دفتر کار, رنگ

انتخاب بهترین رنگ دفتر کار خانگی [۵ ایده عالی]

lazy
۸۵ / ۱۰۰

در این مقاله در با ۵ ایده جذاب به این موضوع می پردازیم که چگونه بهترین رنگ دفتر کار خانگی را انتخاب کنیم. در هنگام طراحی یک دفتر کار خانگی، باید دقیقا بر روی دکوراسیون و فضایی که می‌خواهید در آن کار کنید تمرکز نمایید. ممکن است هنوز در مورد نوع میز مناسب، تعداد صندلی و یا اینکه اصلا، به مبل نیاز دارید یا خیر و چگونگی قفسه‌بندی و کمدبندی فضای کارتان تصمیم نگرفته باشید.

اما به یاد داشته باشید که نباید هیچکدام از اینها را از قلم بیندازید. یکی دیگر از چیزهایی که باید بدان توجه نمایید انتخاب بهترین رنگ برای دفتر کار خانگی است. طرح رنگی به فضا ظاهر خاص و احساس مناسبی می‌بخشد، بنابراین در هنگام دیزاین دفتر کار خانگی حتما بدان فکر کنید. در زیر به چند نمونه از این طرح‌های رنگی بی نظیر اشاره شده است.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: دکوراسیون دفتر کار مدرن و زیبا [۱۰ نکته طلایی]  [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: راهنمای بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون [/message_box]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

ایده ۱ بهترین رنگ دفتر کار خانگی: استفاده از رنگ سفید یکدست

 انتخاب رنگ دفتر کار

رنگ دفتر کار را چطور انتخاب کنیم.

اگر می‌خواهید دفتری مدرن داشته باشید، می‌توانید به عکس بالا نگاهی بیندازید. رنگ تمیز و یکدست سفید، حس و حال حضور در هوای آزاد و فضای بیرون از خانه را در فرد ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند بهتر از قبل به کارهایتان برسید. از آنجایی که ممکن است زمان زیادی را در این بخش از خانه‌تان سپری کنید، قطعا نمی‌خواهید که در این فضا احساس خفگی و دلمردگی داشته باشید.

بنابراین از آنجا که رنگ سفید فضای کارتان را از نظر بصری دلبازتر و بزرگتر جلوه می‌دهد، قطعا انتخاب مناسبی برای اتاق‌های کار کوچک خواهد بود. علاوه بر این رنگ سفید هرگز از مد نمی افتد. پس اگر می‌خواهید فضای کاری مدرن و تمیزی داشته باشید رنگ سفید می‌تواند بهترین رنگ دفتر کار خانگی شما باشد.

ایده ۲ ترکیب رنگ اتاق کار در خانه: استفاده از چوب‌های طبیعی

 ترکیبات محبوب برای رنگ دفتر کار

ایده های انتخاب بهترین رنگ دفتر کار خانگی

گزینه دیگر استفاده از طرح چوب و تناژهای خنثی برای قسمت‌های مختلف دفتر کار خانگی است. به عکس بالا خوب نگاه کنید و ببینید چه حسی را در شما به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید دفتر کار خانگی شبیه یک مجموعه کلاسیک و لاکچری به نظر برسد قطعا باید برای کف‌پوش، پنل‌ها و مبلمان از بافت چوبی استفاده نمایید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] دکوری آرامش بخش با استفاده از تناژهای کم رنگ و بافت های چوبی دلپذیر  [/message_box]

 

علاوه بر این عکس بالا نشان می‌دهد که چگونه رنگ‌های چوبی طبیعی با سایر رنگ‌های خنثای موجود در فرش و مبلمان ترکیب شده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید لایه‌های چوب به خوبی با بافت‌های بصری فرش موجود در کف اتاق و صندلی موجود در سمت راست تلفیق شده اند. همچنین، دکوراسیون‌های کوچکی مانند چراغ‌های فرفورژه و دیوارکوب‌ها جذابیت کلاسیک خاصی به فضای این دفتر کار بخشیده‌اند.

ایده ۳ بهترین رنگ دفتر کار خانگی: ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ آبی

 تم رنگ دفتر کار

تم رنگ دفتر کار خود را مشخص کنیم.

یکی دیگر از بهترین رنگ دفتر کار خانگی، ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ دلنشین آبی است. همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این ترکیب رنگی توانسته فضای کار ایده‌آلی را فراهم آورد که هرگز از مد نمی افتد. کابینت‌های مشکی مات نیز جذابیت مدرنی را به دیوارها بخشیده اند.

تناژهای آبی به فضا اندکی رنگ می‌بخشند. با این حال، ترکیب تناژهای خنثای خاکستری-آبی، آنقدرها جلب توجه نمی‌کند. علاوه بر این رنگ آبی می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی تطبیق یابد. مثلا در تصویر می‌توانید مشاهده نمایید که چگونه تناژ آبی با بافت فرش و دکوراسیون چوبی اتاق هماهنگ شده است.

ایده ۴ ترکیب رنگ اتاق کار خانگی: استفاده از ترکیب روشن و رنگارنگ

 دکوراسیون و رنگ اصولی در مدل اتاق کارهای خانگی

دکوراسیون و رنگ اصولی در مدل اتاق کار خانگی

اگر از وجود رنگ‌های فراوان در فضای کارتان لذت می‌برید، می‌توانید از آنها استفاده نمایید اما حواستان باشد که کاری نکنید این فضا همانند اتاق کودک به نظر برسد. در عکس بالا می‌بینید که چگونه رنگ‌های روشن با پس زمینه سفید به خوبی هماهنگ شده اند.

رنگ‌ها حس طراوت خاصی به فضا بخشیده‌اند، در حالی که رنگ سفید نیز سبب شده اتاق جذاب‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد. می توان گفت از این ترکیب رنگ هم به عنوان بهترین رنگ دفتر کار خانگی نام برد.

علاوه بر این اگر خوب به عکس بالا دقت کنید می‌توانید ببینید که چگونه می‌توانید رنگ‌های روشن را به آسانی در لیست بهترین رنگ دفتر کار خانگی خود بگنجانید. تنها کافی است چند نمونه از دکوراسیون‌های رنگارنگ را به قفسه‌ها و قاب عکس، بایگانی، کلاسورها و گلدان کاکتوس‌ها بیفزایید. بنابراین بهتر است ابتدا یک طرح ثابت را برای در و دیوارها انتخاب کنید و بعد از دکوراسیون‌های رنگی مختلف برای پر کردن جای جای اتاق کارتان استفاده کنید.

ایده ۵ ترکیب رنگ اتاق کار خانگی: استفاده از قرمز پررنگ

بهترین رنگ دفتر کار خانگی

ایده های بهترین رنگ دفتر کار خانگی

ترکیب رنگ‌های سفید و قرمز در دکوراسیون بورگاندی چیزی است که واقعا برای دفتر کار و فضای مطالعه مناسب می‌باشد. معمولا می‌توان اینگونه تناژها را در کتابخانه‌های کلاسیک مشاهده نمود، بنابراین ممکن است ارتباط آنها را با دکوراسیون فضای کار خانگی به خوبی درک کرده باشید. این نوع ترکیب رنگ هم از وجود رنگ‌های غلیظ و هم رنگ‌های خنثی بهره می‌برد. بنابراین می‌تواند حس تعادل خاصی را به فضای کارتان بیفزاید. پس اصلا نباید نسبت به این ترکیب رنگی جبهه بگیرید.

عکس بالا به خوبی نشان می‌دهد که ترکیب این تناژ رنگی در دفتر کار خانگی چقدر آسان است. تنها کافی است یکی از دیوارها را با رنگی ساده و خنثی رنگ آمیزی نمایید. ترکیب بورگاندی با رنگ‌های خنثایی مانند سایه‌های سفید و مشکی، سبب می‌شود دیگر عناصر موجود در فضا بیشتر به چشم بیایند. صندلی و پرده صورتی نیز بدون ایجاد هیچگونه تضادی با دیوار قرمز، توانسته اند فضا را تکمیل کنند. با ابن ترکیب رنگ هم می توان بهترین رنگ دفتر کار خانگی را خلق کنیم.

منبع: mymove

author-avatar

درباره سهیلا دوست پژوه

کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی - علاقمند به حوزه دکوراسیون داخلی - عضو تیم تحریریه دکورینه با بیش از 10 سال سابقه ترجمه و نویسندگی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *