پذیرایی و اتاق نشیمن

۴۸ نمونه دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی

دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی
۳۳ / ۱۰۰

دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی، چه چیزی می‌تواند در یک اتاق نشیمن دیدنی تر از یک دیوار سنگی باشد؟ شگفت انگیز است که چگونه می‌توان یک چیز سخت و سرد را به چنین جزئیات داخلی گرم و جذاب تبدیل کرد. سنگ یک شی طبیعی با بافت و رنگ بی نظیر است که برای بسیاری از سبک‌های طراحی مناسب است.

دکوراسیون دیوار سنگی گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند حس سختگیرانه و حتی تا حدی اطمینان شدید را به اتاق نشیمن بسیار زیبا و مدرن خود بیاورند و پویایی را به فضا بیافزایند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از سنگ تزئینی به پنهان کردن کاستی‌ها و عیوب قابل توجه دیوارهای گچ کاری شده نیز کمک می‌کند.

در این مطلب با نمونه‌های بسیار زیبا و البته جدید دیوار سنگی در اتاق نشیمن و نحوه تزیین آنها آشنا می‌شوید که توانسته حس گرم و صمیمی را در خانه ایجاد کند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا باهم نمونه دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی را ببینیم. راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن [آپدیت جدید]

مطالعه بیشتر:

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟ انواع مختلف دیوارپوش های کامپوزیتی کدامند؟ کاربردی های هر کدام چیست؟ مزایا و معایب این نوع دیوارپوش به نسبت دیگر انواع دیوارپوش کدام است؟ برای یافتن پاسخ به این پرسش‌ها، مقاله روبرو را بخوانید: معرفی انواع دیوارپوش کامپوزیت [+مزایا و معایب]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

مدل دیوار سنگی در دکوراسیون داخلی

stone walls natural stone wall design ideas

برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن شما انتظارات شما را برآورده کند، قبل از هر چیز باید سنگ تزیینی را انتخاب کنید. این می‌تواند سنگ تزیینی تخت، اسلب، سنگ آنتیک، سنگ‌های رودخانه‌ای نسبتاً کوچک، قلوه سنگ‌های کوچک و یا آجر باشد. سنگ ساختمانی، صرف نظر از نوع انتخابی شما، می‌تواند در طیف گسترده‌ای از اشکال و رنگ‌ها باشد که تقریباً با هر طیف رنگ داخلی تناسب دارد.

یا شاید شما در حین انجام تعمیرات و بازسازی ساختمان قدیمی، دیوار سنگی پنهان شده در زیر لایه‌ای از گچ را پیدا کرده‌اید که چندین دهه پیش ساخته شده است؟ مدل دیوار سنگی بدون هرگونه روکش گچی، کاشی و سرامیک و… در فضای داخلی اتاق نشیمن از نظر ظاهری غیرقابل مقایسه است و بدون هیچ کدام از انواع متریالدیگری که برای تکمیل سطح دیوارها استفاده می‌شود، زیبایی و حس بکر بودن ایجاد می‌کند.

سنگ تزیینی در فضای داخلی اتاق نشیمن

روش‌هایی برای تزئین دیوارهای اتاق با سنگ
روش‌های تزئین تاقچه‌های سنگی، طاقچه‌ها و شومینه‌ها در اتاق نشیمن
ایده‌های عکاسی برای تزئین دیوارهای اتاق با سنگ

روش‌هایی برای دکوراسیون دیوارهای اتاق با سنگ آنتیک

اکنون که شما هم مثل من به دکوراسیون دیوار با سنگ تزیینی شده‌اید، نمونه تصاویری از مدل دیوار سنگی اتاق نشیمن چشمگیر را به شما معرفی می‌کنیم. هر کدام از آنها یک اثر هنری منحصر به فرد است که می‌تواند نفس شما را بند بیاورد!

سنگ آنتیک از مدت‌ها قبل در بازار  وجود داشت، اما امروزه با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. به وسیله سنگ آنتیک طبیعی جلوه وجود سنگ واقعی در اتاق نشیمن را می‌توان بسیار سریعتر و آسانتر ایجاد کرد. دکوراسیون دیوارها با آن کار بسیار ساده‌ای است، اجرای آسان و از نظر مالی گران نیست.

مزایای داشتن دیوار سنگی در فضای داخلی مدرن چیست؟ با تنوع رنگی و بافت‌های فراوانی که دارد به فضا جلوه‌ای طبیعی می‌بخشد. این یک دیوارپوش بسیار بادوام با هزینه نگهداری بسیار کم است. شما این فرصت را دارید که با توجه به بودجه خود از بین طیف گسترده‌ای از سنگ آنتیک را انتخاب کنید. علاوه بر این، دیوارهای سنگ آنتیک عایق اضافی نیز ایجاد می‌کنند.

دیوار سنگی اتاق نشیمن

دکوراسیون دیوارهای اتاق با سنگ آنتیک


این اتاق نمونه‌ای از ترکیب عالی سنتی و مدرن است. رنگ‌ها و بافت دیوار مکمل اثاثیه کلاسیک و طیف رنگ خنثی است. ترکیب سطوح نرم و سخت در این اتاق ظاهری شگفت انگیز و حسی جذاب ایجاد می‌کند.

سنگ آنتیک سفید برای پذیرایی

استفاده از سنگ آنتیک سفید برای پذیرایی


در این اتاق نشیمن مدرن، یک دیوار سنگ آنتیک با رنگ قهوه‌ای کفپوش در تضاد است. صاحب خانه فرشی را با رنگ‌های خنثی انتخاب کرده تا دیوار سنگی حاکم بر این فضای داخلی نادیده گرفته نشود.

 سنگ آنتیک جدید

نمونه سنگ آنتیک جدید برای پذیرایی


این دکوراسیون دیوار سنگی که تا سقف طاقدار بلندی امتداد دارد، مطمئناً جذاب است. احساس عظمت با سقف‌های سفید، که توسط تیرهای چوبی تیره برجسته می‌شود، افزایش می‌یابد. احساس هماهنگی و انسجام داخلی از طریق تغییر مداوم رنگ حاصل شد.

رنگ امیزی سنگ انتیک

رنگ کردن سنگ آنتیک طبیعی


می توانید بافت زیبای سنگ آنتیک طبیعی را حفظ کنید، اما آن را با رنگ سفید روشن رنگ کنید. همچنان همان جلوه بصری را ایجاد می‌کند، اما با این کار سایر مبلمان و سایر لوازم جانبی با آن تناسب دارد هستند.

Living room stone wall model 5


اگر متریال مناسب را انتخاب کنید، دیوار سنگی تقریباً برای هر سبک داخلی مناسب است. به عنوان مثال، ظاهر یکنواخت آجرها در این اتاق نشیمن مدرن عالی به نظر می‌رسد. یک دیوار سنگی نامنظم، تقارن فضا را از بین می‌برد.

دکوراسیون دیوار با سنگ آجری

نمونه دکوراسیون دیوار با سنگ آجری


اگر می‌خواهید فضای زیادی از دیوار را تزئین کنید، توصیه می‌شود از تراشه‌های سنگی بزرگ استفاده کنید. این با مقیاس دیوار متناسب است و علاقه بصری بیشتری ایجاد می‌کند. در این اتاق نشیمن، دیوار با صفحات بزرگ تخته سنگ پوشانده شده است که برای تأکید بر رنگ طبیعی سنگ از هم فاصله دارند.

طراحی دیوار خانه با تخته سنگ

نمونه طراحی دیوار اتاق نشبمن با اسلب تخته سنگ


چه چیزی یک خانه روستایی را اینقدر جذاب می‌کند؟ اول از همه، عناصر طبیعی داخلی. از صاحب این اتاق دنج که از سنگ و چوب طبیعی برای تزئین اتاق نشیمن استفاده کرده است، راهنمایی بگیرید. تیرهای چوبی خشن و لهجه دیوار سنگی خانه را به مکانی برای کوهستان تبدیل کرده است که نمی خواهید آن را ترک کنید.

 سنگ آنتیک برای پذیرایی

سنگ آنتیک طبیعی با رنگ سفید برای دیوار پذیرایی


سنگ طبیعی که برای تزئین این اتاق استفاده شده است آن را شبیه یک استراحتگاه می‌کند. فضا مطمئناً باعث استراحت و آرامش می‌شود. به هر حال، این همان چیزی است که همه ما باید هنگام طراحی خانه خود برای آن تلاش کنیم.

Living room stone wall model 9


این دیوارهای داخلی به راحتی می‌توانند به شما این باور را بدهند که در خانه‌ای سنگی هستید. با این حال، این فقط یک پارتیشن دیوار خشک است و سنگ در واقع سنگ آنتیک مصنوعی است. همانطور که می‌بینید، سنگ تزئینی در فضای داخلی اتاق نشیمن با عملکردهای اختصاص داده شده به آن تناسب دارد – در این تصویر سنگ آنتیک مصنوعی آنچنان تفاوتی با سنگ آنتیک طبیعی ندارد و قابل تشخیص نیست!

Living room stone wall model 11


نورپردازی مناسب دیوارهای سنگی اتاق نشیمن شما را بیشتر تقویت می‌کند. بدون نور، بافت، رنگ و زیبایی سنگ از بین می‌رود. در این فضا ترکیب نورهای سقفی و دیواری به دیوارهای سنگی مرکز توجهی را که شایسته آن است می‌دهد.

Living room stone wall model 12


دکوراسیون دیوار سنگی به این اتاق نشیمن گرما و شخصیت خاصی می دهد.

Living room stone wall model 1


برای ایجاد علاقه بصری بیشتر و تقویت حس پوسیدگی، سعی کنید فقط بخش‌های خاصی از یک دیوار سنگی واقعی را در معرض دید قرار دهید. به طور شانسی سایت‌ها را انتخاب کنید – این تخریب طبیعی بهتر شبیه سازی می‌شود.

Living room stone wall model 13


داشتن یک دیوار سنگی یا آجری بدون پوشش در خانه شما با گذشته‌ای غنی مانند برنده شدن در قرعه کشی بانک است. این مکان شگفت انگیز به نظر می‌رسد و در عین حال بدون تلاش زیادی از سوی شما، دکوراسیون دیوار سنگی ظرافت خاصی به فضای زندگی می‌بخشد. با کمک نورپردازی و مبلمان‌های شیک مختلف، می‌توانید تقریباً هر سبکی را به اتاق خود بدهید، از شهری تا روستایی، از فوق مدرن تا صنعتی و…

Living room stone wall model 14


این خانه سبک روستایی چقدر شگفت انگیز به نظر می‌رسد! و اولین ویولن با دیوارهای سنگی ۳۰۰ ساله و تیرهای سقف روستایی نواخته می‌شود که همگی اصل هستند. تنها عناصر مدرن در این فضای رمانتیک کفپوش چوبی، چراغ‌های دیوارکوب و مبل راحتی است.

Living room stone wall model 15


روش‌های دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، طاقچه‌ها و شومینه‌ها با سنگ تزیینی

این اتاق نشیمن مدرن بدون دیوار سنگی زیبا در اطراف شومینه، گویا نخواهد بود. همسایگی با کوره روشی عالی برای نشان دادن رنگ طبیعی و سرزندگی یک سنگ طبیعی است. اطراف شومینه سنگی نقطه کانونی یک فضای عالی طراحی شده است.

مراحل انتخاب و خرید شومینه (بررسی کامل ۲۰ نوع شومینه)

Living room stone wall model 16


بسیار خوب، ایده خوبی بود که مبلمان را در اتاق نشیمن با یک دیوار آجری برجسته قرار دهید که طیف رنگی آجرها را ادامه می‌دهد. سایه‌های مختلف رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره مکمل رنگ‌های آجری است و فضا را گرم و دلنشین می‌کند.

Living room stone wall model 17


سنگ یک متریال ایده آل برای تزئین دیوار کنار شومینه است. این سنگ رودخانه‌ای رنگارنگ در تمام طول دیوار پوشیده شده است، اما به ارتفاع بیش از ۱ متر و نیم نیست. دیوار سنگی با عرض زیاد و ارتفاع کم، عنصر طراحی منحصر به فرد در این اتاق نشیمن است.

Living room stone wall model 18


شکی نیست که شومینه‌های سنگی به طور قابل توجهی ظاهر اتاق نشیمن را بهبود می‌بخشد. اگر سنگفرش‌های معمولی ساختمان‌های قدیمی اروپایی را دوست دارید، از آنها برای سنگفرش کردن دیواری که شومینه شما قرار دارد استفاده کنید. سطح صاف و طبیعی این سنگ و اشکال مختلف به خوبی با سبک سنتی یا روستایی ترکیب می‌شود.

Living room stone wall model 19


یک شومینه سنگی رنگارنگ از کف تا سقف در این اتاق نشیمن گسترش یافته است. با این حال، این دیوار با سنگ کار نشده، بلکه با سنگ طبیعی آنتیک کار شده است. اگر قصد دارید دیوار شومینه عالی داشته باشید، در مورد چنین جایگزینی فکر کنید – کار بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

Living room stone wall model 25


دکوراسیون دیوار سنگی به این اتاق نشیمن سنتی ویژگی منحصر به فرد خود را می‌دهد. تخته سنگ خاکستری تیره مکمل مناسبی برای کفپوش‌های چوبی گرم و تزئینات طلایی است.

Living room stone wall model 245


هنگام استفاده از چنین متریال خشنی مانند سنگ، فراموش نکنید که فضا را با کمک اثاث یا لوازم داخلی مبلمان، فرش، بالش و طرح رنگ کلی اتاق گرم و صمیمی جلوه دهید. در این اتاق نشیمن، طراح از پارچه‌های روکش نرم، فرش پشمی بزرگ و بالش‌های فراوان برای ایجاد فضایی دنج استفاده کرده است.

Living room stone wall model 26


گاهی اوقات سطوح سنگی ممکن است برای یک فضای زندگی جداگانه بیش از حد سخت به نظر برسد. در این اتاق نشیمن دنج، نمای دیوار سنگی با یک شومینه کار شده، کفپوش‌های چوبی، رنگ‌های گرم دیوار و مبلمان چرمی ملایم می‌شود. یک پنجره در نزدیکی به روشن کردن اتاق با نور طبیعی کمک می‌کند تا احساس سرزندگی و روشنایی حفظ شود.

Living room stone wall model 27


طراح تصمیم گرفت به این شومینه که از کف تا سقف امتداد دارد حجم زیادی بدهد و برای این کار از قلوه سنگ رودخانه‌ای استفاده کرد.

Living room stone wall model 28


این سالن مدرن آرام و در عین حال پیچیده برای تعطیلات تفریحی یا خانوادگی ایده آل است. نقطه کانونی این فضا یک شومینه زرق و برق دار با یک آتشدان کم و طاقچه دایره‌ای بسیار بلند است. شومینه سفید رنگ افزودنی عالی به عناصر سنگی و سفید در سرتاسر فضا است.

Living room stone wall model 30


اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که از کدام سنگ استفاده کنید، آجر را به عنوان یک گزینه ممکن در نظر بگیرید. ده‌ها سال است که محبوب بوده و هنوز هم در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. در این اتاق نشیمن مدرن از آجر برای قاب شومینه و طاقچه‌ای بالای آن استفاده شده است. خود شومینه با گرانیت تزئین شده است که در پس زمینه آجری حتی عالی به نظر می‌رسد.

Living room stone wall model 31


تخته سنگ طبیعی همیشه یک گزینه مرسوم برای کفپوش بوده است، اما برای تزئین دیوار نیز محبوبیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. انواع مختلف کاشی‌های تخته سنگی می‌تواند ظرافت را به اتاق نشیمن شما بیافزاید. به هر حال، کاشی‌کاری دیوار با کاشی‌های تخته سنگی دشوارتر از موزاییک معمولی نیست.

Living room stone wall model 32


برای اتاق‌های کوچک توصیه می‌کنیم گزینه دکوراسیون دیوار سنگی را فقط در قسمتی از دیوار در نظر بگیرید. اگر کل دیوار را سنگ بزنید، می‌تواند به کاهش فضای زندگی منجر شود. این دیوار سنگی، بافت و رنگ مناسبی را به اتاق کوچک می‌آورد. به نظر شگفت انگیز است، اما هزینه کار بسیار کمتر از پرداخت کامل دیوار است. اگر از سنگ تزئینی به جای سنگ طبیعی برای تزئین اتاق نشیمن استفاده کنید، حتی بیشتر صرفه جویی خواهید کرد.

Living room stone wall model 33


با افزودن رنگ‌های روشن به دیوار کانونی خود اتاق را جذاب تر کنید. طرح رنگ خاموش البته خوب است، اما افزودن سنگ‌های نارنجی جلوه کلی را بهبود می‌بخشد و کار انتخاب یک پالت رنگ برای فضای داخلی را آسان تر می‌کند.

دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی

نمونه دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با سنگ تزیینی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *