رنگ

۲۱ رنگ زیبا که هماهنگی بی‌نظیری با رنگ سبز دودی دارند

lazy
۸۸ / ۱۰۰

۲۱ ترکیب رنگ زیبا که هماهنگی بی نظیری با رنگ سبز دودی یا رنگ سبز کله غازی دارند.

رنگ سبز دودی یکی از آن دست تناژهای منحصربه فرد آبی است که نه تنها رنگی جسورانه و چشمگیر است بلکه ترکیبی از رنگ‌های سبز و آبی که موجب شکل گیری چنین تناژ چشم نوازی شده‌اند. بنابراین باعث شده که این رنگ، شباهت زیادی به رنگ آبی داشته باشد و در عین حال زیباتر از آن جلوه کند.

نحوه استفاده از ترکیب رنگ سبز دودی در دکوراسیون منزل

اگرچه من و بسیاری دیگر از طراحان دکوراسیون داخلی تصور می‌کنیم که چنین رنگی می‌تواند برای هر فضایی مناسب باشد، اما استفاده از آن در فضاهای داخلی می‌تواند اندکی ریسک به همراه داشته باشد. با تمامی اینها خبر خوب این است که رنگ‌های بسیار زیادی وجود دارند که به شدت با رنگ سبز دودی هماهنگ هستند فقط باید بتوانید به درستی از آنها استفاده نمایید.

برای آشنایی بیشتر با انواع ترکیب رنگ دکوراسیون مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود. همچنین برای آشنایی با رنگ سال ۲۰۲۲ مقاله زیر را مشاهده کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] رنگ سال ۲۰۲۲ [رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۱] [/message_box]

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

 

رنگ سبز دودی یا سبز کله غازی دقیقاً چیست؟

قبل از اینکه رنگ‌های مختلفی را که با رنگ سبز دودی هماهنگ هستند به شما معرفی کنم، باید بدانید که منظور ما از رنگ سبز دودی چیست. آیا این رنگ همان رنگ آبی است؟ یا سبز است؟ طراحان سرشناس دکوراسیون داخلی، می‌گویند که این رنگ ، اندکی از هر دو رنگ است. هم این است و هم آن!

با این توضیح وقتی که می‌خواهیم رنگ سبز دودی را درست کنیم، مقدار مساوی از این دو رنگ را با هم در می‌آمیزیم اما با این حال نیمی از مردم رنگ سبز دودی را سبز-آبی می‌بینند و بقیه اصرار دارند که آن آبی-سبز است. خب باید بگوییم که هر دو گروه حق دارند چون آنچه که رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد ذهن ما انسان‌هاست.

ترکیب رنگ سبز دودی با سایر رنگ‌ها

هنگامی که نمی دانید رنگی که مشاهده می‌کنید چه رنگی است، رنگ‌هایی با ته رنگ مشابه رنگ سبز دودی مورد علاقه تان را در نظر بگیرید. سایه‌های غنی‌تر و عمیق‌تر سبز دودی دقیقا با سبزهای پررنگ جور هستند، در حالی که سایه‌های روشن تر آن با رنگ‌های آبی خنثی و سرد عالی به نظر خواهند رسید.

۰۱

ترکیب رنگ سبز دودی + طلایی + سفید: شیک و غیرمنتظره

ترکیب رنگ سبز طلایی سفید

ترکیب رنگ سبز، طلایی و سفید

سایه‌های روشن‌تر رنگ سبز دودی ممکن است برای اتاق شما خیلی سطحی و کودکانه به نظر برسند، اما حقیقت این است که وقتی با رنگ‌های غنی‌تری مانند طلایی و سفید ترکیب شوند، فوق‌العاده شیک به نظر خواهند رسید.
هنگامی که رنگ سفید به عنوان پس زمینه مورد استفاده قرار گیرد تقریباً تمامی تناژهای سبز دودی عالی به نظر خواهند رسید.

۰۲

سبز دودی + آجری: معاصر

دکوراسیون اتاق با رنگ سبز دودی و آجری

دکوراسیون اتاق نشیمن با رنگ سبز دودی و آجری

 

اگر به رنگ‌های طبیعی و غنی مانند آجری یا گردویی علاقه‌مند هستید، باید به شما بگویم که سبز دودی می‌تواند در کنار آنها ظاهری شیک و مردانه به فضا ببخشد.

سبز دودی در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود و معمولا اتاق‌های زیر شیروانی موجود در مرکز شهر که حال و هوای میانه قرن را داشتند از این رنگ بهره می‌بردند.

یکی از کارشناسان درباره این فضای معاصر اینگونه می گوید: من از رنگ سبز دودی تیره روی دیوارها استفاده می‌کنم و بعد آن را با صندلی‌ها و میز ناهارخوری تیره گردویی که دارای سبک مدرن دانمارکی است جفت می‌کنم.

۰۳

سبز دودی + سبز: تک رنگ و خوش استایل

سبز دودی + سبز

دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ سبز دودی و سبز

وقتی نمی‌دانید باید از چه مقدار سبز دودی استفاده کنید، یا تا جایی که می‌توانید از همین رنگ استفاده نمایید و یا تا می‌توانید از مقدار کمتری از آن استفاده کنید.

البته برای داشتن ظاهری استالیستیک و کلاسیک می‌توانید دیوارهایتان را به رنگ سبز دودی درآورید و از اثاثیه سفید و کرم همراه با تناژ‌های صورتی کم رنگ استفاده نمایید.

۰۴

ترکیب رنگ سبز دودی + رنگ طلایی: مدرن و چشم نواز

دکوراسیون منزل با رنگ سبز دودی و طلایی

دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ سبز و طلایی

سبز دودی همچون آفتاب پرست است و می‌تواند در فضاهای مختلف جان تازه‌ای به رنگ و استایل فضا ببخشد.
چیزی که سبب می‌شود من رنگ سبز دودی را دوست داشته باشم و به آن علاقمند باشم توانایی آن در جور شدن با انواع سبک‌های غنی و سنتی و یا پر جنب و جوش و معاصر است.

همانطور که مشاهده می‌کنید در اینجا، رنگ سبز دودی توانسته به خوبی به عنوان مکملی برای رنگ طلایی به کار گرفته شود و به ایجاد ظاهری چشم نواز در این اتاق کوچک کمک نماید.

۰۵

سبز دودی + بژ: رنگ هایی خنثی و لطیف

دکوراسیون منزل با رنگ سبز دودی و بژ

دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ سبز و رنگ بژ

آیا فکر می‌کنید نمی توانید فضایی با رنگ خنثی داشته باشید که از رنگ سبز دودی نیز در آن استفاده شده باشد؟ پس بدانید که اشتباه می‌کنید.

اگرچه بیشتر مشتریان می‌خواهند در فضایی به رنگ خنثی زندگی کنند، اما کوسن هایی به رنگ سبز دودی می‌توانند جان تازه‌ای به خانه ببخشند.

برای داشتن ظاهری کلاسیک و خنثی که درعین حال چشمگیر هم باشد، می‌توانید از تلفیقی از رنگ‌های بژ و خاکستری استفاده نمایید.

۰۶

سبز دودی + نارنجی: گیرا و سرگرم کننده

رنگ سبز و نارنجی

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سبز و نارنجی

سبز دودی رنگی گیرا و شاد است، اما وقتی آن را با تناژی مانند نارنجی ترکیب می‌کنید، حال و هوای کاملاً متفاوتی به فضا خواهد بخشید. این دو رنگ در چرخه رنگ تقریبا درکنار هم قرار دارند، بنابراین می‌توانند کنتراست جذابی را ایجاد کنند و در عین گیرایی، چندان هم پرزرق و برق و زنده نباشند.

۰۷

سبز دودی و آبی دریایی: پیچیده و منحصر به فرد

سبز کله غازی و آبی

ترکیب رنگ سبز کله غازی و آبی

آبی دریایی یا سایان یکی از آن دست رنگ‌های کلاسیک است که می‌تواند به هر فضایی جلوه‌ای جذاب ببخشد. اما اگر می‌خواهید از حس سنتی ای که آبی دریایی به فضا می‌بخشد جلوگیری کنید، می‌توانید در کنار آن از رنگ سبز دودی استفاده نمایید. چراکه این دو جلوه‌ای بی نظیر به فضا خواهند بخشید.

۰۸

سبز دودی یا سبز کله غازی + سفید: سنتی و روشن

سبز کله غازی و سفید

ترکیب رنگ سبز کله غازی + سفید

هرگز ترکیب رنگ سفید با سبز کله غازی شکست نخواهد خورد. می‌توانید در کنار این رنگ‌ها از چند اکسسوری طلایی نیز استفاده کنید یا در فضای خانه از تزئیناتی استفاده کنید که ته رنگ مشابهی دارند.

۰۹

سبز دودی + زرد: جذاب و چشمگیر

سبز + زرد

ترکیب رنگ سبز کله غازی با رنگ زرد

سبز دودی و زرد (مخصوصاً سایه‌های تیره‌تر زرد مانند خردلی) رنگ‌هایی هستند که می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند. هر دوی این رنگ‌ها، رنگ‌های جسورانه‌ای هستند، اما در کنار هم می‌توانند فضای چشم نوازی را ارائه نمایند.

۱۰

سبز دودی + طرح چوب: روستایی و شیک

دکوراسیون رنگ سبز همراه با طرح چوب

دکوراسیون ترکیب رنگ سبز همراه با طرح چوب

اگر به دنبال ترکیب رنگی هستید که با طرح چوب فضای منزلتان همخوانی بیشتری داشته باشد، بهتر است از رنگ هایی مانند سبز دودی بهره ببرید. چراکه اینگونه رنگ‌ها می‌توانند همانند تناژی تعدیل کننده عمل کرده و آرامش خاصی به فضای اتاق ببخشند.

تناژهای رنگ سبز دودی، که دارای ته رنگ آبی بیشتری هستند، می‌توانند فضایی با جلوه روستایی و خاص را ایجاد نمایند.

۱۱

سبز دودی + صورتی: شیرین و خلاقانه

سبز + صورتی

ترکیب رنگ سبز با رنگ صورتی در دکوراسیون منزل

اگر به تم‌های ترکیبی علاقه‌مند هستید، صورتی و سبز کله غازی ترکیبی عالی و منحصر به فرد برایتان خواهد بود. ترکیب رنگ سبز کله غازی با سایه‌های صورتی نه تنها انرژی و گرمای ساطع شده از این رنگ را کاهش نمی‌دهد بلکه حرارت و گرمای آن را بیشتر نیز خواهد کرد. به دنبال سایه‌ای از رنگ سبز دودی باشید که جلوه‌ای خنک‌تر به رنگ صورتی می‌بخشد.

۱۲

سبز دودی + رنگ بنفش: زنانه و منحصربه فرد

ترکیب رنگ سبز با رنگ بنفش

ترکیب رنگ سبز با رنگ بنفش در دکوراسیون منزل ایرانی

استفاده از رنگ بنفش و سبز دودی در کنار هم سبب ایجاد دکوراسیونی زنانه خواهد شد که مانند جواهری در دل اتاقتان خواهد درخشید. اگرچه تلفیق این دو رنگ می‌توانند اندکی زننده و پرزرق و برق باشد، اما با استفاده از تناژ سفید یا خاکستری می‌توان چنین رنگ هایی را تعدیل کرد و از جلوه بیش از حد آنها کاست.

۱۳

سبز دودی + مشکی + سفید: کلاسیک و شیک

مکمل‌های رنگ سبز دودی

مکمل‌های رنگ سبز – سبز دودی + مشکی

ترکیب رنگ سیاه و سفید آنقدر جا افتاده و به کرات مورد استفاده قرار گرفته که امکان ندارد برای فضایی مناسب نباشد، اما اگر می‌خواهید اندکی رنگ به این ترکیب بیفزایید، رنگ سبز دودی یک انتخاب عالی است. برای داشتن یک دکوراسیون مدرن، ترکیب رنگ سبز دودی تیره‌تر و غنی‌تر را انتخاب کنید و برای دلبازتر جلوه دادن فضا، از رنگ‌های سبز دودی روشن‌تر استفاده کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سفید [۴۰+ نمونه تصویر] [/message_box]

۱۴

سبز دودی + خاکستری: غیرمنتظره و شیک

سایه‌های روشن سبز

سایه‌های روشن و سرد سبز

اگرچه ممکن است خاکستری اولین رنگی نباشد که به هنگام استفاده از سبز دودی دوست دارید از آن هم استفاده کنید، اما برای خنک تر جلوه دادن فضا و از آنجایی که خاکستری دارای کاراکتر خاصی نیست می‌توانید از آن بهره ببرید.

۱۵

سبز دودی + نارنجی: ترکیبی زنده و شاد

ترکیب رنگ سبز کله غازی با نارنجی

از آنجایی که رنگ سبز دودی در چرخه رنگ درست در نقطه مقابل رنگ نارنجی قرار دارند، می‌توان آنها را به خوبی با هم تلفیق کرد. رنگ‌های سبز دودی تیره‌تر را انتخاب کنید؛ چراکه این تناژها به رنگ نارنجی روشن ظاهری چشمگیر و برجسته می‌بخشند که برای آشپزخانه، حمام یا اتاق‌ها عالی خواهد بود.

۱۶

رنگ سبز دودی + چرم: ترکیبی یکدست و مدرن

Teal Livng Room

ترکیب مدرن رنگ سبز با چرم

اگر مبلمان چرمی خود را با دیوارهای سبز دودی پررنگ ست کنید عاشق فضای کار یا زندگی‌تان خواهید شد. این ترکیب ظاهری چشم‌نواز ایجاد می‌کند که می‌تواند فوق العاده چشمگیر و سرگرم کننده باشد.

۱۷

سبز دودی + قرمز: ظاهری دنج و گرم

red And Teal e1641895010667

کاشی‌های سفالی قرمز پررنگ نمی‌توانند به خوبی با سایر رنگ‌ها هماهنگ شوند، اما در کمال تعجب، به راحتی با سبز دودی ست می‌شوند و ظاهری گرم بدان می‌بخشند. رنگ خنک سبز دودی می‌تواند از گرمای ایجاد شده توسط این رنگ بکاهد و ظاهری آرامش‌بخش بدان ببخشد.

۱۸

سبز دودی + رنگ زغالی: پر رنگ و ماهرانه

سبز + رنگ زغالی

ترکیب سبز دودی با رنگ زغالی

 

یک رنگ دلگیر مانند زغالی می‌تواند ظاهر چشمگیری به اتاقتان ببخشد، اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند حال و هوایی تاریک و دلگیر را در اتاقتان ایجاد کند. رنگ سبز دودی و زرد می‌توانند حس و حال روشنتری به چنین اتاقی ببخشند و آن را سرگرم کننده و منحصر به فرد جلوه دهند.

۱۹

سبز دودی + قهوه‌ای: گرم و پذیرا

سبز دودی با قهوه‌ای

تلفیق رنگ سبز با قهوه‌ای

قهوه‌ای یکی از آن دست رنگ‌هایی است که اگر به نحو مناسبی از آن استفاده نشود می‌تواند در میان رنگ‌های دیگر گم شود. اما اگر آن را با سبز دودی کم‌رنگ ترکیب کنید شاداب و پرانرژی به نظر خواهد رسید.

۲۰

سبز دودی + آبی پودری: نرم و زیبا

سبز دودی + آبی

ترکیب سبز دودی با رنگ آبی

 

اگر فکر می‌کردید که رنگ آبی پودری فقط برای اتاق پسر بچه‌ها مناسب است، سخت در اشتباهید. برای داشتن اتاقی مانند ساحل که بتوانید در خنکای آن به استراحت بپردازید و آرامش پیدا کنید، سایه‌های سبز دودی و آبی را با هم تلفیق کنید.

از آنجایی که رنگ سبز دودی بسته به شدت ترکیباتش می‌تواند به رنگ‌های سبز یا آبی دیده شود، رنگ سبز دودی ای را انتخاب کنید که ته رنگ آبی بیشتری داشته باشد. چراکه چنین رنگی به راحتی با رنگ آبی پودری هماهنگ می‌شود.

۲۱

رنگ سبز دودی + خاکستری مایل به بژ: آرام‌بخش و خنک

نحوه استفاده از ترکیب رنگ سبز کله غازی

نحوه استفاده از ترکیب رنگ سبز کله غازی در دکوراسیون منزل

فرقی نمی‌کند که بخواهید یک اتاق خواب ساده الهام گرفته شده از سبک اسکاندیناوی را رنگ آمیزی کنید و یا یک اتاق نشیمن مدرن‌تر را بازسازی نمایید. چراکه رنگ خاکستری مایل به بژ یک رنگ چند منظوره و عالی است. با این حال، از آنجا که اتاقی کاملا به رنگ خاکستری مایل به بژ چندان جذاب نیست، می‌توانید از رنگ سبز دودی برای بالش‌ها و کوسن‌ها استفاده کنید.

 

امیدواریم با استفاده از اصول، ایده‌ها و تصاویر این مقاله بتوانید دکوراسیونی دلخواه با استفاده از ترکیب رنگ سبز دودی ایجاد کنید. ما سعی کردیم با ارائه تصاویر مختلف به شما کمک کنیم که به آسانی رنگ و بافت سبز دودی را در لوازم دکوری، پرده، بالش و دیگر عناصر اضافه کنید. فراموش نکنید برای آشنایی با انواع سبک‌ها و رنگ‌های دکوراسیون از صفحه رنگ دیدن کنید! 🙂

با دکورینه، مجله اینترنتی دکوراسیون همراه باشید و به ما بگویید شما چه ایده هایی برای رنگ دکوراسیون خانه و محل کار خود دارید، تصاویر قبل و بعد کار را برای ما ارسال کنید تا آن را با مخاطبان به اشتراک بگذاریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *