پذیرایی و اتاق نشیمن, سبک دکوراسیون, سبک مدرن

راهنمای کامل دکوراسیون پذیرایی مدرن

lazy
۸۷ / ۱۰۰

برای داشتن دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک، از آخرین ترندهایی که در اینجا ارائه شده الهام بگیرید و فضایی را طراحی کنید که کاملا باب میلتان باشد.
اتاق نشیمن مدرن و امروزی، کاراکترها و ویژگی های مختلف و متفاوتی دارند. در حقیقت تنوع و گوناگونی آنها به قدری است که بسیاری از سبک های مینیمالیستی و یا ماکسیمالیستی را پوشش می دهند. لذا همین گوناگونی شگفت انگیز سبب می شود که بسیاری از آنها با سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشند.
ما در این مقاله، قصد داریم ایده‌های جذابی را برای داشتن دکوراسیون مدرن و شیک ارائه نماییم که الهام بخشتان باشد. تا بتوانید دکوراسیونی انتخاب کنید که نه تنها با نیازهایتان همخوانی داشته باشد بلکه در عین حال، فضای زندگی معاصری را برای سال هایی که می خواهید در این خانه سپری کنید فراهم آورد.
ایده‌های مدرنی که در این مقاله ارائه شده اند، مختص یک فرد یا یک سلیقه خاص نیست، بلکه این طرح ها و نمونه های دکوراسیون پذیرایی سبک مدرن جزو طرح های مد روز و مناسبی است که می تواند شادابی و سرزندگی را برای فضای خانه تان به ارمغان آورد.

حتماً بخوانید: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق نشیمن (پذیرایی)

مطالب مرتبط: ۲۵ ایده برای داشتن آشپزخانه سبک مدرن و شیک + ویدئو

مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن ۲۰۲۲

مطالب مرتبط: راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب [آپدیت جدید]

رنگ اتاق نشیمن مدرن

"رنگ

برای داشتن دکوراسیون پذیرایی مدرن، جذاب و متمایز، بهتر است نیم نگاهی به رنگ های مناسب اتاق نشیمن که جدیدا ترند شده اند بیندازید. در این اتاق نشیمن شیک، دیوارها با دو سایه کاملا متضاد از رنگ آبی تقسیم بندی شده اند. نیمه پایینی دیوار به رنگ آبی تیره رنگ آمیزی شده تا احساس امنیت و آرامشی بی نظیر را برای فرد به همراه آورد.
در عین حال این رنگ بی نظیر کاملا با مبل های مخملی زیبا، تلفیق شده و به نوعی دیوار در پشت این مبل استتار شده است. تناژ ملایم‌تری که در بالای تصویر قابل مشاهده است و تا سقف خانه را فراگرفته، اتاق را به دو قسمت تقسیم می کند. استفاده از همین رنگ ها و همین سبک رنگ آمیزی درب منزل باعث شده تا دیوار یکپارچه‌تر به نظر بیاید. در واقع، با بهره گیری از چنین سبکی می توان جلوه ای سرزنده تر و سرشار از روح زندگی به اتاق نشیمن کوچک بخشید.

از رنگ ها برای بیان معانی استفاده کنید

رنگ‌ها و تناژهایی که به تازگی ترند شده اند

استفاده از رنگ‌ها و تناژهایی که به تازگی ترند شده اند

با استفاده از رنگ‌ها و تناژهایی که به تازگی به شدت ترند شده اند، نه تنها می توانید سبک شخصی باب میلتان را برای دیزاین اتاق نشیمن منزلتان به کار بگیرید بلکه قادر خواهید بود تا فضای اتاقتان را به یک فضای مدرن و استثنایی تبدیل کنید.

یکی از کارشناسان طراح رنگ در این خصوص می گوید که: « ابتدا رنگ موردنظرتان را برای بزرگ ترین بخش اتاق انتخاب کنید. سپس سه تناژ را که به خوبی با آن رنگ همخوانی دارد انتخاب کنید و بعد وقتتان را صرف انتخاب طرح‌ها و الگوهایی کنید که می تواند با این رنگ ها و تناژها به خوبی تلفیق شوند».

استفاده از چنین تاکتیکی سبب می شود که فضای اتاقتان از لحاظ رنگ و استایل، دارای انسجام منحصر به فردی باشد.

تمام سطوح را به یک رنگ، رنگ آمیزی کنید

سطوح خانه را با یک تناژ، رنگ کنید

تمام سطوح خانه را با یک تناژ، رنگ آمیزی کنید

بیایید سنت و رسم قدیمی رنگ آمیزی بخش های چوبی خانه به رنگ سفید را کنار بگذاریم. برای اینکه دکوراسیون پذیرایی مدرن خانه شما رویایی و زیبا به نظر برسد و با دنیای امروزی همخوانی بیشتری داشته باشد، بهتر است تمام سطوح خانه را با یک تناژ، رنگ آمیزی کنید.
درواقع بهتر است که هم برای دیوارها، حواشی دیوار، اطراف شومینه و هم برای کرکره های پنجره، تنها یک رنگ را برای رنگ آمیزی انتخاب کنید. شما به واسطه چنین رنگ آمیزی منحصر به فردی، پس‌زمینه‌ای یکدست را ایجاد خواهید کرد، که در آن چشم‌های بیننده بر روی حواشی دیوار که انسجام اتاق را به هم می ریزند دوخته نمی شوند.
برای برخورداری از چنین دیزاینی، رنگ‌های تیره‌ مناسب تر هستند، چراکه با رنگ‌های روشن‌ قسمت های چوبی سنتی، تضاد شدیدی دارند. پس ابتدا بهتر است مطمئن شوید که رنگ مناسبی را برای تمام سطوح، به خصوص دیوارها انتخاب کرده اید و از رنگ چوبی مناسب نیز برای حواشی دیوارهایتان استفاده کنید.

انتخاب و تهیه اثاثیه و مبلمان اتاق نشیمن مدرن

تهیه لوازم سبک مدرن

برای تهیه لوازم سبک مدرن سرمایه گذاری کنید

در سبک دکوراسیون پذیرایی مدرن، دیوارهایی که با رنگ های خنثی، رنگ آمیزی کرده اید می توانند همانند پس‌زمینه‌ای گالری مانند عمل کنند و به نمایش آثار هنری، مبلمان و نورپردازی های جذابی که در فضای اتاقتان از آنها بهره گرفته اید بپردازند.
بر روی تهیه و استفاده از اجزا و لوازم سبک مدرن سرمایه گذاری کنید این موجب خلق تمی دائمی در فضای اتاقتان می شود. در عین حال، به اسباب، اثاثیه و مبلمان هایتان اجازه دهید تا شگفتی وصف ناپذیری را به استایل اتاقتان بیفزاید، به طوری که احساس کنید فضای اتاقتان بدون نیاز به رنگ آمیزی مجدد دیوارها، به خودی خود کامل و بی عیب و نقص است چراکه همیشه لازم نیست رنگ دیوارها باعث تغییر چشمگیری شوند.

دکوراسیون سبک مینیمالیستی

طراحی سفید اتاق نشیمن

طراحی تماما سفید اتاق نشیمن

اگر به سبک های مدرن و مینیمالیستی علاقه دارید، از یک پالت رنگ ملایم و یکدست استفاده نمایید. درست مانند پذیرایی سبک اسکاندیناوی مدرنی که در تصویر مشاهده می کنید. طراح در این فضا از رنگ سفید و تم چوب برای تمامی سطوح استفاده کرده تا بتواند جلوه ای برجسته و بی نظیر را بدون استفاده از هیچگونه تم رنگی مازاد خلق نماید.
قسمت های مشکی موجود بر روی فرش سیاه و سفید کف اتاق نیز تنها رنگ اضافی به کارگرفته شده در این دکوراسیون پذیرایی مدرن است که نه تنها موجب شده تا طراحی تماما سفید اتاق برجسته تر از قبل شود بلکه توانسته جلوه ای خاص و بی بدیل بدان ببخشد.

طراحی سبک ماکسیمالیسم یا حداکثرگرایی

ایجاد فضای کافی و مناسب

ایجاد فضای کافی و مناسبی برای انواع دکورها و لوازم و اثاثیه با سبک ماکزیمالیسم

ماکسیمالیسم یا حداکثرگرایی یکی از برجسته ترین ترندهای امسال است که می توان چنین استدلال کرد که به نحو وصف ناپذیری با صفات انسانی هماهنگ شده است.

بنجی لوئیس، یکی از طراحان مطرح در حوزه دکوراسیون داخلی منزل، نکاتی را در مورد چگونگی استفاده از ترند محبوب ماکسیمالیسم در خانه های امروزی عنوان کرده است. بنجی در این خصوص توضیح می‌دهد که:

اساس این سبک مبتنی بر زیبایی شناسی بر اصول طراحی داخلی خانه‌های روستایی بزرگ و قدیمی استوار است. با این حال، ماکزیمالیسم به نسبت‌ها و ابعاد عظیم محدود نمی‌شود. بنابراین صرف نظر از ابعاد اتاقتان، با بهره گیری از این سبک دکوراسیون، فضای کافی و مناسبی نیز برای انواع دکورها و لوازم و اثاثیه مدنظرتان خواهید داشت، پس تنها کافی است جسور باشید و به کاغذ دیواری گلدار سنتی به همراه عکس بزرگ فکر کنید.

رنگ، الگو و بافت را با هم ترکیب کنید تا بتوانید طراحی اتاق نشیمن مدرن مورد علاقه تان را عملی کنید. اگر به این سبک از دکوراسیون علاقه مند هستید نباید خودتان را دستکم بگیرید، چراکه استفاده از پارچه های گلدار، طرح های بافتنی، حاشیه های طلایی، یک چراغ رومیزی سنتی در کنار یک چراغ ایستاده مدرن اصلا انتخاب دم دستی و ساده ای نیست.

حتماً بخوانید: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون

 جایگزینی طرح های سنتی

جایگزینی سبک مدرن با سنتی

جایگزینی دکوراسیون سبک مدرن با سبک سنتی

آیا دوست دارید در خانه تان شومینه داشته باشید اما در عین حال می خواهید دکوراسیون پذیرایی مدرن تر از سبک های سنتی باشد؟ برای برخورداری از چنین دیزاینی، هیچ چیز بهتر از استفاده از یک دودکش شناور و بدنه سنگی شومینه ای در سبک معاصر نیست.
این دودکش شناور درست مانند یک تقسیم کننده اتاق، عمل می کند. پس می تواند اتاق نشیمن و غذاخوری را از هم جدا کند. برای داشتن چنین طرحی، باید حتما با یک مهندس سازه مشورت کنید تا بتواند در زمینه برداشتن دیوارهای تفکیک کننده و آسیب ندیدن بدنه دودکش و در عین حال ساخت شومینه ای مدرن و زیبا، کمکتان کند.

طراحی فضایی برای نگهداری از وسایل و ابزارآلات

living room 8
در سبک های دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک ، غالبا فضایی برای نگهداری از وسایل شخصی تعبیه شده است، اما این کار به گونه ای انجام می شود تا نه تنها چنین وسایلی در معرض دید قرار گیرند بلکه فضای اتاق نیز به هم ریخته و غیر قابل تحمل به نظر نیاید.
دیوار هوشمندانه دکوراسیونی که در تصویر مشاهده می کنید از قفسه هایی بهره می برد که شامل کشوها و باکس های مخفی، فضاهای کوچک روباز و طاقچه های قفسه بندی شده است. مهمتر از همه، تلویزیون را نیز در خود جای داده و باعث شده است. که این جعبه سیاه و بزرگ که همواره مانند وصله ناجوری بر روی دیوار جلوه می کند، به بخشی از دیزاین خانه تبدیل شود. البته اگر به دنبال راه هایی برای مخفی کردن تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن هستید، می توانید از درب ها یا پرده نیز استفاده کنید.

استفاده از سقف شیشه ای در دکوراسیون پذیرایی مدرن

سقف شیشه ای در پذیرایی مدرن

سقف شیشه ای در سبک مدرن پذیرایی

هیچ چیز نمی تواند مانند یک سقف شیشه ای، طراحی مدرن و معاصر را به فضای خانه تان به ارمغان بیاورد. اگر در حال بازسازی یا ساخت خانه ای هستید که می خواهید باقی عمرتان را در آن سپری کنید، چرا با افزودن یک سقف شیشه ای احساس فوق مدرنی را بدان نبخشید و از لحظه لحظه زندگی تان در چنین فضایی لذت نبرید؟
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، استفاده از یک پنجره تماما شیشه ای به جای یک سقف معمولی، توانسته ظاهری معاصر به فضا ببخشد و فضای درون اتاق را مملو از نور طبیعی کند.
داشتن پنجره ای تماما شیشه ای در سقف، مستلزم انجام بررسی های زیادی است. اغلب اوقات به تعویض سقف موجود یا حداقل تقویت آن با تیرچه های فولادی اضافی نیاز است تا سقف بتواند وزن پنجره شیشه ای پیشنهادی را تحمل کند. بنابراین برای انجام چنین کاری حتما باید با یک مهندس سازه مشورت کنید تا محاسبات یا طراحی مناسب را ارائه نماید.

انتخاب جدیدترین مدل رادیاتور

جدیدترین مدل رادیاتور

انتخاب جدیدترین مدل رادیاتور برای منزل

لوازم گرمایشی خانه یکی از عناصر ضروری هر اتاق نشیمنی است. لذا صرف نظر از سبک دکوراسیون مدرن یا سنتی منزل نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. اما ضرورت وجود چنین عناصری بدین معنی نیست که زیبایی و دکوراسیون خانه به همریخته و شلخته می شود.
در اتاق نشیمن تک رنگی که در تصور مشاهده می کنید، رادیاتور امروزی و بی نظیری به کار گرفته شده که نه تنها توانسته ظاهر اتاق را بهبود ببخشد، بلکه بسیار کاربردی هم هست. بنابراین می تواند یک دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن و شیک، دنج، گرم و راحت را نیز فراهم کند.
وقتی نوبت به انتخاب رادیاتور می‌رسد، هیچ چیز درست یا غلطی وجود ندارد. برخی از افراد رادیاتورهایی را ترجیح می دهند که از رنگ‌های ملایم درست مانند رنگ دیوار بهره می برد و به خوبی می تواند با دیوار پشت خود تلفیق شوند.
برای کسانی که به دنبال ظاهری برجسته تر و چشمگیرتر هستند، انتخاب رادیاتورهایی با رنگ های متضاد یا مکمل، یکی از عناصر کلیدی و مهمی است که می توانند از آن بهره ببرند. پس توصیه ما به این افراد این است که یک گام جلوتر بروند و رادیاتورهایی با رنگ های متفاوت را به جزئیات دیگر فضای اتاقشان بیفزایند. چراکه چنین رنگ هایی موجب می شوند تا دیزاین اتاق منسجم تر و برجسته تر به نظر برسد.

انتخاب مبلمان مناسب و هماهنگ با دکوراسیون پذیرایی مدرن

مبلمان سبک مدرن پذیرایی

مبلمان مناسب و هماهنگ با سبک مدرن پذیرایی

اتاق نشیمن تان را با انتخاب مبلمانی که به وضوح از سطح زمین بلندتر هستند، به فضایی مدرن مبدل کنید که نه تنها سرشار از سرزندگی و روح زندگی است بلکه نور هم به راحتی در درون آن جریان پیدا خواهد کرد و سبب شادابی فضای زندگیتان خواهد شد.
علاوه بر این، چشمان مخاطب نیز به راحتی از زیر و و بم و اطراف مبلمان عبور کرده و اتاق در چشمان مخاطب بیشتر شبیه به یک فضای باز و جذاب و مدرن جلوه خواهد کرد. قفسه های شناوری که در امتداد یک دیوار بلند جا خوش کرده اند نه تنها می توانند توجه افراد کنجکاو را به خود جلب نمایند بلکه قادرند اشیاء مختلف را به نمایش گذاشته و جلوه ای گالری مانند مملو از آثار هنری به اتاق ببخشند.

ویژگی ها و عناصر قدیمی و سنتی را در هنگام دکوراسیون پذیرایی مدرن مد نظر قرار دهید

اتاق نشیمن رسمی

اتاق نشیمن رسمی و امروزی

در این نوع طراحی، صاحب خانه از معماری منحصربفردی که کامل و بی عیب و نقص است استفاده کرده است. و توانسته چنین دیزاین هوشمندانه ای را به خوبی با مبلمان مدرن تلفیق نماید. قرار دادن صندلی در کنار پنجره پیش آمده، نمونه خوبی از تلفیق صحیح طراحی قدیمی و جدید است. و از جهتی، نشان دهنده هماهنگی کامل بین دکوراسیون سنتی و مدرن می باشد.
خطوط تمیز و بی عیب و نقص مبلمان کشودار سنتی، هارمونی بی نظیری را با پنجره پیش آمده اتاق ایجاد کرده است. در واقع چنین طراحی هوشمندانه ای توانسته، فضای ایده ال و خلاقانه ای را برای نگهداری از وسایلتان در اتاق نشیمن ارائه نماید.
باقی دکوراسیون پذیرایی مدرن دقیقا گرادگرد مبلمان کنار پنجره چیده شده است و فرش سنتی جذاب موجود در تصویر نیز توانسته نقطه مرکزی اتاق نشیمن را اشغال کند. در عین حال میز قهوه مدرنی که از سنگ مرمر ساخته شده و صندلی چرمی براقی که روبه رویش قرار گرفته توانسته فضای اتاق نشیمن را رسمی تر و امروزی تر جلوه دهد.

همواره سعی کنید از کفپوش براق و صیقل داده شده استفاده کنید

کفپوش براق

کفپوش براق و صیقل داده شده سبک مدرن پذیرایی

کفپوش های اتاق نشیمن مدرن و امروزی باید به حدی جذاب و زیبا باشند که تغییر قابل توجهی را در فضای اتاقتان به وجود آورند. کفپوشی از جنس چوب یا کاشی براق و جلا داده شده قطعا دارای نمایی چشمگیرتر و جذاب تر از یک فرش سنتی خواهد بود.
یک کفپوش هارد وود و جلا داده شده، می تواند زمینه ای ایده آل را به وجود آورد که برای تکمیل دکوراسیون پذیرایی مدرن تان تنها به چند قالیچه نیاز خواهید داشت. چنین کفپوشی می تواند تضاد منحصربفردی را در بافت و تکسچر ایجاد نماید و لایه هایی از تار و پود را به دکوراسیون سبک مدرن و معاصرتان بیفزاید تا بتوانید یک ترکیب استثنائی و همیشه برنده را در فضای اتاق نشیمنتان داشته باشید.

 مطالب مرتبط: ۱۶ مدل استفاده از کفپوش شاه ماهی در دکوراسیون خانه

فضای بیرون را به درون منزل راه دهید

استفاده از گیاهان خانگی

استفاده از گیاهان و گلهای خانگی

اگر می خواهید ظاهری ترند و مد روز به اتاق نشیمن تان ببخشید که نه تنها دلباز و سرشار از روح زندگی باشد بلکه بتواند چشمان هر مخاطبی را به خود خیره نماید، بهتر است بدانید که ایده استفاده از گیاهان خانگی همیشه یک ایده برنده است!
استفاده از گیاهان در فضای منزلتان ساده ترین راه برای همگام شدن با آخرین ترندهایی است که می تواند حال و هوای جدیدی به دکوراسیون اتاق نشیمن تان ببخشد و سرسبزی فضای بیرون را به درون دکوراسیونتان راه دهد. گیاهانی را انتخاب کنید که ظاهری برجسته و چشمگیر دارند و آنها را در قسمت های بلند دکوراسیونتان قرار دهید تا به خوبی با تمام دکوراسیون پذیرایی مدرن تلفیق شده و گوشه گوشه فضا را پرکنند. حتی می توانید از خوشه ای از گیاهان مختلف با اشکال و جلوه هایی متفاوت برای این کار بهره بگیرید.

مطالب مرتبط: ۲۰ مدل قفسه یا شلف گلدان [کاربردی و جذاب] برای گیاهان آپارتمانی

ایجاد فضایی گالری مانند به واسطه استفاده از یک پس زمینه سفید

ایجاد پس زمینه ای تمیز و منحصربفرد

ایجاد پس زمینه ای تمیز و منحصربفرد در سبک پذیرایی مدرن

از دیوارهای سفید و یکدست برای ایجاد پس زمینه ای تمیز و منحصربفرد استفاده نمایید که نه تنها سبب می شود تا سایر رنگ ها و تناژهای موجود در اتاق کاملا به چشم بیایند بلکه زیبایی خارق العاده یک گالری هنری را به دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن تان هدیه خواهد داد. برای داشتن چنین دکوراسیونی، بهتر است رنگ‌های اصلی، را از طریق آثار هنری، اثاثیه و مبلمان به نمایش بگذارید تا بتوانید جلوه بی نظیر و به یاد ماندنی اتاق تان را در چشم و ذهن مخاطب حک کنید.

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک

رنگ های تیره در دکوراسیون پذیرایی

استفاده از رنگ های تیره در سبک مدرن پذیرایی

در سال های اخیر، استفاده از رنگ های تیره در طراحی داخلی به شدت ترند شده و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. چنین رنگ ها و تناژهایی می توانند برای اتاق نشیمن مدرن که قرار است کاملا چشمگیر و جذاب باشد به عنوان یک انتخاب عالی در نظر گرفته شوند.
در نظر داشته باشید که استفاده از چنین رنگ هایی بر روی هر سطحی، از دیوارها گرفته تا کف اتاق و یا حتی قاب پنجره ها و رادیاتورها، برای افراد محتاط مناسب نیست. چراکه چنین دیزاینی سرشار از ظاهری جسورانه است که با ظرافت مد روز نیز همخوانی دارد.

چگونه می توانم دکوراسیون پذیرایی مدرن ایجاد کنم؟

کارشناسان مطرح طراحان داخلی در این خصوص می‌گویند: اگر فضای کافی دارید، یک مبل L شکل مدرن و امروزی می تواند جلوه ای معاصر به فضا ببخشد و شب نشینی هایتان را تکمیل کند.
سعی کنید در مورد بافت و تکسچر رومبلی و پرده ها و مبلمانی که از آنها استفاده می کنید بیشتر دقت کنید. پارچه های پشمی، مخمل، چرم و کتان را با رنگ‌های براق خاکستری، زغالی، قهوه‌ای مایل به زرد و یا عاجی باهم ترکیب کنید. علاوه بر این، از سایر وسایل تزئینی نظیر میزهای گوشه دیوار و چراغ‌های رومیزی فلزی ساخته شده از نیکل، برنج یا مس غافل نشوید.
استفاده از یک الگوی هندسی قوی نیز می تواند سبب شود تا همه چیز، جسورانه و مدرن تر به نظر برسد. در چنین دیزاینی، دیوارهای شاخص یکی از نکات کلیدی و مهمی هستند که نباید از آنها غافل شوید. از کاغذ دیواری یا کاشی های مناسب برای ایجاد نمایی استفاده کنید که در عین مدرن بودن، با سلیقه شما نیز همخوانی داشته باشد. در صورت استفاده از رنگ های برجسته و چشمگیرتر قطعا برنده اصلی، شما هستید. با اشکال و فرم ها بازی کنید. به عنوان مثال، به جای یک مستطیل کلاسیک، یک فرش دایره‌ای مدرن را انتخاب کنید.

چگونه سالن استراحت را تزیین کنیم؟

ابتدا از خود سوال کنید که از سالن استراحت تان چه می خواهید. آیا می‌خواهید از آن به عنوان فضایی برای آرامش یافتن و ریلکس کردن استفاده کنید یا مکانی برای معاشرت با دوستان و خانواده؟ چنین تصمیمی به شدت بر انتخاب طراحی داخلی و نحوه چیدمان اتاق موثر خواهد بود. چراکه حتی مبلمان تان نیز باید حول محور نحوه زندگی تان انتخاب و خریداری شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید روی مبلتان بخوابید و چای یا قهوه دم دستتان باشد، میزها را نزدیک خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی لیوانتان را بر روی یکی از آنها بگذارید.

انتخاب فرش مناسب پذیرایی

داشتن قالیچه ای در زیر پاهایتان نیز می تواند حس راحتی و آرامش را در درونتان به جریان بیندازد. حتی اندازه قالیچه ای که می خواهید استفاده کنید نیز به شدت بر چیدمان اتاق تان موثر خواهد بود. شما باید فرشی را انتخاب کنید که متناسب با وسایل و نحوه چیدمان اتاق باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که سه پایه از صندلی تان بر روی کف کاشی کاری شده باشد و یکی از پایه های آن بر روی فرش بگیرد.

نورپردازی مناسب پذیرایی

نورپردازی، کلید داشتن محیطی مفرح و آرامش بخش است که در عین حال مطابق میلتان نیز می باشد. شما باید فضای استراحت خود را به گونه ای طراحی کنید که در هنگام چرت زدن های عصرگاهی به راحتی بتوانید نورهای بالای سرتان را کم کنید. بنابراین بهتر است از خریداری چراغ هایی که چنین آپشنی ندارند اجتناب نمایید. علاوه بر این، مطمئن شوید که برای نورپردازی های ملایم جانبی نیز فضای کافی دارید.

اتاق نشیمن مدرن چگونه چشم اندازی باید داشته باشد؟

ایده اتاق نشیمن مدرن باید تنها به واسطه انتخاب رنگ و یک دکور جذاب، چشمگیر و منحصربفرد به نظر برسد.
اتاق های نشیمن امروزی، بسان یک فضای اجتماعی مناسب برای سرگرم شدن و استراحت عمل می کنند. و هیچ قانون ثابتی در مورد تزئین چنین فضاهایی وجود ندارد. اگرچه رنگ‌های خنثی همچنان بهترین و ترندترین رنگ ها برای کفپوش‌ها هستند. اما عکس های چاپی، استفاده از پترن ها و الگوهای مختلف و رنگ‌های الهام بخش می تواند شادی را به درون فضای منزل به همراه ‌آورد و دکوراسیون چشمگیر و منحصربفرد را خلق کند.
البته امروزه صاحب خانه‌ها بیشتر از قبل به تأثیر اسباب و اثاثیه منزل بر محیط‌ زیست توجه می‌کنند. اخیراً پیشرفت‌هایی در زمینه تولید کفپوش‌های سازگار با محیط زیست صورت گرفته است.

ترجمه: تیم تحریریه دکورینه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *