کفپوش و پارکت

راهنمای کامل انتخاب کفپوش سنگ مرمر [مزایا+معایب]

lazy
۹۳ / ۱۰۰

آیا کفپوش سنگ مرمر برای شما مناسب است؟ معایب استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش چیست؟ محاسن و مزایای استفاده از آن چیست؟ انواع رایج کفپوش مرمر کدامند؟ مراحل نصب کفپوش سنگ مرمر چگونه است؟ قیمت خرید و نصب کفپوش سنگ مرمر چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟ ما در این مقاله به این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگری که ممکن است در هنگام انتخاب و خرید کفپوش مناسب خانه در ذهنتان داشته باشید پاسخ می دهیم؟ پس با ما هم در این بخش از دکورینه همراه باشید.

مطالعه بیشتر:

آیا تصمیم به نوسازی کفپوش آشپزخانه خود گرفته‌اید؟ در اینجا نکاتی آماده کرده‌ایم که باید قبل از خرید بدانید. همچنین انواع کفپوش آشپزخانه با مزایا و معایب آنها را بمفصل توضیح داده‌ایم تا بهترین کفپوش آشپزخانه را انتخاب کنید! برای مطالعه آن کلیک کنید: بهترین کفپوش آشپزخانه ۲۰۲۲ (مزایا و معایب)

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

کفپوش سنگ مرمر

کفپوش سنگ مرمر

اطلاعات کامل کفپوش سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین متریال‌ها در جهان است که از مناطق کوهستانی سراسر جهان استخراج می‌شود. سنگ مرمر به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد از گذشته‌های دور از دکوراسیون داخلی کاخ پادشاهان گرفته تا کفپوش آن استفاده می‌شده است. با این تفاوت که استفاده از این سنگ برای کفپوش نیاز به مراقبت و دقت بیشتری نسبت به سایر مصالح مشابه مثل کاشی و سرامیک و… دارد، آسیب پذیرتر است.

۱۶ مدل استفاده از کفپوش شاه ماهی در دکوراسیون خانه

مزایا و معایب کفپوش سنگ مرمر

 کفپوش مرمر چه مزایا و معایبی دارد؟

کفپوش سنگ مرمر چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا:

  • ظاهر شیک و لوکسی دارد.
  • مواد طبیعی است.
  • به راحتی جلا داده می‌شود.
  • با سیستم‌های گرمایش از کف سازگار است.
  • به ارزش ملک اضافه می‌کند.

معایب:

  • سنگ متخلخل، نیاز به صیقل دارد.
  • به راحتی خراشیده و لکه دار می‌شود.
  • قیمت بالایی دارد.
  • لغزنده و شکننده است.
  • سردی کف ساختمان را به همراه دارد.

سنگ مرمر از دیدگاه زمین شناسی

نکاتی درباره سنگ مرمر کف

نکاتی درباره سنگ مرمر کف خانه

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی بسیار محبوب است که در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، برای انواع کاربردهای مختلف از جمله سنگ اپن و میز، کفپوش و کاشی کاری دیوار، در ابعاد مختلف از جمله اسلب بریده می‌شود.

سنگ مرمر بر اثر فشار و حرارت به این رنگ و طرح رگه‌دار و راه راه تبدیل می‌شود. سنگ مرمر اغلب با سنگ گرانیت اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که گرانیت از ماگمای آذرین (آتش نشانی) تشکیل می‌شود برخلاف سنگ مرمر که از سنگ‌های رسوبی لایه‌ای ایجاد شده است. گرانیت ظاهری خالدار دارد، اما سنگ مرمر دارای رگه‌های راه راه است.

هزینه کفپوش مرمر

سنگ مرمریت، مشخصات و تنوع آن

آشنایی با سنگ مرمریت، مشخصات و تنوع آن

از آنجایی که سنگ مرمریت یک سنگ کاملاً طبیعی و از عناصر خاص و ممتاز معماری است، قیمت آن نسبتاً گران است و برای طبقه خاصی قابل تهیه و استفاده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که با توجه به مقاومت نسبتا کم و قیمت بالا آیا خرید و استفاده از این سنگ برای ما منطقی است؟
سنگ مرمر سنگی کاملا طبیعی است که یک عنصر معماری ممتاز و خاص به شمار می‌رود و قیمت آنها نیز به تناسب گران است. در حالی که به نسبت سایر سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت دوام ندارند.

به غیر از قیمت خرید سنگ مرمر، شما باید به فکر هزینه‌های نصب و برش آن هم باشید. معمولا هزینه نصب کفپوش سنگ مرمر براساس هر مترمربع محاسبه می‌شود. به طور تقریبی هزینه نصب کفپوش با جنس کاشی و سرامیک نصف هزینه نصب کفپوش سنگ مرمر است، هرچند این اختلاف قیمت به دلیل صرف مدت زمان بیشتر در نصب سنگ مرمر قابل قبول است. در صورتی که کارفرما بخواهد کار نصب حرفه‌ای انجام شود و یک سری ابزارکاری بر روی سنگ مرمر حک شود هزینه آن هم به ازای هر مترمربع مربع جداگانه حساب می‌شود.

نصب کفپوش سنگ مرمر برای کارهایی که به ابزارکاری پیچیده یا برش‌های خاص نیاز دارند هزینه بیشتری خواهد داشت. اگر چیدمان شامل یک چیدمان ساده از کاشی‌های مربع یا مستطیل باشد، هزینه کار کمتر است.

تعمیر، شست و شو و نگهداری کفپوش مرمر

شست و شو و نگهداری کفپوش مرمر

چگونه کفپوش سنگ مرمر را تمیز کنیم؟ – نحوه تمیز کردن کفپوش سنگ مرمر

پس از نصب کفپوش سنگ مرمر در محل مورد نظر، نگهداری و شستشوی آن آسان است. مانند تمیز کردن سطح کاشی و سرامیک، ابتدا سطح سنگ مرمر را باید جاروب کرد و سپس با دستمال مرطوب تمیز کرد، با این تفاوت که سنگ مرمر نسبتاً متخلخل است، بنابراین نباید اجازه داد که آب روی سطح سنگ مرمر بایستد. آب ایستاده می‌تواند در سنگ نفوذ کند و رنگ آن را تغییر دهد.

سنگ مرمر قلیایی است زیرا از سنگ رسوبی لایه‌ای به دست می‌آید. یعنی در تماس با مواد اسیدی واکنش شیمیایی می‌دهد. بنابراین نباید انواع غذاها، سس‌ها، نوشیدنی‌ها و پاک کننده‌ها را در تماس با آن قرار دهید. متاسفانه تغییر رنگ و لکه ناشی از این واکنش به صورت دائمی باقی می‌ماند. پس بهتر است سنگ مرمر را پس از نصب، عایق بندی کنید تا از سنگ محافظت شود. علاوه بر این، شما باید هر سال این عایق را تکرار کنید.

سنگ مرمر با وجود اینکه از جنس سنگ است، برخلاف تصور در واقع یک ماده نسبتاً نرم است که می‌تواند در شرایط نامناسب خراشیده و خرد شود. اگر سطح مرمر صیقلی باشد، این خطوط و خراش‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهند. متأسفانه این خراش را نمی‌توان از بین برد و یا ترمیم کرد؛ مگر اینکه قطعه آسیب دیده به طور کامل تعویض شود.

طرح و نقش کفپوش سنگ مرمر

بهترین گزینه برای سنگ کفپوش

بهترین گزینه برای سنگ کفپوش خانه

بزرگترین مزیت کفپوش مرمر زیبایی آن است طوری که ظاهر یک فضا را به کلی تغییر می‌دهد و به آن جلوه سلطنتی می‌بخشد که شاید هیچ سنگ دیگری نتواند با آن رقابت کند. سنگ مرمر در رنگ‌های مختلف موجود است که گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب انواع طرح‌های تزئینی در اختیارمان قرار می‌دهد.

می‌توانید کاشی مرمر را به صورت مربع، مستطیل و مثلث با اندازه‌های مختلف برش دهید. از آنجایی که این ماده طبیعی است، هر تکه سنگ مرمر شکل خاصی دارد و طرح آن را در جای دیگری نمی توان دید. این نکته در نوع خود بی‌نظیر است. اگر سنگ مرمر شما کم رنگ باشد، جزئیات قابل مشاهده نخواهد بود. بر خلاف اکثر سنگ‌های طبیعی، سنگ مرمر می‌تواند جلای بسیار بالایی داشته باشد و در صورت پوشش مناسب، ظاهری ابریشمی، صاف و درخشان به دست می‌آورد. این کار بالاترین حس ظرافت را در یک فضا برمی‌انگیزد. بنابراین کفپوش سنگ مرمر زیباتر به نظر می‌رسد.

نصب کفپوش مرمر

کفپوش سنگ مرمر و مراحل نصب آن

انواع کفپوش سنگ مرمر و مراحل نصب آن

نصب کفپوش مرمر تقریباً با روشی مشابه نصب سرامیک یا هر کاشی و سنگ طبیعی دیگر انجام می‌شود. ابتدا یک لایه سیمانی روی کف قرار می‌گیرد، سپس سنگ مرمر با چسب نازک یا ملات سیمانی چسبانده می‌شود. پس از خشک شدن چسب و یا ملات، درزهای بین کاشی‌ها با دوغاب سیمانی پر می‌شود. اما بر خلاف اکثر کاشی‌های سرامیکی، که فقط نیاز به عایق خطوط دوغاب دارند، سنگ مرمر مستلزم این است که تمام سطح بلافاصله پس از نصب و سپس هر سال یا چندسال یکبار با دوغاب عایق شود.

اگرچه تکنیک‌ها شبیه به روش‌های نصب کاشی و سرامیک است، اما نصب سنگ مرمر می‌تواند کار متفاوت و دشواری باشد. کاشی سنگ مرمر بسیار سنگین و در عین حال شکننده است و افرادی که فاقد مهارت لازم هستند ممکن است متوجه شوند که مقدار زیادی از مصالح را از طریق شکستن (هنگام جابجایی و برش) هدر داده‌اند. همچنین آماده سازی و زیرسازی مناسب بسیار مهم است، و زیرسازی سنگ مرمر به عنوان یک سنگ طبیعی، به طور قابل توجهی دشوارتر است و برای برش و سوراخ کردن آن، به ابزارهای تخصصی نیاز است. به این دلایل، اکثر مردم ترجیح می‌دهند که انجام عملیات کفپوش سنگ مرمر را به متخصصان واگذار کنند.

نکته دیگر اینکه سنگ مرمر یک رسانای عالی گرما است و به راحتی با انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار می‌شود. گرمایش از کف می‌تواند یکی از معایب اصلی سنگ مرمر (که همان سردی کف بود) را از بین ببرد. حتی می‌توانید از کویل گرمایش از کف استفاده کنید که باعث گرمتر شدن کفپوش شما و ایجاد فضایی گرم در ماه‌های زمستان می‌شود.

کفپوش سنگ مرمر در مقایسه با کفپوش پرسلان

مقایسه کفپوش مرمر کفپوش پرسلان

مقایسه کفپوش سنگ مرمر با کفپوش پرسلان

بسیاری از مزایای کفپوش مرمر را می توان در کفپوش پرسلان نیز مشاهده کرد. اگرچه رگه‌های سنگ مرمر منحصر به فرد هستند، اما امروزه در پرسلان‌های جدید، می توان رگه‌هایی مشابه مرمر را مشاهده کرد که به صورت مصنوعی به تقلید از طیف گسترده‌ای از مواد از جمله سنگ طبیعی و چوب تولید می شوند. یک متخصص می تواند تفاوت را تشخیص دهد.

با این حال اگر به خوبی نصب شود، ممکن است به هیچ وجه نتوانید تفاوت بین پرسلان و مرمر را حدس بزنید. بزرگترین مزیت کاشی های چینی این است که به طور قابل توجهی ارزان تر از سنگ مرمر هستند. اگرچه پرسلان گرانتر از سرامیک است، این مقدار کمی بیشتر از هزینه‌های کاشی و سرامیک معمولی است. قبل از تصمیم به انتخاب کفپوش مرمر با هزینه‌ی بالا و نصب و نگهداری سخت‌شان، می توانید به کاشی‌های پرسلان نیز فکر کنید، قطعاً ارزش وقت گذاشتن و بررسی دوباره را دارد.

بهترین انواع کفپوش مرمر

بهترین سنگ در مصارف کفپوش داخلی و خارجی

بهترین سنگ در مصارف کفپوش داخلی و خارجی ساختمان

بیشتر کفپوش‌های مرمر از سنگ خام صادراتی از ایران، چین، هند، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، مصر، پرتغال و یونان ساخته می‌شوند و سپس توسط شرکت‌های سنگبری به صورت کفپوش، سنگ رومیزی و سایر محصولات تولید می‌شوند. سپس بین خرده فروشان توزیع می‌شود. مهمتر از برند تجاری شرکت تولید کننده سنگ‌های مرمر، نوع سنگ مرمری است که خریداری می‌کنید.

اگر در تصمیم به انتخاب نوع سنگ مرمری که می خواهید روی کف خانه خود مشکل دارید، در اینجا راهنمای جامعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین نوع سنگ مرمری که برای کف خانه شما مناسب است را انتخاب کنید. بنابراین، در اینجا برخی از انواع شناخته شده سنگ مرمر مورد استفاده در مکان‌های مسکونی آورده شده است:

سنگ مرمر کلکته “Calacatta”:

مرمر کلکته

سنگ مرمر کلکته

اجازه دهید با یکی از محبوب ترین انواع کفپوش‌های مرمر شروع کنیم، سنگ مرمر کلکته که به عنوان یک سنگ مرمر کمیاب شناخته شده است که بسیار شیک و لوکس است و بسیار مورد علاقه صاحبان خانه است. مردم اغلب این سنگ مرمر را با سنگ مرمر کارارا اشتباه می‌گیرند زیرا هر دوی آنها شباهت‌های زیادی در نوع رگه و رنگ دارند.

هر دو سنگ مرمر کلکته و سنگ مرمر کارارا از ایتالیا هستند و به همین دلیل بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند. با این حال، می توانید بر اساس چند ویژگی که آنها را از هم متمایز می کند، بین این دو تفاوت قائل شوید. به عنوان مثال، سنگ مرمر کلکته، سنگ مرمری است که دارای رگه های ضخیم و تیره است و زمینه‌ای به رنگ سفید روشن دارد. زمینه سنگ مرمر کارارا نیز سفید است، اما از الگوی رگه‌های پیچیده خاکستری تشکیل شده است. به همین دلیل است که سنگ مرمر کلکته یکی از نادرترین‌ها در نوع خود است و در صدر فهرست ما قرار دارد. 

سنگ مرمر کلکته طلایی:

انواع مختلفی از کفپوش های مرمر وجود دارد که در زیرگروه سنگ مرمر کلکته قرار می گیرند که گلد کلکته یا کلکته طلایی یکی از آنهاست. گفته می شود که سنگ مرمر مظهر شکوه و عظمت است. این نوع سنگ مرمر از نظر بصری خیره کننده به نظر می رسد، این یک انتخاب عالی برای ویلای گران قیمت شماست. این نوع از سنگ مرمر دارای رگ‌‌های طلایی است و به همین دلیل به آن کلکته طلایی می‌گویند و می تواند انتخابی شیک برای خانه شما باشد.

سنگ مرمر کارارا “carrara”:

مرمر کارارا

سنگ مرمر کارارا

این رایج‌ترین نوع سنگ مرمر است که در منطقه کارارای ایتالیا استخراج می‌شود. رنگ آن سفید- طوسی با رگه‌های خاکستری است. از آنجایی که خرید این نوع کفپوش مرمر نسبتاً مقرون به صرفه است، رایج‌ترین نوع مورد استفاده در کاربردهای کفپوش است.

سنگ مرمر مجسمه “statuario’:

مرمر مجسمه

سنگ مرمر مجسمه

این سنگ مرمر به راحتی در بازار موجود است و اگر به دنبال کفپوش مرمری ساده هستید خرید خوبی است. این سنگ برای زمینه یکنواخت محبوب است، اما منحصربه‌فرد بودن سنگ مرمر در رگه‌های زیبا و نامنظم آن نهفته است که آن را از انواع دیگر مرمر متمایز می‌کند. سنگ مرمر مجسمه نیز معمولاً برای داخل و خارج از خانه استفاده می‌شود، دارای رنگ‌های خاکستری روشن، با الگوهای رگه‌های تیره است.

اگرچه جزئیات بسیار پیچیده‌ای در سراسر سطح دارد، اما سطحی براق و صیقلی دارد. این نوع از سنگ مرمر را با سنگ مرمر کارارا یا کلکته اشتباه گرفته می‌شود زیرا شبیه به هم هستند. سنگ مرمر مجسمه از منطقه کارارای ایتالیا می‌آید، اما در شمال منطقه‌ای که سنگ مرمرهای کارارا و کلکته در آن استخراج می‌شود.

سنگ مرمر امپراطور “Emperador “:

مرمر امپراطور

سنگ مرمر امپراطور

این کفپوش مرمری دارای رنگ قهوه ای تیره یا روشن است که از انواع سنگ مرمر اسپانیایی می‌باشد. سنگ مرمر امپرادور دارای سایه های قهوه‌ای است که با رگه‌های طرح‌دار نامتقارن خاکستری روشن و سفید همراه است. رگه‌های نامنظم و دانه‌های ریز از ویژگی کفپوش مرمر امپراطور محسوب می‌شود.

مرمر مارفیل کرم رنگ “Crema marfil”:

این نوع از سنگ مرمر هم متعلق به اسپانیاست، مرمر مارفیل دارای تنوع رنگی زیادی است که رایج‌ترین آنها بژ یا زرد با رگه‌های متنوع است.

سنگ مرمر طلاتللو “Talathello”:

مرمر طلاتللو

سنگ مرمر طلاتللو

گاهی اوقات مرمر بژ نقره‌ای نیز نامیده می‌شود، این نوع از سنگ مرمر که در ترکیه استخراج می‌شود، زمینه طوسی روشن با لکه‌های رگه‌ای نامنظم به رنگ نقره‌ای یا بژ دارد.

مرمر مشکی لوادیا “Levadia black”:

مرمر مشکی

مرمر مشکی لوادیا

سنگ مرمر سیاه نوعی سنگ مرمر یونانی است که به رنگ مشکی مایل به زرد همراه با رگه‌های خاکستری و سفید که طراحی پیچیده ای دارد، الگوی رگه‌بندی سنگ مرمر سیاه لوادیا تقریباً شبیه یک نقطه دود است. به دلیل رنگ سیاه و سفید است که به آن مرمر تیتانیوم سیاه نیز می‌گویند. اغلب برای کفپوش استفاده نمی‌شود، اما در صورت استفاده، سطحی بسیار چشمگیر و زیبا را نشان می‌دهد.

مرمر سفید

مرمر سفید

سنگ مرمر سفید

وقتی صحبت از مرمر به میان می‌آید، صاحبان خانه معمولاً به سراغ سنگ مرمر سفید می‌روند. مخصوصاً وقتی صحبت از کفپوش مرمری باشد، اغلب رنگ سفید مورد علاقه مردم است، زیرا بزرگ و ساده به نظر می‌رسد. سنگ مرمر سفید در دو انواع مختلف میکائیل سفید و ایبیزا سفید موجود است.

سنگ مرمر قرمز

مرمر قرمز

سنگ مرمر قرمز

سنگ مرمر قرمز بسیار گران است و به همین دلیل است که آنقدرها رایج نیست و مانند سایر انواع مرمر استفاده نمی شود. با این حال، زیبا به نظر می‌رسد و دارای انواع مختلفی است که می‌توانید برای کفپوش خانه خود استفاده کنید.

سنگ مرمر قرمز که به منحصر به فرد بودن و رنگ‌های غنی اش معروف است، به همین دلیل وقتی از آن در خانه‌ها استفاده می‌شود جلوه‌ای متفاوت می‌دهد. زمینه قرمز و دارای رگه‌های نامنظم به رنگ سفید است که آن را فوق العاده جذاب و منحصر به فرد کرده است. اینها برخی از ویژگی‌هایی است که این نوع سنگ مرمر را از سایرین در نوع خود متمایز می‌کند.

سنگ مرمر قهوه‌ای

مرمر قهوه‌ای

سنگ مرمر قهوه‌ای

اگر به دنبال کاشی مرمری هستید که به راحتی در بازار موجود باشد و رنگ‌های متنوعی داشته باشد، باید به سراغ سنگ مرمر قهوه‌ای بروید، رنگ سنگ مرمر نیز همه کاره است و می‌توانید در هر کجا که بخواهید از آن استفاده کنید. با رنگ‌های مختلف نیز سازگار است و حس تزئینی به آن می‌دهد، صاحبان خانه‌هایی که می‌خواهند به خانه‌های خود فضایی روستایی بدهند، معمولاً این سنگ مرمر را ترجیح می‌دهند.

این سنگ مرمر به دلیل رنگ تیره و زیبایی چشم نوازی که دارد می‌تواند به راحتی به یک اتاق ظرافت ببخشد. همچنین دارای رگه‌هایی است که به خوبی با رنگ سفید و شفاف تضاد دارد.

سنگ مرمر زرد

مرمر زرد

سنگ مرمر زرد

عموماً مردم بر این باورند که اگر یک منطقه را با رنگ زرد تزئین کنید، نشان دهنده خوش بینی و شادی است. اما همچنان سنگ مرمر به رنگ زرد یا به طور خاص مرمر زرد کمترین استفاده را در خانه‌ها دارد. با این حال، انواع مختلف سنگ مرمر زرد وجود دارد که می‌توانید برای خانه خود در نظر بگیرید.
اگر به دنبال سنگ مرمری هستید که ظاهر دلپذیری به اتاق شما بدهد، می‌توانید برای یکبار هم شده سنگ مرمر زرد را امتحان کنید. دارای دانه‌های ریز با رگه‌های نامنظم است که گهگاه در سرتاسر سطح پراکنده است.

ترکیب رنگ زرد و طوسی – ۲۰ نمونه دکوراسیون فوق العاده زیبا

سنگ مرمر سبز

مرمر سبز

سنگ مرمر سبز

ممکن است فکر کنید که رنگ سبز برای کاشی‌های مرمر انتخاب خوبی نیست، اما شاید لازم باشد در این مورد تجدید نظر کنید، زیرا سنگ مرمر سبز دارای طیف‌ها و رنگ‌های زیادی است که آن را زیبا جلوه می‌دهد.
زیبایی سنگ مرمر در پس زمینه آن نهفته است که به رنگ سبز تیره است و دارای رگه‌های نامنظم خاکستری روشن با ته رنگ سفید است.

۲۱ رنگ زیبا که هماهنگی بی‌نظیری با رنگ سبز دودی دارند

نکات کلیدی کفپوش سنگ مرمر
کفپوش سنگ مرمر و کاربرد آن در طراحی داخلی منزل

کفپوش سنگ مرمر و ایده‌های مختلف کاربرد آن در طراحی داخلی منزل

وقتی سنگ مرمر صیقل می‌خورد، می‌تواند سطحی خطرناک و لغزنده باشد. در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها که خیس می‌شود، این مورد می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اگر از سنگ مرمر بسیار صیقلی استفاده می‌کنید، سعی کنید بر روی آن فرش و یا قالیچه‌ای پهن کنید یا از کفپوش‌های مرمری که کمتر صیقلی هستند بهره ببرید.

اغلب تمام کفپوش‌های سنگی و سرامیکی، از جمله سنگ مرمر، در زیر پا بسیار سرد هستند. اما کفپوش مرمر با هر نوع سیستم گرمایشی در مقایسه با سایر کفپوش‌ها سازگار است. حتی می‌توانید از سیستم‌های گرمایش از کف استفاده کنید. که در آن لوله‌های هیدرونیک یا سیم کشی‌های الکتریکی از طریق لایه زیرین شبکه بندی می‌شوند. این کار می‌تواند یک کفپوش معمولی سرد را به کفپوشی که فوق العاده راحت است تبدیل کند.

فراموش نکنید هر زمان که کفپوش سنگ مرمر نصب می‌شود، حداقل یک جعبه سنگ مرمر اضافی خریداری کنید و آنها را در انبار نگهداری کنید. و در صورت شکستن، ترک خوردن یا لکه‌دار شدن کاشی‌ها، جایگزین کردن آن بسیار آسان‌تر خواهد بود. با این کار مطمئن هستید که این سنگ‌ها از یک معدن استخراج شده و تفاوت آنچنانی از نظر رنگ، طرح و الگو ندارند.

آیا کفپوش مرمر برای شما مناسب است؟

دلایلی که سنگ مرمر برای کفپوش بهترین است

دلایلی که کاشی سنگ مرمر برای کفپوش بهترین است.

هیچ کفپوشی به اندازه کفپوش سنگ مرمر ظریف‌تر و زیباتر سراغ نداریم، اما در عین حال انتخاب سنگ مرمر می‌تواند تصمیم دشواری باشد؛ زیرا هنگام نصب و پس از آن نیاز به مراقبت قابل توجهی دارد. ضمن اینکه به قیمت سنگ مرمر به نسبت بالاست. بنابراین قبل از اقدام به خرید و نصب، مزایا و معایب کفپوش مرمر را مدنظر داشته باشید.

سوالات متداول مربوط به انواع کفپوش مرمر

۱. کدام یکی از انواع سنگ مرمر کاربرد بیشتری دارد؟

یکی از پرکاربردترین کفپوش‌های مرمر، مرمر سفید است، زیرا ظاهر خوبی دارد و به راحتی در بازار موجود است. به دلیل رنگ سفید، تضاد خوبی با هر دیوار رنگی و هر نوع دکوراسیون منزل دارد. همچنین سنگ مرمر قهوه‌ای و سنگ مرمر امپراطور هم توسط صاحب خانه‌ها در اولویت انتخاب هستند.

۲. محبوب‌ترین نوع کفپوش مرمری برای خانه کدام است؟

سنگ مرمر کلکته در بین مشتریان بسیار محبوب است و به طور گسترده‌ای برای کفپوش استفاده می‌شود، زیر مجموعه‌های زیادی نیز دارد که شما می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. افرادی که می‌خواهند ظاهری ساده و در عین حال لوکس برای خانه خود داشته باشند، توصیه می‌شود.

۳. سنگ مرمر کلکته چیست؟

سنگ مرمر کلکته نوعی کاشی مرمری است که به عنوان یکی از سنگ‌های لوکس به شمار می‌رود زیرا می‌تواند به اتاق ظرافت ببخشد.

۴. سنگ مرمر مارفیل کرم رنگ چیست؟

Crema Marfil یک سنگ مرمر اسپانیایی است که به دلیل زمینه یکنواخت بسیار زیبا به نظر می‌رسد و دارای الگوی رگه‌هایی است که نامنظم است.

آیا می‌توانید کفپوش مرمر را خودتان نصب کنید؟

خیر. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که نیروی کار ماهر را برای نصب سنگ مرمر در خانه خود استخدام کنید. این به این دلیل است که قطعه‌های سنگ طبیعی سنگین هستند. علاوه بر این، برای جلوگیری از ایجاد ترک در آینده، باید زیرسازی کفپوش سنگ مرمر اصولی انجام شود.

چگونه از ترک خوردن سنگ مرمر جلوگیری کنیم؟

قبل از انتخاب کفپوش، نقص‌ها و ترک‌های احتمالی در سنگ مرمر را بررسی کنید. همچنین در هنگام نصب اطمینان حاصل کنید که کاشی‌های سنگی به درستی توسط نیروی کار مجرب نصب می‌شوند تا از بروز مشکلات در دراز مدت جلوگیری شود. علاوه بر این، پس از نصب نیز دقت کنید که سنگ مرمر در یک محیط مرطوب آسیب‌پذیر است، بنابراین سعی کنید محیط اطراف را تا حد امکان خشک نگه دارید.

از آنجایی که سنگ مرمر یک سنگ گران قیمت محسوب می شود، آیا ارزش خرید دارد؟

قطعا. کفپوش‌های مرمر از دوام بالایی برخوردار هستند و اکثر صاحب خانه‌ها نیازی به تغییر آن در طول زندگی ندارند. علاوه بر این، این سنگ در برابر حرارت مقاوم است. علاوه بر این ذات سنگ مرمر همیشه سردی و خنکی را به همراه دارد، که در کشور مانند ایران که تابستان های گرمی دارد، یک نعمت است. ضمن اینکه اگر قصد دارید خانه خود را بفروشید، کفپوش مرمر می‌تواند ارزش خانه را افزایش دهد.

سخن پایانی:

بسیاری از مشتریان این سوال را دارند که کدام نوع از سنگ مرمر برای کفپوش بهتر است و هر کدام از اینها بهتر است برای کدام قسمت از ساختمان استفاده شود؟ به یاد داشته باشید اصلی‌ترین مواردی که هنگام خرید کفپوش مرمری باید به آنها توجه کنید، نوع کاشی مرمری که انتخاب می کنید و قیمت آن است.

بسیاری از مواقع، مردم علاقمند به انتخاب کفپوش سنگ مرمری هستند، اما به کفپوش های دیگر بسنده می‌کنند، زیرا نسبت به مرمر قیمت کمتری دارند. لازم است بدانید سنگ مرمر انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید به سراغ دیگر کفپوش‌های مرمری بروید که نسبتاً هزینه کمتری دارد. سنگ‌های مرمر تقریباً در همه فروشگاه‌های لوازم و مصالح ساختمان موجود است، سنگ مرمر می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد زیرا سلطنتی و شیک به نظر می‌رسد. امیدواریم لیست بالا به شما در انتخاب کفپوش مرمر مناسب برای منزلتان کمک کند.

منبع: thespruce livespace

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *