌شناسیم. توجه داشته باشید که این نوع از مشاغل مشتریانی را جذب می‌کنند که به دنبال سبک‌ها و انواع لباس‌های بسیار خاص هستند. از آنجایی که درصد زیادی از مشتریان سبک خاص خود را دارند و پیگیر مد روز هستند، مشتریان در این صنعت تمایل دارند به جایی برگردند که احساس راحتی و رضایت می‌کنند. به همین دلیل، ایجاد ارتباط با این مشتریان دائمی بسیار ضروری است، زیرا توصیه‌ها و رضایت آنها می‌تواند به موفقیت و فروش بیشتر بوتیک شما کمک کند.

به عنوان صاحب یک بوتیک، توجه داشته باشید که یکی از فعالیت‌های روزانه شما تعامل با مشتریان است. این کار با احوالپرسی، شروع گفتگوی کوچک، پاسخ دادن به سؤالات آنها و راهنمایی آنها به سمت لباس و استایلی که شخصاً برای آنها مناسب است شروع می‌شود. فعالیت‌های دیگر عبارتند از مدیریت صندوق، نمایش جذاب همه چیز به ویژه ویترین، بررسی وضعیت انبار و موجودی کالا و دریافت تحویل لباس و اطمینان از اینکه هر چیزی که نمایش داده می‌شود دارای برچسب قیمت باشد.

برای موفقیت در این رشته از کسب و کار، برخی از مهارت‌هایی که نیاز دارید شامل سازماندهی، مدیریت و ارتباط اصولی با مشتریان است. از شما انتظار می‌رود که راحت با مشتریان صحبت کنید. توجه داشته باشید که این کار حول محور فروش و بازاریابی می‌چرخد، که بیشتر آنها را خودتان انجام خواهید داد، بنابراین مهارت و تجربه در آن زمینه‌ها حیاتی است.

تعداد زیادی از صاحبان بوتیک، کسب و کار خود را با علاقه به لباس‌های خاص شروع می‌کنند که مشتریان نمی‌توانند در فروشگاه‌های بزرگ و هایپر آن را تهیه کنند. اگرچه درصد بالایی از خرید بوتیک آنلاین شده و روز به روز هم به این سمت بیشتر گرایش پیذا می‌کند، اما هستند مشتریانی که همچنان خرید سنتی را دوست دارند و خرید حضوری را ترجیح می‌دهند. حتی در سال‌های آینده، نمی‌توانید قبل از خرید، دیدن، بوییدن و امتحان کردن کالا را جایگزین کنید.

نکات و ایده‌هایی در مورد نحوه دکوراسیون بوتیک زنانه

۱-

قفسه بندی و چیدمان فروشگاه لباس زنانه

دکوراسیون بوتیک زنانه برای جذب مشتری بیشتر

طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه برای جذب مشتری بیشتر

ابتدا طرح قفسه بندی و چیدمان فروشگاه لباس زنانه را در نظر بگیرید. بسته به نوع لباسی که می‌فروشید، باید بتوانید قفسه بندی را به شکلی مناسب و زیبا انجام دهید. انتخاب نوع قفسه و چیدمان لباس با بودجه شما ارتباط مستقیم دارد. چیدمان قفسه‌های متحرک در فضای داخلی مغازه یا نصب قفسه‌های روی دیوار از دیگر روش‌های قرار دادن لباس است. دقت داشته باشید که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند با دقت به لباس‌های مختلف نگاه کنند و در نهایت گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.

درخواست از فروشنده برای آوردن لباس‌های مختلف، انتخاب را کمی سخت می‌کند و حس خوشایندی را در مشتری ایجاد نمی کند. در نتیجه بهتر است با نصب رگال یا قفسه‌های مختلف، طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه را به بهترین شکل انجام دهید.

پس به خاطر داشته باشید که طرح قفسه بندی یکی از ضروری ترین کارها هنگام دکوراسیون بوتیک زنانه است. شرکت طراحی داخلی شما بسته به اندازه و چیدمان فضای موجود بهترین امکانات را پیشنهاد می‌کند.

سه نوع چیدمان رایج در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود، اما همه آنها در یک بوتیک خوب به نظر نمی‌رسند:

  1. به عنوان مثال، طرح قفسه بندی شبکه‌ای کاملاً نامناسب است. این کم و بیش دارای قفسه‌ها و بخش‌های متعددی است که هدف آن صرفاً نگهداری کالاهایی مانند کتاب، لوازم آرایشی یا خواربار است. چنین چیدمانی برای فضاهای بزرگتر و سوپرمارکت‌ها بهترین است اما در دکوراسیون بوتیک زنانه کاربرد خوبی ندارد.
  2. طبق گفته کارشناسان، طرح قفسه بندی لوپ و جریان آزاد ایده بسیار بهتری برای تزیین فروشگاه بوتیک زنانه هستند. توجه داشته باشید که پلان قفسه بندی حلقه‌ای، خریدار را در مسیر خاصی هدایت می‌کند. قفسه‌ها و بخش‌ها ممکن است برای جلب توجه بازدید کننده استفاده شوند. پلان‌های حلقه‌ای یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک هستند.
  3. • یک طرح قفسه بندی با جریان آزاد کم و بیش دارای قفسه یا قفسه‌های پراکنده است. همچنین مستلزم این است که فضای زیادی وجود داشته باشد و فضایی را برای نمایش و در معرض دید قرار دادن محصولات فراهم می‌کند. پلان‌های طبقه آزاد اغلب در بوتیک‌های بزرگ و لاکچری و یا اینکه بئوتیک‌های خرده فروشی مد روز استفاده می‌شود.

اگر دارای چند اقلام دست ساز و لوازم دکوری گران قیمتی هستید که قصد دارید در بوتیک خود به نمایش بگذارید، به طور ایده آل باید از طرح قفسه بندی آزاد استفاده کنید. برای لباس‌ها و بوتیک‌های ارزان‌تر که با انتخاب بزرگ‌تری از اقلام عرضه می‌شوند، طراحی حلقه ایده بسیار بهتری خواهد بود.

۲-

یک طرح رنگ خوب برای فروشگاه بوتیک انتخاب کنید

 دکور بوتیک لاکچری

ایده‌های دکور بوتیک لاکچری

سعی کنید طرح رنگی را انتخاب کنید که با فضای کلی فروشگاه بوتیک هماهنگی داشته باشد. رنگ‌های استفاده شده روی دیوار، کاغذ دیواری، ورودی، کف، مبلمان و رنگ قفسه لباس و پیشخوان تحویل لباس و صندوق باید متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. ایجاد هارمونی جذاب و منطبق با سبک کلی دکوراسیون، اصل بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

قانون ۶۰-۳۰-۱۰، روشی مطمئن برای ترکیب رنگ در دکوراسیون

۳-

از نمایش بیش از حد محصول و لباس خودداری کنید

ویترین بوتیک زنانه

ایده‌های خلاقانه در ویترین بوتیک زنانه

بی نظمی، یا نمونه برداری بیش از حد از محصول، بدون شک بزرگترین دشمن دکوراسیون بوتیک زنانه است. این کار در توانایی خریداران برای حرکت بصری و فیزیکی در فضای شما و پیدا کردن چیزهایی که می‌خواهند تداخل می‌کند. به همین دلیل، درک مقدار مناسب محصول برای فضا و بوتیک شما ضروری است.

به عنوان مثال، بوتیک‌های سطح بالا باید محصولات کمتری را برای نمونه در دسترس مشتریان قرار دهند و به دنبال آن فضای بیشتری را در قفسه‌ها باقی بگذارند، زیرا این امر ارزشی را که مشتریان برای کالا قائل هستند افزایش می‌دهد و آنها مشتاق به خرج کردن بیشتر خواهند بود.

بوتیک‌ها در طیف پایین‌تر باید از هر سانتی‌متر فضایی که دارند استفاده کنند، زیرا این تصور را ایجاد می‌کند که خریداران در حال خرید هستند و به فروش بیشتر محصولات کمک می‌کند.

۴-

مبلمان فروشگاه لباس زنانه

توجه داشته باشید که برای ایجاد حسی دنج تر و مجلل در فروشگاه بوتیک خود؛ سعی کنید محصولات را به روش‌های بسیار منحصر به فرد نشان دهید. به عنوان مثال، می‌توانید ژاکت‌ها را تا کنید و به جای میز فلزی روی میز چوبی ماهون که بسیار زیبا و لوکس است، جمع کنید. می‌توانید لباس‌ها را از یک شی باارزش آویزان کنید. یک کمد کوچک در گوشه آن نصب کرده و کشوی بالایی را کاملا باز بگذارید تا محصولاتتان را مانند لوازم دکوری یا جواهرات نشان دهید.

همچنین خرید و گشت و گذار در بازار قطعا خیلی زود همه را خسته می‌کند. و اینکه بسیاری از مشتریان شما همراهانی دارند که برای خرید باید مدتی صبر کنند. در این شرایط باید مبلمان و صندلی‌های زیبا و متناسب با دکوراسیون داخلی بوتیک را انتخاب کنید و در مکان‌های مناسب قرار دهید. توجه داشته باشید که محل استراحت مشتری نباید مانع رفت و آمد افراد دیگر شود.

۵-

برند بوتیک را با تم خاصی به رخ بکشید

 طراحی ویترین بوتیک زنانه

نمونه طراحی ویترین بوتیک زنانه

همیشه به یاد داشته باشید که بوتیک خود را به گونه‌ای تزئین کنید که تمی را با تصویر برند شما ست کند تا طرح کلی برند را نشان دهد. این یکی از دلایل اصلی است که باید برند خود یا احساسات و ایده‌های مرتبط با کسب و کار خود را به طور کامل بشناسید. توجه داشته باشید که قطع ارتباط بین طراحی و برند باعث سردرگمی مشتریان می‌شود و همچنین بر اعتماد و هزینه آنها تأثیر می‌گذارد.

به خاطر داشته باشید که وقتی طراحی برند و فروشگاه شما یکسان و همسو می‌شود، می‌توانید توانایی مشتریان خود را برای اتصال به برند و تجارت خود تقویت کنید. این همسویی به رشد فروش شما و بهبود تجربه و درک مشتری کمک می‌کند.

۶-

لازمه دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه نورپردازی مناسب است

دکور بوتیک زنانه شیک

دکور بوتیک زنانه جذاب و شیک

نور نه تنها محیط را روشن می‌کند، بلکه مستقیماً بر زیبایی آن تأثیر می‌گذارد و میزان نورپردازی فضا را بزرگ یا کوچک جلوه می‌دهد. به خاطر داشته باشید که درجه روشنایی در بوتیک شما بسته به حالتی که قصد ایجاد آن را دارید متفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه برای لباس‌های سبک معاصر، به میزان نوری بیشتری نیاز دارید اما برای سبک وینتیج، نورپردازی متوسط بسیار عالی است. با این حال، از نورهای فلورسنت، سبز یا زرد خودداری کنید، به خصوص اگر مشتریان در آینه نگاه می‌کنند.

خلاصه اینکه با توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی بوتیک، اندازه فضای داخلی فروشگاه و میزان نور طبیعی موجود در آن، باید از نورپردازی مناسب استفاده کرد. توجه داشته باشید که نور مناسب در ظاهر لباس به خصوص لباس شب تاثیر زیادی دارد.

۷-

با نصب تابلوهای دیجیتال توجه خریداران را جلب کنید

Women clothing store decoration 10

علائم دیجیتال از LCD، LED و پروژکتور برای نمایش تصاویر دیجیتال، ویدئو و اطلاعات استفاده می‌کنند. از آنجایی که نصب تابلوی دیجیتال هنوز یک تکنیک تجاری جدید است، ابزار فوق العاده‌ای برای جذب مشتریان محسوب می‌شود. همچنین استفاده از عناصر تعاملی با علائم دیجیتال، مانند فعال سازی حرکت یا نمایشگرهای صفحه لمسی را در نظر داشته باشید.

تابلوهای دیجیتالی را در جلوی فروشگاه یا در ویترین نصب کنید تا افراد را جذب کنید یا می‌توانید آن را در پشت فروشگاه خود قرار دهید تا مشتریان را به جریان انداختن در کل فضای شما ترغیب کنید.

۸-

به طراحی اتاق پرو در فروشگاه لباس زنانه دقت کنید

دکوراسیون مغازه کوچک لباس فروشی

دکوراسیون مغازه کوچک لباس فروشی

مطمئناً، هر بوتیک لباس لوکس باید دارای اتاقی منحصر به فرد، جادار و کاربردی باشد. اتاق پرو و نحوه قرار دادن آینه و نورپردازی در آن یکی از مهم‌ترین مواردی است که در دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه و مردانه باید به آن توجه کرد. سعی کنید کمد را به اندازه‌ای بزرگ کنید که بتوانید به راحتی در اطراف حرکت کنید و لباس‌ها را در آینه ببینید.

در ضمن نورپردازی اتاق پرو باید به گونه‌ای باشد که لباس جلوه خوبی داشته باشد. همچنین وقتی لباس‌های جدید را می‌پوشید، مردم می‌خواهند همه جزئیات را ببینند. توجه به گرما و رنگ نور به همان میزان روشنایی مهم است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که اتاق‌های پرو احساس حریم خصوصی را ایجاد کنند. اگرچه پرده‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ممکن است بهترین گزینه برای بستن اتاق پرو نباشند. استفاده از درب بسیار بهتر است و باید در نظر گرفته شوند. توجه داشته باشید که وقتی حریم خصوصی ایجاد می‌شود، مردم احساس راحتی می‌کنند که زمان بیشتری را در اتاق پرو سپری کنند.

چگونه پرده و فرش را با هم ست کنیم؟ (۱۰ نمونه واقعی از ست کردن پرده با فرش)

۹-

حفظ جریان و علاقه مشتری

دکوراسیون بوتیک لباس

دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس زنانه

توجه داشته باشید که هدف اولیه از دکوراسیون بوتیک زنانه حفظ علاقه بازدیدکنندگان بوتیک است. وقتی مردم زمان کافی را در بوتیک صرف کنند، در حالت ایده آل چیزی را پیدا می‌کنند که دوست دارند. برای حفظ جریان خوب و علاقه مشتری، باید چند اصل طراحی داخلی را رعایت کنید.

به گفته کارشناسان، با ورود به یک بوتیک، درصد بیشتری از مردم ناخودآگاه به سمت راست می‌چرخند. باید در نظر داشته باشید که برخی از نفیس‌ترین و متمایزترین اقلام خود و همچنین پرفروش‌ترین‌ها را در اینجا قرار دهید. پس از اینکه مردم در فروشگاه لباس زنانه به سمت راست چرخیدند، باید راه حل‌های طراحی داخلی را انتخاب کنید که آنها را در بررسی بقیه فروشگاه نگه می‌دارد.

پیاده‌روهای بزرگ و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مینیمالیستی طرح‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. آنها به دید بیشتر می‌انجامد و همچنین این امکان را برای بازدید کننده فراهم می‌کند که یک لباس یا یک کیف دستی زیبا را که در سراسر اتاق نصب شده است، ببیند. همچنین بدانید که چیدمان مناسب ویترین در امتداد دیوار پشتی الزامی است. اینها باید از ورودی قابل دید باشند.

۱۰-

طراحی ویترین بوتیک زنانه

طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه

آموزش طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه

ویترین اولین چیزی است که در جذب مشتری موثر است. بنابراین اگر طراحی ویترین بوتیک زنانه به صورت حرفه‌ای و جذاب انجام شود باعث جذب افرادی می‌شود که حتی قصد خرید ندارند. این می‌تواند تجربه خوبی برای این دسته از افراد ایجاد کند تا دفعه بعد به عنوان مشتریان واقعی وارد فروشگاه شما شوند.

برای طراحی ویترین برای بوتیک زنانه در اولین قدم باید ویترین را به عنوان قاب عکس در نظر بگیرید. سپس نقاط طلایی را شناسایی کنید و روی آنها تمرکز کنید و مانکن‌ها و وسایلی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند را در این نقاط قرار دهید. خلاقیت و ایده به شما این امکان را می‌دهد که دکوراسیون بوتیک را به گونه‌ای طراحی کنید که عابران از آن به عنوان سوژه‌ای برای عکاسی استفاده کنند. قطعا با این نوع طراحی بوتیک می‌توانید در تبلیغات بسیار موفق باشید.

همچنین مانکن‌ها و ویترین شما باید به گونه‌ای استراتژیک چیده شوند که هم لباس‌ها و هم لوازم دکوری را به نمایش بگذارند. به خاطر داشته باشید که چنین ویترین‌هایی می‌توانند تمایل خریدار بالقوه را برای خرید اقلام جداگانه افزایش دهد. همچنین، توجه داشته باشید که علاقه مشتری را می‌توان با قرار دادن ویترین‌های کوچکتر در سراسر بوتیک حفظ کرد. فقط به چنین کالاهایی کمی فضا بدهید، زیرا اگر ویترین شلوغ باشد، بازدیدکننده ممکن است سردرگم شود و تصمیم بگیرد که از محل خارج شود.

۱۰-

در هنگام طراحی فروشگاه لباس زنانه به پیشخوان و صندوق توجه ویژه داشته باشید

Women clothing store decoration 11

به گفته کارشناسان، قرار دادن پیشخوان اغلب در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لباس مدرن صحیح نیست. توجه داشته باشید که برای مثال نصب پیشخوان پرداخت در سمت راست، یک اشتباه بزرگ است. همچنین، پیشخوانی که در وسط قرار دارد، می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را از ادامه خرید منحرف کند. بنابراین، مکان ایده‌آل برای پیشخوان و صندوق در سمت چپ است و به آن را به عنوان نقطه پایان تجربه خرید تعیین کنید.

علاوه بر این، از آنجایی که سبدهای خرید به ندرت در بوتیک‌های لباس استفاده می‌شود، پیشخوان باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که خریداران بتوانند تمام اقلام خود را در آن نگه دارند. یک سیستم جمع و جور POS  انتخاب فوق‌العاده‌ای است که شما را قادر می‌سازد تا فضا را در قسمت پرداخت به حداکثر برسانید.

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه مدرن

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه مدرن و شیک

طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک

نحوه طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک زنانه

دکوراسیون بوتیک زنانه با طراحی جدید

دکوراسیون بوتیک زنانه با طراحی جدید و شیک

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *