دفتر کار, طراحی دکوراسیون

ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان [۱۰ نکته ساده و کاربردی]

lazy
۴۶ / ۱۰۰

آیا به فکر ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان خود هستید؟ آیا می‌خواهید از زمان خالی خود در بین کلاس‌ها برای مطالعه استفاده کنید؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات “بله” است، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. ما راه‌های مختلفی برای ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان شما پیشنهاد می‌کنیم و انجام آنها بسیار آسان است. با دکورینه همراه باشید.

اگر به دنبال راهی مناسب برای شروع زندگی دانشجوبی خود هستید، یکی از مواردی که می‌تواند بسیار مفید باشد ایجاد یک فضای مطالعه در آپارتمان است. این فضا به شما این امکان را می‌دهد که با سهولت مطالعه کنید و یادداشت‌هایی را که در طول کلاس‌هایتان برداشته‌اید مرور کنید – چیزهایی که باید در زمانی که دانشجو هستید در اولویت قرار دهید. داشتن یک فضای مطالعه در آپارتمان که دکوراسیون آن به ویژه رنگ مناسب اتاق کار در آن رعایت شده باشد؛ می‌تواند بلیط شما برای کسب نمرات خوب در دانشگاه و فارغ التحصیلی با رتبه درخشان پس از چند سال باشد.

مطالعه بیشتر:

سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چگونه است؟ شکی نیست که محیطی که در آن زندگی می‌کنید تاثیر مستقیمی بر روحیه و رفاه و البته سبک زندگی شما دارد. اگر فردی خلاق هستید، می‌توانید با صرف کمترین هزینه، فضای مثبت و شادی را در طراحی داخلی فعلی خانه خود ایجاد کنید. برای کشف ایده‌ها در این زمینه مقاله “۸ روش آسان برای ایجاد دکوراسیون داخلی آرام بخش” را بخوانید.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

چگونه یک فضای مطالعه در آپارتمان خود ایجاد کنیم؟

۱.

بهترین فضای مطالعه در آپارتمان – یک فضای مناسب در آپارتمان خود پیدا کنید

یک فضای مطالعه دنج در آپارتمان خود ایجاد کنید.

ایده ایجاد فضای مطالعه دنج در آپارتمان خود

اولین قدم برای ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان شما این است که مکانی را پیدا کنید که مناسب شما باشد. پس از انتخاب اکنون باید فضای خود را از هر نظر ارزیابی کنید.

برای مطالعه به چه چیزهایی نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید یک میز و همچنین مجموعه‌ای از کتاب‌ها و چند قفسه کتاب برای نگهداری آن‌ها داشته باشید؟ آیا می‌خواهید یک رایانه رومیزی داشته باشید یا لپ تاپ شما این کار را انجام می‌دهد؟ شما باید بتوانید به همه این سوالات پاسخ دهید تا به شما کمک کند مکان مطالعه مناسبی در آپارتمان خود پیدا کنید. اگر محل مطالعه شما برای نیازهای شما کوچک باشد، نمی توانید به درستی مطالعه کنید.

۲.

نورپردازی مناسب برای فضای مطالعه را در نظر بگیرید

ایده های طراحی فضای مطالعه خانگی

ایده‌های طراحی فضای مطالعه خانگی – نورپردازی مناسب برای فضای مطالعه را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از ملاحظات مهمی که باید در هنگام ایجاد یک مکان مطالعه در آپارتمان خود به آن توجه کنید، نوع روشنایی است که قرار است از آن استفاده کنید. مطالعه در محیط‌های کم‌نور یا بدون نور کافی نه تنها بی‌تاثیر است، بلکه می‌تواند بینایی شما را نیز دچار مشکل کند. دلیل آن هم این است که مطالعه در تاریکی می‌تواند چشمان شما را تحت فشار قرار دهد که در نهایت می‌تواند بینایی شما را ضعیف کند.

هنگام ایجاد یک فضای مطالعه در آپارتمان خود، مطمئن شوید که نور کافی از پنجره‌ها و درها وارد می‌شود زیرا این می‌تواند به شما در روند مطالعه کمک کند. همچنین می‌توانید پرده‌هایی تهیه کنید تا از تابش نور خورشید جلوگیری کنید، به خصوص اگر به مطالعه در وسط روز علاقه دارید. این همچنین یک راه عالی برای خنک نگه داشتن اتاق شما و جلوگیری از ناراحتی شما در هنگام مطالعه است.

اگر مطالعه در شب را ترجیح می‌دهید، مطمئن شوید که فضای مطالعه شما دارای نور کافی است. بسته به ترجیحات خود و موادی که هنگام مطالعه استفاده می‌کنید، می‌توانید از آباژورهای رومیزی، لامپ‌های سقفی یا چراغ‌های دیواری استفاده کنید. نورپردازی توکار و نورپردازی آویز نیز گزینه‌های عالی برای روشن نگه داشتن محل مطالعه شما هستند و در عین حال مطمئن می‌شوید که آپارتمان شما همچنان جذاب به نظر می‌رسد.

مطالعه بیشتر:

در این مقاله به نحوه انتخاب آباژور رومیزی مناسب و خیلی نکات مرتبط دیگر را عنوان کرده‌ایم. برای مطالعه این مقاله کلیک کنید: انتخاب آباژور رومیزی [۷ نکته کاربردی]

۱۶ مدل شیک چراغ رومیزی مناسب اتاق کار خانگی

 

۳.

برای فضای مطالعه خود مبلمان مناسبی انتخاب کنید

Yellow desk chair

انتخاب مبلمان مناسب در هنگام ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان

هنگام ایجاد یک فضای مطالعه در آپارتمان خود، باید تصمیم بگیرید که چه نوع مبلمانی را برای این فضا می‌خواهید. این می‌تواند هر چیزی باشد، از کاناپه، صندلی تا میز. خرید صندلی ساده است و این روزها تقریباً در هر جایی می‌توانید آن را پیدا کنید. اگر فضای زیادی ندارید، می‌توانید یک مدل تاشو استفاده کنید، زیرا در صورت عدم استفاده به راحتی می‌توان آن را تا کرد و در گوشه‌ای گذاشت. اما، اگر فضای زیادی دارید، یک صندلی ارگونومیک چرخ دار ایده خوبی خواهد بود.

به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد مجبور خواهید بود مبلمان را چند وقت یکبار تمیز کنید، بنابراین یکی را انتخاب کنید که دارای مواد مقاوم در برابر لک و تمیز کردن آسان باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شما علاقه مند به غذا خوردن در حین مطالعه هستید.

هنگام انتخاب مبلمان مناسب، باید موارد دیگری مانند اندازه و سبک محل مطالعه خود را نیز در نظر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید مناسب ترین مبلمان را برای آن انتخاب کنید. این یک مرحله مهم در هنگام انتخاب مبلمان است زیرا خرید لوازم بیش از حد بزرگ برای فضای مطالعه، تمرکز را برای شما بسیار چالش برانگیز می‌کند. به یاد داشته باشید، برای ایجاد یک اتاق مطالعه کاربردی و دنج در آپارتمان خود باید به تمام جزئیات توجه کنید.

۴.

از میز ایستاده استفاده کنید

طراحی فضای مطالعه برای درس خواندن از خانه

طراحی فضای مطالعه در اتاق نشیمن برای درس خواندن از خانه

تقریباً همه فضاهای مطالعه دارای میز و صندلی هستند. این دو مورد از متداول‌ترین مبلمان‌هایی هستند که هر دانش‌آموزی باید آن را تهیه کند تا بتواند در کلاس‌های خود موفق عمل نماید. با این حال، نشستن برای مدت طولانی می‌تواند بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد. ساعت‌ها نشستن روی صندلی ممکن است منجر به چاقی و سایر بیماری‌ها شود.

اگر نمی‌خواهید هیچ یک از اینها اتفاق بیفتد، یک میز ایستاده در فضای مطالعه خود اضافه کنید. همانطور که از نام آن پیداست، برای استفاده از این مبلمان باید بایستید. اگرچه برای برخی غیر معمول است، اما استفاده از میز ایستاده در واقع برای دانش آموزانی مانند شما بسیار مفید است، زیرا می‌تواند کمردرد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، خلق و خو و انرژی را بهبود بخشد و بهره‌وری شما را افزایش دهد.

۵.

تهویه مناسب فضای مطالعه را فراموش نکنید

ایده‌های کاربردی دکوراسیون فضای مطالعه در آپارتمان

ایده‌های کاربردی دکوراسیون فضای مطالعه در آپارتمان برای افزایش تمرکز

مهمترین نکته‌ای که هنگام ایجاد یک فضای مطالعه راحت در آپارتمان خود باید به خاطر بسپارید این است که مطمئن شوید که این محل به خوبی عایق بندی شده است. این می‌تواند به خنک نگه داشتن شما در طول ماه‌های گرم تابستان و همچنین حفظ رطوبت در طول ماه‌های زمستان کمک کند.

علاوه بر این، تهویه مناسب حیاتی است زیرا می‌تواند راحتی شما را هنگام مطالعه تضمین کند. صرف نظر از اینکه فضای مطالعه شما چقدر مبله است، اگر خیلی سرد یا خیلی مرطوب باشد، نمی توانید هنگام مطالعه تمرکز کنید. این نوع محیط‌ها تنها باعث ایجاد استرس می‌شوند و حتی از ماندن طولانی مدت در فضا جلوگیری می‌کنند.

راه‌های زیادی برای بهبود تهویه فضای مطالعه وجود دارد و یکی از ساده ترین آنها این است که خود را در نزدیکی پنجره‌ها قرار دهید. همچنین می‌توانید چندین فن را در اطراف محل مطالعه خود نصب کنید تا گردش هوا را بهبود بخشد.

۶.

بهترین رنگ برای تمرکز در فضای مطالعه راحت

چگونه فضای مطالعه را در خانه طراحی کنیم

فضای مطالعه را در خانه چگونه طراحی کنیم؟

رنگ‌های مختلف تاثیرات خاصی روی افراد می‌گذارد. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود صاحبان خانه در مورد رنگ‌های مورد استفاده در اتاق نشیمن، اتاق خواب و ناهارخوری خود بسیار حساس باشند. همچنین اگر می‌خواهید فضای مطالعه راحت در آپارتمان خود ایجاد کنید، باید همین کار را انجام دهید.

جدای از اهداف زیبایی شناختی، رنگ فضای مطالعه می‌تواند توانایی شما را برای درک و حفظ اطلاعات ایجاد کند یا از بین ببرد. برخی از رنگ‌ها حتی ممکن است بر روحیه شما برای مطالعه تأثیر بگذارند.

رنگ سال ۲۰۲۲ [رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۱]

برخی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید در ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان استفاده کنید عبارتند از:

فضای مطالعه با رنگ سفید:

طراحی داخلی اتاق مطالعه برای ایجاد فضای یادگیری

طراحی داخلی اتاق مطالعه برای ایجاد فضای یادگیری مناسب

رنگ‌های خنثی مانند رنگ سفید، محیطی آرام ایجاد می‌کنند که این می‌تواند افراد را تشویق به تعامل بیشتر کند. بسته به ترجیحات خود، می‌توانید دیوارهای فضای مطالعه خود را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید یا اگر محل مطالعه شما نزدیک تختخواب است، از کتانی سفید استفاده نمایید.

ایجاد فضای راحت مطالعه با رنگ قرمز:

فضای مطالعه راحت در آپارتمان

ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان – اتاق مطالعه با رنگ قرمز

رنگ قرمز توانایی ایجاد حس هوشیاری و افزایش خلاقیت را دارد. اما، چون این رنگ بیش از حد پررنگ است، بهتر است رنگ قرمز را به روشی بسیار ظریف در فضای مطالعه خود بگنجانید. می‌توانید انتخاب کنید که از سازمان دهنده‌ها به رنگ قرمز استفاده کنید یا کابینت‌ها و کشوهای اطراف را به رنگ قرمز رنگ کنید.

ایجاد بهترین فضای مطالعه در آپارتمان با رنگ نارنجی:

چگونه فضای مطالعه مناسب ایجاد کنیم؟

چگونه فضای مطالعه مناسب در خانه ایجاد کنیم؟

جدا از اینکه رنگ نارنجی برای چشم بسیار خوشایند است، می‌تواند ذهنی هوشیار و آرام ایجاد کند که آماده یادگیری است. هنگام ایجاد یک فضای مطالعه راحت در آپارتمان خود، می‌توانید رنگ نارنجی را در سراسر آن ترکیب کنید یا آن را با رنگ‌های خنثی دیگر مانند خاکستری یا سفید ترکیب کنید.

فضای راحت مطالعه با رنگ زرد:

Pastel Pink And White

افزودن رنگ‌هایی که می‌توانند یادگیری را تحریک کنند، راهی عالی برای بهتر کردن فضای مطالعه شماست و می‌توانید با افزودن تکه‌هایی به رنگ زرد آرامش‌بخش به این هدف برسید. این رنگ برای افزایش راحتی، آرامش و شادی شناخته شده است.

فضای راحت مطالعه با رنگ سبز:

نکات مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق مطالعه

نکات مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون محل مطالعه

از آنجایی که این رنگ اغلب با طبیعت مرتبط است، دیدن رنگ سبز در فضای مطالعه می‌تواند به شما کمک کند آرامش داشته باشید و نفس عمیق بکشید. شما می‌توانید با افزودن چند گیاه آپارتمانی یا استفاده از بالش‌هایی که در این سایه رنگ هستند، سایه‌های سبز را به فضای مطالعه خود بگنجانید.

ایجاد فضای مطالعه با رنگ صورتی روشن:

ایجاد فضای مطالعه با صورتی روشن

ایجاد فضای مطالعه با رنگ صورتی روشن

القای حس آرامش با این رنگ امکان پذیر است. صورتی که می توان از آن برای حذف انرژی های مخرب مانند عصبانیت استفاده کرد، برای اتاق های مطالعه نیز رنگ ایده آلی است. به خصوص زمانی که در رنگ های روشن ترجیح داده شود، راندمان کار را افزایش می دهد، زیرا به اتاق ها نور می دهد. علاوه بر این، استرس و تنش را در دوره های کاری پر استرس یا زمان امتحان با اثر آرامش بخش خود کاهش می دهد.

۷.

شلوغی فضای مطالعه‌ را از بین ببرید

درس خواندن در خانه بجای مدرسه

درس خواندن در خانه بجای مدرسه با ایجاد فضای مناسب مطالعه

برخلاف تصور عمومی، ایجاد یک فضای مطالعه در آپارتمان شما نه تنها مستلزم تهیه مبلمان یا محیط مناسب است. شما همچنین باید مطمئن شوید که چینش درهم و برهمی وجود ندارد. دیدن انبوه زباله در فضای مطالعه، تمرکز را برای شما بسیار چالش برانگیز می‌کند، زیرا این منظره فقط استرس ایجاد می‌کند.

برای اینکه فضای مطالعه‌ای بدون شلوغی داشته باشید ، یک سطل زباله در آن محل قرار دهید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید. هنگام پرتاب تکه‌های کاغذ، مطمئن شوید که آنها به درستی مچاله شده اند تا سطل زباله شما سریع پر نشود. اگر به غذا خوردن در محل مطالعه خود علاقه دارید و اغلب بسته‌های غذا را دور می‌اندازید، برای جلوگیری از تجمع بوی بد در محل، از سطل زباله با روکش استفاده کنید.

راه دیگر برای از بین بردن شلوغی از فضای مطالعه این است که مطمئن شوید همه وسایل مورد استفاده شما دارای فضای ذخیره سازی خاص خود هستند. اگر قرار است از دفتر و خودکار در هنگام مطالعه استفاده کنید، همه این وسایل را در مواقعی که استفاده نمی کنید باید در مکان خاصی نگهداری کنید. سازماندهی اقلام یک روش عالی برای جلوگیری از بهم ریختگی و اطمینان از اینکه می‌توانید هر چیزی را که در لحظه نیاز دارید پیدا کنید.

اگر می‌خواهید هنگام مطالعه از چندین تکه کاغذ استفاده کنید، پوشه‌ها یا سازمان‌دهندگان دیگر تهیه کنید تا مطمئن شوید که این کاغذها در یک مکان نگهداری می‌شوند. می‌توانید از یک پوشه قابل گسترش استفاده کنید و سپس یادداشت‌های خود را براساس حروف الفبا سازماندهی کنید یا آنها را بر اساس موضوعات خود مرتب کنید.

۸.

اجازه حواس پرتی و هیچ گونه مزاحمتی را ندهید

چند راهکار برای راحت شدن از سر و صدای مزاحم در هنگام مطالعه

چند راهکار برای راحت شدن از سر و صدای مزاحم در هنگام مطالعه در خانه

تمرکز شما هنگام مطالعه حیاتی است. حتی اگر تمام وسایل و لوازم را در اختیار دارید، اگر ذهن شما کاملاً بر روی کار در دست انجام نیست، انتظار نداشته باشید که روز بعد بتوانید امتحانات کتبی یا شفاهی خود را به درستی انجام دهید.

هنگام ایجاد یک فضای مطالعه در آپارتمان خود، مطمئن شوید که اجازه هیچ گونه مزاحمتی را نمی دهید. در حالت ایده آل، فضای مطالعه شما نباید به تلویزیون و رادیو دسترسی داشته باشد. همچنین هنگام شروع مطالعه باید تلفن همراه خود را خاموش کنید. علاوه بر این، شما باید از همان لحظه‌ای که شروع به مطالعه می‌کنید به دیگران اطلاع دهید. این کار باعث می‌شود که آنها مزاحم شما نشوند تا بتوانید به طور موثرتری مطالعه کنید.

۹.

سر و صدای اضافی فضای مطالعه را کنترل کنید

سر و صدای فضای مطالعه خود را کاهش دهید؟

چگونه سر و صدای فضای مطالعه خود را کاهش دهید؟

چیزهایی که می‌شنوید می‌توانند بر توانایی شما برای مطالعه تأثیر بگذارند. آیا فکر می‌کنید اگر هم اتاقی‌هایتان سر و صدای زیادی داشته باشند، می‌توانید به درستی مطالعه کنید؟ چگونه می‌توانید روی خواندن و مرور یادداشت‌های خود تمرکز کنید، اگر تنها صدایی که می‌شنوید عبور و مرور خودرو و افراد از خیابان و کوچه است؟ برای اینکه بتوانید در ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان موفق عمل نمایید، باید منابعی را نیز صرف کاهش موثر سر و صدا کنید.

در واقع راه‌های زیادی وجود دارد که چگونه می‌توانید سر و صدای فضای مطالعه خود را کاهش دهید، می‌توانید با اجرای یکی یا همه موارد زیر شروع کنید:

از فرش و موکت استفاده کنید:

جدا از اینکه ظاهر کلی فضای مطالعه و آپارتمان شما را بهبود می‌بخشد، فرش و موکت می‌تواند صدا را کاهش دهد.

نصب پانل‌های آکوستیک:

ستفاده از پانل‌های آکوستیک راه بسیار خوبی برای کاهش نویز در فضای مطالعه شما است زیرا این پنل‌ها صدا را جذب می‌کنند. پانل‌های آکوستیک می‌توانند معجزه کنند، به خصوص اگر آپارتمان شما در وسط یک خیابان شلوغ واقع شده باشد یا اگر هم اتاقی‌های بسیار پر سر و صدایی دارید.

درب‌ها را عوض کنید:

اگر در حال حاضر از درب‌های توخالی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را با درب‌های توپُر جایگزین کنید تا از ورود صدا به فضای مطالعه خود جلوگیری کنید. درب‌های توپُر راه‌حل‌های ارزان‌قیمتی هستند، زیرا می‌توانید آن‌ها را در هر فروشگاه لوازم و قطعات خانه با قیمت مناسب خریداری کنید.

اکنون شروع به کار کنید

فضای مطالعه در آپارتمان

ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان

سوالات متداول ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان

۱. آیا تغییر دکوراسیون در فضای مطالعه در آپارتمان گران است؟

پاسخ به این پرسش منفی است. شما می‌توانید بودجه خود را با توجه به راحتی خود تنظیم کنید. و بازارها اکنون گزینه‌های مختلفی را برای دکوراسیون داخلی با هر قیمتی ارائه می دهند.

۲. آیا رنگ آبی برای فضای مطالعه مناسب است؟

رنگ آبی رنگ مناسبی برای فضای مطالعه در آپارتمان است. شما می‌توانید یک دیوار آبی داشته باشید یا می توانید ترکیبی از سایه های مختلف رنگ آبی برای هر دیوار داشته باشید.

۳. اتاق مطالعه باید چند رنگ داشته باشد؟

دقت کنید که بیش از ۳ رنگ در اتاق مطالعه نباشد زیرا باعث ایجاد حس آشفتگی می شود. اتاق مطالعه فضایی برای افزایش خلاقیت است و ساده نگه داشتن آن انتخاب مناسبی است.

۴. از کجا می‌توانم ایده هایی برای زیبایی شناسی اتاق مطالعه پیدا کنم؟

ما در صفحه اینستاگرام دکورینه تصاویر مختلفی از دکوراسیون منزل به ویژه دکوراسیون اتاق مطالعه (یا هر فضای مطالعه دیگری) فراهم منتشر می‌کنیم. شما می‌توانید آنچه را که به دنبالش هستید انتخاب کنید و سپس تیم مشاوره و پشتیبانی دکورینه می‌تواند به تحقق رویای شما کمک کند.

۵. چه رنگ هایی برای اتاق مطالعه مناسب است؟

رنگ های پاستلی و خنثی برای افزایش تمرکز بهترین کار را دارند. بهترین رنگ برای اتاق مطالعه سفید، کرم، سبز پاستلی، آبی پاستلی و خاکستری است.

۶. در هنگام ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان از چه چیزی اجتناب کنیم؟

مطمئن شوید که در مورد رنگ ها زیاده روی نکنید زیرا هدف ایجاد یک فضای مطالعه آرامش بخش با حذف انرژی های مزاحم است. از استفاده از سایه‌های تیره در اتاق خودداری کنید. در عین حال، ایجاد تعادل مهم است. مثلاً چند رنگ روشن‌تر زرد یا سبز را در ویژگی‌های دکوراسیون قرار دهید تا به فضا انرژی دهید.

ایجاد فضای مطالعه راحت در آپارتمان باید اولویت هر دانشجویی باشد. به خاطر داشته باشید که یکی از اهداف اصلی شما از حضور در دانشگاه، برتری در کلاس‌ها و فارغ التحصیلی است و تنها زمانی می‌توانید همه این کارها را انجام دهید که فضای مطالعه در آپارتمان داشته باشید.

اگر اخیراً به آپارتمان دانشجویی خود نقل مکان کرده‌اید و می‌خواهید فوراً مشغول به کار شوید، این مقاله را به عنوان راهنمای خود در نظر بگیرید. اگر مراحل لازم را بدانید، برای ایجاد فضای مطالعه در آپارتمان خود مشکلی نخواهید داشت. به نظر شما چه موارد دیگری وجود دارد که در بالا به آنها اشاره نشده است؟ این موارد را با ما و سایر کاربران مجله و فروشگاه اینترنتی دکورینه به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *