نورپردازی

۴ ایده ساده برای روشن تر کردن خانه های تاریک

روشنایی خانه
۸۷ / ۱۰۰

معمولا دکوراتورها ۴ روش ساده برای روشن تر کردن خانه های تاریک پیشنهاد می‌دهند که به شما کمک می‌کنند نورپردازی خانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با ما در دکورینه همراه باشید تا راه‌های روشن کردن فضاهای مختلف خانه را با همدیگر مرور کنیم تا در نهایت بتوانیم به طور کلی دکوراسیون محل زندگی خود را تغییر داده و محیطی جذاب‌تر، بزرگتر و زیباتر جلوه دهیم.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: راهنمای جامع نورپردازی [بهترین ایده های نورپردازی ساختمان] [/message_box]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

نکات کلیدی در مورد روشن کردن فضاهای مختلف خانه

خانه تاریک را روشن کنیم

چگونه خانه تاریک را روشن کنیم

  • در یکی از نظرسنجی‌های انجام شده در مورد نورپردازی، ۱۰۰۰ متخصص املاک و مستغلات شرکت کردند و ۴۵ درصد از آنها عنوان کردند که خانه‌هایی با وسایل روشنایی قدیمی، خریداران بالقوه را منصرف خواهد کرد.
  • لوستر و آویزهای نورپردازی تزئینی که از اشکال هندسی بهره می‌برند و از فلزاتی مانند برنج ساخته شده‌اند جزو داغ‌ترین ترندهای روز محسوب می‌شوند.
  • دکوراتورها معمولا توصیه می‌کنند که از لامپ‌های سفید ملایم استفاده شود و استفاده از چراغ‌ها به صورت لایه بندی شده انجام شود یعنی از لامپ‌های تزئینی سقفی، لامپ‌ها و نور طبیعی برای بهترین نورپردازی استفاده شود.

معمولا می‌توان از نور برای تاثیرگذاشتن بر بیننده استفاده کرد. در بررسی صورت گرفته در سال ۲۰۲۰ که در آن ۱۰۰۰ متخصص املاک و مستغلات شرکت نمودند، ۴۵٪ از پاسخ دهندگان گفتند که خانه‌ای با وسایل روشنایی منسوخ شده و از مد گذشته می‌تواند خریداران بالقوه را مایوس نماید.

چراغ‌های تزئینی که معمولا به عنوان عناصر مهم دکوراسیون خانه شناخته می‌شوند به همراه استفاده از نور طبیعی می‌تواند حال و هوای دیگری به فضای خانه ببخشند.

دکوراتورها این ۴ روش ساده برای روشن‌تر کردن خانه‎‌های تاریک را پیشنهاد می‌دهند:

وسایل روشنایی قدیمی را عوض کنید.

روشن‌تر کردن خانه‎‌های تاریک

ایده‌های روشن تر کردن خانه های تاریک

نورپردازی تزیینی که حال و هوایی هنری و تندیس گونه به فضای خانه می‌بخشد به شدت در زمینه دکوراسیون داخلی ترند شده است. از نظر دکوراتورها محبوب‌ترین اشکال برای لوسترها یا آویزها، اشکال هندسی یا خوشه‌‌های گوی مانند، لوسترهای مارپیچ و ترکیبات لانه زنبوری شبکه‌ای هستند. بسیاری از این وسایل از فلزاتی مانند برنج ساخته شده اند.

نورپردازی و وسایل روشنایی، نقطه کانونی اتاق‌ها را تشکیل می‌دهند و این همان چیزی است که سازندگان املاک و سرمایه‌گذاران و کسانی که در امر بازسازی و به روز رسانی خانه‌ها مشغول به کار هستند از آن برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران بالقوه استفاده می‌کنند. چراکه این همان ویژگی جذابی است که به خانه کاراکتر خاصی می‌بخشد.

 اجازه دهید نور طبیعی وارد فضای خانه شود

 دکوراسیون اتاق خواب تاریک

دکوراسیون اتاق خواب تاریک

وسایل قدیمی و از مد افتاده مانند نیم پرده‌ها، پرده‌های پارچه‌ای و کرکره‌ها نه تنها صد راه نور طبیعی می‌شوند، بلکه موجب می‌شوند خانه شما قدیمی به نظر برسد. تقریبا نیمی از متخصصان املاک و مستغلاتی که در نظرسنجی یکی از سایت های مطرح دکوراسیون شرکت کرده بودند بیان داشتند که باید اجازه دهید نور طبیعی وارد فضای اتاقتان شود.

یکی دیگر از کارشناسان و دکوراتورها می گوید: معمولاً بهترین کار حذف پوشش‌‌های قدیمی و کوتاه کردن شاخ و برگ درختان قسمت بیرون خانه است. چراکه این درختان و درختچه‌ها می‌توانند راه ورود نور به فضای خانه را سد کنند. وی می‌گوید تیم او معمولا به مالکین توصیه می‌کنند که پرده‌ها را باز کنند و راه ورود نور به فضای خانه را مسدود ننمایند.

علاوه‌ براین، چنین کاری موجب می‌شود تا حواس خریداران کمتر پرت شود و آنها بیشتر بر روی خود خانه تمرکز کنند تا پرده‌های بنفش یا طلایی سنگین سنتی که اتاق را دلگیر کرده‌اند. پس بهتر است اطمینان حاصل کنید که پرتوهای خورشید تا حد امکان به داخل خانه سرازیر می‌شوند.

از لامپ هایی با نور ملایم‌تر استفاده کنید.

 راهکار برای خانه های کم نور

راهکارهایی برای خانه های کم نور

بهتر است لامپ‌های با نور بسیار شدید را با لامپ‌های سفیدی با نور ملایم و یا درجه کلوین پایین‌تر تعویض نمایید. بهترین لامپ‌ها ، لامپ‌های ال‌ای‌دی‌ با کلوین بالای ۲۷۰۰ تا ۳۵۰۰ هستند. اینگونه لامپ‌ها با نور ملایمشان، جذابیت خاصی به فضای خانه شما می‌بخشند. سعی کنید تمام لامپ هایتان در یک محدوده وات باشند تا نور یکسانی را در فضا پخش کنند.

همچنین ثبات در نورپردازی به خصوص در هنگام عکسبرداری از خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. ترکیبی از نورهای سرد و گرم می‌توانند رسیدن به ثبات را در هنگام عکسبرداری برای عکاسان دشوار نمایند.

لایه بندی چراغ‌ها

پر نور کردن خانه‌های کم نور و بدون پنجره

ایده جذاب برای پر نور کردن خانه های کم نور و بدون پنجره

برای روشن کردن فضاها فقط به چراغ‌های سقفی بسنده نکنید. دکوراتورها معمولا نور را با استفاده از دو چراغ رومیزی و یک چراغ کف لایه بندی می‌کنند. البته انتخاب تعداد لامپ‌ها به فضای اتاق نیز بستگی دارد. استفاده از چراغ‌هایی در کنار دیوار برای نورپردازی، اتاق را بلندتر و مرتفع‌تر نشان می‌دهد. البته ابعاد و مقیاس اتاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای لایه‌بندی نور در اتاقی که در آن یک مبل استاندارد قرار دارد و میزی نیز در کنارش است ارتفاع کل میز و لامپ باید چیزی درحدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر باشد.

در اتاقی که افراد زیادی در آن رفت و آمد دارند، این کار مانع از آن می‌شود که نور لامپ در حالت نشسته یا ایستاده به چشمشان بیفتد و لامپی که نور خیلی شدیدی دارد هم باید از مبل‌ها یا سایر صندلی‌ها دور نگه داشته شود.

کاهش نور نیز می‌تواند به برجسته کردن برخی از ویژگی‌های اتاق کمک کند. مثلا در یک اتاق غذاخوری، اگر نور کمتری در حاشیه و نور بیشتری بر روی میز متمرکز باشد، به خصوص اگر لامپ روی میز از کریستال و نقره ساخته شده باشد، شاهد فضای جذابتری خواهیم بود.

لامپ‌ها و پنجره‌ها تنها منابع نوری نیستند که در اختیار شما قرار دارند ، اشیاء بازتاب دهنده نور مانند آینه‌ها نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند. مثلا می‌توان آینه‌ها را در مقابل یک پنجره، بر روی شومینه، یا نزدیک یک لامپ قرار داد تا نور محیط را در اتاق منعکس کند و فضا را پرنوتر جلوه دهد. به علاوه، آینه‌های بزرگی که به دیوار تکیه داده شده اند می‌توانند به بزرگتر نشان دادن اتاق کمک کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *