طراحی دکوراسیون

۸ روش آسان برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش

lazy
۹۰ / ۱۰۰

دکوراسیون داخلی آرام بخش و دنج، ۷ روش برای خلاصی از استرس در خانه

سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چگونه است؟ شکی نیست که محیطی که در آن زندگی می‌کنید تاثیر مستقیمی بر روحیه و رفاه و البته سبک زندگی شما دارد. اگر فردی خلاق هستید، می‌توانید با صرف کمترین هزینه، فضای مثبت و شادی را در طراحی داخلی فعلی خانه خود ایجاد کنید. در این بخش از دکورینه، ۷ روش آسان برای ایجاد تغییرات مثبت و اساسی در دکوراسیون داخلی آرام بخش خانه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مطالعه بیشتر:

مقاله پیشنهادی مرتبط: دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر

 ۷ نکته ای که به واسطه آن می توانید چشمان بیننده را فریب دهید. برای مطالعه این مقاله چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] کلیک کنید.

 

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

دکوراسیون داخلی آرام بخش چه خصوصیاتی دارد؟

یک گوشه دنج برای خود بسازید

گوشه دنج تنهایی

فضای داخلی اتاق نشیمن – گوشه دنج تنهایی

ایجاد تعادل بین زمان پرمشغله و زمان استراحت خانواده، جنبه بسیار مهمی از دکوراسیون داخلی استاندارد است. به همین دلیل ضروری است در قسمتی از خانه گوشه‌ای دنج و آرام برای مطالعه یا ریکاوری ذهنی و مراقبه ایجاد شود. وقتی در خانه خود یک منطقه امن و آرام داشته باشید، از نظر روحی و روانی احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و این بر همه جنبه‌های زندگی شما تأثیر می‌گذارد. خلاصه می‌توانید در دنیا راحت و مؤثر باشید.

همچنین امروزه بیش از هر زمان دیگری، مهم است که زمان و مکان خاصی را در خانه برای آرامش خود اختصاص دهید. به هر حال، همه ما هر از چند گاهی به مکانی آرام برای فرار از روزمرگی‌ها به آن نیاز داریم تا کمی در تنهایی خود آرامش داشته باشیم. در واقع، پیدا کردن مکان مناسب برای مطالعه، مدیتیشن یا حتی اسکرول اینستاگرام در آرامش می‌تواند مانند یک کار لوکس به نظر برسد. بنابراین وقتی به یک جیم شدن چندساعته در خانه نیاز دارید راه حل چیست؟ گوشه ی دنج! پس همین امروز دست به کار شوید.

طبیعت را به دکوراسیون داخلی خانه دعوت کنید

دکوراسیون داخلی آرامش بخش

دکوراسیون داخلی آرام بخش با الهام از طبیعت

دعوت طبیعت به خانه فراتر از گنجاندن فضای سبز در فضای شماست. آوردن طبیعت و رنگ سبز گل و گیاه به فضای دکوراسیون داخلی، خانه را به مکانی معنوی تبدیل می‌کند. در واقع هیچ چیز مانند عناصر طبیعی، استرس و اضطراب را از خانه نمی‌زداید. برای این کار قسمت هایی از خانه را در نظر بگیرید که در طول روز بهترین نور طبیعی را دارند. اگر حیاط دارید، می‌توانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

گل‌ها و گلدان‌ها را در حیاط خانه بچینید تا از نور طبیعی خورشید بهره مند شوند و شاداب و سرحال شوند و همچنین می‌توانید به حیاط بروید و کمی آفتاب بگیرید. آفتاب گرفتن در طول روز تاثیر زیادی در آرامش روحی دارد.

چوب یکی از عناصر اصلی در طبیعت است که در طراحی های مدرن و سنتی مورد استقبال قرار می گیرد. برای تداعی دکوراسیون داخلی با الهام از طبیعت، بهتر است از چیدمان چوبی استفاده کنید

خود را محدود نکنید – استفاده حداکثری از پنجره‌ها برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش

استفاده حداکثری از پنجره‌ها

استفاده حداکثری از پنجره‌ها برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش

بهترین راه برای اینکه در خانه خود احساس زندانی نکنید، استفاده حداکثری از پنجره‌های فضای دکوراسیون داخلی است. شیشه پنجره را همیشه تمیز نگه دارید و مبلمان یا تخت را در کنار پنجره قرار دهید. سعی کنید هنگام نشستن و استراحت به جای نشستن در گوشه‌ای تاریک، نزدیک ترین مکان به پنجره را انتخاب کنید. سعی کنید رنگ‌های روشن را برای در و دیوار خانه خود انتخاب کنید تا در خانه احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

وقتی به طراحی داخلی پنجره فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند نگاه کردن به بیرون است. چه می‌بینید؟ آیا منظره دلپذیر، جالب یا چالش برانگیز است؟ پنجره می‌تواند یک نما را قاب‌بندی کند و به آن پرسپکتیو بدهد، شاید توجه ما را به یک مورد یا رشته فکری خاص جلب کند.

پنجره می‌تواند به افکار شما اجازه دهد آزادانه در اطراف پرسه بزند. حس آزادی را القا می‌کند. این مرز بین درون و بیرون، شناخته شده و ناشناخته، امنیت در برابر خطر، کسالت در مقابل هیجان بسته به موقعیت و وضعیت ذهنی شما است. می‌توانید تصور کنید که به جای دیگری می‌روید و تا جایی که چشم کار می‌کند سفر می‌کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پنجره را باز کنید و نمادی از دکوراسیون داخلی آرام بخش داشته باشید…

ایجاد فضای کافی برای جابجایی و حرکت آسان در منزل

راهروها را شلوغ نکنید تا بتوانید به راحتی حرکت کنید

برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرامش بخش، راهروها را شلوغ نکنید تا بتوانید به راحتی حرکت کنید.

جریان گردش در خانه بسیار مهم است. هدف از جریان گردش این است که چیدمان و طراحی مبلمان منزل در طراحی داخلی به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای جابجایی آسان وجود داشته باشد. خلاصه اینکه اگر خانه جدیدی چیدمان می‌کنید، راهروها را شلوغ نکنید تا بتوانید به راحتی حرکت کنید. البته تزیین خانه با کتاب، گل و گیاه، فضای تعاملات اجتماعی را برای آرامش روح و روان در خانه تقویت می‌کند. این کار از نظر روانی مزایای زیادی برای شما دارد و به شما فضای بیشتری برای استراحت، آرامش و معاشرت می‌دهد.

توجه به نوع متریال و جنس مبلمان و وسایل

دکوراسیون آرامش بخش، دلپذیر و شاد

توجه به جنس مبلمان به منظور ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش، دلپذیر و شاد

برای ایجاد فضایی دلپذیر ، شاد و آرامش بخش در طراحی داخلی خانه باید به متریال وسایل و مبلمان توجه کرد. موادی مانند سنگ مرمر و چوب به طور کلی حس خوب و مثبتی را در خانه ایجاد می‌کنند. در همین حال، موادی مانند شیشه، گرانیت و فلز می‌توانند کمی زبر، خطرناک، آسیب رسان و مشکل ساز شوند.

کنترل سر و صدای مزاحم در محیط خانه

دکوراسیون داخلی آرامش بخش خانه

طراحی دکوراسیون داخلی آرامش بخش خانه

اگر در شهری شلوغ زندگی می‌کنید، پنجره‌های دوجداره و دیوارهای عایق صدا می‌توانند به شما در کاهش صداهای مزاحم کمک کنند. برای کاهش سر و صدای بیرون یا آپارتمان‌های همسایه می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند پرده‌های آکوستیک، پانل‌های آکوستیک که به دیوار آویزان می‌شوند صدای بیرون را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، یا از آویختن فرش یا یک تابلوفرش زیبا بر روی دیوار بهره ببرید.

به این ترتیب از طراحی دکوراسیون داخلی آرام بخش خانه لذت خواهید برد و کمتر صداهای مزاحم را خواهید شنید. اگر دیوار آپارتمان شما نازک است، یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب را به دیوار تکیه دهید و صدای آپارتمان همسایه را به پایین ترین حد ممکن کاهش دهید. حتماً برای کاهش صدا، از موکت و یا فرش برای کفپوش بهره ببرید. انداختن فرش روی سطوح سرامیکی و پارکت انعکاس صداها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از شر وسایل اضافی خلاص شوید

طراحی خانه‌ای دنج

ایده‌های طراحی خانه‌ای دنج

هیچ چیز به اندازه خلاص شدن از شر لوازم غیر ضروری، فضا و دکوراسیون داخلی خانه شما را آرام نمی کند. اگرچه این می تواند زمان بر باشد، اما نتایج آن مثبت و شگفت انگیز است. چیزهایی که باعث خوشحالی شما نمی شود را دور بریزید و چیزهایی را جایگزین کنید که احساس خوبی به شما می دهد. با این کار انگار به راحت ترین شکل سرتان را خلوت کرده‌اید.

ایجاد فضای اختصاصی برای مطالعه

ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش

ایده‌هایی برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش

طراحی محیطی که برای مطالعه در نظر گرفته شده باشد، جایی که ساکنین بتوانند در آن بنشینند، کتاب خوبی بخوانند و ارتباط خود را با دنیا قطع کنند، یک کاربسیار اساسی برای ایجاد دکوراسیون آرام بخش است.

افراد می‌توانند روی صندلی راحتی دراز بکشند، پاهای خود را روی روی میز قهوه خوری انداخته و برای استراحت قهوه بنوشند. این بدین معناست که هرکسی می‌تواند به دلخواه از فضا استفاده کند.

سخن پایانی

در اینجا روش‌ها و ایده‌هایی را برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش ارائه کردیم تا بتوانیم در این راه به شما کمک کنیم.  شما می‌توانید از اینجا مطالب مربوط به طراحی دکوراسیون را مطالعه نمایید. همچنین از قسمت مجله دکورینه می توانید به دهها مقاله مرتبط با دکوراسیون داخلی دسترسی داشته باشید.

اگر روش یا ترفند دیگری برای طراحی آشپزخانه های کوچک ایرانی می‌دانید، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: elledecor

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *