آشپزخانه, بازسازی خانه

چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم

lazy
۸۸ / ۱۰۰

پس از صرف ساعت‌های بی‌شماری برای مرور اینستاگرام و سایر وبلاگ‌های بازسازی خانه، بالاخره تصمیم گرفتید که برای بازسازی آشپزخانه خود اقدام کنید. این تصمیم هیجان انگیزی است، اما اگر به اندازه کافی برای چند ماه آینده آماده نباشید، می‌تواند بسیار استرس زا باشد. در حالی که آشپزخانه شما در حال بازسازی است، باید یک آشپزخانه موقت ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد برای خانواده خود غذا تهیه کنید.

اگرچه بدون یک آشپزخانه کاملاً کارآمد ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما با برنامه ریزی هوشمندانه می‌توانید در طول فرآیند ساخت و ساز آرامش خاطر داشته باشید. در ادامه با نحوه آماده سازی خانه خود برای بازسازی آشپزخانه همراه باشید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه جدید [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: ۱۰ کاری که نباید در هنگام بازسازی خانه انجام دهید  [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: مطالب پیشنهادی: ۲۰ ایده کاغذ دیواری آشپزخانه که جالب تر از کاشی خواهد بود  [/message_box]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

آشپزخانه خود را مرتب و جمع و جور کنید

بازسازی آشپزخانه قدیمی

نکاتی که قبل از بازسازی آشپزخانه قدیمی باید در نظر بگیرید.

قبل از شروع بازسازی آشپزخانه، باید همه چیز را از کابینت ها، کشوها و میزها جمع آوری کنید – از جمله بشقاب، ظروف شیشه ای، ظروف تخت، وسایل کوچک و غیره. همانطور که این موارد را جمع آوری می‌کنید، آنها را در سبدها، کارتن‌ها و سطل‌های برچسب دار مرتب کنید تا به راحتی بتوانید هر چیزی را که نیاز دارید در طول بازسازی پیدا کنید.

همچنین باید مشخص کنید که برای آشپزخانه موقت خود به چه وسایلی نیاز دارید، مانند ظروف غذاخوری یا لوازم برقی کوچک مانند مایکروویو، توستر، یا سرخ کن. هر چیزی که به ندرت از آن استفاده می‌کنید، مانند ظروف مخصوص شیرینی پزی، باید در جایی نگهداری شود تا آشپزخانه کوچک موقت شما به هم نریزد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۸ مدل کابینت آشپزخانه پرکاربرد [راهنمای کامل] [/message_box]

یک آشپزخانه موقت ایجاد کنید

قبل از بازسازی آشپزخانه

آنچه قبل از بازسازی آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن باید بدانید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب مرتبط: ۲۵ ایده برای داشتن آشپزخانه سبک مدرن و شیک + ویدئو [/message_box]

متأسفانه، بیشتر خانه‌ها در جای دیگری از خانه، محل آشپزی جایگزین ندارند. این بدان معنی است که در حالی که آشپزخانه شما در حال بازسازی است، باید راهی برای تهیه غذاهای خوشمزه برای خانواده پیدا کنید. در حالی که می‌توانید در رستوران‌ها غذا بخورید یا غذای بیرون را سفارش دهید، ممکن است بعد از مدتی کهنه شود – البته گران‌تر هم نیست. در عوض، باید یک محل آشپزی یا آشپزخانه موقت در قسمت دیگری از خانه، مانند اتاق غذاخوری، راه اندازی کنید، جایی که می‌توانید صبحانه درست کنید، ناهار آماده کنید و یک شام خانوادگی بپزید.

برای ساخت آشپزخانه موقت خود، توصیه می‌کنیم محلی با «فضای پیشخوان» کافی بسازید تا بتوانید مواد غذایی را آماده کنید و وسایل کوچکی را که به آن‌ها نیاز دارید، قرار دهید. می‌توانید قفسه‌های مستقل یا کشوهای پلاستیکی را برای نگهداری کالاهای خشک، بشقاب‌های یکبار مصرف و ظروف غذاخوری و هر چیز دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید، انتخاب کنید. در حالی که آشپزخانه اصلی خود را جمع آوری می‌کنید، در نظر داشته باشید که چه وسایلی را باید در این مدت نگه دارید.

شما احتمالاً به اقلامی مانند ظروف پلاستیکی یکبارمصرف، فویل و روکش پلاستیکی و ابزار آشپزخانه مانند درب بازکن کنسرو، ظروف پخت و پز مانند قابلمه و ماهیتابه و کاسه‌های همزن نیاز خواهید داشت. هدف این است که فضایی کارآمد ایجاد کنید که درهم و برهم نباشد، فقط اندک لوازمی را که باید در این زمان نامناسب تهیه کنید، داشته باشید.

نکته مهم شماره ۱: از آنجایی که احتمالاً به اجاق یا اجاق گازی که کار می‌کند دسترسی نخواهید داشت، برنامه ریزی برخی از وعده‌های غذایی خود از قبل می‌تواند مفید باشد. انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کدام وسایل کوچک برای آشپزخانه موقت شما ضروری هستند و از آنجایی که فضا محدود است می‌توانید بدون آن کار کنید. به دنبال دستورالعمل هایی باشید که به آسان پز، بخارپز، اجاق برقی، مایکروویو، یا اجاق توستر نیاز دارند تا بتوانید همچنان غذاهای خانگی تهیه کنید.

نکته مهم شماره ۲: به خاطر داشته باشید که به سینک آشپزخانه یا ماشین ظرفشویی دسترسی نخواهید داشت. این بدان معناست که در صورت کثیف شدن، فضای محدودی برای شستن ظروف غذاخوری یا وسایل آشپزخانه با دست خواهید داشت. به جای تمیز کردن ظروف بعد از هر وعده غذایی می‌توانید از ظروف، فنجان و بشقاب‌های کاغذی و پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید تا زمانی که کار بازسازی آشپزخانه تمام شود و به آن بازگردید.

آشپزخانه موقت

ایجاد آشپزخانه موقت

لیست مواد غذایی خود را تغییر دهید

بسته به اندازه یخچال در آشپزخانه موقت شما، ممکن است فضای کافی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خود را نداشته باشید. در مرحله ساخت و ساز، ممکن است بخواهید موادغذایی فاسد نشدنی را تهیه کنید تا نگران نباشید خرابی و فاسد شدن مواد غذایی باشید. اقلامی مانند ماکارونی، انواع کنسروها و مواد غذایی آماده می‌توانند میان‌وعده‌های عالی و سریعی را بدون نگرانی از خراب شدن آن‌ها درست کنید.

اگر هنوز به یک یخچال بزرگ دسترسی دارید، می‌توانید هر گوشت تازه یا یخ زده ای را که از قبل دارید به آشپزخانه موقت خود بیاورید. با این حال، اگر خارج از یخچال کوچک کار می‌کنید، توصیه می‌کنیم در روزهای منتهی به بازسازی آشپزخانه‌تان، از هر گوشتی که در یخچالتان است در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید، بنابراین نیازی به انتقال چیزی که فاسد می‌شود را به آشپزخانه موقت ندارید.

برای موارد غیر منتظره آماده باشید

هزینه بازسازی آشپزخانه

نکات قابل توجه برای کم کردن هزینه بازسازی آشپزخانه

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که جدول زمانی بازسازی آشپزخانه شما ممکن است در طول فرآیند تغییر کند. اگرچه ممکن است شما حتی کمی زودتر از موعد مقرر به آشپزخانه زیبای خود دسترسی خواهید داشت، اما اگر بدترین حالت را هم در نظر بگیریم ممکن است برعکس باشد و آشپزخانه بازسازی شده شما دیرتر آماده و تحویل شود. صرف نظر از هزینه بازسازی آشپزخانه شما، همه چیز اتفاق می‌افتد و جدول زمانی می‌تواند تغییر کند.

بازسازی می‌تواند بسیار استرس زا باشد، به خصوص به این دلیل که شما در حال حاضر در آشپزخانه موقت خود فعالیت می‌کنید. سعی کنید آرام بمانید و به یاد داشته باشید که همه چیز درست می‌شود – به زودی در آشپزخانه بازسازی شده جدید خود غذاهای خوشمزه می‌پزید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم در طول بازسازی آشپزخانه در خانه خود زندگی کنم؟

بله، در بیشتر موارد شما و خانواده تان برای بازسازی آشپزخانه از خانه خود آواره نخواهید شد. اگر بازسازی آشپزخانه شما بخشی از بازسازی کل خانه است، ممکن است از شما خواسته شود که محل را ترک کنید. با این حال، با بازسازی استاندارد آشپزخانه می‌توانید در خانه زندگی کنید و اجازه دسترسی به منطقه ساخت و ساز را نخواهید داشت.

آیا باید در حین بازسازی آشپزخانه خود را ترک کنم؟

این معمولاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است برای خانواده شما منطقی باشد که در حین بازسازی آشپزخانه از خانه شما نقل مکان کنند. اگر شما یا شریک زندگیتان در خانه کار می‌کنید یا یک نوزاد جدید دارید، ممکن است در طول روز به آرامش و سکوت نیاز داشته باشید – این چیزی نیست که بتوانید به دست آورید زیرا آشپزخانه شما در حال ساخت است!

در یک آشپزخانه موقت به چه وسایلی نیاز دارم؟

هنگام تعیین اینکه کدام وسایل را باید به آشپزخانه موقت خود بیاورید، مهم است که به نحوه استفاده از ابزار آشپزخانه خود فکر کنید. آیا هر روز صبح به یک فنجان قهوه اکتفا می‌کنید؟ شما می‌خواهید یک قهوه ساز بسته بندی کنید. آیا از توستری استفاده می‌کنید که چند ماه در پشت انباری شما قرار داشته است؟ اگر چیزی نیست که به صورت هفتگی یا روزانه استفاده نمی کنید، نباید آن را به آشپزخانه موقت خود بیاورید. وسایلی مانند قهوه ساز، کتری برقی، اجاق توستر، مایکروویو، آسان پز، بخارپز، گریل بدون دود، یا کباب پز را در نظر بگیرید.

بازسازی آشپزخانه چقدر طول می‌کشد؟

ممکن است از خود بپرسید که چه مدت از شما انتظار می‌رود از آشپزخانه موقت خود استفاده کنید. متأسفانه، بسته به بزرگ یا کوچک بودن بازسازی آشپزخانه شما، این می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که بازسازی آشپزخانه بین ۳ تا ۵ ماه طول بکشد.

بازگشت به لیست

1 نظر در “چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم

  1. راحله گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خوبی که نوشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *