سبک دکوراسیون, سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون روستیک و روستایی [۴۰ ایده منحصربفرد]

lazy
۹۲ / ۱۰۰

آیا در نظر دارید که خانه خود را به یک خلوتگاه دنج روستایی مبدل کنید؟ برای اینکه خانه ای به سبک دکوراسیون روستیک داشته باشید که حال و هوایی مملو از سادگی و در عین حال جذابیت را برایتان به ارمغان آورد، بهتر است از بافت های جذاب و متنوع استفاده نمایید. البته باید خاطرنشان کنم که شما تنها به چند قطعه منحصر به فرد احتیاج دارید تا حس کاملا متفاوتی به فضای خانه تان ببخشید.

بنابراین بهتر است ابتدا ۴۰ ایده منحصربفرد را که به سبک دکوراسیون روستایی آماده شده و در این مقاله ارائه شده است مشاهده نمایید تا بتوانید از آنها برای فضای خانه خود الهام بگیرید.

بهتر است ظاهر روستایی فضای خانه خود را با بهره گیری از دکوراسیون های برجسته تقویت کنید. شما برای این کار می توانید از قطعات هنری دیواری چوبی یا قاب عکس های شخصی استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که تک تک آنها جلوه خانه روستایی شما را منحصربفردتر خواهند کرد.

 

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] ایده های مرتبط با سبک های مختلف دکوراسیون را از اینجا بخوانید [/message_box]

 

دیوار تخته پوش که هنر دست خودتان است

 ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک

ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک برای منزل

آیا می خواهید دیواری داشته باشید که به واسطه کنار هم چیدن تخته های چوبی ساخته شده باشد؟ اگر اینطور است هرچه زودتر دست به کار شوید و خودتان چنین دیواری را بسازید. بهتر است تخته هایتان یا به رنگ طبیعی باشند یا آنها را به رنگ سفید رنگ آمیزی نمایید.

استفاده از میزهای چوبی در دکوراسیون سبک روستایی

میز ناهارخوری منحصربفردی به سبک روستایی

rustic home decor farmhouse dining table 2

آرامش خانه و مزرعه را به اتاق غذاخوری خود بیاورید. یک میز ساخته شده از تخته های چوبی ظریف و پایه هایی که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده اند می تواند حال و هوای اتاق ناهارخوریتان را کاملا تغییر دهد.

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] ایده های مرتبط با دکوراسیون اتاق ناهارخوری را از اینجا بخوانید [/message_box]

 

ساخت یک میز قهوه خوری با استفاده از دبه شیر

سبک دکوراسیون روستیک ناهار خوری با بافت طبیعی چوب و سنگ

سبک دکوراسیون روستیک ناهار خوری با بافت طبیعی سنگ و چوب و میز و صندلی دست ساز

جمع شدن به دور یک میز قهوه خوری منحصربفرد یک راهکار عالی برای شروع مکالمه است. با استفاده از یک دبه شیر قدیمی به عنوان پایه میز و چسباندن یک تکه چوب با برش گرد، یک میز قهوه خوری روستایی منحصربفرد برای خانهتان درست کنید.

میز قهوه خوری چوبی

سبک دکوراسیون روستایی، سبکی که در آن از عناصر طبیعی و روستایی استفاده می شود.

سبک دکوراسیون روستایی، سبکی که در آن از عناصر و سازه های طبیعی و روستایی استفاده می شود.

یک میز قهوه خوری جذاب برای اتاق نشیمن خود بسازید. با به کار گیری یک سطح چوبی و پایه‌هایی به سبک خانه‌های روستایی که به رنگ سفید، رنگ آمیزی شده اند سعی کنید حال و هوایی روستایی آرامش بخشی به فضای خانه تان ببخشید. برای بهره مندی از بافت روستایی بیشتر از کتاب ها و ظرف های شیشه ای جذابی که مملو از گل های تازه هستند بر روی میز روستایی استفاده کنید.

میز قهوه خوری سبک دکوراسیون روستیک (روستایی) که هنر دست خودتان است

میز قهوه خوری دکوراسیون سبک روستیک

استفاده از میز قهوه خوری سبک دکوراسیون روستایی

در مغازه‌های عتیقه‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها گشت و گذار کنید تا میزی با ظاهری روستایی پیدا کنید. برای داشتن میزی زیباتر و منحصربفردتر، از تکه های چوب کهنه و رنگ و رو رفته به عنوان سطح روی میز استفاده نمایید. با این کار، میز قهوه خوری جذابی برای اتاق نشیمن، طبقه پایین یا خلوتگاه خود خواهید داشت.

نیمکت روستایی روکش دار

عکس سبک روستایی - دکوراسیون با عناصر چوبی

عکس سبک روستایی – دکوراسیونی با عناصر چوبی

یک نیمکت زیبا و راحت به سبک دکوراسیون روستایی درست کنید و آن را در اتاق خود یا در اتاق میهمان بگذارید. چراکه چنین نیمکتی، مکان مناسبی برای پوشیدن جوراب یا تا کردن لباس‌های تمیز است.

 میز قهوه خوری با صندوقچه ای از چوب درخت سدر

 سبک دکوراسیون روستایی با بافت طبیعی چوب و سنگ

بافت طبیعی چوب و سنگ

صندوقچه ای از چوب سدر را به یک میز قهوه خوری شیک تبدیل کنید. چنین صندوقچه ای از کاراکتر منحصربفردی برخوردار است و لذا می تواند به خوبی با اتاق نشیمن، کلبه یا کابین شما همخوانی پیدا کند.

 کهنه جلوه دادن به سبک روستایی

 سبک دکوراسیون روستیک اتاق نشیمن با رنگ های طبیعی و خنثی

سبک دکوراسیون روستیک اتاق نشیمن با رنگ های طبیعی و خنثی

با استفاده از تم مات و کدر، هر عکسی می تواند به یکی از دکوراسیون های فضای روستایی تبدیل شود. عکس های شاد خانوادگی را از پیاده روی در پارک گرفته تا بازی های خانوادگی انتخاب نموده و تم مات و کدری را به پسزمینه شان اضافه نمایید.

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] ایده های مرتبط با دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن را از اینجا بخوانید [/message_box]

 

سر آهوی مزین به تاجی از گل

 ترکیب سبک روستیک با سبک مدرن

ترکیب سبک دکوراسیون روستیک با سبک مدرن

برای دکوری که در عین روستایی بودن، مدرن و خاص به نظر برسد، سر آهوی تاجدار مخصوص خود را طراحی کنید. اگر به جمجمه آهو دسترسی ندارید، می توانید آن را با استفاده از شاخ گوزن، شاخه یا تخته پاره درست کنید. گل های پارچه ای مختلف را با سیم به هم ببندید و سر گوزن خود را با آنها تزئین نمایید.

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] ایده های مرتبط با دکوراسیون سبک مدرن  را از اینجا بخوانید [/message_box]

 

پیچ و تاب های قدیمی

 مبلمان و تجهیزات قدیمی در سبک دکوراسیون روستیک کلاسیک

مبلمان و تجهیزات قدیمی در سبک دکوراسیون روستیک کلاسیک

ایجاد یک احساس آنتیک، مانند بهره گیری از یک صندلی یا کاناپه طرح‌دار، می‌تواند ظاهری خیره‌کننده به اتاق نشیمن یا اتاق خواب ببخشد. شما می توانید از این طرح های قدیمی برای آیتم های برجسته تری مانند بالش و فرش نیز استفاده کنید.

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] ایده های مرتبط با دکوراسیون سبک کلاسیک را از اینجا بخوانید [/message_box]

دکور چوبی طبیعی

چوب در سبک دکوراسیون روستایی مدرن

استفاده از چوب در سبک دکوراسیون روستایی مدرن

از یک باکس چوبی برای تزئیناتی مانند کدو تنبل، گل و شمع استفاده نمایید و با حفظ رنگ طبیعی چوب، به آن حال و هوای سبک دکوراسیون روستیک (سبک دکوراسیون روستایی) ببخشید.

دکوراسیون کریسمس روستایی

دکوراسیون کریسمس روستایی

دکوراسیون کریسمس سبک روستایی

آیا به دنبال دکورهای روستایی هنر دستی هستید که در آنها از تخته پاره ها و الوارها استفاده شده باشد؟ برای دکور خانه تعطیلاتتان، رشته های نخ را به دور یک تکه چوب ببندید و انواع تزئینات قرمز و سبز را از آن آویزان کنید.

استفاده از قطعه ای از درخت به عنوان جاشمعی

عکس سبک روستیک

عکس سبک دکوراسیون روستیک – دکوراسیونی با سنگ و چوب

یک تکه از چوب درخت را بردارید و با دریل به اندازه یک شمع عادی آن را سوراخ کنید و آنها را به جا شمعی های شیکی تبدیل نمایید. سعی کنید اطراف شمع ها مملو از دکورهای فصلی کریسمس، هالووین یا فصل بهار باشد.

استفاده از گلدان چوبی در سبک دکوراسیون روستیک

گلدان کنده چوب

گلدان چوبی

استفاده از گلدان چوبی

با تبدیل یک کنده چوبی به گلدان، به ایوان یا پاسیوی خود حال و هوایی روستایی ببخشید. قسمت داخلی کنده چوبی را تخلیه کرده، و سپس آن را با گل هایی مانند بنفشه، نرگس یا بگونیا پر کنید.

گلدان بی نظیر ساخته شده از تخته پاره

گلدان ساخته شده از تخته چوبی

گلدان ساخته شده از تخته پاره

تنها چیزی که برای این دکوراسیون روستایی دست ساز به آن نیاز دارید، متریال های ساده هستند – مانند یک تکه چوب و ساکولنت. با استفاده از چسب، گل ها و گیاهان خود را به چوب خشک شده بچسبانید، و بعد این کاردستی خیره کننده را بر روی میز ناهارخوریتان قرار دهید.

گلدان های قرمز مایل به قهوه ای

گلدان های قرمز مایل به قهوه ای

گلدان های قرمز مایل به قهوه ای

با استفاده از چنین گلدان هایی به گیاهان و گل های خود ظاهری بی نظیر ببخشید. سعی کنید گلدان های حاوی گیاهانی نظیر ریحان، مریم گلی و رزماری را در پشت پنجره ای قرار دهید که از وجود شیشه های شفاف بهره می برد تا گیاهانتان بتوانند از نور خورشید بهرهمند شوند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۲۰ مدل قفسه یا شلف گلدان [کاربردی و جذاب] گیاهان آپارتمانی [/message_box]

قفسه بندی در سبک دکوراسیون روستیک

قفسه بندی منحصر به فرد

 مصالح و عناصر قدیمی در سبک روستیک

مصالح و عناصر قدیمی در سبک روستایی

سعی کنید قفسه ها و کمدهای عجیب و غریب را در مغازه های دست دوم یا سمساری که اثاثیه دست دوم خود را برای فروش گذاشته اند پیدا کنید. برای ایجاد حال و هوای روستایی، سعی کنید حتما در فضای اتاقتان از الوارهای چوبی استفاده کنید. قفسه‌های خود را با کتاب، قاب عکس و و هر آن چیزی که برایتان ارزشمند است تزئین نمایید.

قفسه اتاق نشیمن

عکس های سبک دکوراسیون روستایی

عکس های سبک دکوراسیون روستیک

کاسه ها و پارچ های تزئینی خود را در یک قفسه عتیقه چوبی نگهداری کنید. سعی کنید حتما در اتاق نشیمنتان چنین قفسه ای داشته باشید تا دکوراسیون خانه روستاییتان کاملا تکمیل شود.

کابینت خانه روستایی

کابینت ها و قفسه های چوبی

استفاده از کابینت و قفسه های چوبی

کابینت ها و قفسه های چوبی حس دنج و عجیبی به حمام، اتاق لباسشویی یا ورودی خانه خواهند بخشید. شما می توانید خودتان دست به کار شوید و کابینت مورد علاقه تان را بسازید یا آنها را از مغازه های قدیمی و عتیقه فروشی ها خریداری نمایید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: دکوراسیون ورودی خانه [/message_box]

 

سبد نگهداری از وسایل

سبد نگهداری از وسایل

استفاده از سبد نگهداری وسایل با سبک دکوراسیون روستیک

تزیینات برجسته قطعا حال و هوای سبک دکوراسیون روستایی بیشتری به خانه خواهند بخشید. سبدهایی با عطر و بوی روستایی، مانند سبدهایی که از الیاف چوبی یا حصیری ساخته شده اند انتخاب بسیار مناسبی هستند.

قفسه های چوبی دستساز

قفسه های چوبی دستساز

استفاده از قفسه های چوبی

آیا به دنبال ایده های زیبایی برای نگهداری از کاردستی های چوبیتان هستید؟ با ساختن قفسه‌های چوبی بر روی دیوار، نه تنها مهارت‌های نجاری تان را بهبود خواهید بخشید بلکه فضایی برای نگهداری از ظروف، قاب عکس ها و سایر یادگاری های تان خواهید داشت.

تابلو و قاب عکس در دکوراسیون سبک روستایی

قاب عکس چوب سوخته

قاب عکس چوب سوخته

استفاده از قاب عکس چوبی سوخته

یک قاب چوبی را به واسطه بهره گیری از ابزارهای سوزاندن چوب به یک قاب منحصربفرد تبدیل کنید. شما می توانید از فریم های راه راه، خال خالی و طرح قلبی استفاده نمایید.

قاب چوبی روستیک

قاب چوبی

استفاده از قاب چوبی

برای عکس ها و آثار هنری جذابتان، قاب های چوبی سبک دکوراسیون روستیک بسازید. چوب قابتان را به رنگی رنگ آمیزی کنید که با میز، کمد و سایر مبلمانتان همخوانی داشته باشد.

تابلوی خانه روستایی دستساز

تابلو خانه روستایی دستساز

تابلو و پلاک خانه روستایی دستساز

تابلوی موجود بر سر در خانه را بازسازی کنید یا تابلوی مخصوص خود را با صفحات چوبی رنگ‌آمیزی شده بسازید. قسمت مرکزی را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید، سپس یک نقل قول یا عبارت الهام بخش بر روی آن بنویسید.

هنر چوب روستایی

 رنگ بندی در سبک دکوراسیون روستیک مدرن

رنگ بندی در سبک دکوراسیون روستایی مدرن

پنل های چوبی را با رنگ خنثایی مانند سفید یا خاکستری رنگ آمیزی نمایید. سطح آن را با حروف چسبی یا چاپی بپوشانید. یک نقل قول، عبارت یا کلام انگیزه بخش را انتخاب کنید تا به واسطه آن شادی را به درون خانه راه دهید.

[message_box bg=”#hex or https://imageurl”] مطالب مرتیط: دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سفید [۴۰+ نمونه تصویر]  [/message_box]

قاب عکس دیواری سر گوزن دستساز

سبک دکوراسیون روستیک با بافت طبیعی چوب و سنگ و تابلوهای دست ساز

سبک دکوراسیون روستیک با بافت طبیعی چوب و سنگ و تابلوهای دست ساز

با یک سر گوزن کاغذی، یک کار هنری فوق العاده را برای دیوار خانهتان خلق نمایید. سر و شاخ را با یک رنگ خاص رنگ آمیزی نمایید و سپس آن را در وسط یک قاب چوبی قرار دهید.

هنر برش چوب

 سبک روستیک با تابلو دکوری

سبک دکوراسیون روستیک با تابلو دکوری

یک نقل قول یا عبارت را با بهره گیری از ابزار سوزاندن چوب، مانند سیاه قلم بر روی چوب هک کنید. و تزئینات ساده ای مانند قلب و ستاره را بدان اضافه نمایید.

تخته گیره دار هنرمندانه

مشخصات سبک دکوراسیون روستایی

مشخصات سبک دکوراسیون روستیک

برای نمایش عکس ها و نوشته هایی که برایتان خاطره انگیز هستند، تخته های گیره دار را درست در بالای میز یا در آشپزخانه قرار دهید. البته بهتر است برای بهره مندی از ظاهر دکوراسیون روستایی تر، تخته گیره های چوبی را انتخاب نمایید.

قاب عکس کرباسی

فرم های ارگانیک در سبک روستیک

اشکال و فرم های ارگانیک در سبک دکوراسیون روستیک

یک تخته چوب پنبه را با یک تکه کرباس بپوشانید،و سپس نخ ها را در ردیف های مساوی به دور آن محکم بپیچید و عکس هایتان را با استفاده از گیره لباس روی تخته بچسبانید. بهترین نکته درباره این تخته عکس این است که می توانید هر زمان که بخواهید عکس ها را عوض کنید.

قاب های روستایی

 اشیای تغییر کاربری داده شده در سبک روستیک

اشیای تغییر کاربری داده شده در سبک دکوراسیون روستیک

عکس های خانوادگی خود را از روی صفحه نمایش رایانه و دیوارهایتان بردارید. بعد یکسری قاب های چوبی روستایی تهیه کنید و آنها را به همراه عکس های چاپی بر روی دیوار چسبانده و یک گالری دیواری هنری را خلق نمایید.

نشانه های مختصات GPS

نشانه های مختصات GPS

تابلوی چوبی مختصات GPS

یکی از بهترین دکوراسیون های روستایی دستساز برای شما و خانواده تان استفاده از دکورهای شخصی است. مختصات GPS خانه خود را مشخص کنید، سپس آنها را روی یک تخته چوبی بکشید و رنگ آمیزی نمایید.

پایه کیک چوبی چند طبقه

پایه کیک چوبی

استفاده از پایه کیک چوبی

از برش‌های چوب و ظروف شیشه‌ای محکم برای درست کردن یک پایه چند طبقه استفاده کنید. و هر کدام از طبقات را با انواع شیرینی ها، کیک های کوچک یا کوکی های تازه پخته شده پر کنید.

بالش هایی با تناژ خاکی رنگ در سبک دکوراسیون روستیک

بالش هایی با تناژ خاکی رنگ

بالش ها و کوسن هایی با تناژ خاکی رنگ

روکش های کرباسی و خاکی رنگ، حس و حال راحت و آرامش بخشی به کوسن ها و بالش هایتان خواهد بخشید. بهتر است بر روی آن یک حرف خاص یا نمادی مانند “XO” را نقاشی کنید.

برچسب های قدیمی

برچسب های قدیمی

نصب برچسب های قدیمی

بر روی بطری‌ها و شیشه‌های خود ، برچسب‌هایی بچسبانید که آنها را قدیمی و روستایی جلوه دهند. برچسب هایی با فونت قدیمی و کاغذ قهوه ای را انتخاب نمایید.

 

کاج و انواع توت ها

 اشکال ارگانیک در دکوراسیون سبک روستیک

اشکال و فرم های ارگانیک در دکوراسیون سبک روستایی

ایده های محبوب دکوراسیون سبک روستایی معمولا شامل استفاده از متریال های طبیعی مانند درخت کاج، الوار و فضای سبز هستند. میوه های کاج ها و توت را جمع آوری کنید، سپس آنها را در یک ظرف شیشه ای بریزید تا یک اثر هنری بی نظیر بر روی میز ناهارخوری خود داشته باشید.

دیوار گالری آجری

 دکوراسیون داخلی با آجر اتاق پذیرایی

سبک دکوراسیون روستیک با آجرنمای اتاق نشیمن (پذیرایی)

برای ایجاد یک گالری دیواری، آثار هنری قاب شده و چاپی را روی دیوار آجریتان بچسبانید. بهتر است از انواع سبک های عکس برداری – از منظره گرفته تا پرتره برای ایجاد جنب و جوش لازم در فضا استفاده نمایید.

دکور مرکزی مزین به میوه های کاج

چیدمان روستایی با میوه های مخروطی کاج

چیدمان متعادل و روستایی با میوه های مخروطی کاج

از یک تکه چوب به عنوان پایه ای برای دکور اصلی خود استفاده کنید. برای داشتن چیدمانی متعادل و روستایی، میوه های مخروطی کاج، شمع ها یا یک شیشه لعابی را بر روی آن قرار دهید. این نوع دکوراسیون برای میز قهوه خوری یا اتاق ناهارخوری عالی است.

گل آرایی روستایی

نمونه سبک دکوراسیون روستیک

نمونه عکس سبک دکوراسیون روستیک

استفاده از گل های رنگارنگ و چشمگیری مانند همین گل هایی که در تصویر مشاهده می کنید، حال و هوای کل اتاق را تغییر خواهد داد. بهتر است شکوفه ها را به رنگ های صورتی و قرمز انتخاب نمایید، سپس گیاهانی مانند اکالیپتوس را برای پر کردن فضاهای خالی به کار بگیرید.

ظرف های شیشه ای آویزان

ظرف های شیشه ای آویزان

ظرف های شیشه ای آویزان از چوب

آیا شما نیز مانند هر خانه دار دیگری، ظروف بازیافتی ای در اندازه و اشکال مختلف دارید. اگر اینطور است بهتر است ظرف های شیشه ای را با گل ها یا شاخه های کوچک پر کرده، سپس، آنها را با طناب های کنفی از یک تکه چوب آویزان کنید.

استفاده از کاسه چوبی

استفاده از کاسه چوبی

استفاده از کاسه چوبی در سبک دکوراسیون روستیک

بهتر است محیط زندگی خود را با دکوراسیون سبک روستایی ای پر کنید که کاربردی باشند. کاسه های چوبی، سینی ها و تخته های برش چوبی یکی از بهترین انواع دکوراسیون های روستیک برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری هستند.

بعد این طرح های دستساز را در آشپزخانه و اتاق غذاخوریتان قرار دهید تا، فضای روستایی منزلتان دو چندان چشمگیر شود. برای هر یک از اعضای خانواده خود یک لیوان شیشه ای سفارشی دهید و وقتی دیگر از آن لیوان ها برای نوشیدن استفاده نمی کنند، آنها را به گلدان‌های روستایی مناسبی برای گل‌های فصلیتان تبدیل کنید.

ترجمه و بازنویسی: سهیلا دوست پژوه

author-avatar

درباره سهیلا دوست پژوه

کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی - علاقمند به حوزه دکوراسیون داخلی - عضو تیم تحریریه دکورینه با بیش از 10 سال سابقه ترجمه و نویسندگی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *