سبک دکوراسیون, سبک کلاسیک, طراحی دکوراسیون

راهنمای دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

lazy
۸۹ / ۱۰۰

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی نقش بسزایی در ایجاد محیطی جذاب‌تر و ایجاد محیطی آرام‌تر برای مشتریان ایفا می‌کند. لذا بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی به نکات و ریزه کاری‌های ضروری و مفیدی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد توجه شایانی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی برای مکان‌هایی مانند رستوران‌ها  اهمیت ویژه‌ای دارد. دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باعث جلب توجه مشتریان در انتخاب آن‌ها می‌باشد. در ادامه مطلب برای دکوراسیون داخلی رستوران‌های سنتی راه کارهای ویژه‌ای قرار داده‌ایم.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”]مقالات پیشنهادی: طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک[/message_box]

 

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

ایده‌های دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

توضیحات در مورد ظاهر رستوران سنتی

به صورت کلی رستوران باید دارای ظاهری باشد که محیط آن بر روی مشتری تاثیر بگذارد. به طور اصولی مکان بر روی طراحی نقش تعیین شده معماری اثر می‌گذارد. مشتری‌ها بر اساس مکان رستوران انتظار طراحی مخصوص آن مکان را دارند؛ یعنی اگر مکان رستوران سنتی باشد باید فضای درون رستوران به صورت سنتی طراحی شده باشد، یا این که غذایی که در رستوران‌های سنتی پخت می‌شود باید به طور معمول آن غذا به صورت سنتی در ظروف سنتی سرو شود.

رنگ آمیزی رستوران سنتی

رنگ آمیزی و نورپردازی رستوران سنتی

نکاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

  • به طور کلی در یک کافه تریا اداری؛ صندلی و میز‌ها به صورت استاندارد طراحی شده‌اند و همچنین رنگ آمیزی و نورپردازی براساس این سبک طراحی می‌شوند.
  • در رستوران‌های سنتی و مجلل، به صورتی طراحی می‌شود که مشتری دوست دارد زمان بیشتری در این فضا سپری کند.
  • برای طراحی داخلی رستوران سنتی باید توجه کنید که طراحی به سبکی باشد که احساس راحتی به مشتری دست دهد.

هیچ چیز نمی تواند به اندازه انتخاب و ترکیب رنگ دکوراسیون شخصی و سلیقه ای باشد. بنابراین، انتخاب یک ترکیب رنگ دکوراسیون جدید و مناسب، در عین اهمیت داشتن می تواند برای خیلی از افراد به عنوان دلهره آورترین بخش دکوراسیون خانه در نظر گرفته شود. لذا اگر شما هم جزو این دست افراد هستید بهتر است به مطالعه این مطلب راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون بپردازید.

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

به صورت کلی محیط رستوران‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. فضاهای خصوصی که شامل موارد زیر هستند:

سرد خانه مواد غذایی، آشپزخانه، انبار، تاسیسات و فضای آماده سازی و سرو کردن غذا، اتاق استراحت و همچنین اتاق تعویض لباس برای کارکنان، ورودی کارکنان

۲. فضا‌های میانی که شامل موارد زیر می‌باشند:

راهرو و اتاق مدیر رستوران و همچنین اتاق جای لباس و سرو سرویس می‌باشد.

۳. فضاهای عمومی که شامل موارد زیر می‌شوند:

ورودی اصلی، صندوق، میز و صندلی سرویس‌های بهداشتی و همچنین محل بازی برای کودکان

 طراحی رستوران سنتی

اصول طراحی رستوران سنتی

توضیحات فضای دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

برای این که مشتری احساس راحتی در حین غذا خوردن داشته باشد باید از میزی استفاده شود که به صورت تقریب دارای اندازه ی ۶۰ سانتی متر عرض و همچنین ۴۰ سانتی متر عمق آن باشد.

به طور کلی عرض میز مناسب برای رستوران‌ها ۸۰ الی ۸۵ سانتی متر می‌باشد. میز گرد و همچنین میز شش ضلعی با قطر ۹۰ الی ۱۲۰ سانتی متر می‌تواند بهترین انتخاب برای ۴ نفر باشد.

به طور معمول صندلی مشتریان با ارتفاع ۴۶ سانتی متری می‌تواند بهترین گزینه باشد، چون اکثر مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند.

باتوجه به اینکه چه غذایی در رستوران سرو می‌شود می‌توانید نورپردازی را به صورتی انجام دهید که مشتری محو زیبایی‌های رستوران شود. در اکثر رستوران‌های مانند فست فودها؛ از وسایل سرد و فلزی و همچنین نور مستقیم پرانرژی استفاده می‌کنند، تا مانع این شوند که مشتری زمان زیادی در آن جا ماند؛ چون در این رستوران‌ها باید غذا به صورت سریع خورده شود و جا برای مشتریان دیگر نیز باشد.

دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی

طراحی دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی

فضاهای داخلی رستوران‌های سنتی به صورتی می‌باشد که مشتری می‌تواند وقت زیادی در آن جا بماند و غذای خود را به طور آهسته میل کند. همچنین مشتری در این مکان‌ها احساس راحتی بیشتری نسبت به رستوران‌های فست فودی دارد.

شما می‌توانید با نورپردازی ملایم محیط و نورپردازی در اشیاهای مختلفی مانند مجسمه‌ها و گل‌ها نظر مشتریان را جلب کنید.

نوری که در دکوراسیون  استفاده می‌کنید باید با رنگ محیط و همچنین رنگ غذا هماهنگ باشد. به طور مثال رنگ صورتی گوشت را تازه و طبیعی نشان می‌دهد ولی رنگ سالاد را به صورت غیرطبیعی به نمایش می‌گذارد.

برای بهره بردن از بهترین نور پردازی در رستوران‌های سنتی می‌توانید از ترکیب کردن نور‌ها استفاده کنید. به طور مثال اگر رستوران در کنار ساحل واقع باشد، باید از نور‌های پراکنده و منعکس شده در سطح آب استفاده کنید، این عامل باعث می‌شود مشتری احساس کند که با ساحل فاصله ی زیادی ندارد.

مهم ترین نکته در نورپرادازی برای رستوران‌های سنتی؛ خلق کردن حس و حال یا محیط دلخواه برای مشتریان است.

نورپردازی رستوران سنتی

نورپردازی رستوران‌های سنتی

نکاتی در مورد نورپردازی رستوران‌های سنتی

۱. از چراغ‌های رو میزی کلاسیک و یا سنتی بر روی میز خود قرار دهید. قرار دادن چراغ‌ها به صورت کلی بر روی میزها باعث می‌شود فضای داخلی رستوران بسیار شیک و منظم نشان داده شود.

۲. می‌توانید برای جلوه ی بیشتر رستوران خود از لوستر‌های شیک و سنتی با رنگ محیط رستوران مورد استفاده قرار دهید.

۳. شما می‌توانید برای روشنایی راهرو‌های رستوران از چراغ‌های توکار استفاده کنید؛ چون این چراغ‌ها محیط را بهتر جلو می‌دهند.

جهت آشنایی با روش‌های نورپردازی در ساختمان، انواع نورپردازی و ویژگی‌های هرکدام مقاله راهنمای جامع نورپردازی [بهترین ایده های نورپردازی ساختمان] را مطالعه نمایید.

ایده دکوراسیون رستوران سنتی

ایده‌های ساخت و دکوراسیون رستوران سنتی

برای داشتن یک رستوران سنتی باید چه اقداماتی انجام داد؟

۱. از وسایلی استفاده کنید که نشان دهنده فرهنگ‌های خاص آن کشور است. شما می‌توانید با آویز کردن تابلو‌های قدیمی، ساخت رستوران به سبک قدیمی و مبلمان‌های سنتی و غیره نظر مشتری را به خود جلب کنید.

۲. برای یک فضای سنتی باید از رنگ‌های گرم و روشن استفاده کنید.

۳. برای جلوه دادن بهتر و هوای تازه رستوران می‌توانید از گل و گیاه‌های خاصی استفاده کنید.

۴. برای فضای صمیمانه در رستوران‌های سنتی می‌توانید از متریال چوب استفاده کنید، چون باعث حس گرما و صمیمیت بیشتر می‌شود.

۵. می‌توانید با درست کردن حوضچه‌های کوچک، یک فضای سنتی و قدیمی به وجود آورید.

۶. برای تزیین میز‌های مشتری‌ها از رومیزی‌های طرح‌دار سنتی استفاده کنید.

۷. برای تزیین دیوار رستوران‌های سنتی می‌توانید از آجر و عکس‌های آثار باستانی استفاده کنید.

۸. برای فضای بهتر رستوران می‌توانید موسیقی زنده محلی اجرا کنید و همچنین کارکنان رستوران از لباس‌های محلی استفاده کنند. این عوامل باعث می‌شود که مشتری احساس رضایت بیشتری داشته باشد و رستوران شما را همیشه در اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

 

امیدواریم اطلاعات مفیدی را به شما کاربران گرامی ارائه کرده باشیم. لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در این زمینه با ما و سایر کاربران در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *