طراحی دکوراسیون

راهنمای دکوراسیون تراس و بالکن

lazy
۲۶ / ۱۰۰

دکوراسیون تراس و بالکن امروزه رواج بیشتری در میان خانه‌های ما ایرانی‌ها یافته است که البته این امر الزامات و نکات ویژه‌ای دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌‌توان به بهترین طراحی‌ها دست یافت و جلوه زیباتری به تراس منزل یا اداره داد.

بالکن امروزه یک فضای کاربردی برای ساکنین آپارتمان و همچنین خانه‌های ویلایی می‌‌باشد. از نظر معماری بالکن یک فضای نیم باز محسوب می‌‌شود و همچنین از بالکن برای نمای خانه استفاده می‌‌شود.

ویژگی‌های متفاوت بالکن و تراس در جلو ساختمان شما بسیار تاثیر دارد، به همین دلیل بالکن شما باید دارای طراحی دکوراسیون شیک و مرتب باشد؛ در ضمن خانه‌ای که بالکن دارد یک امتیاز مثبت برای خانه به شمار می‌رود.

دکوراسیون تراس و بالکن

راهنمای دکوراسیون تراس و بالکن

طراحی دکوراسیون تراس و بالکن

شاید برای خیلی سوالات گوناگونی در مورد دکوراسیون و وسایلی که در آن به کار می‌‌رود ذهنشان را درگیر کند به همین دلیل در ادامه این مطلب مواردی که در ساخت یک بالکن شیک موثر می‌‌باشد برای شما ارائه داده‌ایم.

ویژگی‌های مبلمانی که در طراحی دکوراسیون تراس و بالکن به کار گرفته می‌‌شود

در بالکن‌ها و تراس‌های که در بیشتر مواقع فضای کمی دارند، باید از مبلمان تاشو که فضای کمی را در برمی‌‌گیرند استفاده کنید، و همچنین می‌‌توانید از تخت‌های تاشو در بالکن خود استفاده کنید. وسایل دیگری که می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کنید شامل موارد زیر می‌‌باشند:

انواع میز و صندلی‌های فلزی و انواع قفسه‌ها و شلف‌های دیواری می‌‌توانند بهترین وسایل برای طراحی بالکن شما باشد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مقالات پیشنهادی: ۲۰ مدل قفسه یا شلف گلدان [کاربردی و جذاب] گیاهان آپارتمانی [/message_box]

 

ویژگی فضای لازم جهت اجرای دکوراسیون تراس و بالکن

از این محیط می‌‌توانید برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و صمیمی استفاده کنید.

جنس متریال طراحی محیط تراس و بالکن

به طور کلی از متریال‌های چوب و شیشه که از پرکاربردترین متریال می‌‌باشند می‌‌توانید برای کفپوش و نرده‌های بالکن و تراس خود استفاده کنید.

دکوراسیون بالکن کوچک

دکوراسیون بالکن کوچک آپارتمان

نور پردازی فضای بالکن و تراس

شما می‌‌توانید با استفاده از ریسه‌های نوری و شمع‌ها و همچنین لامپ‌های دیواری باعث نورپردازی در بالکن و تراس خود شوید؛ با این روش شما می‌‌توانید یک فضای رمانتیک به وجود آورید.

تفاوت طراحی دکوراسیون تراس و بالکن

به طور کلی بسیاری از افراد هستند که بالکن و تراس را به یک عنوان می‌‌دانند در صورتی که در طراحی بالکن از سقف استفاده شده است، که در شرایط جوی می‌‌توانید از آن استفاده کنید. در طراحی تراس از سقف استفاده نمی‌شود. به صورت کلی تراس‌ها از بالکن‌ها کوچیک‌تر هستند.

فضای بالکن به دلیل داشتن سقف جزء زیربنای منزل محسوب می‌‌شود. شما می‌‌توانید برای طراحی زیبای تراس خود از شیشه استفاده کنید؛ که با این کار یک اتاق شیشه ای دارید.

شما می‌‌توانید با خلاقیت خود تراس و یا بلکن خود را دیزاین کنید.

هدف از طراحی دکوراسیون تراس و بالکن چیست؟

به صورت کلی بالکن یکی از ریز فضاهای نیمه باز در خانه محسوب می‌شود. در طراحی تراس و بالکن باید به نوع کاربری این فضا توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع دکوراسیون را انتخاب کنید. از این فضا می‌‌شود برای موارد زیر مورد استفاده قرار دهید:

۱. یک فضای آرام برای استراحت و مطالعه و یا حتی می‌‌توانید آن را به اتاق کار خود تبدیل کنید.

۲.بهترین انتخاب برای دورهمی‌های صمیمی خانواده می‌‌باشد.

۳. می‌‌توانید آن را به یک گلخانه تبدیل کنید.

۴. با استفاده از شیشه‌های تاشو می‌‌توانید این فضا را برای حریم شخصی خود درست کنید.

 تزیین تراس با گلدان

تزیین تراس کوچک با گلدان

دکوراسیون تراس و بالکن

نکات قابل توجه در طراحی بالکن و تراس

برای طراحی تراس و بالکن باید عوامل مانند اجرای شیب‌بندی استاندارد کف محیط توجه شود و همچنین باید توجه داشته باشید که ارتفاع نرده‌های بالکن باید ۱۱۰ سانتی‌متر باشد؛ همچنین در سبک طراحی و نوع کفپوش باید مراقب باشید.
در ادامه ی مطلب برخی از نکات طراحی تراس را برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

سبک طراحی دکوراسیون تراس و بالکن

به صورت کلی سبک‌های مختلفی برای طراحی و دکوراسیون فضاهای نیم باز وجود دارد که شامل فضاهای مدرن، کلاسیک، سنتی و همچنین سبک بوهو می‌‌باشد.

طراحی بالکن به سلیقه ی کاربر می‌‌باشد، با انتخاب کردن سبک طراحی بالکن خود می‌‌توانید نوع مبلمان با آن سبک را برای بالکن خود انتخاب کنید. به طور معمول برای سبک مدرن از وسایل چوبی و فلزی که دارای هندسه و الگوی ساده‌ای می‌‌باشند، استفاده می‌‌کنند.

متریال مناسب برای کفپوش بالکن و تراس

یکی از مسائل مهم در طراحی بالکن و تراس انتخاب نوع کفپوش می‌‌باشد. زمانی که سبک مورد نظر خود را انتخاب کردید می‌‌توانید با توجه به سبک طراحی خود کفپوش تراس و بالکن خود را انتخاب کنید. برای خانه‌های ویلایی که دارای تراس و بالکن هستند، چمن مصنوعی بهترین گزینه برای آن‌ها محسوب می‌‌شود؛ چون این متریال در برابر رطوبت مقاوم می‌‌باشد.

مطالعه بیشتر: با فناوری در حال توسعه، بسیاری از کفپوش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان بادوام و مفید باشند. علاوه بر این، انواع مختلف رنگ و الگوی زیادی برای اکثر کفپوش‌ها ایجاد شده است. با استفاده از این راهنما، بهترین کفپوش آشپزخانه ۲۰۲۲ (مزایا و معایب) می‌توانید به راحتی بهترین کفپوش خود را پیدا کنید تا به بهترین شکل با سبک طراحی داخلی شما مطابقت داشته باشد.

طراحی سقف بالکن و تراس

شما می‌‌توانید برای طراحی سقف تراس و بالکن خود از گیاهان رونده به شکل آویز استفاده کنید. این طراحی حتی برای بالکن‌های کوچک نیز مناسب است.

 عکس تراس خانه ایرانی

عکس تراس و بالکن خانه ایرانی

رنگ‌های مختلف در تزیین دکوراسیون تراس و بالکن

به طور کلی شما می‌‌توانید از قالیچه‌های طرح سنتی در بالکن خود استفاده کنید و همجنین می‌‌توانید از مبلمان و گلدان‌هایی در این فضا طبق سلیقه و سبک طراحی خود استفاده نمایید. رنگ کردن قسمت‌های مختلف از تراس طبق سبک انتخاب شده شما می‌‌تواند باعث چند برابر شدن زیبایی بالکن و تراس شما شود.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مقالات پیشنهادی: مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو] [/message_box]

گیاهان مختلف در طراحی فضای بالکن و تراس

شما می‌‌توانید با گیاهان مختلف بالکن و تراس خود را به طوری تزئین کنید که تمام ببینده‌ها جذب زیبایی آن شوند. برای استفاده بهتر و همچنین نظم بالکن بهتر است برای گیاهان از گلدان‌های آویز و همچنین شلف‌های دیواری استفاده کنیم.

مطالعه بیشتر: اگر به فکر درست کردن یک گلخانه سرپوشیده باشید و یا به اصطلاح در زمینه گلکاری دستی بر آتش داشته باشید،‌ می توانید از ایده‌های این مقاله، ۱۵ مورد از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی بهره ببرید.

طراحی بالکن با وسایلی مانند تاب و صندلی معلق

 تزیین بالکن با ریسه و صندلی معلق

دکوراسیون بالکن با ریسه و صندلی و تاب معلق

شما می‌‌توانید برای زیباتر کردن بالکن خود در کنار روش‌های قبل از تاب‌های لاکچری و همچنین صندلی‌های معلق استفاده کنید. شما می‌‌توانید برای استراحت به این فضای آرامش بخش آمده و استراحت کنید.

امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم، لطفا نظرات خود را در دیدگاه سایت با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *