آشپزخانه, بازسازی خانه

چیدمان آشپزخانه U شکل [جدیدترین ایده‌های ۲۰۲۲]

آشپزخانه U شکل
۹۰ / ۱۰۰

آیا می‌خواهید آشپزخانه قدیمی خود را بازسازی کنید و یا به فکر ساختن یک آشپزخانه جدید هستید؟ چیدمان آشپزخانه U شکل (یو انگلیسی) از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع چیدمان آشپزخانه است. ضمن اینکه با این نوع چیدمان حداکثر فضا را خواهید داشت. ما چندین طرح در این نوع از طراحی آشپزخانه را آماده کرده ایم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کامل انواع چیدمان آشپزخانه یو شکل بپردازیم.

این نوع چیدمان همانطور که از اسمش پیداست، از ۲ دیوار موازی ایجاد شده که با یک دیوار میانی به هم متصل شده‌ است. به دلیل طراحی سه جانبه‌ای (دو دیوار موازی با یک دیوار میانی) که دارد تعادل و تقارن ایجاد و آن را به یک چیدمان ایده آل برای مثلث کار آشپزخانه تبدیل می‌کند.

چیدمان U شکل آشپزخانه موجب می‌شود با یک چرخش ساده بتوانید به مثلث کار یعنی یخچال، اجاق‌گاز و سینک دسترسی کامل داشته باشید. یک مثلث کار یا فضای بین اجاق گاز، یخچال و سینک شما از عملکرد بالایی برخورد است. زیرا سه عنصر اصلی آشپزخانه شما به نحوی مطلوب در کنار هم دارد.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] حتماً بخوانید: ۸ مدل کابینت آشپزخانه پرکاربرد [راهنمای کامل]  [/message_box]

 

با چیدمان آشپزخانه یو شکل، فضای پیشخوان و کابینت‌ها را از هر گزینه چیدمان آشپزخانه دیگر بیشتر دریافت می‌کنید. به دلیل فضای اضافی پیشخوان و طراحی سه جانبه، با افزودن کابینت در زیر و بالای پیشخوان ها، فضای ذخیره سازی و اضافی نیز دارید.

اگر علاقه مند به بازسازی آشپزخانه خود به دنبال طراحی U شکل هستید، ممکن است علاقه مند به تعویض کابینت قدیمی خود باشید. اگر چنین است، مقاله چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم، را بررسی کنید.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

چیدمان آشپزخانه U شکل از نظر ابعاد

UShaped decorineh

هنگام طراحی آشپزخانه، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید گردش کار شما است. به همین دلیل روی مثلث کار بسیار تاکید شده است. برای بهترین طراحی مثلث کار، اجاق گاز، یخچال و سینک خود را روی دیوارها و پیشخوان‌های مجاور قرار دهید. همچنین بهتر است یخچال و سینک خود را روی نوک U قرار دهید تا فضای پیشخوان شما را خراب نکند.

اگر می‌توانید سینک خود را زیر پنجره قرار دهید. زیرا نور طبیعی و توهم فضای بازتر را در حین کار آماده سازی یا شستن ظروف فراهم می‌کند. از نکات زیر برای طراحی آشپزخانه‌ یو شکل صرف نظر از اندازه آشپزخانه خود استفاده کنید. ما مزایا و معایب اندازه‌های مختلف را با گزینه هایی برای اضافه کردن عناصر طراحی مختلف مانند شبه جزیره آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه پوشش می‌دهیم.

آشپزخانه یو شکل کوچک

آشپزخانه یو شکل

دکوراسیون آشپزخانه یو شکل کوچک

 

یک آشپزخانه کوچک U شکل را می‌توان به عنوان آشپزخانه‌ای تعریف کرد که فضایی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتیمتر برای راهرو موجود باشد. چیدمان آشپزخانه یو شکل می‌تواند در یک آشپزخانه کوچک عالی عمل کند، اما با اشکالات جزئی همراه است. یکی از مشکلات رایج در آشپزخانه‌های کوچک این است که فضای ذخیره‌سازی و پیشخوان لازم را از دست می‌دهید، اما با طراحی U شکل، شما همچنان مقدار کافی در هر دو را خواهید داشت زیرا به طور خاص از فضای ذخیره‌سازی و پیشخوان استفاده می‌کند.

نکته اصلی در مورد یک آشپزخانه کوچک U شکل این است که به دلیل محدود بودن، هر بار فقط یک نفر می‌تواند در آشپزخانه حضور داشته باشد. همچنین در فضای آشپزخانه کوچک یو شکل برای قرار دادن میز ناهارخوری فضای کافی وجود ندارد.

آشپزخانه U شکل متوسط

آشپزخانه U شکل متوسط و چیدمان آن

آشپزخانه U شکل و چگونگی چیدمان آن

در آشپزخانه‌های یو شکل با اندازه متوسط فضایی حدود ۱۸۰ سانتیمتر یا ۶ فوت بین دو پیشخوان موجود است. چیدمان U شکل برای آشپزخانه‌های متوسط مناسب است زیرا فضای ذخیره‌سازی و پیشخوان کافی را بدون از دست دادن فضای پیاده‌روی و ایستادن در داخل آشپزخانه دریافت می‌کنید.
این نوع آشپزخانه‌ها می‌تواند دو نفر را به راحتی در خود جای دهند، بنابراین اگر دوست دارید با یکی از دوستان یا اعضای خانواده آشپزی کنید، این چیدمان به خوبی برای شما مناسب است.

آشپزخانه U شکل بزرگ

دکوراسیون یو شکل آشپزخانه

دکوراسیون یو شکل آشپزخانه بزرگ

آشپزخانه‌های بزرگ U شکل حداقل ۲۴۵ سانتیمتر یا ۸ فوت بین پیشخوان‌های مقابل دارند. گزینه‌های زیادی برای طراحی با چیدمان آشپزخانه یو شکل بزرگ وجود دارد، مانند اضافه کردن یک جزیره آشپزخانه یا محلی به انتهای پیشخوان، که به طور موثر شکل “G” ایجاد می‌کند.. اگر فضای آشپزخانه U شکل شما به اندازه کافی بزرگ است و از هر طرف فاصله مناسبی دارید حتی می‌توانید یک میز ناهارخوری را در مرکز چیدمان آشپزخانه خود قرار دهید.

جدیدترین ایده‌های چیدمان آشپزخانه U شکل ۲۰۲۲

طراحی آشپزخانه U شکل مدولار

کابینت آشپزخانه زیبا و شیک با چیدمان U شکل

طراحی کابینت آشپزخانه U شکل

اگر می‌خواهید آشپزخانه شما مکانی مدرن و انعطاف پذیر باشد، این طراحی آشپزخانه U شکل مدولار گزینه مناسبی است. ترکیب ظریف کابینت‌های سفید و سبز دریایی وقتی با پالت رنگ سفید اتاق ترکیب شود زیبا به نظر می‌رسد. سهولت سفارشی‌سازی، این طرح را به یکی از رایج‌ترین طرح‌های آشپزخانه در بسیاری از خانه‌ها تبدیل می‌کند.

آشپزخانه U شکل جزیره‌ای

مزایا و معایب چیدمان u شکل

مزایا و معایب چیدمان U شکل

این آشپزخانه همه کاره U شکل، همانطور که از نامش پیداست، دارای کابینت ها و وسایل در سه طرف دیوار با پیشخوان جزیره‌ای در مرکز است. ویژگی این طرح این است که فضایی مجزا به دور از دیوارهای آشپزخانه برای مصارف آشپزی در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع طراحی برای خانه‌های بزرگ مناسب است. زیرا شامل یک الگوی پیچیده است. تم تماماً سفید فضا آن را شیک و زیبا جلوه می‌دهد.

آشپزخانه U شکل شبه جزیره

آشپزخانه U شکل شبه جزیره‌

آشپزخانه یو شکل شبه جزیره‌

اگر فضای قابل توجهی برای کار دارید، آشپزخانه U شکل شبه جزیره‌ای می‌تواند انتخابی عالی باشد. این طراحی بسیار منعطف است و بین آشپزخانه و فضای ناهارخوری یک جداکننده ایجاد می‌کند و برای بسیاری از افراد بسیار جذاب است. رنگ‌های سفید و خاکستری در این اتاق ظاهری خنثی و در عین حال درجه یک به آن بخشیده است. این یکی دیگر از طرح‌های استانداردی است که توسط افرادی که فضای آشپزخانه بزرگی دارند انتخاب می‌شود.

استفاده از یکی از اضلاعU برای ایجاد شبه جزیره‌ای در آشپزخانه‌های یو شکل رایج است. اگر یک پایه پیشخوان داشته باشید که در دو طرف به دیوار وصل نشده باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید. یک منطقه پیشخوان باز برای نشستن ایجاد کنید. شبه جزیره‌ای آشپزخانه برای پذیرایی از دوستان و خانواده برای صبحانه، پیش غذا یا نوشیدنی عالی هستند.

آشپزخانه یو شکل اُپن

پلان U شکل دکوراسیون آشپزخانه

پلان U شکل بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه اوپن U شکل مفهومی است که هیچ مانعی برای ایجاد چنین فضایی وجود ندارد. برخلاف دیوارهایی که معمولاً در خانه‌های معمولی می‌بینیم، به طور کلی این چیدمان باز شامل اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری است. این یکی از روش‌های عملی برای زندگی است که به فضا ظاهری فوق العاده زیبا می‌دهد. این یک گزینه عالی برای یک خانواده مدرن است که محیطی فراگیر ایجاد می‌کند.

آشپزخانه مدرن U شکل

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: ۲۵ ایده برای داشتن آشپزخانه سبک مدرن و شیک + ویدئو [/message_box]

 

ترکیبی از طراحی مدرن با زیبایی مینیمالیسم یکی از بهترین طراحی‌های آشپزخانه معاصر به شکل u است. کفپوش چوبی کابینت مسطح را بالا می‌برد و حسی متمایز ایجاد می‌کند. طرح‌های رنگی پیچیده با سایر عناصر اتاق ترکیب می‌شود و آشپزخانهU شکل مدرن را به انتخابی رایج در بسیاری از خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

آشپزخانه U شکل قرمز

مدل کابینت U شکل

مدل های کابینت U شکل

اگر اهل رنگ‌های روشن هستید، قرمز یک انتخاب عالی است. این آشپزخانه یو شکل قرمز نماد اشتیاق شما به فضا است و آن را سرزنده نشان می‌دهد. تضاد کابینت‌های دیواری قرمز در مقابل کابینت‌های زمینی سفید، کارایی را افزایش می‌دهد و شکل آشپزخانه فضای کافی را برای کف ایجاد می‌کند.

آشپزخانه U شکل خاکستری

مدل آشپزخانه یو شکل

مدل آشپزخانه U شکل

رنگ خاکستری یکی از رنگ‌های برجسته‌ای است که در بسیاری از خانه ها برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. سایه‌های مختلف خاکستری در این آشپزخانه کوچک همه عناصر را به زیبایی گره می‌زند و فضایی خنثی ایجاد می‌کند. این طرح خاکستری u شکل یک انتخاب عالی برای افرادی است که می‌خواهند عملکردی همراه با سبک ظریف داشته باشند.

آشپزخانه U شکل سبک مزرعه

دکوراسیون آشپزخانه یو شکل با طراحی مدرن امروزی

دکوراسیون آشپزخانه یو شکل با طراحی مدرن امروزی

اگر به دنبال طرح‌های ساده و جادار برای فضای آشپزی خود هستید، آشپزخانه مزرعه‌‌ای u شکل انتخاب نهایی است. دیوارهای سفید با کف‌پوش‌های خاکستری طرح‌دار با تمرکز بر مواد طبیعی موجود در محل زندگی می‌تواند پذیرای اجتماعات بسیاری باشد. این طرح ترکیبی از سبک آشپزخانه اپن با راحتی سبک جزیره‌ای است.

ایده‌های آشپزخانه یو شکل سفید

 طراحی آشپزخانه U شکل

ایده طراحی آشپزخانه U شکل

رنگ سفید رنگی پایدار است که برای طیف وسیعی از مردم جذابیت دارد. هنگامی که عملکرد طراحی آشپزخانه یو شکل را با رنگ سفید ترکیب می‌کنید، ظاهری زیبا ایجاد می‌کند. کابینت‌های دیواری خاکستری روشن با پالت رنگ اتاق ترکیب و در عین حال به طور مستقل خودنمایی می‌کنند. فضای آشپزخانه با فضای استراحت ترکیب شده است که به شما حس فضای باز را می‌دهد.

اگر برنامه‌ای برای ساخت یا بازسازی فضای آشپزخانه خود دارید، این مقاله لیستی از بهترین طرح‌های آشپزخانه U شکل را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید برای آشپزخانه رویاهای خود در خانه خود بگنجانید. فضای ساده را به یک منطقه کاربردی و زیبا تبدیل کنید. فراموش نکنید در بخش دیدگاه‌های سایت به ما بگویید چگونه این مقاله به شما در انتخاب درست کمک کرده است!

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سفید [۴۰+ نمونه تصویر] [/message_box]

 

سوالات متداول طراحی آشپزخانه U شکل

چیدمان آشپزخانه U شکل چیست؟

یک آشپزخانه U شکل دارای طراحی ۳ جانبه است که شبیه حرف انگلیسی U (یو بزرگ) است. می‌توان آن را با یک جزیره ادغام کرد تا فضای پیشخوان بیشتری اضافه کنیم.

حداقل اندازه برای یک آشپزخانه یو شکل چقدر است؟

یک چیدمان آشپزخانه U شکل را می‌توان تقریباً در هر اندازه آشپزخانه‌ای به دست آورد، اگرچه ما توصیه نمی کنیم کمتر از ۱۱۰ سانتیمتر بین خطوط عمودی U شکل باقی بماند.

در یک آشپزخانه U شکل، لوازم آشپزخانه کجا قرار می‌گیرند؟

با یک آشپزخانه U شکل، می‌توانید با قرار دادن یخچال، فر و سینک ظرفشویی خود در هر ضلع از U، یک مثلث کار عالی ایجاد کنید.

مزیت‌های آشپزخانه U شکل چیست؟

طراحی آشپزخانه یو شکل آن را برای دستیابی به مثلث کار بسیار مناسب می‌کند. همچنین فضای کافی برای پیشخوان فراهم می‌کند و می‌توان آن را با بیش از یک آشپز در آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ به اشتراک گذاشت.

اگر بزرگترین نگرانی شما فضای ذخیره سازی و پیشخوان است، نمی توانید با آشپزخانه U شکل اشتباه کنید. اگر علاقه مند به الهام بیشتر برای بازسازی آشپزخانه خود هستید، مقاله چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم، را بررسی کنید. ما همه چیزهایی را که در مورد بازسازی آشپزخانه خود باید بدانید را آماده کرده ایم تا بتوانید آشپزخانه‌ای را که همیشه آرزویش را داشتید ایجاد کنید.

لطفاً پیشنهادات و ایده های خود را در زمینه دکوراسیون آشپزخانه برای ما ارسال کنید.به ما بگویید کدام یک از این پیشنهادات برای شما مفید واقع شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *