سبک مدرن

دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن [نگاهی جدید به سبک روستایی دوست داشتنی]

lazy
۸۹ / ۱۰۰

دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن، احتمالاً شما نیز متوجه جنبشی که به تازگی در عرصه طراحی به راه افتاده و تمام صفحات آنلاین را به خود اختصاص داده و با سرعت وصف ناپذیری در حال گسترش است، شده اید. این جنبش سبک مزرعه ای مدرن نام دارد که شامل انواع مبلمان های شنی راحتی، بافت‌های ارگانیک مانند کتان و چوب، و تناژها و اکسنت های قدیمی (مانند قالی‌های ایرانی) در کنار مجسمه هایی که چشم ها را به خود خیره می کنند می باشد.

این سبک توانسته به خوبی تم روستایی را با اندکی مدرنیته، و چیزهای زیادی که به شدت دوست داشتنی هستند تلفیق نماید و به چیزی تبدیل شود که ما آن را “دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن” می نامیم و اساساً می توان آن را به عنوان نمایی منحصربفرد و برجسته از کلبه هایی در سبک خانه های روستایی تعریف کرد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] تمام مطالب مرتبط با سبک مدرن از اینجا ببینید. [/message_box]

 

لازم است مزرعه ای مدرن را با کاتج کور( cottagecore ) که نمایی وسواسی دارد (و همه تزئیناتش گلدار هستند) اشتباه نگیرید. چراکه، مزرعه ای مدرن، تلفیقی از احساسات روستایی است که سبب می شود شیفته زندگی در حومه شهر شوید و آن پیچ و خم های معاصر را که موجب بروز احساسی بی نظیر در وجودتان می شوند با دل و جان در آغوش بگیرید. نتیجه نهایی چنین سبکی، فضای زنده و پر حرارت است که در آن راحتی و آرامش در اولویت قرار دارند.

سیر تکاملی “سبک مزرعه ای مدرن”

دکوراسیون سبک مدرن

دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن

اولین سوالی که قطعا به ذهنتان می آید این است که سبک مزرعه ای مدرن از کجا پدیدار شده است؟

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره کردیم، این سبک بی نظیر مبتنی بر زیبایی شناسی یکی از سبک های در حال ظهوری است که از دکوراسیون کلاسیک خانه های روستایی الهام گرفته شده و می تواند همان گرما، احساس حضور در خانه و آرامش را در وجودتان تداعی نماید. اما کلبه مدرن علاوه بر القای حس حضور در یک خانه روستایی، به نحوی تکامل یافته که هر سال محبوب و محبوب تر می شود.

  • دهه ۹۰: خانه‌های روستایی ای که در این دهه پدیدار شدند به عنوان خانه هایی در سبک «شیک و نخ نما» شناخته می شدند. خانه های روستایی آن دوره معمولا با دکوراسیون گلدار، موجدار، و مبلمان هایی به رنگ سفید پریشان شناخته می شدند.
  • اوایل دهه ۲۰۰۰: کم کم دکوراسیون خانه ها وارد عصر سفالگری و تزئینات سفالی پر طرفداری شد که به سرعت توانستند به محبوبیت جهانی دست یابند (چه کسی می تواند میز داروخانه سریال فرندز را فراموش کند؟). به جز مواردی که در این دوره به کلبه های مدرن افزوده شدند، این دکوراسیون از وجود همان دیزاین چوبی روستایی، مبلمان هایی برجسته و بخش های کاملاً جدیدی که قدیمی به نظر می رسیدند به همراه بافت های بومی بهره می برد.
  • ۲۰۱۰: در این دوره همه چیز اندکی صنعتی تر شد و رنگ و بویی تازه به خود گرفت. لامپ‌های کاملا نمایان، خطوط تمیز و مدرن، استفاده از پالت‌هایی به رنگ های خنثی و ظریف و حتی چوب‌های احیا شده توانستند رنگ و بویی تازه به فضا ببخشند.
  • ۲۰۱۳: در این سال به یاد ماندنی همه چیز حول و هوش “چیپ و جوانا گینز” (Chip and Joanna Gaines) و نمایش موفق آنها که همان بازسازی خانه های کلنگی بود، جریان داشت. آن‌ها سبب خلق نسل جدیدی از دکوراسیون های مبتنی بر زیبایی‌شناسی در خانه های روستایی شدند. حتی هم اکنون نیز، وقتی مردم به فکر داشتن خانه ای به سبک خانه های روستایی می افتند، تنها “جوانا گینز و ماگنولیا” را به خاطر می آورند.
  • ۲۰۲۱ و بعد از آن: دیزاین های جدید درست همانند یک بچه تازه وارد به تازگی در این عرصه خوش درخشیده اند همان دکوراسیونی هستند که ما آن را سبک مزرعه ای مدرن می نامیم. در این دیزاین منحصربفرد، تمام تناژهای دلچسب و روستایی منحصربفردی که می‌شناسید و دوست دارید، با بخش های کاربردی خانه های مدرن تلفیق شده اند.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون سبک اسکاندیناوی [۲۵+ نکته کلیدی]  [/message_box]

 

چرا ما چنین سبکی را دوست داریم؟

دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن

نمونه عکس سبک مزرعه ای مدرن

پاسخ این است که چنین دیزاین فوق العاده و چنین دکوراسیون منحصربه فردی واقعاً می تواند هم از حیث مهمان‌نوازی، کاربردی باشد و هم راحتی و گرمای یک خانه روستایی را با پیچ و تاب های طراحی مدرن تلفیق نماید. در واقع به جای تمرکز صرف بر روی یک ویژگی، این دکوراسیون از وجود تناقضات بهره می برد. تنها کافی است تصور کنید که قفسه کتاب چوبی قدیمی تان با ردیفی از کتاب‌های عتیقه در کنار یک میز قهوه‌خوری مرمری و یک صندلی تک نفره قرار گرفته است.

حتی تصورش نیز می تواند دلچسب باشد. چنین فضایی نه تنها دنج و عاری از هر گونه نقص و مشکلی است بلکه کاملا حس حضور در فضایی را در شما به وجود خواهد آورد که برای زندگی کردن آماده شده است. شما به راحتی می توانید در چنین فضای دنجی به استراحت بپردازید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون پذیرایی مدرن [/message_box]

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲  [/message_box]

و اما چگونه می توانیم دکوراسیونی همانند “سبک مزرعه ای مدرن” را به خانه خود بیاوریم؟

ایده دکوراسیون سبک روستایی

دکوراسیون سبک روستایی مدرن

در حالی که همه چیز به نحوه طراحی و دسته بندی دکوراسیون خانه بازمی گردد . اما چند عنصر مختلف وجود دارد که برای برخورداری از دکوراسیون سبک مزرعه ای مدرن باید آنها را با هم تلفیق نمایید.

پس بهتر است موارد زیر را از قلم نیندازید:

مبلمان دنج و شیک (مخصوصاً مبل ها و صندلی های روکش دار)

استفاده از دکوراسیون های چوبی روستیک و احیا شده برای برخورداری از گرمای طبیعی

بافت های طبیعی مانند کتان، بوریا، کنف هندی، و پارچه های پشمی

رنگ های خنثی مانند سفید، بژ، مشکی، آبی و حتی مریم گلی

دکورهای قدیمی و وینتیج و میراث های خانوادگی (به ویژه فرش و آثار هنری)

ترکیب فلزات، به خصوص برنج در کنار رنگ مشکی مات

استفاده از سبک های هنری مانند کاسه و گلدان ها و سایر تزئینات سفالی

الگوهای ظریف، مانند طرح های چهارخانه یا گل دار

وجود ترک ها و ایراداتی در مبلمان و دکور برای ایجاد یک حال و هوای دوست داشتنی و خودمانی

استفاده از سبک مینیمالیسم و ساده گرایی که گرمای خاص خود را دارد

استفاده از گیاهان سبز و گل های تازه

رنگ های خنثی مانند سفید، بژ، مشکی، آبی و حتی مریم گلی

استفاده از عناصر سبک روستایی مدرن

 

ترجمه: تیم تحریریه دکورینه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *